sommerpigen

kirkehæfter?

17 posts in this topic

Annonce ♥

Vi vil meget gerne have dem. Jeg ved ikke, om det er en normalt ting, og jeg er sådan set også ligeglad. Jeg har kun været til et bryllup, og der var jeg 10 år. Men tror ikke de havde det. Dog laver vi ikke kirkehæfterne selv - det gider vi simpelthen ikke :balloons: . Vi har fundet nogen rigtig søde nogen hos calligraphen (www.calligraphen.dk). Men det løber selvfølgelig op. Vi skal give 10 kr. pr. stk. (til 100 mennesker). 590 kroner for at få vores salmer og tekst trykt.

Men takkekort har vi valgt at lave selv, det synes vi begge er mere personligt - og billigere :bearhug:

- Lisette

Edited by Theshe
0

Vi laver dem - ikke noget fancy, bare almindelig printerpapir, som bliver dekoreret med stregtegning af vores kirke..

Vores præst syntes det var en god ide, da de ikke har salmebøger nok til dem vi regner med der kommer i kirken.

Og vi regner heller ikke med at vores gæster selv tager salmebog med - dem vi kender går nomalt ikke så meget i kirke..

:balloons: Keddi

0

Annonce ♥

Jeg har ikke helt taget stilling endnu....

Vi gør det nok kun, hvis vi vælger sange/salmer, som ikke står i salmebogen - ellers ser jeg ingen grund til det. Det tager jo både tid og koster penge...

Hvis vi gør, bliver det heller ikke det helt store. Nok bare noget printet/kopieret. Der kan jo komme flere i kirken, end der er inviteret til festen :balloons: Og så løber det hurtigt op, hvis man skal klippe-klistre en hel masse...

Så vil jeg hellere have råd til en ekstra øl :bearhug:

- Louise

0

Jeg har lavet kirkehæfter, de passer ril indbydelser, menukort, bordkort og takkekort.

Jeg har først og fremmest gjort det, fordi jeg synes det er hyggligt at lave, men også for at gæsterne kan få et minde med hjem og fordi det er lettere, at de står deri i rækkefølge, så slipper man for at sidde og blade.

:balloons:

0

Jeg har lavet kirkehæfter, de passer ril indbydelser, menukort, bordkort og takkekort.

Jeg har først og fremmest gjort det, fordi jeg synes det er hyggligt at lave, men også for at gæsterne kan få et minde med hjem og fordi det er lettere, at de står deri i rækkefølge, så slipper man for at sidde og blade.

100 % enig!

:bearhug: , AnnaBritta

0

Annonce ♥

Vi skal have kirkehæfter, som skal matche invitationerne....dog skal vi ikke have menukort/vinkort......og hvad vi gør med navneskilte aner jeg faktisk ikke ;)

Vi gør det for at gæsterne har et minde om dagen.... ;) - men jeg kan sagtens forstå dem der IKKE laver det ;)

0

Vi regner helt bestemt med at have det.

De bliver lavet, så de matcher invitationerne, bordhæfter m.m.. Indeni vil der så udover salmerne, være beskrevet selve vielsesritualet samt noget kirkens historien.

Der er flere i familien der er historisk interesseret, derudover har vi en præst i familien, som jeg ved vil være interesseret i kirkens historie samt div. kunstnere til bl.a. døbefonden samt altertavle.

Så kan gæsterne også bruge ventetiden på at blive lidt klogere :bearhug:

:balloons: Michela

0

De bliver lavet, så de matcher invitationerne, bordhæfter m.m.. Indeni vil der så udover salmerne, være beskrevet selve vielsesritualet samt noget kirkens historien.

Så kan gæsterne også bruge ventetiden på at blive lidt klogere :biggrin:

:balloons: Michela

God ide - og godt argument -HAHA- Måske skal det genovervejes... Vi skal bare lige have en printer først :bearhug:

- Louise

0

Annonce ♥

Jo da vi skal da havde kirkehæfter. De andre venner af vore, havde det også, og ja, som andre skriver så kan man jo lave det i samme stil som indbydelse, borkort og det hele.. så det virkelig bliver gennemført. Skal det være, så skal det være.. og få det lavet, jo jo det skal vi nok. Måske det så til sidst bare ender ud med et hæfte som lige bliver lavet ugen før.. men ja, noget skal der være.

0

Vi har også tænkt os at lave dem, på den måde kan vi give det kirkelige ritual en tand mere personligt men også mest fordi vi på bagsiden lige vil skrive en lille hilsen til alle dem der kommer til globryllup om, at de er velkommen til at gå med til der hvor festen skal holdes (fem. min. gang fra kirken) og få et stykke bryllupskage.

De bedste hilsner fra Anne

0

Jeg lavede selv vores kirkehæfter og gav omkring 100 kr for 70 kirkehæfter, så det skulle helst ikke være fordi man gerne vil bruge pengene på noget andet, at man fravælger det.

Jeg har lavet det hele i word og ikke klippet og klistret meget - tilgengæld har jeg fået ekstrem meget ros for den gennemførte stil. Men ret skal være ret - vi sang også 2 salmer der ikke står i hverken den nye eller den gamle salmebog.

post-14286-1164527424.jpg post-14286-1164527436.jpg

0

De er rigtig flotte Pernille, kan godt forstå du har fået meget ros for dem.

Sophie vil gerne have, at vi laver dem selv, men jeg vil gerne holde fast i dem, vi har set, for de er virkelig flotte.

Men jeg tænker på at lave et rigtig grimt kirkehæfte,,så hun overgiver sig :balloons::)

- Lisette

0

Annonce ♥

kirkehæftet eller ej. så tror jeg det er en smags sag for omkostningerne behøves ikke at være dyrer.. man kan sakkens bare printe de sange man skal syng i kirken ud på favet papir og evt tilføje en blomst eller et hjerte på papiret... nået som på en eller anden måde passer til ens invitationer.

så det med og det er dyrt. det tror jeg kun man selv afgører, om man vel eller ej.

0