Den glade Brud

Kunstige blomsterdekorationer

13 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Altså, det er ikke lige mig, men jeg synes da at de er pæne :cheerleader3:

Ellers må du forbi grønttorvet, der kan man altså få rigtig billige blomster, det er selvfølgelig lidt langt væk fra dig :bearhug:

Ja, jeg synes måske også at de er lidt gustne..HAHA:)

Jeg overvejer glasvaser fra Ikea, til en 10'er, fyldt med mørkerøde tulipaner...det burde ikke være så dyrt...det er så til bordene.

Jeg aner stadig ikke hvad jeg skal gøre med væggene... :griner:-

Hvor ligger grønttorvet henne? :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hej :griner:-

Det er heller ikke noget jeg ville gøre. Tror du ikke også at billederne kan snyde lidt? Jeg mener, hvis nu de ser meget mere uægte ud i virkeligheden, det ville jo være ærgeligt. Jeg troede egentlig også at falske blomster var dyrer end rigtige...?

Men hvis nu du selv laver dekorationerne, så kan det da gøres billigt, kan det ikke? Du kan jo købe blomsterne direkte fra f.eks Gasa, eller andre gartnerier og det skulle være virkelig billigt :biggrin: Og så gør det jo bestemt heller ikke noget, at der ikke er vildt mange blomster; nogle enkle dekorationer kan være virkelige smukke og stilfulde :bearhug:

Ja, du kan nok høre at jeg ikke er så meget til de falske blomster, men det er jo bare min mening og jeg har jo heller ikke set sådan nogle før, så du skal selvfølgelig bare gøre som du synes er smukkest :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :biggrin:

Det er heller ikke noget jeg ville gøre. Tror du ikke også at billederne kan snyde lidt? Jeg mener, hvis nu de ser meget mere uægte ud i virkeligheden, det ville jo være ærgeligt. Jeg troede egentlig også at falske blomster var dyrer end rigtige...?

Men hvis nu du selv laver dekorationerne, så kan det da gøres billigt, kan det ikke? Du kan jo købe blomsterne direkte fra f.eks Gasa, eller andre gartnerier og det skulle være virkelig billigt :super: Og så gør det jo bestemt heller ikke noget, at der ikke er vildt mange blomster; nogle enkle dekorationer kan være virkelige smukke og stilfulde :bearhug:

Ja, du kan nok høre at jeg ikke er så meget til de falske blomster, men det er jo bare min mening og jeg har jo heller ikke set sådan nogle før, så du skal selvfølgelig bare gøre som du synes er smukkest :cheerleader3:

Det er supergodt, at høre folks mening - det er jo derfor jeg spørger:) Jeg har nemlig ikke selv nogen sans for dekorationer.. :griner:-

0

Del dette indlæg

Bag Nørreport station, er der en Grønttorv, med en masse blomsterhandlere, og der kan man tit få buketter billigt :bearhug:

De har bl.a. dagen buket til 70 kr, og den er ret stor, men den er heller ikke så meget værd efter et par dage :super:

Men du skal da også giftes lige i tulipansæsonen, ik? Jeg har ikke så meget styr på blomstersæsoner, men det passer da med omkring marts eller påske, ik?

Men hvis de er i sæson, så kan man tit gøre et rigtigt kup, især hvis man kan vente til dagen før, for så er blomster stadig friske til dagen :griner:-

Vi havde faktisk tænkt os at høre om de lavede små buketter på grønttorvet bag Nørreport, så var der da en chance for at få dem ekstra billigt, men ellers må jeg også selv lave buketterne :biggrin:

llums blomsterhandler har også tit et meget stort bundt roser til 40 kr.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Lige et kvæk herfra;

Jeg er heller ikke vild med dekorationerne i silke...meeen.du kan jo lave nole fine ranker af dem og bruge til væg deko eller en fin portal el lign.

Jeg er også selv stor fan af blomster handleren ved illums - men ellers kan man nemt klaske borddekoer sammen ved at købe oasis, væde dem..godt med grønt på og i..og så dine favoritblomster sådan lidt tilfældigt på. Jeg lavede nogle i kugler til en stor fest...de var fine, de holdt længe og det var billigt! Kuglerne er dyre, så jeg snittede dem ud af en kæmpeblok.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar:)!

Jeg regner med at jeg gør følgende ved lokalet:

Dækker stolene med noget yndigt stof.

Får højde på bordet ved høje tre-armede stager og servietter foldet som lys. Derudover har min mor nogle høje slanke vaser, der kan stå 2 tulipaner eller roser i, som kan spredes over hele bordet. Det vil også illudere højde. På bordene skal der spredes rosenblade.

Til væggene køber jeg mange meter tyl i creme og bourdeux og draperer dem som røvballer hele vejen rundt og i spidserne (the crack.. :cheerleader3: ) laver jeg nogle brede sløjfer af mørkerødt bånd, hvis ender når et godt stykke ned af væggen.

Derudover vil jeg i hjørnerne lave store bundter af guld, sølv og bordeaux balloner - og så skal vi have lidt natur ind i lokalet i form at nogle stuebirk eller små træer, som vi tager med os hjemmefra.

Det hjælper forhåbentligt :bearhug:!

post-22120-1166193588.jpg

0

Del dette indlæg

De kunstige blomster minder for meget om de der kranse, der sidder rundt om lys på kedelige lysestager hos ældre menesker (så lever de i øvrigt helt deres eget liv -de er ofte så støvede at de kunne kravle bort, hvis man fjernede lyset :cheerleader3: )

Det er bare min mening.

Jeg selv har købt vaser til billige penge i Fakta som egner sig til én enkelt blomst. Dog tror jeg desværre ikke vi får brug for dem alligevel, da vi nok låner os til nogle andre.

Men det er efter min mening langt kønnere med få/enkelte ægte blomster (det behøver ikke være de store opsatser) end kunstige silkeblomster.

0

Del dette indlæg

Sikke et dejligt lokale du har fundet til at holde festen i! :bearhug: Det er dejligt neutralt og det bliver ingen sag for dig at indrette og pynte det, så det passer med de farver du gerne vil have. Der er bare alt for mange forsamlingshuse og festlokaler, der er alt for grimme, kedelige og ikke mindst slidte, så det er et mareridt at få det til at passe til en romantisk bryllupsfest. Der har du været heldig, det bliver rigtig flot med alle dine gode idéer :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg ville ikke vælge 'falske' blomster....

Vores budget til blomster er heller ikke så stort, men jeg regner med at købe nogle slanke vaser i Ikea eller lign. hvor der så kan stå en enkelt rød rose henad borene... Regner også med rosenblade (dog i stof - da ægte smitter af på dugen) som skal strøes hen ad bordet... bloklys/kuglelys på spejle eller fade og så er det vist det. Gider ikke gøre en masse ud af vægge med videre, men der er vist også vinduer hele vejen rundt, hvis jeg ik ehusker helt forkert... Så en rose og et lys kan vel gøre det...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Jeg har lige kigget lidt i mine gemmere!

post-18853-1166292306.jpg

post-18853-1166292340.jpg

post-18853-1166292380.jpg

post-18853-1166292456.jpg Fra IKEA (4 for 7,75) Dem skal vi have til receptionen med tre på et café bord. To med fyrfadslys og en med en rose. Syntes selv, at det er en simpel og romantisk måde at pynte lidt ekstra på...

post-18853-1166292540.jpg

Håber, at det kan give lidt inspiration! Hortensia klippet af i "små buketter" er også utroligt simpel, men smukt :bearhug:

:cheerleader3: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer