Guest AnneD

Pris!

21 indlæg i dette emne

Ved I hvor meget jeres polterabender har kostet? Jeg har nemlig været nødt til at melde afbud til min søsters fordi:

1) hun bor i Kbh og jeg i Jylland, så det ville koste mig 600,- for turen alene

2) hver deltager skulle give 500,-

Så hendes polterabend ville ende med at koste mig 1.100,- og det er meget for en studerende på SU at hive ud af en måneds budget. Selv hvis jeg også havde boet i Kbh og derfor "kun" skulle af med 500,-, ville jeg stadig være meget i tvivl om jeg havde råd til at tage med.

Er det bare mig der synes det lyder dyrt? Har I andre været med til polterabender hvor prisen lå på 500,-?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm..ja, det kommer jo an på hvad der er med i pakken! Men 500 lyder fair.

Jeg kan godt forstå at man vælger fra pga penge; der skal jo også købes gave etc. etc.

Men jeg ville nok tro din søster vil savne dig; mon din mor vil give di et tilskud som en før-julegave??? Du vil vel gerne være der?

0

Del dette indlæg

Jeg synes 500 er meget rimeligt... Alt efter hvor stort selskabet er, får man ikke meget for ret meget mindre - især ikke i København... Har da hørt om poterabends til det dobbelte uden problemer...

Men jeg har da også været på SU, så jeg forstår dig så udmærket. Men det er dyrt at være bryllupsgæst, og hvis jeg var dig, ville jeg nok finde ud af at finde pengene for ikke at gå slip af dagen - men jeg kender naturligvis ikke dine økonomiske forhold, ej heller dit forhold til din søster.

0

Del dette indlæg

Det var meget nemmere hvis min søster var en jeg kun så til familiesammenkomster men "desværre" så har vi et meget tæt forhold til trods for at hun er 7 år ældre.

Jeg er sikker på at mine forældre gerne ville hjælpe mig til at komme med, men jeg kan ikke lide at bede dem om penge. Især ikke fordi de for en måned siden overtog min og min kærestes gæld på næsten 40.000 (hvilket har lært os at det kan meget bedre betale sig at købe en ny bil i stedet for en brugt der falder fra hinanden efter 1 måned http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/boohoo.gif )

Og en anden ting er at min kærestes band gerne ville en tur til Norge sidst i januar - den enes forældre har en hytte deroppe, han har derfor nogle kontakter så de kan komme til at spille på nogle lokale barer, og han havde allerede fået en aftale i hus med færgen om at de fik rabat mod at spille i restauranten - men i sidste øjeblik meldte min kæreste fra pga prisen som, med færgerabat og honorar for at spille deroppe, "kun" ville være på omkring 500-700 kr pr. mand. Så jeg føler ikke at jeg kan være bekendt, at bruge de penge min kæreste har sparet på et polterabend. For når vi blev enige om at vi ikke havde råd til at han kunne tage af sted, så har vi jo heller ikke råd til at jeg kan.

Jeg ved godt at en Norgestur kan man altid arrangere igen mens et polteraben det kun sker en gang, men jeg ville alligevel ikke have det godt med det.

Hvis bare de var begyndt at planlægge bryllup i god tid, så kunne jeg have forudset det og være begyndt at spare op. Men hun blev desværre/heldigvis gravid i første forsøg, og så hastede det pludselig med at fastsætte en dato. De forlovede sig i november og skal giftes i februar, med polterabend er den 20/1. Det gav jo ikke meget tid til at spare noget op, især ikke i julemåneden hvor alt hvad vi havde af ekstra penge gik til julegaver.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha du trænger vist til et af dem her: http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til dig mor og fremlægge sagen! Forklare hende om hvor ked du er af ikke og kunne komme til din søsters polterabent pga. penge mangel!

Jeg er sikker på at din mor vil have forståelse og måske vil kunne komme med en fornuftig løsning. I og med de lige har taget jeres gæld og på den måde godt kan se at det er hårdt og være på su ja så er jeg da næsten over bevist om at de gerne vil låne eller forære dig pengene til din søsters dag!

Knus fra mig!!! :(

0

Del dette indlæg

De gange jeg har deltaget i polterabends har vi givet ca. 1.000 kr. hver men det handler måske om at der bliver drukket mere igennem på de mandlige polterabends. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif

0

Del dette indlæg

Jeg kan sagtens se problematikken pga fravalget fra din kærestes side med Norges turen, men må også tilføje at en polterabend kommer bare aldrig igen..

Den er den dag man er sammen med pigerne, det er den dag man ser sine venner og familie hvor der bare er kræset om en og man føler sig som den vigtigste person i hele verden for dem alle.

Jeg havde en super dejlig polterabend og festede til kl 7 om morgenen og rigtig mange af mine veninder var med, samt nogen fra familien, men stadig efter 9 måneder kan jeg spekulere over hvorfor nogen valgte at lade være med at tage med..

Hånden på hjertet, det sårede mig at de ikke var det og jeg er nødt til at skrive at jeg selv i din situation ville have vendt verden på den anden ende for at skaffe pengene..

Om det så var gennem mine forældre, salg af noget jeg havde eller et overtræk i banken, så havde jeg gjort det..

Hvis du evt kontakter din bank, så kan man jo da lave den aftale om at man overtrækker over en periode på 3 måneder, hvorefter de så skal være betalt tilbage..

Jeg synes 500 kr lyder yderst rimeligt, det er svært at gøre dte meget billigere..

Jeg vil hertil tilføje at jeg ved alt om hvad det vil sige at være på su, det er jeg selv og har været det de sidste 2½ år. Heldigvis mangler jeg nu kun knap et år.. :(

Håber ikke du tager mit indlæg ilde op, det er ment som en hjælp...

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

0

Del dette indlæg

Jeg ved at min polterabend kostede 500, i begyndelsen lå det meget højere men netop for at de studerende kunne være med, blev det sat ned til hvad der var det mindste de kunne gøre det for. Selv er jeg glad for det, da der ellers havde været en del, som ikke havde råd til at komme med. Jeg var desuden meget spændt på om jeg fik begge mine søstre med, netop pga pengene da ingen af dem har specielt meget at gøre med. De fandt heldigvis pengene og jeg ville ikke ha undværet dem for noget den dag. Jeg tror din søster vil blive rigtig ked af det, hvis du ikke er der den dag, især hvis det pga af at pengene ikke var der. Jeg ville hellere selv ha betalt for begge mine søstre end ha undværet dem. Så jeg syntes, du skal undersøge alle andre muligheder, inden du beslutter sig for at blive hjemme. Jeg kan sagtens sætte(huske hvordan det var) mig ind i ikke at kunne finde 500 kr på su. Men måske kan du få et bryllupslån af din mor som kompentation for at der ikke var tid til at spare op. På den måde får du jo ikke bare pengene, og det samme problem opstår vel for dig når det kommer til gave, kjole og transport op til brylluppet eller hvad??

Anja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

den måde får du jo ikke bare pengene, og det samme problem opstår vel for dig når det kommer til gave, kjole og transport op til brylluppet eller hvad??

Anja

Til brylluppet er der ingen problemer. Jeg skal have min gallakjole på, vi kører med mine forældre derover og gaven koster os "kun" 300,-. Dem kan vi lidt bedre tage ud af budgettet end 1.100,-, for så kan vi nøjes med pasta 2 gange om ugen i stedet for 7.

Det er ikke rart at tænke på at jeg har 5 år tilbage på SU. Heldigvis er min kæreste snart udlært...

Men tilbage i nutiden må jeg hellere fortælle mine forældre om problemet. Jeg vil jo gerne med til det, og jeg ved at min søster også gerne vil have at jeg er der.

0

Del dette indlæg

Spørgsmål..

Hvordan får du det til at du skal betale 600 kr for at komme til KBH og tilbage igen? Med orangebilletter kan du komme derover og hjem igen for 300 kr og det er da det halve sparet..

Knuz Mia :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg tror også at prisen er rimelig nok for en polterarbend. Jeg håber, at du finder pengene til at komme afsted, da det jo netop er en speciel dag for din søster, og fordi i er så tæt.

Jeg håber at du finder en billig transportmulighed og at dine forældre vil hjælpe dig lidt med resten!

:bearhug: Anne

0

Del dette indlæg

Jeg har prøvet at være til en polterarbend hvor folk betalte forskellig pris. Havde du arbejde betalte du 700 kroner - var du studerende betalte du 350.

Synes det er en fin løsning. Der er jo stor forskel på om du tjener 35.000 om mnd. eller 5000.

Håber du har fundet en løsning.

/Fortuna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Der har endnu ikke været holdt polterabend for mig, så kender ikke prisen (endsige noget som helst andet - måske der slet ikke komme en polterabend http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif )

Har dog været med til at arrangere en polterabend, for en af mine veninder. Der blev prisen 400,- kr. pr. person, og det løb kun lige rundt.

Vi holdt en fælles polterabend, hvor pigerne og drengene spiste morgenmad, frokost og aftensmad sammen og derefter festede sammen. Aftensmaden betalte brudens forældre, da vi spiste hjemme hos dem alle 25 mand. Drikkelsen rakt kun lige til de sidste gæster gik hjem.

vi havde egentlig startet ud med at vi max. ville betale 300,- kr. pr. mand, men på en eller anden måde løb det bare op alligevel. Vi havde lejet en bus til at køre os rundt hele dagen. Den kostedet 2000,- kr. + 1800,- i diesel, chaufføren havde vi gratis. Frokosten kostede 20-30 kr. pr. mand. Af aktiviteter var der fotografering, cd-indspilning, drengene-mod-pigerne lege på en eng (tovtrækning, sækkeløb m.m.) samt golf. Golfen var gratis, da en af vores venner er greenkeeper, så alt i alt kostedet aktiviteterne "kun" 2000,- kr. for dem begge til sammen.

Maden blev holdt så billigt som muligt, rundstykker til morgenmad, sunset til frokost (man kan bestille sådan nogle sandwich-anretninger, mener de koster 20-30 kr. pr. person) og aftensmaden var som sagt gratis. Drikkelsen var købt i Tyskland.

Men enig. Det kan være meget dyrt at være bryllupsgæst. En af mine venner var inviteret til onklens bryllup og polterabend. Det kostede 1400,- kr. (!!!) at deltage i polterabend, og der var dresscode med kjole og hvidt til brylluppet, så det skulle han også ud og anskaffe sig. Han endte med at melde afbud til polterabend, fordi han ellers ikke havde råd til nyt tøj + gave.

Håber meget du har fundet en løsning, for tror din søster bliver rigtig glad for at se dig, og jeg kan også være bange for at du senere vil ærgre dig, hvis du ikke finder pengene til det.

:) Michela

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Jeg har desværre ofte hørt om nogen som melder afbud til polterabend ved gode venner pga. prisen... Men når det ligefrem er din søster, tror jeg godt nok hun bliver ked af det!

Jeg kan dog sagtens sætte mig ind i det, da jeg blev færdiguddannet i sommer og arrangerede min venindes polterabend i april. Vi var flere, som var studerende, så efter en hel del planlægning og research fik vi en polterabend fra kl 8 til midt nat for under 450 kr pr. mand!! (og det var inkl. 7 ting vi skulle.) Det kan sagtens lade sig gøre hvis man er indstillet på det fra starten og derfor planlægger efter prisen og ikke planlægger og derefter finder prisen :balloon:

Desværre er der nok mange som ikke tænker sådan, men tror ikke på det er prisen som afgør om man har en god dag!

Mona

Redigeret af Den utålmodige
0

Del dette indlæg

hej allesammen, vil lige give mit besyv med.

har efterhånden været til en del polter, og jeg har aldrig oplevet at der ikke var ihvertfald en der meldte fra på grund af prisen! -HAHA-

har derfor bedt de veninder jeg regner med skal stå for det om at begrænse det lidt.

jeg vil helere ha at alle dem der betyder så meget for mig er der på en rigtig hyggelig dag -HAHA-

har også et par gange ærget mig over at ha givet så mange penge, også ende med at drøne rundt for at nå det hele http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/thumbsdownsmileyanim.gif

0

Del dette indlæg

Vores polterabend blev holdt fælles - efter min mands ønske (lidt ærgeligt efter min mening) - det betød så at de var ca. 30 deltagere, det gør jo prisen lidt billigere - og den blev 250 kr. pr. deltager (inkl. alt fra drikkevarer, mad og benzin)

Har selv været lige ved at melde afbud til en polterabend, som kostede 1100 kr. pr deltager - så jeg kan sagtens forstå dig. Jeg endte med at låne pengene af min mor, men kun fordi hun selv tilbød, fordi hun vidste hvor meget det etød for mig at komme med, da det var en meget god veninde. Men havde jeg ikke kunnet låne pengene, så havde jeg ikke haft noget valg andet end at melde fra - for 1100 kr er enomrt meget i vores skrabede budget med én indkomst....

Badutski

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå hvis du syns det er mange penge... men 500,- er meget billigt og jeg tror du vil fortryde det mange gange når det nu er din søster det drejer sig om.... jeg var ikke med til min søsters polter, dels af samme grund og gud hvor er jeg ked af det... skulle bare ha gjort det...

Tænk lige over det en gang til :loveshower:

Redigeret af skye
0

Del dette indlæg

Ved I hvor meget jeres polterabender har kostet? Jeg har nemlig været nødt til at melde afbud til min søsters fordi:

1) hun bor i Kbh og jeg i Jylland, så det ville koste mig 600,- for turen alene

2) hver deltager skulle give 500,-

Så hendes polterabend ville ende med at koste mig 1.100,- og det er meget for en studerende på SU at hive ud af en måneds budget. Selv hvis jeg også havde boet i Kbh og derfor "kun" skulle af med 500,-, ville jeg stadig være meget i tvivl om jeg havde råd til at tage med.

Er det bare mig der synes det lyder dyrt? Har I andre været med til polterabender hvor prisen lå på 500,-?

FØRST: Jeg kan sagtens forstå, at det er mange penge at skulle hoste op med for en polterabend - især når man er på SU.

DERNÆST: Jeg har været med til at arrangere rigtig mange polterabender i København og andre byer, og faktum er desværre, at man ikke får særlig meget for pengene - især ikke i København. Hvis der også er mad og drikke med i budgettet på de 500 kr. har jeg endda svært ved at forstå hvordan det kan lade sig gøre for så lidt. Der må være nogle veninder, som skal lave en del af maden selv og evt. har hyret venner til at forestå nogle af dagens indslag.

Jeg synes 500 kr. lyder meget rimelig - også selvom man måske ikke har så mange midler.

Håber du finder pengene til det, for det bliver typisk et sjovere bryllup, når man har været til polterabend sammen med en masse af gæsterne.... og ikke mindst fordi jeg tror din søster vil savne dig, ligesom du sikkert vil være ked af at gå glip af dagen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var sidste år med til at arrrangerer et polterarben for min veninde. Det endte med ca. 1100 pr. mand, men så var det også med mad og drikke hele dagen, samt aktiviteter og benzin. Det var super hyggeligt. Men prisen blev abselut diskuteret meget, men da de fleste aktiviteter kostede ca 1600 for en time løb det utrolig hurtigt op. Samtidig var vi ude at spise om aftnen og det løber jo også op selv om vi valgte en resturant i mellem klassen.

Da de fleste af os også havde kærster/mænd der skulle med til gommens bryllup var det rigtigt mange penge at hive ud af budgettet måneden før vi skulle til bryllup, men det var det helt sikkert vær da både da både brud og gom havde en super god dag, som de stadig snakker om.

knus tine

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer