Guest tayana

Dagen/aftenen før brylluppet

16 indlæg i dette emne

Hvordan skal I tilbringe dagen og aftenen før den store dag??

Jeg har tænkt mig, at samle nogle tøser hos mig. Har huset for mig selv, for kæresten sover hos sin forlover og børnene er afsat til hans forældre. Så der skal være tøsegilde, så der er nogen til at dulme nerverne hos mig. Regner da også med at nogen af dem overnatter - ihvertfald min veninde som skal være første brudepige og nok også min niece på 15 år.

Synes det er en rar tanke, at der også er nogen, når man vågner på den store dag. Tror jeg ville føle det forkert, hvis jeg skulle være alene der dagen før og på selve dagen. Så der må veninder til at dulme nerver og varte op http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/thumbsupsmileyanim.gif

Vi skal vies kl. 14, så der er jo egentlig tid nok hvis man ser sådan på det - men kan godt forestille mig, at man hurtigt bliver stresset. Der er jo mange ting der skal nåes med hår, make-up, kjole og alt muligt andet. Nok den dag i livet jeg bliver mest stylet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg sørgede for at holde mig beskæftiget, for jeg tror hvis man bare sidder og tænker over småtingene, så panikker man enten eller bliver uuholdelig at være i nærheden af.

Jeg tog til tandlæge kl.9.00

Besøgte min veninde i Femilet

Kl.14 blev Henrik hentet og Carlo blev kørt ud i kennelen.

Kl.15 tog jeg bussen ud på mit arbejde ( Cinderella Brudekjoler )

Kl.19 lukkede vi butikken, vi hyggede imellem kunderne.

Vi spiste på Mc´D ( selvom appetetten ikke var stor )

Bagefter kørte vi hjem til mine forældre hvor jeg overnattede

Vivi ( min chef/veninde ) lagde negle, vi spiste kage og hyggede os og nabokonen kiggede ind og ønskede tillykke.

Vivi kørte ved 22.30 tiden og jeg gik i seng ca kl.23.30

Jeg sov ca kl.02.30

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif Heidi

0

Del dette indlæg

Vi bor i Århus, men skal holde bryllup i Vestjylland. Derfor tager jeg hjem til mine forældre på ferie ca. en uges tid i forvejen, så vi kan få alt på plads...

Jeg regner med, at mine forældre, mine søstre og deres kærester samt en af mine rigtig gode veninder skal grille noget lækker fisk og drikke et glad hvidvin mens vi nyder udsigten over vandet hos mine forældre. Det er ikke noget specielt, for det gør vi hver sommer, når lejligheden byder sig :(

Vi går sikkert tidligt i seng, men ikke før efter et dejligt fodbad er jeg sikker på. :sleepy:

Jeg kunne heller ikke forestille mig at være alene dagen før, og jeg satser da også på, at min veninde sover hos mig. Hvis ikke ved jeg, at mine søstre kravler ind i min seng... Hyggeligt! :biggrin:

Jeg synes netop, at det der skal kendetegne ens sidste aften, før man bliver gift, er at man er omgivet af nogle af de mennesker, man holder allermest af - foruden sin kommende mand, naturligvis... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/heart.gif

Derfor synes jeg det lyder som en dejlig idé mht. at holde tøse-hygge! -HAHA-

Kram fra Marie http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

0

Del dette indlæg

Jeg ved ikke endnu hvad jeg skal om dagen, men har i hvert fald tænkt mig at tage fri fra arbejde. Sen eftermiddag/aften skal jeg hjem til min mor og hendes mand. Her kommer min søster også og vi skal begge sove der. Så jeg regner med at få en hyggelig aften derhjemme.

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

Dida

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det har vi allerede helt styr på selvom vi først skal giftes til august.

Fredag formiddag skal jeg til frisøren og have farvet håret og lige have de sidste råd med i baglommen til jeg skal sætte håret om lørdagen.

Der efter pakker vi bilen tager fra Ama'r med kursen mod Hørning syd for Århus, hvor vi skal hente mine unger.

Derefter går turen til Fakkegrav Badehotel ved Vejle Fjord.

Vores gæster ankommer til hotellet i løbet af fredagen sidst på eftermiddagen/først på aftenen og der har vi arrangeret en let anretning, en bunke snacks og noget godt øl i vores suite. Så er der ellers dømt hygge, gåtur langs fjorden, mandehørm, tøsefnis og kriller i maven over hvad der skal ske næste dag. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/thumbsupsmileyanim.gif

:( fra Marianne

0

Del dette indlæg

Vi skal ud i festlokalet og dække borde osv..

Kl 15.30 har vi begge tid i skønhedsklinikken. Jeg skal have lavet negle og Anders skal have en pedicure (med det hele)..

Vi skal dække op i næsten samme stil som til Saras barnedåb og der brugte vi en hel dag på det. Denne gang skal vi være lidt mere effektive og håber på at blive færdig, så vi kan sige farvel til hinanden inden aftenmadstid og så tager jeg hjem til min mor sammen med vores den store dreng og Anders tager hjem til os sammen med de 2 små og tilbringer aftenen/natten sammen med dem der kommer til Sjælland allerede dagen før. Hans mor og papfar og måske hans bror..

Det er vores plan.

Jeanne

0

Del dette indlæg

Jeg er så heldig, at jeg helt automatisk har fri dagen før brylluppet, da den 4. maj er store bededag....jeg har så yderligere også taget torsdagen fri, så jeg er sikker på at have tid til det man altid skal nå i sidste øjeblik, når nu vi skal holde receptionen herhjemme.

Og så bliver det jo dejligt at skulle vartes op i en uge bagefter og stresse totalt af

0

Del dette indlæg

Jeg har taget fri ugen op til brylluppet (og ugen efter) Så jeg har god tid til at få alting på plads. Kæresten har ikke fast arbejde (arbejder freelance eller på kortere kontrakter) så vi ved ikke helt, om han kan tage ferie op til...

Fredag eftermiddag og aften har vi allieret os med nogle venner og den nærmeste familie, som skal hjælpe med at dække borde og stille an. Jeg håber, vi kan være færdige i ordentlig tid - eller evt. overlade det sidste til nogle andre så i hvert fald jeg kan komme hjem. JEg skal altså forholdsvis tidligt i seng den aften...

William sover formentlig hos sin forlover (alternativt hos sine forældre) og jeg regner med at min mor og jeg skal bruge den sidste aften sammen... Evt. med et par veninder - alt efter hvor lang tid det tager på feststedet.

Om morgenen på dagen har jeg min mor og i hvert fald to veninder hos mig. Én veninde er make-up artist og skal hjælpe med hår og make-up (med mindre jeg bestemmer mig for at bruge frisøren - hun er der nok under alle omstændigheder.) En anden veninde kommer også - hun skal tage billeder og forevige morgenens stress og jag til eftertiden http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Egentlig skal jeg bare op, i bad, have ordnet hår og make-up, i kjolen og så lige have klemt lidt mad ned...ca. 12.45 bliver jeg hentet - formentlig af min bror (han har den største bil :()

Reelt bare stille og rolig hygge - både dagen før og morgenen...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi boede i kbh da vi skulle giftes, men festen skulle holdes i Aalborg. så vi tilbragt dagen før med at få lavet blomster til kirken. og grille med nogle af vores venner fra sjælland som også var kommet dagen før.

så vi havde en hyggelig aften i vores kolonihave, sammen med nogle gode venner. og så køret jeg hjem til min mormor, hvor jeg skulle sove om natten. og gøres klar dagen efter.

0

Del dette indlæg

Hej,

Min barndomsveninde kommer og er sammen med mig fra fredag aften, og lige indtil vi står i kirken - det er super dejligt, at hun vil gøre det for mig! :balloon:

Min ene lillebror vil muligvis også overnatte - det er rigtig dejligt at have nogle skønne mennesker omkring sig, og især op til denne dag, tror jeg.

Jeg har endnu ikke taget stilling til, om jeg skal bede om fri om fredagen inden...

Hvad kan I gifte kvinder anbefale?

God weekend fra

0

Del dette indlæg

ja... jeg går jo sygemeldt og det gør jeg nok os' til juli hvor vi skal giftes, så jeg har da ihvertfald fri :balloons:

Jeg regner med at min søster og svoger kommer hjem fra nord-jylland i løbet af eftermiddagen og så skal vi alle hygge om aftenen. Mit hår blive sat om torsdagen... så det skal jeg ik' spekulere på om lørdagen... nogle fordele er der da ved en paryk... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min super-fantastiske søster (som også er 1.brudepige) skal overnatte aftenen inden. Vi skal enten ud at spise, eller finde på noget lækkert herhjemme.

Hun skal sove i min seng, da jeg sikkert ikke kan sove, og har brug for at pludre. (vildt hyggeligt)

På selve dagen skal min søster også hjælpe med make-up og hår (har en frisør-elev, jeg kender, til at gøre det - så mere som en hjælpende hånd) Og med at få mig i kjolen og sårn.

Elsker hende bare så højt, og hun kender mig bedre end nogen anden i verden.

0

Del dette indlæg

Jeg har allieret mig mied min søster der skla overnatte hos mig... sammen klarer vi så alle vores (tilsammen) 5 børn... puha...er ikke sikker på om jeg har tid til nerver og nervøs mave!

Bare tænk dagen efter, hvor alle 5 børn skal gøres i stand til bruedpige/svend jobbet...

post-23814-1170839390.jpg

0

Del dette indlæg

mine to brude piger min søster på 18 og en veninde på 21 og en veninde 21 kommer og er hos mig manden bliver smidt ud (han har familie på fyn, det har jeg ikke) vi skal så lave dekorationer og pynte op i salene( vi har lejet gildesal med lækker have til). så skal vi lege lidt med vores hår og finde ud af det og hud selvfølgelig og tage en masse fjollede billeder. så laver vi noget lækker mad og drikker "lidt" champs vi skulle jo nødig have tømmermænd... og så tjekker vi at alt er parat til den store dag lægger tingene frem og snakker, går tidligt i seng men falder nok sent i søvn dagen efter kommer min søsters lille søn på 2år som skal hjælpe moster. vi får så noget morgen mad sammen og tager det roligt får lagt makeup og bare gør os klar. jeg har allerede nu lavet næsten alt klar på nær dekorationer og det er først den 29/9-07 vi skal i kirken så jeg har ikke stress på.

0

Del dette indlæg

Vi har faktisk slet ikke planlagt noget endnu, men håber at jeg får lov at blive i huset og at min kæreste så tager hjem til forloveren.

Jeg håber at kunne samle et par piger hos mig og så skal vi bare hygge og glæde os til den store dag. Drikke lidt rødvin, se en film eller noget. Ren afslapning.

Men nu må vi se. Der er også en af os der skal tage sig af vores søn og det bliver nok den der får huset den nat...

Hvor jeg dog glæder mig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer