Maria Viola

Hvornår slutter festen?

51 indlæg i dette emne

Vi har booket vores feststed til kl. 05.00 - vi bliver viet kl. 14.30, så det bliver en lang dag.

Men hvad regner I andre med. Synes bare at den skal have fuld gas den dag - så jeg bliver oppe til at jeg segner (aner ikke hvordan det staves) *Smiler* Vi har ikke tænkt os at stikke af - vi vil være med til det sidste - er trods alt omkring 100.000 kr. så jeg skal ikke gå glip af noget....

Men hvad er jeres holdninger og hvornår tror I festen slutter. Vi har hyret bands til hele natten. Ej, frem til kl. 04.00.

Knus fra MIG

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har vores feststed til næste eftermiddag, og alle skal overnatte der. Så jeg tror og håber, at festen varer til den lyse morgen!

Da vi ikke skal overnatte på feststedet, vil vi jo naturligt tage afsted før gæsterne. Men vi vender jo tilbage til morgenmaden... Jeg regner med, at vi ser tiden an, og ser, hvornår vi er trætte og klar til at gå i seng - på den anden side vil jeg helst ikke gå glip af noget :bearhug:

Vi skal vies kl. 13, men tager hele dagen stille og roligt... Alligevel tror jeg nu nok, jeg bliver træt i løbet af natten - og får lyst til at ligge i ske med min mand :biggrin:

0

Del dette indlæg

Der var ingen som var sikre på, at vi skulle overnatte på feststedet.

Selvfølgelig vil man gerne være med til hele festen, men det er heller ikke særlig fedt, at se ens gæster tage hjem fra sådan en vidunderlig dag, som man ønsker fortsætter. Så efter natmaden smuttede vi op på vores værelse. Vi gik omkring kl. 02.00, og der gik et godt stykke tid, inden gæsterne opdagede at vi var smuttet.

Charlotte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja det har vi diskuteret meget!

vi har også hyret band, og vil gerne have så meget ud af dagen/aftenen/natten, så vi satser da på at feste til den lyse morgen. har faktisk snakket om at droppe hotelværelse, da vi synes det er for mange penge, hvis vi alligevel først kommer derud sent nat! så istedet snakker vi om at overnatte på feststedet sammen med gæsterne, men er ikke helt fastlagt endnu!

Vi har inviteret en del "unge" mennesker, så håber at festen varer til langt ud på natten, hvilket mange af vores venner/familie allerede har givet udtryk for, så det er bare fedt!

Men nu må vi se, om vi bare er så smadrede vi ikke orker så meget fest, men håber da! Det er mange penge at fyre af på en fest, man ikke selv når at opleve særlig meget af!

0

Del dette indlæg

har faktisk snakket om at droppe hotelværelse, da vi synes det er for mange penge, hvis vi alligevel først kommer derud sent nat! så istedet snakker vi om at overnatte på feststedet sammen med gæsterne, men er ikke helt fastlagt endnu!

Det er faktisk årsagen til, at vi har fravalgt hotelværelse (men i stedet satser på bed and breakfast). Vi regner med at være til festen så længe som muligt, og vi skal være der igen til morgenmad. Så det vil i vores øjne være spild af penge at leje et hotelværelse...

Så vil vi hellere tage et weekendophold senere...

0

Del dette indlæg

hmmm, jeg tror men skal overveje hvilke "type" gæster man har med! Er de klar til at feste til den lyse morgen? Man skal jo huske at det for de flestes vedkommende er en lang dag!

Og hvorfor siger jeg så det???? Jammen fordi jeg har været til bryllup, hvor brudeparret og 3-4 hold venner dansede og morede sig, mens restem bare sad og ventede til at der blev severet natmad så man kunne komme hjem.....( natmad blev serveret kl. 3.30)

De fleste er jo opdraget med at man først tager hjem når natmad har været der eller når brudeparret har forladt festen!

Så hvis man vil feste til den lyse morgen, synes jeg at man skal gøre folk opmærksomme på dette og fortælle dem at de ikke SKAL vente på natmad/brudeparret smutter!

Jeg vil være ked af at have en fest hvor folk bare venter på at komme hjem, så hellere smutte en time før mens alle endnu morer sig! :smolf:

0

Del dette indlæg

Det er ret vigtigt for mig personligt at få en så lang fest som muligt.

Jeg har nemlig lært af første gang:

Næsten alle overnattede på kroen og vi havde også værelse dér. Efter kage og brudevals var der pludselig en onkel der sagde noget i retning af "Nu er klokken ved at være tolv! Skynd jer afsted - bær hende over dørtærsklen". Jeg var 21 og havde aldrig været til et bryllup før (og kendte ikke til traditioner og havde ikke gjort mig nogle tanker om det) og min eks var amerikaner og anede heller ingenting. Resultatet blev at vi i huj og hast forlod festen inden midnat. ØV!! Jeg følte længe efter, at jeg var gået glip af mit eget bryllup.

Det er 9 år siden og jeg er blevet en del klogere..HAHA:)

Vi holder festen godt ude på landet og selvom nogle måske vil logere sig ind på en nærliggende kro, skal de fleste køre hjem (ca 35-40 minutter fra København). Der er flere "voksne unge" end "modne", men der er også flere der har børn.

Dette betyder to ting:

1) Kun ca. halvdelen vil drikke sig plimmelim (og selv den halvdel bliver ikke fulde som sådan)

2) De fleste kører nok senest ved 2-tiden, da man skal hjem og man har børn osv.

Det passer mig egentligt OK - men jeg vil være med hele vejen og jeg vil gerne sige farvel til gæsterne og så er det også mig, der skal låse af i selskabslokalet :bearhug:

Jeg vil gerne, at det bliver en lang dag - og derfor har vi valgt at holde reception efter vielsen, ellers ville det være vielse kl. 16.30 og middag klokken 18.00. Og så er dagen ligesom gået...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Jeg regner stærkt med at vi smutter i løbet af aften, for det er traditionen i min familie og jeg vil da også gerne have tid/overskud til at kigge min mand i øjene og snakke lidt om vores dejlige dag..........og nyde det først nat som mand og kone. (det bliver nok ikke det store men alligevel :) ).....hvorfor hedder det ellers en bryllupsnat, hvis man går stiv og træt i seng kl lort om morgen....

0

Del dette indlæg

hvorfor hedder det ellers en bryllupsnat, hvis man går stiv og træt i seng kl lort om morgen....

Fordi det er natten efter dit bryllup... Og det er det vel uanset om du går i seng kl. 23 eller kl 4 om morgenen.

Det er den dyreste fest, jeg nogensinde kommer til at holde (tror jeg...) Så jeg vil ikke gå glip af noget som helst :)

0

Del dette indlæg

Da vi ikke skal overnatte på feststedet

Lidt (meget) off topic, men hvorfor skal I egentlig ikke overnatte på feststedet?? :)

Der er kun køjesenge.... Need I say more?

Vi har bare besluttet, at vi gerne vil have lidt tid alene om natten til ligesom at fordøje dagens begivenheder sammen. Og ja, så vil vi altså tilbringe vores bryllupsnat i en dobbeltseng http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Redigeret af Louiseh79
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hæhæ - nope! :)

Der hvor vi skal holde festen er der også primært køjesenge - men heldigvis er der et enkelt værelse med dobbeltseng... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/heart.gif

Vi kunne jo også bare købe en dobbelt luftmadras og slå os ned i lederrummet, som er det eneste rum, der kan låses... :):bearhug:

0

Del dette indlæg

Da vi ikke skal overnatte på feststedet

Lidt (meget) off topic, men hvorfor skal I egentlig ikke overnatte på feststedet?? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/unsure.gif

Vi har bare besluttet, at vi gerne vil have lidt tid alene om natten til ligesom at fordøje dagens begivenheder sammen. Og ja, så vil vi altså tilbringe vores bryllupsnat i en dobbeltseng :)

:):) Det lyder da ellers...hyggeligt... :bearhug:

"Går det godt dernede?"

0

Del dette indlæg

Vi har valgt hotelværelse fra. Ikke af økonomiske årsager, men fordi vi gerne vil være der til det sidste. Mine forældre sagde, at de gerne ville betale for hotelværelset, men vi vil simpelthen ikke gå glip af noget!! Vi får nok en del overnattende gæster, og det vil nok primært være den yngre del, som fester igennem med os.

Så en bryllupsnat i traditionens forstand får vi ikke. Vi har hele livet til at tale om vores store dag/aften/nat, og derfor vil vi gerne have alt med!!

- Lisette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

[Der er kun køjesenge.... Need I say more?

Det er ikke helt rigtigt Louise. I det tilstødende rum til gildesalen står der en sofa og den sover man faktisk ganske godt på. Dog var det en meget kort test da jeg kun nåede at sove i 2 timer inden jeg skulle videre og stille op til en konfirmation om søndagen. Den er ikke så bred så jeg vil tro at det er problematisk at ligge to på den, men prøvede det ikke :)

0

Del dette indlæg

[Der er kun køjesenge.... Need I say more?

Det er ikke helt rigtigt Louise. I det tilstødende rum til gildesalen står der en sofa og den sover man faktisk ganske godt på. Dog var det en meget kort test da jeg kun nåede at sove i 2 timer inden jeg skulle videre og stille op til en konfirmation om søndagen. Den er ikke så bred så jeg vil tro at det er problematisk at ligge to på den, men prøvede det ikke :)

Du har fat i noget! Jeg vil da hellere tilbringe min bryllupsnat på en sofa i et tilstødende lokale end i en køjeseng! Ej, jeg tror nu bare vi finder på noget andet http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

men det er jo rart nok, at man ved, der er ekstra sovepladser i tilfælde af...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder festen i telt i haven, og musikken bliver ved til festen stopper. Vi har IKKE tænkt os at være de første der går i seng, og der er ingen af gæsterne der skal sidde og vente på at få lov til at gå, da de skal gå når de har lyst!

Altså de traditioner!... :) Nogen gange så er de altså TÅBELIGE!

Vi har brugt så mange penge på den fest, så vi skal bare feste igennem, og så håber jeg at Michael kan styre sig lidt, da han nemt og hurtigt bliver træt... Det ville bare være SÅ trist!

0

Del dette indlæg

Jeg tror det bliver en blanding for os....

Vi vil gerne være med længe, men ikke til f.eks kl. 5 eller 6. Vi skal mødes med gæsterne til morgenmad dagen efter kl. 10.00 og vi har en dreng, der skal hentes og med til morgenmaden, så det skal ikke blive ALT for sent. Jeg har en idé om, at vi smutter omkring kl. 3......... Så er man sikkert også godt stegt, tror jeg :sleepy:

0

Del dette indlæg

Vi smutter når vi ikke orker mere, det er vores fest, og sådan er det http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Men vi nævner lige i velkomsttalen at folk frit kan tage hjem når de lyster, fordi vi gerne vil blive til hele festen, så er der ingen der er i tvivl, og føler de skal blive hængende :)

0

Del dette indlæg

Vi smutter når vi ikke orker mere, det er vores fest, og sådan er det http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Men vi nævner lige i velkomsttalen at folk frit kan tage hjem når de lyster, fordi vi gerne vil blive til hele festen, så er der ingen der er i tvivl, og føler de skal blive hængende :)

Ja, vi har heller ikke rigtigt noget tidspunkt - vi smutter når vi ikke kan mere - regner med at det bliver ved 2-tiden. Der plejer fester i min familie normalt at slutte, og vi selv er ikke nogle natteravne (nytårsaften var slut kl. 2.00 f.eks.)

Det passer os fint, men vi vil ikke planlægge for meget, men mere gøre det som vi føler for på dagen:)

0

Del dette indlæg

Vi bliver der til den bitre ende :) Efter vi er flyttet til FYN, er der nemlig mange vi ikke ser så tit http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

-Sophie

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer