Marissen

Meget dyr tilretning???

54 indlæg i dette emne

Åh åh... jeg har tid på Systuen den 7. marts. Der er dog noget tid endnu, og min kjole hænger fortsat hos Bridefashion i Virum frem til 2 uger før. Jeg har en masse lag af skiftevis tyl og organza, som skal lægges op, og har derfor fået at vide, at jeg skal påregne omkring 1500-2000 for dette, samt at få lagt kjolen lidt ind i overdelen + ophæng til skørtet senere. (men det er jo bare forretningens estimat og ikke den rigtige pris, som alene systuen kan oplyse, så det kan jo komme til at svinge meget op og ned!)

Jeg syntes fra start af, at det lød meget dyrt. Min veninde fik sin kjole lagt op hos Panayoutis i Vejle for 800 kr. sidste år.

Tænkte også på selv at finde en, der kan ordne det, men er lidt usikker på, om jeg tør! Ved at vælge den systue, som forretningen har valgt følger der vel også en eller anden form for garanti med om at de kan deres kram?! Men det er der jo også andre, der kan... åh... jeg vil så gerne spare penge, men ved ikke helt om jeg tør begive mig ud i alternativer!! (jeg er en kylling)

Et tidligere indlæg ovenfor henviser til at Bridefashion bruger en i Nærum... Bridefashion har sendt mig til Systuen... mon de har fået ny samarbejdspartner?? Må hellere ringe og høre dem ad, for hvis de har en billigere partner tager jeg gerne bilen til Nærum frem for cyklen til Frederiksberg -HAHA-

Er der i øvrigt ikke nogen, der har fået en konkret timepris oplyst fra systuen? Det virker jo helt fjollet om det skulle være detaljer og materiale, der skal afgøre prisen - en time er vel en time (ho ho)

Mange hilsner

Anja

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik godt nok nummeret til Holte, men valgte at finde en tættere hvor jeg bor. Jeg fandt en skrædder på Frederiksberg Allé, hvor jeg var henne igår. Hun var rigtig sød og virkede dygtig! Men hvordan resultatet er kan jeg fortælle næste lørdag hvor jeg skal hente kjolen. Hun regnede med ca. 1200 for at lægge den op, tage noget af slæbet og ligge den ind i siden. Stadig lidt pebret i forhold til hvad nogle af jer andre fortæller, men dog stadig ikke 2500-3000 som de ville have for det på Systuen.

:cheerleader3:

Dida

0

Del dette indlæg

Jeg har ikke været hos Ann i Holte endnu - skal derop mandag d. 12. feb.

I telefonen sagde hun, at jeg får en pris den første gang, jeg er der, når vi har set, hvad der skal laves. Den pris ligger så fast og ændres ikke.

Jeg ved stadig ikke hvordan, jeg skal gribe afhentning af min kjole hos Systuen an. Jeg er en kylling! :bearhug::cheerleader3:

Jeg må tage mig sammen og hente den imorgen!

Hilsner fra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik godt nok nummeret til Holte, men valgte at finde en tættere hvor jeg bor. Jeg fandt en skrædder på Frederiksberg Allé, hvor jeg var henne igår. Hun var rigtig sød og virkede dygtig! Men hvordan resultatet er kan jeg fortælle næste lørdag hvor jeg skal hente kjolen. Hun regnede med ca. 1200 for at lægge den op, tage noget af slæbet og ligge den ind i siden. Stadig lidt pebret i forhold til hvad nogle af jer andre fortæller, men dog stadig ikke 2500-3000 som de ville have for det på Systuen.

Dida

Havde du din kjole hængende på Systuen eller derhjemme? Fik du de 2500-3000 kr. oplyst af Systuen?

Hilsen

0

Del dette indlæg

Det var da nogle voldsomme priser der er kommet frem i tråden her.

Jeg skal have lagt kjolen op og lagt den ind i corsagen, det skal jeg give ca. 700 kr for - max 1.000 kr fik jeg at vide, at jeg skal regne med. Men det er så også lidt ude på landet i forhold til Kbh - det er i Holbæk.

Skal derned den 2. april, er godt nok spændt

0

Del dette indlæg

Jeg har også haft en tid på systuen på Frb, der er tilknyttet Nicolai, og det eneste jeg skal have gjort er at få lagt kjolen ind ved barmen. Dette vil de have 2200kr for, og det er fordi (som syersken forklarede mig), at de har en timeløn 350kr + moms, og hun mente det ville tage mindst 4-5timer. Jeg har derfor også valgt at finde en anden systue, da det er ALT for dyrt!!!

Håber I andre finder nogle gode syersker, og evt. anbefalinger kan jo passende blive lagt herind : )

Jeg regner med at bruge en syerske i city, når jeg ved mere skal jeg nok skrive.

Kh Frk.Maj

0

Del dette indlæg

Lige et spørgsmål:

Har I andre fået oplyst at det koster noget at prøve sin kjole når den hænger på systuen (på frederiksberg)??Jeg har intet fået oplyst, og nu da jeg vil finde en anden systue siger de jeg skal betale 250kr pr. prøvning?!?!Det synes jeg er så dårlig service, man kan da ikke bagefter opkræve for alt muligt man ikke er blevet informeret om! Jeg er så ked af at jeg nogensinde fik min kjole hængt derud:(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige et spørgsmål:

Har I andre fået oplyst at det koster noget at prøve sin kjole når den hænger på systuen (på frederiksberg)??Jeg har intet fået oplyst, og nu da jeg vil finde en anden systue siger de jeg skal betale 250kr pr. prøvning?!?!Det synes jeg er så dårlig service, man kan da ikke bagefter opkræve for alt muligt man ikke er blevet informeret om! Jeg er så ked af at jeg nogensinde fik min kjole hængt derud:(

Tja, hvis de rent faktisk har udført et stykke arbejde ved dine prøvninger, som fx. at tage mål, brugt tid på dig og kjolen, så er det fatisk rimeligt nok, at der skal betales - men om 250 kr. er rimeligt kan jeg ikke svare dig på....

Alt i alt har jeg en rigtig dårlig fornemelse af priserne for "sy-arbejdet" på en brudekjole, der er købt på "udsalg" i Kbh. Det ER da underligt at det skal være SÅ meget dyre at få tilpasset en kjole i Kbh.? Jeg har ærlig talt tænkt mig at holde butikken op på en evt. timepris, og hvilket arbejde der skal laves med min kjole - og så indhente et par alternative tilbud. Sådan ville jeg også gøre ved alt andet jeg skulle købe, så hvorfor skulle det være anderledes med en brudekjole?

Nu må vi se....

0

Del dette indlæg

Jeg bruger HOB' skrædder - for en oplægning skal jeg regne med ca. 1000 kr, men hvis den skal lægges ud/ind, så skal jeg nok beregne 2000 kr i alt. De ville ikke sige for meget om prisen i telefonen, men nu har jeg sat 2000 af, for at være på den sikre side...

Jeg har bare accepteret, at det er prisen. Jeg vil helst have at det er HOB's skrædder, da de er vant til at have deres kjoler i hænderne...

0

Del dette indlæg

Lige et spørgsmål:

Jeg nåede aldrig at prøve min kjole da den hang på Systuen.. Men synes da godt nok det lyder som en lidt voldsom pris!!

0

Del dette indlæg

Hej..

Efter at have fulgt med i denne tråd, har jeg også valgt at hente min kjole fra Systuen på Frederiksberg. Jeg fik af vide i brudekjoleforetningen, at det ville koste omkring 800,- for en oplægning + syning af en trendse, men når jeg så snakker med Systuen fortæller de mig at jeg skal regne med ca. det dobbelt - nemlig 1500.-!!

Jeg forstår det ikke, godt nok er der meget arbejde omkring en brudekjole - mange lag stof osv. men jeg er egentlig mere blevet skuffet/sur over at der fra butikkens side er givet en pris der overhovedet ikke stemmer overens med deres "samarbejdspartner" - det er vildledning føler jeg - eller er det bare mig, som er opfatter det sådan??

Nu hænger den i hvert fald hjemme hos en veninde, og jeg skal ned at snakke med en skrædder som ligger på Frederiksberg Alle. Hende har jeg brugt tidligere til andre sy jobs, og hun er meget imødekommende og dygtig.

Jeg ville ønske at der havde været lidt mere dobermann i mig, og jeg havde gået brudekjolebutikken og Systuen lidt mere på klingen, idet jeg virkelig føler, at der er dårlig service på det område.

Det skal dog siges, at selve vejledningen omkring kjolekøbet var til topkarakter - og jeg føler virkelig at jeg bare har fundet KJOLEN :bearhug:

Pu, det lettede lige at komme af med lidt damp...

Ha' en dejlig dag :pokey:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I telefonen sagde hun, at jeg får en pris den første gang, jeg er der, når vi har set, hvad der skal laves. Den pris ligger så fast og ændres ikke.

Jeg ved stadig ikke hvordan, jeg skal gribe afhentning af min kjole hos Systuen an. Jeg er en kylling! -HAHA-:pokey:

Hilsner fra

Uuha, det lyder godt nok ikke sjovt -HAHA- det I her fortæller :banned:

Har du fået hentet din kjole Drasbech og hvad sagde du til dem. Ikke mindst hvad sagde de?? :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg ved stadig ikke hvordan, jeg skal gribe afhentning af min kjole hos Systuen an. Jeg er en kylling! :blush::unsure:

Hilsner fra

Uuha, det lyder godt nok ikke sjovt :blush: det I her fortæller :banned:

Har du fået hentet din kjole Drasbech og hvad sagde du til dem. Ikke mindst hvad sagde de?? :loveboard:

Hej

Jo, jeg har hentet min kjole på systuen i går. Faktisk var det lidt mærkeligt, for de spurgte slet ikke til, hvorfor jeg hentede den, eller til hvorfor jeg aflyste min tid. Da jeg stod derude, kunne jeg høre mig selv og fik den tanke, at de måske troede mit bryllup var aflyst.... DET ER DET ALTSÅ IKKE -HAHA-

Men jeg valgte ikke at gå dybere ind i hvorfor. Det kan godt ærgre mig lidt nu, for jeg synes også, at det er meget for dårligt, at vi får oplyst én pris i forretningene, og så er virkeligheden en helt anden, når vi står ved tilretningen.

Jeg har tænkt på at gå ind til Casa Lezar, hvor min kjole er købt, og fortælle hvad vi oplever. Så håber jeg, at de får koordineret, det de oplyser, med Systuens faktiske priser (som er HELT urimelige!)

Jeg skal nok vende tilbage på mandag, når jeg har været i Holte.

Venlig hilsen

0

Del dette indlæg

Først vil jeg lige sige at jeg synes det er fantastisk hvor mange kommende brude, der ikke vil finde sig i hvad som helst bare fordi det er relateret til Jeres bryllup!

Jeg er også meget chokeret over hvor meget man skal bonges ekstra bare fordi man har valgt at blive gift. Mht systuen og Nicolai (hvor jeg har købt min brudekjole) undersøgte jeg på forbrugerstyrelsens hjemmeside om det overhovedet er lovligt, at opkræve for ydelser der aldrig er nævnt, eller skiltet med, for der er ingen prisskilte i Nicolai eller på systuen. Jeg skulle betale 800kr for en syning, syersken selv omtalte havde taget tre min, og to prøvninger. Jeg burde slet ikke betale for prøvningerne, da de først blev nævnt da jeg fortalte at jeg synes de var for dyre mht at sy ind ved brystet (2200kr!). (Det skal lige nævnes at den ene prøvning er for at rette en syning på maven, dvs. ikke en prøvning for egen regning - jeg orkede bare ikke kæmpe diskussion for 250kr : ( )

Da min mor så hentede min kjole igår, spurgte hun om en udspecificeret regning, hvortil de svarede at de gav de ikke????

Det må da undre dem at der er så mange der henter deres kjoler derfra og vælger andre skræddere. Jeg håber det vil ændre noget, for det er dårlig forretning for dem selv jo, og en dårlig oplevelse for os der jo har travlt med at glæde os : )

Kh Frk. Maj

0

Del dette indlæg

Hej Piger

Så har jeg været til første tilretning hos Ann - nu i Nærum. Hun er virkelig rar, og jeg føler mig helt tryg ved, at det er hende, der skal lægge min kjole op og sy den ind i nederdel og top (jeg har vist tabt mig siden oktober).

Prisen bliver ikke over 700 kr. :cheerleader3: Se det var jo mere den pris, jeg regnede med - så jeg er bare glad!

Og så skal jeg sige: UNDSKYLD!!!!! Vi glemte helt at tage billeder Arggh :smash: Men det hele tog kun ½ time, så var vi ude igen. Så jeg nåede slet ikke at tænke over det. UNDSKYLD igen! Jeg skal nok huske det d. 21. marts, hvor jeg skal prøve den igen.

Fortsat god dag til Jer alle.

Hilsen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Piger

Så har jeg været til første tilretning hos Ann - nu i Nærum. Hun er virkelig rar, og jeg føler mig helt tryg ved, at det er hende, der skal lægge min kjole op og sy den ind i nederdel og top (jeg har vist tabt mig siden oktober).

Prisen bliver ikke over 700 kr. :cheerleader3: Se det var jo mere den pris, jeg regnede med - så jeg er bare glad!

Og så skal jeg sige: UNDSKYLD!!!!! Vi glemte helt at tage billeder Arggh :smash: Men det hele tog kun ½ time, så var vi ude igen. Så jeg nåede slet ikke at tænke over det. UNDSKYLD igen! Jeg skal nok huske det d. 21. marts, hvor jeg skal prøve den igen.

Hilsen

Hvor er det bare godt at høre... Til lykke med det.

Tror også jeg skal finde mig en god skrædder i Kbh - nogen der kender nogen med erfaringer?

... kan ikke lade være med at tænke, at vores historier ville være en god historie for "Kontant" på DR1 - men ja, jeg har ikke lyst til at stille mig frem på TV.... - andre der har modet?

0

Del dette indlæg

wauw. sikker en masse problemer, man kan have bare for at få rettet sin kjole til... det kan da ikke være rigtigt.

Jeg håber ikke at jeg kommer ud for dette chok :boohoo::boohoo:

Jeg spurgte i butikke, hvor jeg købt min kjole, hvad prisen vil være for oplægnign m.m., der fik jeg at vide lige fra 1000 kr til 2000 kr.( det kom an på hvor meget arbjde der skulle laves), så jeg håber at det bliver i den billige ende.. men jeg skal jo så heller ikke betalt for oplægnign( det gør mine forældre yes).

Jeg håber ikke at der kommer en mer pris på for prøvning af ens kjole. den er jo betalt og skal hentes første en lille uge før bryllupet.

0

Del dette indlæg

Hej

du skriver nu har du været hos hende i Holte, men så skriver du nu i nærum, er hun flyttet? jeg har nemlig en tid i holte d. 28/2, så det ville da være meget rart at vide.

Hej Tina

Ja, hun har flyttet "forretningen" hjem til sig selv. Hun ringede en times tid før, jeg skulle være der og sagde, at det var blevet flyttet.

Jeg synes, du skal ringe til hende og få den nye adresse - jeg kan ikke lide at skrive den, uden hun ved det. Men det er rart at vide i lidt bedre tid.

Venlig hilsen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Piger

Hilsen

Hvor mange lag skal hun lægge op i nederdelen? Jeg har nemlig ret mange små lag i min kjole, så det kan nemt fordyrre processen - specielt hos systuen lader det til :boohoo: !!

Carina - kan du ikke sende mig en PM med hendes telefonnummer? På forhånd tak ;)

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Jeg har faktisk også overvejet programmet "kontant". Juridisk set er det ulovligt at opkræve betaling for skjulte priser, og bare det at brudebutikkerne ikke oplyser kunderne om de reele priser, men lader som om at de ikke helt ved hvad systuen tager er pænt snydagtigt - De ved selvfølgelig godt hvad de tager for de forskellige ting, og deres gæt burde ikke ligge 50% under hvad man så ender med at betale.

SOm jeg også har skrevet tidligere, skulle jeg betale 800kr (!) på Systuen på frederiksberg for at de lagde lidt stof ud på hofterne. Når jeg skriver lidt, mener jeg lidt. Min kjole er i noget silkeagtigt stof uden broderier mv. Syersken sagde selv at det tog 3min. men at man betaler 250kr per påbegyndte halve times prøvning. Øh, what?!

Da jeg så nævnte at jeg synes det er urimeligt ikke at informere kunderne om dette, sagde hun at det ikke var en officiel pris, men at hun kun sagde det fordi jeg krævede en forklaring på hvad de 800kr dækkede over. Da min kjole så blev hentet, truede hun med at beholde min kjole som jeg jo HAR købt, hvis der ikke blev punget ud, selvom jeg aldrig selv havde sagt noget om at undlade at betale. (God service)

Som jeg har skrevet tidligere vil jeg virkelig opfordre alle til at tage deres kjole med hjem, undgå systuen på frederiksberg, og selv finde en syerske.

Der er jo masser af syersker, og systuerne der er tilknyttet brudebutikkerne, er jo langt fra de eneste med brudekjoleerfaring.

Knus fra Frk.Maj : )

Redigeret af Frk.Maj
0

Del dette indlæg

Da jeg så nævnte at jeg synes det er urimeligt ikke at informere kunderne om dette, sagde hun at det ikke var en officiel pris, men at hun kun sagde det fordi jeg krævede en forklaring på hvad de 800kr dækkede over. Da min kjole så blev hentet, truede hun med at beholde min kjole som jeg jo HAR købt, hvis der ikke blev punget ud, selvom jeg aldrig selv havde sagt noget om at undlade at betale. (God service)

Jeg bliver da mere og mere harm.... sådan en kælling!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg må vist hellere ringe til kjoleforretningen og bede dem om at anbefale mig en anden syerske - det kan da ikke være rigtigt, at stort set alle brudeforretninger i KBH bruger Systuen og ingen af dem kan oplyse en mere eksakt pris end 1500-2000.... samtidig med at man risikerer at prisen langt fra holder!

Og jeg kan sådan set stadig ikke rigtig forstå, at man skal give så mange penge for en kjole, som de ved de fleste skal have tilrettet, og så betale yderligere omkring 20% oveni i kjoleprisen!!! (stangtøj passer sjældent perfekt på nogen) De udnytter sku vores bryllupsdag og bankopsparing :thumbsupsmileyanim:

(Ja, ja... det var ikke noget, der ikke var blevet sagt før, men galden skal jo ud på en eller anden måde ;) )

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer