Den utålmodige

HJÆLP tøser!

57 indlæg i dette emne

Jeg håber sådan at i kan hjælpe os! Vi har egentlig booket både forsamlingshus, serveringspersonale og kok for længe siden, men efter en rundvisning i forsamlingshuset er det gået op for os hvor meget der skal laves dagen før, når vi har fået nøglerne...-og det faktum at det er i sidste øjeblik og ikke kan gøres i god tid er ved at give mig stress allerede nu! Der skal gøres ekstra rent på badeværelserne og i køkkenet, køleskabe og frysere skal rengøres og alle glas og bestik skal vaskes op igen og pudses OVENI at vi skal flytte borde og stole på plads og dække op. :balloon:

Da vi så kom hjem og fik regnet lidt på tingene, viser det sig at prisforskellen (på de samme ting inkluderet), hvis vi valgte f.eks. Dronninglund slot til 705 kr pr kuvert, er mindre end 5000 kr!!! :bearhug:

Så nu er vi ved at undersøge muligheder for at holde festen ude (i ekspressfart!), da der ikke er så længe til d. 1. september længere.... Vi har reserveret slotskælderen på Dronninglund slot indtil lørdag i næste uge, da det var det eneste sted vi har været til fest før, så skal have set steder og besluttet os inden da! Vi har derudover kigget på Gl. Vrå slot, Scheelsminde, St. Restrup Herregaard, Kokkedal slot, Luneborg kro, Hjallerup kro, (Rold storkro, Rold gl. kro) og Comwell Rebild Bakker.

Hvis nogen af jer har erfaring med de steder (og deres prisleje) eller kender nogen udover, må i meget gerne fortælle!!

Mona

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder festen på Rold Storkro. Jeg selv har kun været der en enkelt gang, og der var vi ikke heldige med maden, men min kæreste har været der mange gange, og det har altid (bort set fra den ene gang jeg var med) været super! Og omgivelserne er jo flotte. Couvetpriserne ligger på ca 500-600 kr - og det er alt inklusiv. Endda bryllupssuiten... Men I skal nok skynde jer, for så vidt jeg ved er der godt med tryk på.

Held og lykke!

Mette

0

Del dette indlæg

Liver Mølle kro ved Hjørring... Der holdt min søster bryllup, det er et rigtigt smukt sted med god servering... men hvad pris lejet er ved jeg ikke rigtigt fordi de bestilte buffet til omkring 300-400 kr pr kuvert.. men det er 10 år siden :balloon:

Ved heller ik lige om det er for nordligt... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Vi skal holde vores bryllup på Dronninglund slot og vi glæder os rigtig meget :bunny_4: Vi har aldrig selv været til fest der, men kender op til flere der har, og som kun har positive ting at sige om stedet. Kan det blive mere romantisk end at holde bryllupsfesten på et slot? :balloon: Jeg vil ihvertfald varmt anbefale stedet.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Jeg har hørt rigtig meget godt om de pågældende steder (er selv fra Nordjylland) var seneste til 60 års fødselsdag på Skørping (gl.) Kro, tror jeg den hedder. Prøvemiddag, ophold det hele var udsøgt. Har overnattet et par gannge på Scheelsminde - super forplejning.

Men når det er sagt, så handler det vel også om, hvad koncept du vil - der er stor forskel på herregårsbryllup og krobryllup - og når du skal give de ekstra penge, er det også vigtigt at du er glad for stedet.

Ville det være muligt at rykke lidt på jeres bryllupsdato for at kunne få det sted, du gerne vil være ? Det gjorde vi personligt, da alle lørdage i foråret/sommeren var snuppet - valgte Kristi himmelfat, og så kunne vi komme derud, hvor vi allerhelst ville være. Måske en mulighed ?

Held og lykke med det.

Kh Louise :balloon:

0

Del dette indlæg

Jeg har hørt rigtig meget godt om både Dronninglund og Gl. Vrå hvor jeg kender flere der har været til bryllup og fest. De har både været tilfredse med maden, omgivelserne og betjeningen.

Held og lykke med at finde et dejligt sted til jeres bryllup!

:balloon: Anne

0

Del dette indlæg

Tak for jeres input allesammen, håber der kommer mange flere :bearhug:

1. Vi kan IKKE flytte datoen, for har forlængst sendt "reserver-datoen-kort" til alle vores gæster og alt andet er reserveret til den dag.

2. Det er nok noget á la herregård/slot vi leder efter... -det skal i hvert fald være romantisk og må meget gerne have noget historie, dvs. ikke være et nyt sted!

3. Vi skal giftes i en kirke nær Aabybro, og deromkring bor vores familier også, men vi vil godt køre lidt efter det (og regner med gæsterne også gider, hihi :balloon: )

Vi har forresten fået at vide på både Dronninglund og Gl. Vrå slot at vi skal være i slotskælderen i så fald. Nogen der kender til dem???

Mona

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres input allesammen, håber der kommer mange flere :biggrin:

1. Vi kan IKKE flytte datoen, for har forlængst sendt "reserver-datoen-kort" til alle vores gæster og alt andet er reserveret til den dag.

2. Det er nok noget á la herregård/slot vi leder efter... -det skal i hvert fald være romantisk og må meget gerne have noget historie, dvs. ikke være et nyt sted!

3. Vi skal giftes i en kirke nær Aabybro, og deromkring bor vores familier også, men vi vil godt køre lidt efter det (og regner med gæsterne også gider, hihi :balloon: )

Vi har forresten fået at vide på både Dronninglund og Gl. Vrå slot at vi skal være i slotskælderen i så fald. Nogen der kender til dem???

Mona

Ja, det er muligvis også i slotskælderen vi skal holde vores fest (altså på Dronninglund slot). Vi har reserveret både den blå sal, tårnværelset og slotskælderen, men det har noget at gøre med, hvor mange gæster der er plads til i de enkelte rum. Personligt synes jeg at den blå sal er det pæneste rum; det er sådan rigtig slotsagtigt og romantisk. Men kælderen er også ganske fin :biggrin: Vi kommer muligvis til at bruge alle rummene til vores fest, men vi skal først op og tale med dem i februar, hvor vi også skal tale om menu, overnatning osv.

Hvis jeg var jer, ville jeg tage en smut forbi for at se det hele inden i bestemmer jer. Vi ringede og aftalte en tid, så vi kunne blive vist rundt på slottet -det synes jeg også i skal gøre http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Vi var også oppe og se Gl. Vraa slot, men det var ikke lige noget for os -det var sådan lidt mere "ridder-agtigt", eller hvad man skal sige, mens Dronninglundslot er mere "prinsesse-eventyr-agtigt", hvis du forstår hvad jeg mener :bearhug::bunny_4:

Se forøvrigt billeder af slottet på deres hjemmeside: www.dronninglund-slot.dk

Redigeret af Fru P.
0

Del dette indlæg

Det var også i den blå sal vi var til bryllup hos min veninde i april og det var bare så flot! Når man er der, er der to tilstødende rum som følger med, så man kan spise, danse og drikke kaffe i forskellige rum uden at skulle vente på de "rykker rundt" med borde osv.... Jeg tror vi vil gøre det med rundvisningen, og ville faktisk have gjort det idag med begge steder, men jeg døjer sådan med min ryg lige nu :bearhug: Ved du hvor lang tid i brugte de to steder? (for at vi kan booke dem lige efter hinanden ca). Men dejligt at høre lidt fra en der har været indenfor de to steder! :balloon:

Redigeret af Den utålmodige
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har straks været inde og se hjemmesiden for Søgaards Bryghus, men der er desværre ikke billeder derindefra eller nogen priser... Jeg prøver at smide dem en mail. Må jeg være så fræk at spørge hvordan så der ud indenfor???

0

Del dette indlæg

Nu har jeg søgt på nettet, og så vidt jeg kan se er Sæbygaard kun et museum?? Kan det passe eller er det bare mig den er gal med? :balloon:

Jeg kan heller ikke slå dem på på degulesider.dk og finde et tlf.nr.? Mystisk... -et slot kan da ikke bare forsvinde!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:balloons: Hej.

Åhhh nej da for en situation at stå i, jeg håber virkelig for jer, at i finder et dejligt sted. :)

Vi var i maj måned sidste år til bryllup på Luneborg Kro, og det var rigitg godt!

Der er det minus, at deres selskabslokale ikke er særligt stort, så hvis i bliver mere end 50 - 55 gæster bliver det snævert! Men maden, vinen og serveringen/servicen var helt i top.

Vi skal selv holde vores bryllup på Restaurant Kronborg på Egholm. Selve restauranten er ikke noget flaterende, men det er hammer godt, og det er - for os - super romantiske omgivelser. Bare det at gæsterne skal på en lille sejltur giver en speciel stemning! :loveshower:

Personligt har vi kun været der som a la carte gæster, men har talt med folk der har været til selskab derover, og de har alle kun rosende ord at sige.

Så det er jo dejligt at få at vide after man har reserveret.

God jagt :bearhug:

Hilsen Solsikken :butterfly:

0

Del dette indlæg

Ja jeg glemte lige at skrive at vi er ca. 70 personer, så det udelukker jo Luneborg fra listen! Vi har begge arbejdet på Hotel Søparken og bryder os BESTEMT ikke om måden stedet bliver drevet på, så det er udelukket af den grund..-men ikke fordi det ikke er "fint" nok. Jeg venter spændt på om det vælter ind med brochurer af brevsprækken idag for har bestilt materiale fra mange efterhånden :balloons:

Det er skønt at høre om hvor i andre har haft gode og dårlige erfaringer, når man nu ikke selv har været der... Det vejer da helt sikkert godt til i vægtskålen :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg har hørt godt om både Scheelsminde og St. Restrup Herregaard hvad mad og forplejning angår, men jeg tror du skal regne med en kuvertpris på 1000,- for begge steder. Hvis i er villige til at køre lidt efter det er der også Herregården bramslev gård tæt ved Hobro. Det plejer at være super god mad og så ligger det i det smukkeste naturområde

Anja

0

Del dette indlæg

Det var også i den blå sal vi var til bryllup hos min veninde i april og det var bare så flot! Når man er der, er der to tilstødende rum som følger med, så man kan spise, danse og drikke kaffe i forskellige rum uden at skulle vente på de "rykker rundt" med borde osv.... Jeg tror vi vil gøre det med rundvisningen, og ville faktisk have gjort det idag med begge steder, men jeg døjer sådan med min ryg lige nu :super: Ved du hvor lang tid i brugte de to steder? (for at vi kan booke dem lige efter hinanden ca). Men dejligt at høre lidt fra en der har været indenfor de to steder! :bearhug:

Jeg tror vi brugte en lille time hos hvert sted,men jeg kan ikke lige huske det... :super: Jeg kan bare huske at der var lidt tid fra vi havde besøgt Dronninglund, til vi skulle være hos Gl. Vraa slot og der spiste vi frokost på Luneborg kro (så fik vi lige set stedet også :) )

Jeg håber i finder det helt rigtige sted til jeres bryllup :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for det.... Vi har lige fået brochuren fra Dronninglund ind af brevsprækken, så den bliver studeret nærmere. Der er dog en forskel i prisen, for min veninde og hendes mand gav i april 699,- pr. kuvert, på hjemmesiden står der 705,- og i brochuren står der 735,-!!! :balloons:

0

Del dette indlæg

Hej

Ers elv ved at undesøge mulighederne i nogenlunde samme område som dig!

Var Sohngaardsholmslot en mulighed? Det ligge vist i Ålborg by, men med en tilhørende Det er i hvertfald et sted jeg synes er værd at undersøge, da jeg også er mest til det lidt "slotsagtige"

Held og lykke med at finde et super feststed

0

Del dette indlæg

Ja, der har jeg også kigget... Det ser umiddelbart ret dyrt ud, da de ikke har en færdig "pakke" pr. kuvert, men de sender os en brochure med muligheder og priser. Jeg har en liste over de mulige steder jeg har fundet frem til med hjemmesider og tlf.numre hvis du er interesseret? Det kan jo også være du selv har fundet frem til dem allerede...

0

Del dette indlæg

Jeg har straks været inde og se hjemmesiden for Søgaards Bryghus, men der er desværre ikke billeder derindefra eller nogen priser... Jeg prøver at smide dem en mail. Må jeg være så fræk at spørge hvordan så der ud indenfor???

Søgårds Bryghus har nogle lidt specielle lokaler - rustikt med kig til kobberkedelerne, men lyst og dejligt. Vi var 100 til min venindes bryllup og det kunne de sagtens rumme. Det er dog ikke "herregårdsagtige" lokaler... Jeg har desværre ikke nogle billeder fra brylluppet vi var til. :balloons:

0

Del dette indlæg

Nu er det ikke så meget vi spiller i Nordjylland men jeg har da spillet på Dronninglund Slot og har kun godt at sige om det: I har det hele for jer selv og der er ikke noget med at festen skal slutte på et bestemt tidspunkt.

Herudover har jeg også været på Hotel Limfjorden. Det er ikke supermoderne og lidt slidt vil nogle måske sige men det er også et ganske ok sted, men der er godt nok langt til Thisted. :balloons:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer