Kat106

PRIS

36 indlæg i dette emne

Kære Alle.

Bare lidt nyskærig, hvad har i afsat af midler til jeres bryllup...

vi har siddet og regnet på det, og puha jeg er lidt chokeret, det skal siges at vi som tilskud får rødvin af min far til festen og bryllupsrejsen af svigerfar....!

og afligevel kommer vi op på de 40.000 kr.

vi regner med at blive 45. personer, og vi kender en der laver kagen billigt, fotografen er i familien osv. så kan slet ikke forstå vi er er helt deroppe, men hvis det er det der skal til er det sådan, vil bare helst ikke låne i banken for at blive gift :heart:

nå puha ville bare lige høre, syntes det er dyrt, men så igen, det er den eneste gang i livet jeg skal giftes.

Karina der skal prøve kjoler hele weekenden :loveboard:

Festen afholdes i en loge hvor hans far er medlem, alle har givet en billiger pris; kokken, kagen, foto, hår, makeup alt sådanne noget laves af venner og familie... det er de små ting der løber op, men 40.000 er sikkert rimligt

Redigeret af Kat106
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det lyder meget rimeligt, men det er jo forskelligt hvad man gør det til, og hvilke løsninger man vælger med lokaler, mad osv.

Vi har et budget på 40.000 kr, men skal så også holde festen i et billigt selskabslokale, maden er max 150 kr pr. pers. og bryllupskagen er desserten.

Vi startede med et budget på 30.000 kr, men pga. tilskud fra familien, blev vi enige om at bruge lidt mere, så der kom en dj til og Søren købte jakkeesæt i stedet for at leje det. Vi ender selv med at skulle betale 10.000, min mor giver min kjole (1600 kr), min far vinen (2000 kr) og Sørens forældre giver 25.000 til vores fest :loveboard:

0

Del dette indlæg

Der er en anden tråd med afstemninger og der er der lavet en med netop dette tema. Prøv at kigge på den :loveboard:

nu er jeg helt ny herinden, dette er mit første indlæg og har ganske svært ved at finde rundt, lave min profil smart som jeres anderes, og kan ikke engang sætte farvede bukstaver ind :heart: så aner ikke hvor jeg skal kigge... griner

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores budget kommer til at ligge på omkring 65.000,- og vi har næsten sparet det hele sammen... men det er så os' den nemme løsning hvor alt bliver gjort for os, så vi ikke skal tænke på ret meget selv andet end planlægningen... Prisen er dog ekscl. bryllupsrejse... men ellers prøv at kigge her...

http://bryllupsklar.dk/forum/index.php?...8&hl=budget

Knuz

Redigeret af skye
0

Del dette indlæg

Hej..

Vi skal holde festen ude og vi bliver 45 personer. Jeg har købt kjolen brugt, selv lavet indbydelser, bordkort, pynt og menukort, og vi skal ikke på bryllupsrejse, sover hjemme, og alligevel er vores budget på kr. 65.000. Synes hurtigt at det løber op, men som også skrevet, det kommer an på hvordan man prioriterer...

Knuzz

0

Del dette indlæg

Hejsa :heart:

Vi havde i starten et budget som sagde okring 80.000 meeen det har rykket sig lidt undervejs må man sige.I stedet ender selve brylluppet + morgengave til hinanden(som er fire dage i Paris) med at koste ca.125.000 - 130.000 kr. Vores bryllupsrejse går til Mauritius men er en bryllupsgave fra mine forældre så den er ikke talt med i budgettet.Det er rigtig mange penge ja men til gengæld får vi det også lige som vi vil have det plus det faktum at vi bliver ca.85 til brylluppet :loveboard:

:biggrin: Christine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa :heart:

Vi havde i starten et budget som sagde okring 80.000 meeen det har rykket sig lidt undervejs må man sige.I stedet ender selve brylluppet + morgengave til hinanden(som er fire dage i Paris) med at koste ca.125.000 - 130.000 kr. Vores bryllupsrejse går til Mauritius men er en bryllupsgave fra mine forældre så den er ikke talt med i budgettet.Det er rigtig mange penge ja men til gengæld får vi det også lige som vi vil have det plus det faktum at vi bliver ca.85 til brylluppet :loveboard:

:biggrin: Christine

Har I bestilt rejsen til Mauritsius? I så fald hvem skal I rejse med og hvor skal I bo?

Det er nemlig også der vi har planer om at skulle hen

0

Del dette indlæg

Hejsa :biggrin:

Vi havde i starten et budget som sagde okring 80.000 meeen det har rykket sig lidt undervejs må man sige.I stedet ender selve brylluppet + morgengave til hinanden(som er fire dage i Paris) med at koste ca.125.000 - 130.000 kr. Vores bryllupsrejse går til Mauritius men er en bryllupsgave fra mine forældre så den er ikke talt med i budgettet.Det er rigtig mange penge ja men til gengæld får vi det også lige som vi vil have det plus det faktum at vi bliver ca.85 til brylluppet :heart:

-HAHA- Christine

Har I bestilt rejsen til Mauritsius? I så fald hvem skal I rejse med og hvor skal I bo?

Det er nemlig også der vi har planer om at skulle hen

Hejsa.

Nej vi ved ikke hverken hvor vi skal bo eller hvem vi skal rejse med.Det hele er en hemmelighed indtil på bryllupsdagen.Vi skulle faktisk slet ikke vide hvor vi skulle hen men min søde mor kom til at tale lidt over sig.Glæder mig helt vildt til vi skal afsted for det jo helt eventyrligt ud på billeder :loveboard:

0

Del dette indlæg

Vi startede med et budget på 100.000, men det er vist overskredet med 30-40.000. Vi bliver 100-110 mennesker, men for at være helt ærlig, fatter vi slet ikke, at det kan blive så mange penge - bortset fra kagens pris :loveboard:

Vi får dog 70.000 af mine forældre, men da jeg er på SU, skal vi helt klart ud og låne. Og det gør ikke mig noget, hvis vi får det, som vi har drømt om.

Det er uden bryllupsrejsen som skal gå til Thailand i tre uger - det skal vi give ca. 26000 for. Dertil kommer så lommepenge...som nok kommer til at løbe op i det samme :heart:

-Lisette

Redigeret af Theshe
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi skal også giftes i en loge, herlufTrolle i næstved, da min far er med. Hvilken loge skal i giftes i?

Vi får 10.000 af mine forældre, kage får vi til indkøbspris, vi bliver 45 og regner med 40.000. Men vi skal først snakke med kok i dag, så vi aner ikke hvad kuvertprisen er, så måske vi må justerer. Vi skal bare flytte 2 uger efter bryllupet, så vi har ikke så mange penge at rykke med, men derfor kan man jo godt få det som man vil, vi kan i hvert fald :loveboard:

0

Del dette indlæg

Vi bliver 80 personer, og kommer nok til at holde os lige under 100.000 kr. Det bliver 60.000 for mad, drikkevarer inkl. alt (også blomster osv.). Ja så kommer alt det løse jo ud over (musik, fotograf, tøj osv.) og det løber sørme hurtigt op. Men vi har bestemt os for ikke at låne penge til det. Så vi er ved at spare op til det. Vi er nu oppe på virka 50.000 men der er så heldigvis også knap et halt år til endnu. Så vi håber vi når det! Vi ved dog ikke om vi får noget fra vores forældre, men hvis vi gør bliver vi jo bare glædeligt overrasket.

0

Del dette indlæg

Fra starten af havde jeg også klart den holdning, at vi måtte holde en bryllupsfest med de midler vi havde...Brylluppet er nu kommet op på ca. 120.000 og så skal vi til Hawaii på bryllupsrejse...Det koster så lige 46.000 og dertil skal vi lægge lommepengene!!! Så Uha!!! Vi sparer op for fuld skrue!!! :loveboard:

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Vi valgte faktisk ikke at lave noget budget, for så ikke at gå på kompromise med, hvad vi ønskede. Dog alt inden for rimelighedens grænser. Vi skal være 64 til brylluppet, og regner med at komme af med ca. 100.000kr for det + bryllupsrejse som går til Singapore - Bali - Lombok i 19 dage (pris 35.000kr + lommepenge).

:loveboard:

Mvh Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi skal også giftes i en loge, herlufTrolle i næstved, da min far er med. Hvilken loge skal i giftes i?

Vi får 10.000 af mine forældre, kage får vi til indkøbspris, vi bliver 45 og regner med 40.000. Men vi skal først snakke med kok i dag, så vi aner ikke hvad kuvertprisen er, så måske vi må justerer. Vi skal bare flytte 2 uger efter bryllupet, så vi har ikke så mange penge at rykke med, men derfor kan man jo godt få det som man vil, vi kan i hvert fald :loveboard:

Det hedder Serapions-orden og ligger på frederiksberg. vi regner med at skal give en 14-16.000 for maden.

jeg vil klar ikke gå på kompromi med tøj og blomster og alt skal være som vi har drømt om, men vi er nybagte forældre og syntes heller ikke vi vil bruge meget mere end 40-45.000 kr.

vores bryllupsrejse er en forlænget weekend til rom, det har vi selv bedt om, vil gerne se og opleve rom og en forlænget weekend kan vores på det tidspunkt 10 md datter nok undvære mor og far :heart:

Der er noget kongeligt over logen, med rød løber og det hele, jeg glæder mig bare vildt....

Karina

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Vi bliver 45 pers til fest som bliver holdt på en restaurant, vi regner med ca 40000 kr.

Vi skal give ca 20000 kr for mad, drikkelse, servering, borddækning med blomster etc. Synes selv det er en ok pris :loveboard:

1000 kr til klaus tøj, har brugt 500 kr på hver af forloverne. 500 kr på hver af drenge, har dog stadig ikke fået købt deres sko. Små 2000 kr for bryllupskage, 3500 kr for diskotek med dj, 2500 kr for fotograf, min kjole og Maja´s brudepigekjole, løber vel alt i alt op 2500-3000 kr med slør.

undertøj 500 kr og jeg kunne vist blive ved ;-)

Har så købt indbydelser på Qxl til tror jeg 2 kr stykket. Bordkort/gaveposer og risposer laver jeg selv, har købt matrialet på tilbud eller lign.

takkekort købes herinde til 5 kr stykket.

Tror at hvis I sætter jeg for at holde det på 40000 kr, og I kan få nogle rimelig priser via bekendte etc, kan det sagtens lade sig gøre.

Pøj pøj med det.

Knuz Micha

0

Del dette indlæg

Vores budget var til at starte med ca. 65.000 kr. Vi inviterer 51 mennesker. Men det sniger sig lige lidt længere op fordi vi ikke tænkt så meget over det med musikken. Så mon ikke det ender omkring 70.000 kr.? Vi har fået 11.000 kr. af min mor, 4.000 kr. af Casper far og min far vil også give et tilskud, ved bare ikke hvor meget endnu. Ydermere får vi nok selv sparet 20.000 kr. sammen, så det er "kun" ca. 40.000 kr. vi skal låne. Det er lidt mange penge, men jeg har heller ikke lyst til at spare en masse. Selvfølgeligt sparer vi hvor vi kan, men der skal ikke mangle noget! :loveboard:
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores bryllup er også et "gør det selv"-bryllup... forstået på den måde at kagen laver min svigermor (der er hun super) kjolen får jeg syet af en skrædder i Thailand eller af min mor, brudebuket, brystbuketter samt blomster til brudepigerne står min gode veninde for (autodidakt blomsterbinder)- så der skal vi kun betale for blomsterne og INGEN timeløn! Indbydelser, takkekort, bordkort, menukort samt kirkeblade håber jeg Michaels kusine Louise vil lave for os (hun er en meget dygtig grafisk designer)

Min svigerfar arrangerer kørsel... vores vielsesringe har vi arvet af mine forældre (vi skal giftes på deres bryllupsdag) så vi skal kun betale for at få dem smeltet om og graveret på ny!

Vores festmiddag koster 525 kroner pr. næse og vi bliver ca. 44... så bestiller vi brunch samme sted (det bliver så lidt ekstra) og fri bar hele natten det bliver så også lidt mere men alt ialt kommer vi op på ca. 700 kroner pr. hoved for festen 30.800 kroner... hmmm vi kommer vel til at runde de 50.000...

oven i det kommer der: evt. musik...(måske laver vi den billige med computeren)

Michaels tøj, brudepige kjoler, hår, og alt det der småtteri tilbehør manikke lige tænker over men som sikkert dukker op undervejs!

Jo vi kommer helt sikkert op og runde de 50.000 måske endda de 60.000.. godt de ikke skal betales på en gang!

- Mette

0

Del dette indlæg

Synes det lyder meget rimeligt, men det er jo forskelligt hvad man gør det til, og hvilke løsninger man vælger med lokaler, mad osv.

Vi har et budget på 40.000 kr, men skal så også holde festen i et billigt selskabslokale, maden er max 150 kr pr. pers. og bryllupskagen er desserten.

Vi startede med et budget på 30.000 kr, men pga. tilskud fra familien, blev vi enige om at bruge lidt mere, så der kom en dj til og Søren købte jakkeesæt i stedet for at leje det. Vi ender selv med at skulle betale 10.000, min mor giver min kjole (1600 kr), min far vinen (2000 kr) og Sørens forældre giver 25.000 til vores fest :(

hvor har du fundet en kjole til 1600kr? jeg har ikke set nogen så billige min kommer til at koste 2600med skørt og det synes jeg er billigt hvor har du din fra og hvordan ser den ud?
0

Del dette indlæg

pyha. Vi ar sidet og lavet et sådan ca budget og vi troede det var ca 100.000, men realiteten sider et sted mellem 120.000 og 140.000. En pæn slat og vi får ikke økonomisk hjælp nogle steder fra. Jeg er på su så det med opsparing er sket over mange år. Vi kommer ikke til at skulle ud og låne til det. Vi bliver ca 40 til spisningen. Til selve vielsen og festen bliver vi ca 100-120 pers.

0

Del dette indlæg

Jeg synes det lyder ok. Vi har selv et budget på 65.000 til 50 gæster. Det er lidt meget, men vi har også valgt at prioritere musikken højt. 9000kr skal vi af med. Vi skal betale alt selv, på nær gommens tøj. Det giver hans forældre.

Men ja, det er de små ting der løber op.

Held og lykke med det hele.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer