Guest anne_hoejmark

Tvangsfjernelse af UK dreng

7 indlæg i dette emne

Nedenstående indlæg er tyvstålet fra Babyklar, men jeg synes det var ret interessant og vil derfor gerne bringe det her. Hvis det strider imod reglerne på nogen måder, så må indlægget gerne slettes! :loveboard:

"Jeg har netop set et indslag i TV2 nyhederne om en 8-årig britisk dreng som er svært overvægtig. Helt præcist vejer drengen 9o kg, ca. tre gange normalvægten for børn på hans alder. Drengen er så overvægtig at han har besværligheder ved selv at tage tøj på, og flere gange har han måtte holdes hjemme fra skolen pga dårligt helbred som følge af hans fedme.Moderens argument for drengens overvægt lød nogenlunde sådan her: "Når jeg går i køkkenet stamper han i gulvet og plager og plager indtil han får det han vil have...." De britiske myndigheder overvejer nu om drengen skal tvangsfjernes fra moderen.

Jeg må indrømme at jeg blev stærkt chokeret da jeg så indslaget. Ikke over myndighedernes reaktion, men over moderens argumenter - eller mangel på samme. Hvordan kan man lade sådan noget ske?? Jeg har ikke selv børn, og kender derfor ikke til børns kroniske plagen eller det der ligner, men jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan moderen ikke har kunnet se et problem i denne situation??? Det er simpelthen for langt ude at man kan føje sine børn i en sådan grad at man reelt sætter dem i en livstruende situation!

Jeg mener, dog uden at have andet kendskab til sagen end nyhedernes indslag, at en tvangsfjernelse er helt i orden, idet moderen i mine øjne vanrøgter sin søn og ikke er en god forælder.

Hvad er din holdning?"

Jeg kan selv starte med at sige at jeg synes det er dybt tragisk at nogen forældre kan lade det komme så vidt... Omend jeg synes det er drastisk at skille børn fra deres forældre - men i dette tilfælde er der nærmest tale om "dyrplageri" (i mangel på andre dækkende ord), og synes - hvis alle andre muligheder er udtømte - at en tvangsfjernelse kan være nødvendig...

Redigeret af anne_hoejmark
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er jo sygt... Vi har to børn..

Den ene - en dreng, der er yderst aktiv... Meget atletisk i kropsbygning...

Den anden - en pige, der er en klumpedumpe (gg)... Tendens til bulende mave..'

Vi forsøger meget at dele sol og vind lige... Men det er bare ikke altid de samme ting de kan tåle... Og det er vi nødt til at være obs på... Fatter SLET ikke de forældre, der ikke selv kan se, når deres børn tager for meget på.

Jeg er selv overvægtigt... og vil da gøre hvad jeg kan, for ikke at overføre nogen af mine dårlige vaner til børnene... (og det modsatte, så de bliver undervægtige)

Jessica

0

Del dette indlæg

Moderen er konfliktsky, så enkelt kan det siges. Jeg har hørt mange mødre sige: "Jamen, hvad nu hvis min datter bliver ked af det?" "Hvad nu hvis min søn bliver sur og gal?" Jeg har mange der kommer med den holdning. De påstår sågar, at der er noget galt med deres barn. Der er ikke noget galt med børnene! Man er nødt til at tage konflikten, hvor det er nødvendigt, og her tænker jeg bestemt på oplæring af sine børn i sund mad. Da jeg hentede min datter i børnehaven sagde jeg til hende: "Jeg har en dejlig overraskelse til dig i bilen." Og hun var ellevild. Overraskelsen? Ja, det kunne være en banan, en pære, et æble eller lignende. Man skal "sælge" sund mad på samme måde som vi "købte" chokolade og chips.

Gav det mening...? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er enig med de britiske myndigheder... ud med Knud... længere er den ikke! - Hvis man vil have børn så må man også påregnes og udvise et vist ansvar og forældre-egnethed... ellers går det jo ikke! -som her! den dreng er jo nærmest død om 5 år hvis det fortsætter!!!

- Mette

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer