FrøkenMaja

Kjole og sko

8 indlæg i dette emne

Hej Piger!

Ja, så har jeg lige et spørgsmål til. Jeg ser jo, at nogle af jer køber diverse udstyr til bryllupsdagen, specielt sko, før I har købt kjolen, og så er det jeg spekulerer på, om alle sko kan gå til en hvilken som helst kjole, eller om man helst skal finde noget i creme, hvis kjolen er creme, og champagne, hvis kjolen er champagne og så fremdeles? Altså, jeg kan jo godt se, at guld- og sølvsko ikke kræver guld- eller sølvkjole, men hvad med de andre farver?

Kan sko i den her stil bruges til brudesko og til en hvilken som helst kjole?:

Postet billede

Postet billede

:balloons:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan da sagtens have en anden farve sko end kjolen.

Det svære bliver nok, når du bevæger dig i de mange nuancer af hvid. For en helt hvid kjole og en ivory sko vil måske ikke være så gode sammen - eller omvendt.

Men en mønstret sko som den blomsterede du viser kan gå med de fleste kjoler, tror jeg.

Jeg har købt nogle sko, der er noget mørkere end min kjole. (Her er de sammen med stolaen, men det er det samme stof som kjolen er lavet af.)

post-22115-1173991361.jpg

0

Del dette indlæg

Ja der kan man godt komme til at brænde sig. Jeg troede før jul at jeg ville have en lyseblå brudekjole (ingen nuance af hvid gør noget for mig) som jeg længe havde haft kig på. Og da jeg så et par lyseblå sandaler op til jul købte jeg dem.

Men nu er jeg endt ud i en helt anden farve kjole, som lyse blå ikke lige går til. :balloon: Så nu må jeg ud og finde et andet par sko. Godt jeg kan lide sko :balloons:

Jeg vil også sige at den blomstrede sko kan gå til stort set alt. Men da hvid kommer i mange nuancer, kan det være svære med den hvide sko.

Ghettognu: det er super flotte sko du har fundet

Redigeret af Psyche
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej med dig

Synes bestemt ikke, at brudesko behøver at have samme farve som kjolen. Jeg har købt en champagne/cremefarvet kjole og har købt gammelrosa sko.

Synes det er nogle rigtig fine sko du har sat ind... Mit råd vil være enten at vælge en sko i en helt anden farve end kjolen - som jeg f.eks. har gjort eller også at vælge en sko i samme farve. Forstået på den måde at enten skal det være forskelligt, så man ikke er i tvivl om, at det er forskelligt eller også skal det være samme farve. Pas på med at ramme forskellige toner af den "samme farve" det kan efter min mening godt komme til at se forvirrende ud. Så jeg ville passe på med at købe sko i hvide nuancer, inden du har købt kjolen ;)

Der ligger billeder af min kjole og mine sko under tråden for 1. september, hvis det kan være til hjælp...

Håber min indput kan hjælpe dig med at købe sko :balloons:

Nina-pigen

Redigeret af Nina-pigen
0

Del dette indlæg

MANGE TAK JERES SVAR!!

:balloon:

De er en stor hjælp, og bekræfter mig i mine bange anelser om, at man skal være meget påpasselige, hvis man skal have en kjole i en hvid nuance og sko i en hvid nuance (=at det skal være den samme nuance). http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/heart.gif

Og mange tak for billedet af dine flotte ting, Anne!

Maja

0

Del dette indlæg

Altså jeg synes ikke nødvendigvis, at sko og kjole behøver have samme farve.. Men bare passe sammen på den ene eller anden måde..

Jeg skal have hvid kjole på, men moccafarvede sko.. Umiddelbart lyder det måske ikke som om, at det passer sammen.. Men i toppen af min kjole er der en masse perler og broderi, som gør at skoene passer til..

Desuden er jeg mere praktisk anlagt på lige netop dette område.. For jeg vil gerne kunne gå med skoene efter brylluppet uden at jeg behøver at komme ud i en ekstra omkostning som hedder "at farve sko"

Jeg er ikke så meget til hvide sko.. Så sådan blev det..

0

Del dette indlæg

Jeg skal have hvid kjole på, men moccafarvede sko.. Umiddelbart lyder det måske ikke som om, at det passer sammen.. Men i toppen af min kjole er der en masse perler og broderi, som gør at skoene passer til..

Desuden er jeg mere praktisk anlagt på lige netop dette område.. For jeg vil gerne kunne gå med skoene efter brylluppet uden at jeg behøver at komme ud i en ekstra omkostning som hedder "at farve sko"

Jeg er ikke så meget til hvide sko.. Så sådan blev det..

Det lyder bare rigtig smart, og utrolig flot!

Jeg kunne også godt finde på noget i den stil, for med min størrelse fod, finder jeg ikke lige et par på tilbud til 200,-, så det kunne være rart også at kunne bruge skoene bagefter uden en ekstra udgift til farvning.

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer