Guest Cæcilie

Cæcilie og Martin 6. oktober 2007

35 indlæg i dette emne

Hej allesammen

Nu har jeg i nogle måneder - siden Martin friede i november - fulgt godt med her på siderne. NU har jeg efterhånden styr på så mange ting, at jeg også kan begynde en planlægning her :cheerleader3: Da jeg startede med at planlægge vidste jeg ikke at jeg ville gå så meget op i det - men jeg ELSKER at planlægge vores bryllup :boohoo:

Her er lige et billed af Martin og jeg ved en temafest:

post-23574-1175444565.jpg

OVERORDNET:

Dato: 6. oktober 2007

Sted: Vi har valgt at holde festen i festfløjen på Sonnerupgaard i Hvalsø - dvs jeg har altid tænkt at det var det jeg gerne ville holde en bryllupsfest Da jeg i november ringede og talte med dem, var den første ledige dato de havde den 6. oktober - der var ikke meget betænkningstid, jeg skyndte mig at bestille denne dato. At det bliver i oktober passer mig meget godt, vi har været til to bryllupper hhv. juni og august, hvor det simpelhen var så varmt at ingen kunne holde ud at sidde stille i længere tid ad gangen - sådan bliver det forhåbentlig ikke i oktober!

Vielse: Vi skal giftes i Havdrup Kirke, den er booket til kl. 13.00.

Antal gæster: Vi har begge en stor familie, i min familie inviterer vi ud til fætter/kusiner. I Martins familie går vi et led læmgere ud og inviterer også hans grandkusiner/fætre med (som er på alder med ham). Derudover inviterer vi omkring 30 venner. Der har ikke på noget tidspunkt været tvivl om hvem der skulle med, og om vi skulle sorterer nogle fra. Det samlede antal gæster vi inviterer er på 89. Vi har valgt at der ikke skal børn med - de to yngste bliver Martins nevø på 11 og min fætter på 15.

Reception: Vi har overvejet at bruge sognehuset, som ligger ca. 3 km fra kirken. Jeg inviterer ca. 40 personer som ikke skal med til festen om aftenen til reception. Det vil i invitationen til gæsterne som skal med om aftenen ligge et lille kort, hvor der skal stå følgende: "Efter vielsen er I velkomne til at deltage i den efterfølgende reception i Havdrup Sognegård". Jeg gør det på denne måde, da jeg egnetlig ikke holder reception for dem som skal med til festen om aftenen, men for de personer som ikke skal med om aftenen - folk er meget velkonme til at komme, men de skal IKKE føle sig tvunget til at deltage i receptionen (det bliver også en lang dag for gæsterne, de fleste vil måske gerne hjem og skifte tøj efter kirken?).

Budget: Ca. 125.000 - håber jeg stadig det kan holdes indenfor ...

Fotograf: Jeg har søgt meget efter at finde ne fotograf til at tage billederne af Martin og jeg - nu har jeg booket en. Jeg fandt Lars på nettet www.lars-e.dk, han tager nogle fantastiske flotte billeder, hvor han arbejder med lyset. Det bliver lige som jeg havde regnet med - håber jeg! Jeg har fået en kollega, som er fotograf til at tage billeder under hele dagen, lige fra kirken til festen slutter. Her er lige nogle billeder fra fotografen - er de ikke fantastiske???

post-23574-1174808616.jpg post-23574-1174808628.jpg

Overnatning: Vi skal overnatte i brudesuiten på Sonnerupgaard. Alle vores gæster bliver tilbudt at leje et værelse også på Sonnerupgaard.

Kørsel: Da vi har vores egen amerikanerbil, regner vi med at skulle køre fra kirken i den. Det er dog ikke helt planlagt om Martin selv skal køre den, eller vi skal lokke hans lillebror til det.

Bryllupsrejse: Bliver der desværre ikke råd til - men jeg tror vi tager en tur til Løjt kro i Sønderjylland på et gourmetophold. Der har vi hørt så meget godt om :thanks:

ADMINISTRATIVT:

Indbydelser: Jeg har været i gang i lang tid med at finde ud af hvordan invitationer, menukort, bordkort, salmehæfter, takkekort mm. skal se ud. Da jeg er grafiker laver jeg dem selv, og har lavet mange forskellige prøver - men nu er jeg kommet frem til noget:

post-23574-1175093822.jpg

Som I kan se er den gennemgående farve brun. På forsiden af invitationer bliver der skåret et hjerte, hvor man kan se et "lilla/lavendelfarvet" hjerte som sidder på den næste side. Hjertet er med en smule "perl effekt", som når man kigger fra forskellige sider skifter det en smule farve. Invitationen er syet i ryggen med noget broderigarn, som passer i farven på det indvendige papir "off-white". Det er meningen at det hele skal laves på samme måde salmehæfter, menukort og takkekort - det bliver til ca. 300 stk, som skal syes i ryggen, og 300 hjerter der skal skæres ud ;) Det kommer til at tage noget tid - men så bliver det også som JEG vil have det! Bordkortet er et hjerte som sidder på kanten af glasset.

Frimærker:

Ønskeliste:

Bordplan:

Gæstegaver:

VIELSE:

Brudebuket:

Ægteskabserklæring:

Ringe:

Vielsessted:

Stole, pynt osv til stedet vi skal giftes:

Vidner:

FESTEN:

Menu: Da sonnerupgaard fungere som "et forsamlingshus", har vi vores egen kok med. Menuen bliver serveret som portionsanretning, og ser foreløbig sådan ud:

Forret: Kaffe marineret laks. Med pluk salat, farin creme samt scorzonerødder.

Mellem: Champagne sorbet på nitrogen

Hovedret: Krondyrsfilet med årstidens urter. Pastinak flan, pommes press, vildt sky samt trøffel skum.

Mellem: Indbagt pegarino med dadel toffie samt balsamico glace.

Dessert: Hvid chokolade mousse med chili på marineret skovbær. Braiseret ananas samt karamel slør.

Natmad: Vi har talt om at det skulle være høns i tartelettet - mums ...

Vin, øl og vand:

Kaffe+likør:

Sprut:

Serveringsfolk: Vi skal sidde ved runde borde (Ø180), de fleste borde kommer der til at sidde 8 personer ved, nogle enkelte skal der sidde 9. Vi har regnet med en serveringesdame for hvert bord.

Rengøring:

Servietter, duge, stearinlys:

Toastmaster: Vi har spurgt min onkel om han ville være toastmastet - det ville han heldigvis gerne! Han var faktisk den eneste vi havde i kikkerten, og vi tror han bliver rigtig god!

Bordpynt:

Blomster:

Bordkort: Er bestemt, se under invitationer.

Musik til vielsen:

Musik til maden: Vi satser på at en fra cometogether skal stå for dinnermusikken

Musik til festen: Jeg har skrevet til www.cometogether.dk for at booke dem til, desværre har han ikke svaret endnu, men jeg har før været i kontakt med dem, så jeg håber da at de stadig er ledige ...

Gæstebog:

CÆCILIE:

Kjole:

Sko: Her er et billed af de sko jeg har tænkt mig at købe, de er fra Benjamin Adams:

post-23574-1174752431.jpg

Strømpebånd:

Undertøj:

Smykker:

Slør:

Noget nyt:

Noget lånt:

Noget blåt:

Noget gammelt:

Frisør: Jeg har booket min sædvanlige frisør, som er rigtig dygtig til at sætte brudehår,der er også hende der skal lægge make-up. Hun kommer hjem til mine forældre 3 timer før vi skal afsted og ordner det hele http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Make up:

Negle:

MARTIN:

Jakkesæt:

Skjorte:

Slips:

Boxershorts:

Strømper:

Sko:

Frisør:

Redigeret af Cæcilie
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej

TAK for velkomsten - jeg arbejder hårdt på det med billederne - desværre må I vente til i morgen med billder af kjoler, de ligger på min computer på arbejdet, har ikke turde at have dem liggende hermehjmme!

Jeg har lagt billed af sko og et par billeder fra fotografens hjemmeside (tyvstjålet), så I kan se hvad jeg taler om. Jeg synes bare de er SÅ fantastiske hans billeder ...

Jeg tænker at jeg kun uploader billeder på "det første indlæg", så er det hele samlet ;-) Måske jeg er lidt for meget ordensmennske - Nå men det kan jeg ikke gøre noget ved ...

Hilsen Sille

0

Del dette indlæg

Hej Cæcilie!

Ja, jeg måtte jo lige grave din tråd frem ;)

Sikke meget, du allerede har styr på! Men du skal selvfølgelig også giftes en måned før mig! :cheerleader3:

Det ser rigtig godt ud det hele; sikke nogle flotte sko, men av, mine fødder bare ved tanken ;)

:thumbsupsmileyanim: Velkommen til - jeg glæder mig til at følge din planlægning!

:cheerleader3:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

WAAUUUWW

Hvor har du bare styr på tingene!! :bearhug:

Jeg er helt syg med jeres invitationer og bordkort!! Hvor er de bare lækre!! :(

Og skoene!! Dem ville jeg gerne have stående i mit skoskab!

Knus Nanna

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik også vores mellemret til nytår - Sorbet på Nitrogen. Det er sorbet, der bliver serveret i en lille skål som står i en dyb tallerken, i den dybe tallerken ligger der tøris, lige før det bliver serveret bliver der hældt kogende vand over tørisen så det begynder at ryge. Det ser rigtig godt ud, og jeg glæder mig til at se, når det bliver serveret for vores 89 gæster på en gang :thumbsupsmileyanim:

post-23574-1175328723.jpg

post-23574-1175328733.jpg

0

Del dette indlæg

Så kom jeg endelig lidt igang med invitationerne :thumbsupsmileyanim:

I fredags på arbejdet fik vi trykt omslagene til det hele, invitationer, salmehæfte, menu, reception og takkekort. Jeg er blevet nødt til at trykke det, da man jo ikke kan printe hvid i en printer, og papiret er brunt.

Jeg er selv MEGET tilfreds med resultetet, men jeg har jo nærmest også været igang siden december med at finde design, papir kuverter mm.

Så er næste skridt at vi skal lægge os helt fast på hvad der skal stå, så jeg kan begynde at printe indholdet ud, skærer hjerter og sy ryggen sammen ... Jeg har på fornemmelsen at det hele bliver som jeg har forestillet mig :cheerleader3:

post-23574-1175331656.jpg

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim:Allerførst, velkommen til en meget vanedannende forum! :cheerleader3:

Hold da op, du har lavet meget!

Dine invitationer er godt nok flotte, og så er jeg helt VILD med bilen! Og så lige den sorbet på nitrogen, jamen ved du hva' - jeg har aldrig set noget lignende, FEDT!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det er en af vores venner som er kok - han er rigtig dygtig til at lave gourmetmad :thumbsupsmileyanim:

Uden ham havde menuen nok også været mere simpel og sikkert MEGET dyrer ;)

Jeg glæder mig sådan til vi skal prøvesmage menu'en, men det må nok vente til efter sommer - men der skal jo også være noget at glæde sig til :smilie_oster03:

Hilsen Sille

0

Del dette indlæg

Så gik der alligevel en måneds tid siden jeg har fået opdateret min tråd ...

Der er faktisk ikke sket så meget siden sidst - og det er nok det der er problemet :) Vi burde have lavet invitationer i april måned og sendt dem ud til 1. maj - men har ingenting fået lavet. Jeg tror jeg har beskæftiget mig så meget med brylluppet at jeg har haft brug for en lille pause (og min kæreste har haft brug for ikk at høre mig ævle om bryllup hele tiden :cheerleader3: ) Desuden har vi også været beskæftiget med

vores nye lille hundehvalp

post-23574-1178626427.jpg post-23574-1178626508.jpg

Han hedder Bruno og er en Jack Russell Terrier. Han er nu 10 uger gammel og rigtig fræk - han han ødelagt vores gulvtæppe to steder :)

Redigeret af Cæcilie
0

Del dette indlæg

Ups, jeg glemte da helt at fortælle at jeg var inde og prøve corsaget til min kjole hos Jesper Høvring for et par uger ... Det er bare en superfed fornemmelse - selvom den bare var syet op i lærred :carrot: :carrot:

Jeg glæder mig til jeg igen skal derind, det bliver en gang i juni og jeg tror jeg skal prøve nederdelen der ... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej Cæcilie!

Det er ærgerligt, du ikke har fået lavet invitationerne endnu - forarbejdet ser nemlig så spændende og godt ud, at jeg glæder mig helt utroligt til at se de færdige ting! :cheerleader3:

Sikke da en sød lille hundehvalp! Men ja, de bider gerne i gulvtæpperne (og andre ting) ...

:)

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ups, jeg glemte da helt at fortælle at jeg var inde og prøve corsaget til min kjole hos Jesper Høvring for et par uger ... Det er bare en superfed fornemmelse - selvom den bare var syet op i lærred :carrot: :carrot:

Jeg glæder mig til jeg igen skal derind, det bliver en gang i juni og jeg tror jeg skal prøve nederdelen der ... :)

Uh, Jesper Høvring, han har nogle fine kjoler!! :):):)

Hvilken har du valgt?

Øj, jeg glæder mig til at se billeder af den! :cheerleader3:

:)

Maja

0

Del dette indlæg

Så gik der alligevel en måneds tid siden jeg har fået opdateret min tråd ...

Der er faktisk ikke sket så meget siden sidst - og det er nok det der er problemet :) Vi burde have lavet invitationer i april måned og sendt dem ud til 1. maj - men har ingenting fået lavet. Jeg tror jeg har beskæftiget mig så meget med brylluppet at jeg har haft brug for en lille pause (og min kæreste har haft brug for ikk at høre mig ævle om bryllup hele tiden :) ) Desuden har vi også været beskæftiget med

vores nye lille hundehvalp

post-23574-1178626427.jpg post-23574-1178626508.jpg

Han hedder Bruno og er en Jack Russell Terrier. Han er nu 10 uger gammel og rigtig fræk - han han ødelagt vores gulvtæppe to steder :)

Sikke en dejlig lille fyr. Han må bestemt godt ødelægge min dørmåtte....,- og lidt til :) Sig til hvis du mangler en barnpige til ham

:cheerleader3: Silottte

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer