Guest Mia74

Skal vi gifte os i KBH (hvor vi pt bor) eller Jylland

7 indlæg i dette emne

Vi er i syv sind mht dette spørgsmål. Vil man gerne være hjemme (i nærheden af alt det man kunne risikere at glemme at tage med til jylland...) op til brylluppet, eller kan man godt bo hos sine forældre op til dagen (inkl vores baby vel at mærke)?

Det er nok lidt billigere i jylland, og man har et større tilhørsforhold dertil, men er det træls at skulle pakke alle sine ting og tage dem med? Vi har ikke planer om at betale for overnatningen, hvis det bliver i KBH, men kan skaffe billige værelser.

Vi skal snart til at træffe en beslutning, og jeg er ved at blive helt firkantet i blikket af at surfe rundt efter feststeder, finde priser osv. og det skulle gerne være til september...

Hvad mener I?

Mia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt at holde bryllup i Jylland hvor vi begge kommer fra. Vi har ikke rigtig et tilhørsforhold til nogen kirke herovre og samtidig kommer 70% af gæsterne fra Jylland.

Det var også langt billigere at holde bryllup derovre - det gjorde at vi havde råd til et band til at spille til festen samt en lidt større bryllupsfotografering. Det har været den bedste bestutning for os - kig mere på vores hjemmeside www.billesoebeck.dk

Vi er ikke nervøse for om vi "glemmer" noget hjemme - tror man får lavet masser af lister og dobbelt dobbelt tjekker :boohoo:

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Jeg ville gerne have været gift i den kirke på fyn, hvor jeg har været kirkesanger i 10 ud af de 19 år, jeg har været kirkesanger. Hele min familie bor på fyn og der er jeg født og opvokset. Kæresten sagde, at det var helt op til mig, hvor vi skulle giftes. Vi bor på sjælland og min kommende mand og hele hans familie er fra sjælland. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/huh.gif Efter en del spekulation for og imod, kom jeg dog frem til, at det ville være lettest at holde brylluppet på sjælland, hvor størstedelen af gæsterne kommer fra. :thanks: Jeg har en lille familie og derfor kommer der kun 15 gæster fra fyn, hvorimod der kommer 50 fra sjælland. Det er lettere at finde soveplads til 15 end til 50, så det blev min begrundelse for at blive på sjælland og holde brylluppet.

Efter denne lange forklaring er min konklusion, at jeg helt klart synes, at I skal holde jeres bryllup i jylland. Det er der I føler jer hjemme og det er der størstedelen af gæsterne kommer fra. :boohoo:

Mvh Pernille :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg ville holde det i jylland! Det er såååå meget billigere!

Min kusine bor i kbh, hvor også hendes forældre bor (+ min familie) mens resten af familien er fra jylland - så de holder det i jylland.

Hendes bror gjorde det samme - selvom hans kones familie alle var fra Sjælland, men alle troppede alligevel glade op i Sønderborg:)

Vi har dog valgt Sjælland, da vi ikke tror, at hans venner/udvidede familie ville kunne overskue en jyllandsfest - de fleste synes at Tølløse er laaaaaaaaaaaaangt væk..HAHA:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bliver gift i Jylland, men bor på Sjælland. Vi kommer fra samme Jyske by og 90 % af gæsterne bor, eller har tilhørsforhold til byen, så vi har ikke dårlig samvittighed over at nogle skal over broen. Vi er dog også enormt heldige ved at mine forældre har et sommerhus der ligger 10 km fra kirken og 1 km fra feststedet, så der bor vi i en uge før og efter brylluppet. Vi er ikke bange for at glemme noget, for vi betaler os fra alt (mad, musik, m.m.) og hvis vi glemmer noget, har de også butikker i Jylland;-)

Jeg er også gravid og skal føde 2. måneder efter bryluppet, men der har vi valgt at holde barnedåben på Sjælland, da det er der vores børn vokser op (vi vil ikke tilbage til fastlandet).

Jeg vil dog helt klart sige, at I skal gøre netop det som føles som det rigtige for jer. I kan evt. leje et sommerhus eller noget i dagene omkring bryluppet, så I får jeres egen "base" og ikke behøver at overnatte hos famlien (noget jeg selv ikke kan fordrage)

Håber I får et helt fantastisk bryllup, uanset hvor i landet det bliver :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej :cheerleader3:

Vi stod selv med de samme overvejelser da vi begyndte at tale bryllup. (bor selv i Holbæk, har indtil 2006 boet på chr.havn og kommer begge oprindelig fra Jylland og Als, hvor hvoedparten af venner og familie også bor) og har en dreng på nu 1 år og 2 mdr.

Vi syntes der var mange "fede" lokaliteter her på sjælland, men blev alligevel MEGET hurtigt enige om at for alle parter, ville Jylland være et oplagt sted. Vores bryllup skal holdes i Middelfart.

Dels pga. flere minderige oplevelser "overthere", at vores gæster (ved af erfaring hvor hurtigt pengene løber når der skal holdes polterabend, gaveindkøb, festtøj mv) så de kunne spare lidt med hensyn til transporten, og fordi vi har et par lidt ældre mennesker der skal med ( min farmor, og min afdøde mormors kæreste), og for deres skyld ville det være bedst med kort transport til/fra hjemmet. Og generelt var der en del flere plusser end minusser på vores "brainstorm over bryllupsfest sted".

Og vi har endnu ikke hørt klager over vores valg..

Men vil sige, at det jo er op til den enkelte, smag/behag mv. Hvis mavefornemmelse om at holde det på øen føles mest rigtig så gør det !!! Folk ved jo det er DIN/JERES dag.

Held og lykke med planlægningen. :thumbsupsmileyanim:

P.s Men tror i snart skal til at finde ud af, hvad i gør/vil. En del af de steder vi forespurgte på var booked i sept. allerede

0

Del dette indlæg

Tak for jeres tanker om dette emne - vi har i øjeblikket to spor vi kører efter:

Jylland - med plads til flere mennesker (ca 70) for billigere pris (kuvertpris 695,-)

København - med reception på kanalbåd + feststed for mange (80-90), men middag for færre (55) (kuvertpris 1000,-)

Vi er "desværre" ikke fra samme sted i jylland, så det vil egentlig kun være den ene (pt mig) der har et tilhørsforhold til omgivelserne (syd for Århus). Men Københavnersporet koster bare ca 15.000 kr ekstra... Men så ville det være i Chrborg Slotskirke og flere "oplevelser" for gæsterne.

Puha det er en stor beslutning, synes jeg.

Mia

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer