Den glade Brud

Skrædder og pris

34 indlæg i dette emne

Min kjole hænger hos butikkens skrædder - og pigen sagde til mig, at jeg nok skulle regne med 2000 kr for oplægning og indlægning af kjolen.

Men men men - forleden dag opdagede jeg at der var flyttet en brudeskrædder ind i vores butikscentrum i vores lille by. Hende har jeg korresponderet lidt med og hun tager "fra 150 kr" for oplægning og fra 150 kr for indlægning!

Men hvad er jeres erfaringer?

Kan det overhovedet komme op i nærheden af 2000 kr i alt?

Det gode er, at jeg har set hun forhandler Nixakjoler og min egen kjole er også en Nixa, så hun må kende modellen godt...

Jeg vil i hvert fald slå til, hvis det kan betale sig!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror de store og meget erfarne skræddere, som stort set ikke laver andet end brudekjoleoplægninger tager højere priser end de små skræddere.

Men "fra" priser kan jo være meget vildledende, når du ikke har maxpriser.

Jeg får tilrettet min kjole på Systuen på Frederiksberg, som de fleste københavnske brudeforretninger henviser til. Her giver man som tommelfingerregel 350 kr. i timen. De gav mig dog en samlet pris, da vi havde fundet ud af hvad der skal laves. Min kjole er i temmelig mange lag og skal lægges op. Herudover skal min BH sys fast i kjolen hele vejen rundt. Jeg skal give 1.800 kr. for det. Kunne måske nok have fundet et billigere sted, men jeg føler mig helt tryg i Systuens hænder, da det er det de laver hver dag... de har lavet rigtig mange brudekjoler og er meget erfarne.

Så når alt kommer til alt er det jo nok lidt med mavefølelsen og hvad skrædderen har prøvet før... men hun må kunne give dig nogle mere præcise oplysninger, som hvad hun i gennemsnit bruger på en kjole, med fx oplægning alene, med oplægning og indlægning etc. Og også hvad hendes maxpriser er.... for jeg går ud fra de er baseret på hvor mange timer hun bruger på det.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror de store og meget erfarne skræddere, som stort set ikke laver andet end brudekjoleoplægninger tager højere priser end de små skræddere.

Men "fra" priser kan jo være meget vildledende, når du ikke har maxpriser.

Jeg får tilrettet min kjole på Systuen på Frederiksberg, som de fleste københavnske brudeforretninger henviser til. Her giver man som tommelfingerregel 350 kr. i timen. De gav mig dog en samlet pris, da vi havde fundet ud af hvad der skal laves. Min kjole er i temmelig mange lag og skal lægges op. Herudover skal min BH sys fast i kjolen hele vejen rundt. Jeg skal give 1.800 kr. for det. Kunne måske nok have fundet et billigere sted, men jeg føler mig helt tryg i Systuens hænder, da det er det de laver hver dag... de har lavet rigtig mange brudekjoler og er meget erfarne.

Så når alt kommer til alt er det jo nok lidt med mavefølelsen og hvad skrædderen har prøvet før... men hun må kunne give dig nogle mere præcise oplysninger, som hvad hun i gennemsnit bruger på en kjole, med fx oplægning alene, med oplægning og indlægning etc. Og også hvad hendes maxpriser er.... for jeg går ud fra de er baseret på hvor mange timer hun bruger på det.

Det lyder dyrt, men jeg har en veninde, der arbejder der, og når hun forklarer om alt det arbejde, der er i det, så virker det pludselig meget rimeligt :thumbsupsmileyanim:

Maja

0

Del dette indlæg

Min bliver tilrettet i Tåstrup (House of Brides) - det koster 200,- for oplægning (fast pris) - Corsagedelen er den dyreste (500,-) - men ellers er de rimelige. Det er jo bare lige det at der kommer moms oven i!!

Min kjole er også købt i Taastrup - House of Brides. Da jeg skulle betille tid til tilretning, spurgte jeg om en ca. pris... Hende jeg talte med i telefonen, var ikke meget for at udtale sig om det, da "der er som mange forskellige kjoler".

Jeg fortalte at den skulle lægges ned og syes lidt ind, ved hofterne, maven og foroven og fik derefter beskeden - du skal nok regne med mindst 2000 kr.

:cheerleader3::cheerleader3: :bask: :thumbsupsmileyanim: :wacko: :angry1: :smash:

Men håber du får det billigere... Send mig endelig en PM, hvis det er mig der bliver taget groft :bearhug:

0

Del dette indlæg

Min bliver tilrettet i Tåstrup (House of Brides) - det koster 200,- for oplægning (fast pris) - Corsagedelen er den dyreste (500,-) - men ellers er de rimelige. Det er jo bare lige det at der kommer moms oven i!!

Min kjole er også købt i Taastrup - House of Brides. Da jeg skulle betille tid til tilretning, spurgte jeg om en ca. pris... Hende jeg talte med i telefonen, var ikke meget for at udtale sig om det, da "der er som mange forskellige kjoler".

Jeg fortalte at den skulle lægges ned og syes lidt ind, ved hofterne, maven og foroven og fik derefter beskeden - du skal nok regne med mindst 2000 kr.

:cheerleader3::cheerleader3: :bask: :thumbsupsmileyanim: :wacko: :angry1: :smash:

Men håber du får det billigere... Send mig endelig en PM, hvis det er mig der bliver taget groft :bearhug:

Hej Tina

Jeg har også købt kjole i Taastrup og skal have den rettet den til hos deres skrædderi om 14 dage. Jeg har ikke spurgt skrædderen om en ca. pris, men spurgte i selve butikken, da jeg købte kjolen. Hun var ikke meget for at udtale sig men sagde at en hel omforandring af kjolen koster ca. 1800 + kr.... og umiddelbart lyder det som om at der er meget som skal synes lidt om ind/ud/ned på din.

/Monatiti

0

Del dette indlæg

:bearhug::cheerleader3: :bask: :( :wacko: :angry1: :smash:

Men håber du får det billigere... Send mig endelig en PM, hvis det er mig der bliver taget groft :heart:

Jeg har betalt 1700,- inkl. moms for; corsaget, indsyning af bh-stropper, tilretning af halterneck, snor til at binde slæbet op med, en eller anden indsyning bagpå kjolen - og så tager de 350,- kr. for tilretning og vejledning generelt (!). I det hele medfølger en rens før dagen... Jeg aner ikke om det er dyrt, men deres vejledning var så professionel og venlig, at pengene er givet godt ud (Havde i øvrigt fået at vide at jeg skulle regne med 3000,-).

KH Nanna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

da jeg fik min kjole tilrettet, blev den lagt ind, lagt op, der blev syet dansestrop i + andre småting - pris ialt: 750 kr. Så jeg synes helt klart at 2000 kr. lyder dyrt. Men det er bare min mening.

Badutski

0

Del dette indlæg

Hej...

Jeg fik min kjole lagt op hos en skrædder på Nørrebro og hun kortede et bånd af og kortede halterneck af - i alt omkring 700 kr. blev det. Jeg har hørt at f.eks. House of Brides er meget dyre med tilretninger og at det kan betale sig at få det gjort hos en anden skrædder.

Smil fra

Marianne

0

Del dette indlæg

Min kjole er fra Lilly. Den har kostet 1000 kr på udsalg, men de ville have 850 kr for at lægee nederdelen op og sy toppen ind.

Min "lokale" syerske (fra Horsens) ville gøre det for 350 kr. Hun har 16 år's erfaring og jeg er helt tryg ved at ligge kjolen i hendes hænder.

Jeg ska hente den på Tirsdag.

Så ialt har jeg givet 1350 kr for det hele :lol:

VH Heto

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Jeg har købt min Lilly nederdel herinde for 450 kr, stof til overdel har jeg givet ca 250 kr for.

Skrædderen har sat ny linning i min nederdel, syet min overdel + stiver, syer mit slør, får en Lisbeth Dahl paraply en Pilgrim broscke en sød taske. Samt får syet Maja´s brudepigekjole af min mors gamle brudekjole. For den sølle pris af 1661 kr.

Så ja jeg synes det er rigtig mange penge, du skal give for så "lidt" arbejde!!!!

Knuzzer Micha

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kjole hænger hos butikkens skrædder - og pigen sagde til mig, at jeg nok skulle regne med 2000 kr for oplægning og indlægning af kjolen.

Men men men - forleden dag opdagede jeg at der var flyttet en brudeskrædder ind i vores butikscentrum i vores lille by. Hende har jeg korresponderet lidt med og hun tager "fra 150 kr" for oplægning og fra 150 kr for indlægning!

Men hvad er jeres erfaringer?

Kan det overhovedet komme op i nærheden af 2000 kr i alt?

Det gode er, at jeg har set hun forhandler Nixakjoler og min egen kjole er også en Nixa, så hun må kende modellen godt...

Jeg vil i hvert fald slå til, hvis det kan betale sig!

Hej med dig,

nu kender jeg faktisk hende skrædderen, da min veninde som hjalp mig med mit kjolekøb er veninde med hende.

Og hun er en rigtig dygtig skrædder, og laver et rigtig pænt stykke arbejde. Dengang hvor min kjole skulle justeres til, havde hun desværre ikke sin butik endnu, så jeg fik justeret min kjole hos House of Brides (og det var dyrt... MEGA dyrt)

Men hun syede min venindes kjole til vores bryllup, og den var altså super smuk og med mange fine detajler.

Kh Lisen (som bor i Hvalsø)

0

Del dette indlæg

Hej med dig,

nu kender jeg faktisk hende skrædderen, da min veninde som hjalp mig med mit kjolekøb er veninde med hende.

Og hun er en rigtig dygtig skrædder, og laver et rigtig pænt stykke arbejde. Dengang hvor min kjole skulle justeres til, havde hun desværre ikke sin butik endnu, så jeg fik justeret min kjole hos House of Brides (og det var dyrt... MEGA dyrt)

Men hun syede min venindes kjole til vores bryllup, og den var altså super smuk og med mange fine detajler.

Kh Lisen (som bor i Hvalsø)

Supergodt at høre:) Jeg har allerede bestilt tid hos hende og har hentet min kjole hos HOB:)

:lol:

0

Del dette indlæg

-HAHA-Hejsa!! 2000 kr... :hug: det er mange penge...

Jeg har købt min kjole hos Panayotis i Vejle, og jeg skal have den lagt ind ved buste, ca. 300 kr og så skal den lægges op ved taljen, da den pga mønster ikke kan lægges op ved foden (jeg er en bette en) ca 500 kr. Men om prisen ændrer sig, ved den endelige tilretning, skal jeg ikke kunne sige, det ved jeg d. 20 april.. :lol:

:bearhug: Jeanet

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Jeg har købt min kjole et sted, hvor tilretning er med i prisen. Og jeg bliver lidt nysgerrig, for det lyder som om mange af jer betaler ekstra for den tilretning ?? Eller er der andre, hvor det er en del af kjolens pris ?

Er der mon regionale forskelle ?

Kh Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg har købt min kjole hos Smuk Brud i Kjellerup, og fik af vide at jeg IKKE skulle tænle på ekstra omkostninger

med hensyn til tilretning, det sørger de for.

Havde ellers spurgt på sammen kjole på Sjælland, (HOB)

men fik der af vide at da det er en speciel kjole skulle jeg regne med mellem 2000-4000 kr !!! i tilretning.

Så det er da en stor forskel!

Sussi

0

Del dette indlæg

Hej...

Jeg fik min kjole lagt op hos en skrædder på Nørrebro og hun kortede et bånd af og kortede halterneck af - i alt omkring 700 kr. blev det. Jeg har hørt at f.eks. House of Brides er meget dyre med tilretninger og at det kan betale sig at få det gjort hos en anden skrædder.

Smil fra

Marianne

Hejsa marianne,

Hvor på Nørrebro fik du det gjort?

Har lige været nede med min brudepige, for at høre hvad House of Brides skulle have for det - 3500 kr. - sindssygt mange penge, for at få syet en nakkestrop på og lagt kjolen 5 cm op.

Så jeg vil meget gerne vide hvor du har fået det lavet :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har hørt at der er forskel i prisen hos HOB alt efter om det er deres skrædderi i København eller i Taastrup. I København tager de betaling per time og i Taastrup aftaler man en fast pris i stedet. Er der nogen af jer som har hørt om dette og hvor har I været København eller Taastrup?

Monatiti

0

Del dette indlæg

Jeg har hørt at der er forskel i prisen hos HOB alt efter om det er deres skrædderi i København eller i Taastrup. I København tager de betaling per time og i Taastrup aftaler man en fast pris i stedet. Er der nogen af jer som har hørt om dette og hvor har I været København eller Taastrup?

Monatiti

HOB har kun én skrædder - og den ligger i Taastrup.

0

Del dette indlæg

Hej Piger...

Jeg var til min føste tilretning hos HoB i sidste uge. Har mailet en del med indehaveren pga en uheldig oplevelse hos dem og så fordi jeg gerne ville være lidt forberedt på tilretningsprisen. Men de kan ikke forberede én på det, da det er meget individuelt. Jeg endte på 2137,-. De havde i forretningen ved første prøvning sagt ca 2000 så det passer jo fint.

Kan da nævne, at de koster 895,- for at lægge kjolen op fra den ene side til den anden side (altså kun foran), hvis der var flere lag var det 1450,-. En knap syet i 100,-, en lille trense 125,- en halterneck 550,- ja så kan i måske selv danne jer et billede af det.

Der var en anden pige som var til tilretning samtidig med mig og sjovt nok, samme kjole model. Hun var godt nok noget slankere end jeg og jeg hørte hun blev vred da hun fik at vide at prisen for hende ville være over 3000,-.

Det er også dyrt når man tænker på at kjolen jo også er dyr nok i sig selv, og at man måske ikk lige har fået det oplyst fra starten. Det jeg nok sys er mest sådan......båb båb båb.....er at man skal give 350,- for bare at prøve kjolen og få sat nåle i......altså jeg mener det er jo ja......det mener jeg.

Man vil jo bare være så smuk som muligt den dag og det ved de kære sælgere og så blir det hurtigt sådan, men der er mange ting at være obs på i sådan et forløb i hvert fald.

Knus

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer