sarahkruuse

Hvad skal vores gæster ?

12 indlæg i dette emne

Jeg har brug for et par ideer - eller andre øjne på dette:

Vi skal giftes d. 30. juni kl. 15.00 - invitationerne er sendt ud og alle svar er kommet retur.

Det var ikke meningen at vi skulle fotograferes, men ombestemte os efterfølgende - og bestilte en fotograf der tager billeder før vielsen (når gæster, gom og brud ankommer til kirken) efter vielsen f.eks. gruppebillede ved kirken og derefter de oficielle bryllupsbilleder on location.

Festen skal holdes ca. 7 km. fra kirken, så det tager ikke så lang tid at køre derhen.

Men jeg tror/forventer at vielsen slutter ca 15.40 - derefter riskast, lykønskninger ved kirken - fotografen, der snupper et par billeder - og så køre vi med fotografen. Vi skal have taget udendørs billeder på ét af to steder (begge ligger tæt på kirken og i retning mod feststedet - så der er ikke den ekstra transport tid.

Men planen var jo fra start den, at vi umiddelbart efter vielse, riskast og lykønskninger kørte direkte til feststedet med vores gæster dvs. ca. 16-16.15 - fik velkomstdrink, pakkede lidt gaver op og så ellers igang med middagen.

HVAD skal vores gæster nu?

Vi har på feststedet købt et 8-timers arrangement - som begynder når vi/gæsterne ankommer.

Vi ser følgende muligheder:

1. Vores gæster kører efter kirken direkte til feststedet hvor der serveres lidt drikkevarer (øl, vand, vin) og arrangementet starter når gæsterne ankommer ca. 16.00 - dvs. et arrangement fra ca. 16.00 - 24.00 - og vi kan købe os til ekstra tid på feststedet i den sidste ende. (vi regner med at bruge ca. 3 kvarter med fotografen og ankomer derved selv ca. 17.00.

2. Vores gæster inviteres til en kort reception med lidt drikkevarer ol. i vores egen eller en af vores forældres have - mens vi bliver fotograferet. De der måtte ønske det har så muligheden for at køre hjem og skifte tøj, aflevere børn som evt. har været med i kirken ol. - for at vi alle så mødes på feststedet kl. 17.00. Dvs. at gæsterne har mulighed for et hyggeligt opholdsted under fotograferingen og at arrangementet så varer fra 17.00 - 01.00 (og igen kan vi købe os til ekstra tid på feststedet i den sidste ende.).

Hvad mener I er mest realistisk? Det handler godt nok kun om én time, men det ærgrer mig en lille smule at arrangementet starter allerede kl. 16, hvor vi ikke selv er til stede - samt vi også skal give musikeren et tidspunkt hvor han skal møde op (han spiller 7 timer for fast pris og kan herefter købes i yderligere tid.

Vil heslt ikke begynde arrangementet senere end 17.00 da vi har vors egne børn med (6 år og 22 mdr.) og vil også gerne have at de får lidt ud af festen inden de bliver hentet til overnatning.

Håber på nogle gode meninger - og tak fordi du læste så langt

Sarah

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I dit tilfælde ville jeg vælge løsning nr. 2

Som du selv siger, nogle skal have afleveret børn, nogle vil gerne klæde om og resten kan få en forfriskning i hjemmet.

Det er trods alt ikke billigt at holde bryllup og jeg kan godt forstå at I vil have mest mulig ud af festen.

VH Heto

0

Del dette indlæg

Jeg tænker, hvad ville jeg selv som gæst? umiddelbart ville jeg svare at jeg ville helst til receptionen i jeres eller jeres forældres have (hvis der ikke er for langt at køre).

Men det er kort tid, gæsterne har til at komme frem og tilbage, sidde ned og nyde en øl, og pludselig er tiden gået. Så jeg tror jeg ville vælge feststedet, så der ikke bliver for meget køren frem og tilbage.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres forslag - jeg vil fortsat gerne høre flere meninger.

Et eller andet sted er der jo ikke den store forskel

Jeg kan bedst selv lide løsning 2 i en eller anden grad - nok mest egoistiske grunde (festen skal ikke starte uden os.... :thumbsupsmileyanim: - men ville så have ønsket at der var lidt mere tid. Dog vil jeg heller ikke begynde at flytte vielsen frem til kl. 14 af hensyn til de gæster som allerede måtte have arrangeret transport, frisør ol. - så det bliver kl. 15.00.

Der er jo ikke meget forskel i, om gæsterne kører til feststedet og får lidt at slukke tørsten med - eller i vores egen eller vores forældres have (satser på godt vejr). Det er kun vores egne og søskendes børn der er inviteret med til festen - og skal gæsterne køre direkte til feststedet efterfølgende, så indbyder det ikke ret meget til at de børn der ikke er inviteret til festen alligevel kan komme med i kirken og forældrene kan nå at aflevere dem til pasning inden de skal afsted igen. og dog - de kan jo sætte dem af inden de kører til feststedet - det virker som sagt bare ikke umiddelbart så oplagt.

Jeg ved ikke hvad jeg selv ville foretrække som gæst - både og.

Synes det er en svær beslutning - og på den anden side, så drejer det sig kun kun om én time

Hilsen Sarah

0

Del dette indlæg

jeg vil helt klart også sige nummer 2. Vi holder selv reception i mine forældres have efter vielsen, og mens vi så smutter til fotograf underholder mine forældre gæsterne og sørge for, de kommer videre til feststedet

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Ja, vi gør det så på måde nr. 1.

Når vi skla ud til fotografering går vores gæster fra kriken ned til feststedet (Ligger kun 5 min gang derfra), og nyder en lille forfriskning - øl, vand, kaffe, te og lidt til den søde tand. Efter fotografering dukker vi så op, og pakker lidt gaver op, snakker med gæsterne, og byder så velkommen og går til bords.

Det tror jeg virker godt. Mon ikke det kan blive lidt forvirrende, når gæsterne skal køre så meget rundt inden for så kort tidsramme?

Mvh

Jannie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej igen

Mine tvivl går, som JBJ er inde på - også på om der er tid nok til sådan en "reception". Som sagt forventer jeg at den kirkelige handling slutter ca. 15.40 - så lidt tid uden for kirken til ris, lykønskninger og et par enkelte gruppebilleder og et par billeder med vores brudebørn - så vil jeg skyde på, at klokken i hvert fald er mellem 16.00 og 16.10 (med mindre der bliver sat endnu et bryllup på i kirken efter vores, men det er der ikke pt. - i så fald er vi jo nødt til at fortrække fra stedet i rimelig tid).

Men kan vores gæster nå til vores bopæl (ca. 5-10 min. i bil - afhængig af trafikken) - få en forfriskning - eller køre hjem og skifte tøj - eller aflevere børn......alt efter hvad gæsterne ønsker at bruge den "frie time" på....og være på feststedet til kl. 17.00???? Der er ca. 15 minutters kørsel i bil fra vores bopæl til feststedet - og ca. 10 minutter i bil fra kirken til feststedet.......altså hvorfor skal det være så besværligt at planlægge..........piv piv

Hilsen Sarah

PS. bliv endelig ved med at komme med jeres gode kommentarer og begrundelser for valget af den ene eller den anden løsning - og kom da gerne med et helt 3. løsningsforslag hvis du sidder med såan et.

0

Del dette indlæg

jeg havde samme problem som du har

skal os giftes den 30. juni bare klokken 14.30, efter vielsen ville vi så også få et hul da vi skal fotograferes & velkomst drinks først bliver serveret 17.30

vi klarede det ved at aftale med fest stedet at de laver blød bar (snacks, øl & vand) mens vi bliver fotograferet.

vi skrev i invitationerne at folk bare senest skulle ankomme 17.30, så kan man komme hjem med de børn der evt. er med i kirken eller hvad man nu har lyst til inden festen starter

vi har ikke musik på før middagen går igang.

det kunne også være en mulighed - hvor skal i holde festen??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer