Anne & Søren

Mad til receptionen

13 indlæg i dette emne

Hejsa

Vi skal giftes kl.13 med efterfølgende reception. Vores plan er, at vi får masser af forskellig frisk frugt, kransekage, chokolade og så bryllupskage.

Min svigermor tror at folk vil blive sultne og gerne vil have noget "rigtig" mad. Hun har nu foreslået at vi får et par pålægsmænd! :thumbsupsmileyanim: Jeg synes da at pålægsmænd er fine, men ikke lige til en bryllupsreception...

Nu er mine spørgsmål så:

1. tror I at folk tager en rugbrød inden kirken når det er kl.13? (det er jo efter frokosttid)

2. bliver folk sultne inden forretten kl.17.30, når der både er frugt, bryllupskage mm.?

3. Har i nogle gode forslag til noget let vi kan servere i tilfælde af, at folk nu ender med at skulle have noget mere?

Vi tænker, at det skal være noget let og sommerligt og som er til at stå med i hånden, da der ikke vil være stole og borde til alle.

Hvad serverede I til jeres receptioner? Kom gerne med forslag! :cheerleader3:

(jeg tror faktisk at TheShe eller anden har haft det oppe at vende før, men jeg kan simpelthen ikke finde tråden)

God påske til jer allesammen!

:smilie_oster05: Anne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde de samme overvejelser, da vi startede vores planlægning. Med de ting du i forvejen skriver, at I vil servere, der vil jeg mene det er RIGELIGT!

Receptionen starter jo først ved 14-tiden, og sådan 3-4 timer SKAL gæsterne kunne klare uden at få et regulært måltid serveret, og når der så oven i købet er alle de snacks, så er der garanteret ingen der kommer til at lide.

0

Del dette indlæg

Vi rykker lige to timer tilbage i forhold til jeres tidsplan - vi skal nemlig vies kl 11.

Receptionen er sat til at starte 12.30 og kører så til 16.30. Inden folk kommer ud af døren og sådan noget - ja så bliver den vel 17-17.15 inden vi får sat os til bords.

Vi har tænkt os at servere bryllupskagen til receptionen. Herudover bliver der lavet noget pølse/oste/skinkebord med frisk frugt. Og ja - så slik og chips. Så er der lidt så folk der ikke skal med om aftenen ikke går derfra med knurrende mave og vi andre der først skal spise kl 17 får også lige lidt i maven.

Pålægsmand? Er det ligesom en lagkagemand bare med rugbrød og pålæg?

- Gitte

0

Del dette indlæg

Jeg tror ikke at det bliver noget problem. På den tid af dagen plejer man jo helder ikke at spise.

Til vores bryllup lavede min mor kransekage og en fantastisk lækker bryllupskage og der var ikke nogel der manglede noget.

I har oven i det vi fik valgt også at servere frugt så der skulle være riglig man kan guffe i sig :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Tak for jeres svar! Det lyder super! :cheerleader3:

En pålægsmand er formet som en kagemand og så er den lavet af lyst brød med forskellige slags pålæg på. Ulempen ved dem er, at de hurtigt bliver bløde og slatne og at pålæget bliver kedeligt. Jeg synes heller ikke lige at rullpølse, leverpostj med sky og spegepølse er bryllupsmad :thumbsupsmileyanim:

:smilie_oster03:

0

Del dette indlæg

Hejsa :thumbsupsmileyanim:

Vi skal vies klokken 13.00, og vi har ved vores reception valgt at der skal være masser af eksotisk frugt, chokoladefontæne, saltstænger, peaunut og små sandwiches.

Sandwichene bliver ikke så store. Det bliver et stort sandwichbrød skåret over til fire stykker. Så kommer der lidt forskelligt pålæg i.

Vi har flere gange været til konfirmationer, og får ikke spist inden kirken, for der er så mange andre ting, man liige skal nå. Vores erfaring når vi er til større fester, er at vi bliver sultne, og der er chips ikke nok til os. Det giver en falsk mæthed - hvis I forstår? Omvendt skal folk jo ikke spise sig mætte til receptionen, men det er jo voksne mennesker, så mon ikke de selv kan regulere det :cheerleader3:

-Lisette

0

Del dette indlæg

Hej Anne

Vi skel vies kl 14 og derefter er der reception. Vi har valgt at serverer petit four, frugt og små fingersandwich (som Lisette beskriver). Så kan folk nippe lidt hvis de har spist inden kirken og dem som ikke har nået at spise så meget inden (sikker mig selv) kan lige få stillet den værste sult ... MEN det skal ikke være sådan at folk spiser sig mætte, det vil være synd når man skal have en masse god mad efter nogle timer.

Jeg har selv tænkt på at man kan lave nogle små pizzasnegle, de kan laves i god tid og fryses ned ...

Hilsen Sille

0

Del dette indlæg

Der er da masser af muligheder for let "finger-mad" fra det mere avancerede til det helt enkle. Og generelt kan folk godt lide at få noget "rigtig mad", ud over alt det søde, når der er så mange timer mellem vielse og middag.

Enten kan I overveje små canapé'er i "en-bids-størrelse", serveret på croutoner med fyld i genren "parmaskinke og grøn pesto", "tunmousse med kvarte vagtelæg", "røget laks med peberrodsmousse og kaviar", "oliventapenade", "hjemmerørt æggesalat med en lille hummerhale på hver" eller "røgede østers". Man kan så supplere med bitte små butterdejssnegle med forskelligt fyld eller man kan smøre tortillas med fyld at flødeost og urter, rulle dem sammen og skære dem ud i centimetertykke skiver så det ligner små stykker roulade.

Eller man kan tage den helt lette vej og lave små sandvichwes i 1/4 skive toastbrøds størrelse med fyld af tun eller hønse-salat eller postej og agurk garneret med salat og krydderurter. Tager ingen tid at lave, kan holde sig friske flere timer og er super billigt.

- Og alle tingene kan serveres ved at blive anrettet på fade, hvor folk kan tage en 3-4 ting af gangen på en serviet eller en lille (pap eller porcelæns)tallerken og spise det med fingene.

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det stadig skal være lidt fint ville jeg lave bruchetta/crostini; små stykker godt brød, hårdristet gnedet med hvidløg og dyppet med olie.. Så enten tomat, rødløg og basilikum i en gryde og så på eller putte dem i ovnen med mozarella og god lufttørret skinke evt. men tapenade til!

Det er lækkert, et lille stykke brød men ikke alm. sandwich (og dem er der altså nogle stykker der ikke kan lide)

Anna

0

Del dette indlæg

En vielse kl. 13.00 betyder tit at mange ikke kan nå at spise frokost inden!

Et eksempel på tidsplan:

11.00: Bad, make up, hårs, påklædning

12.15: Afgang hjemmefra

12.45: Ankomst kirke

Langt de fleste bryllupper jeg har været til har brudeparret undervurderet behovet for rigtig mad efter kirken. Det behøves ikke være 3 retter - bare noget andet end søde sager som mætter.

Til vores reception serverede vi bagels - og det var SÅ populært :thumbsupsmileyanim:

De er nemme at spise, smager godt, og mætter også godt

Vi kunne godt have sparet lidtpå bryllypskagen pga bagels'ne - først blev jeg lidt skuffet over at bagels var mere populært end kagen, men da jeg hørte hvor lettede gæsterne var over at vi serverede andet end kage, så blev jeg rigtig glad for vores bagels!

:boohoo: Fru Aas

0

Del dette indlæg

Hej Anne

Vi har valgt at holde respetion for 120 pers og bryllupsfesten om aftenen for 33 personer incl os selv. Dvs vi har lavet to indbydelser.

Vi snakkede meget om hvordan vi skulle gøre det og kom frem til at vi skal have bryllupskage, kransekage, frisk frugt og (som svigermor vil) lidt chips. dertil skal der selvfølgelig være champagne (når vi kommer) kaffe, the vin øl og vand.

vi har osse snakket omkring sandwich men de bryllupper vi har været til har bryllupskagen været nok.

fortsat god påske

anja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhh det bliver sværere og sværere at finde ud af, om vi skal have noget ekstra eller ej. Jeg snakkede med min søster om det i går, og hun sagde at til de sidste to bryllupper de har været til, har der kun været kage om eftermiddagen og de manglede ikke noget. Hun mente, at når vi så også har masser af forskellig frugt, kransekage og chokolade, så ville der slet ikke komme til at mangle noget.

På den anden side, så kan jeg også sagtens se, at det er dejligt lige at få noget andet end det søde. :boohoo:

Takn for alle jeres gode forslag! Vi må lægge hovederne i blød og finde ud af hvad vi vil have. Der er heldigvis stadig god tid til at finde ud af den slags.

:thumbsupsmileyanim: Anne

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer