Guest Marianne Lauridsen

Forgyldt brudebuket

11 indlæg i dette emne

Hej

Jeg vil meget gerne gemme min brudebuket som et dejligt minde.

Men jeg synes nogen gange at resultatet er lidt skuffende når en buket bliver tørret eller presset.

Jeg lager i stedet lidt med tanken om, at få forgyldt en enkelt rose og evt. forgyldt en enkelt lille knop ell. blad til at bruge som halssmykke, for at bevare noget.

Så vil jeg få taget nogle rigtig flotte nærbilleder af buketten og få dem forstørret og evt. sat i ramme.

Jeg ville gerne høre om nogle af jeg har set sådanne forgyldninger, er det pænt osv??? Hvad synes I om ideen???

Hilsen

Marianne/mib

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Marianne.

Vi har selv leget med tanken om at få forgyldt 1 eller 2 blomster fra brudebuketten, men vi vil så "bruge" den som morgengave til hinanden istedet for at vi forære hindanden enten ur/halskæde osv. som mange andre gør, så synes vi et eller andet sted af blomsten som er forgyldt er et evigt minde, kan kun tilslutte mig ideen.

Knuz tina

0

Del dette indlæg

Hej Tina

Er helt ny med dette chatteri. Så det var hyggeligt med så hurtigt et svar.

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide, at bruge de forgyldte blomster som morgengave.

Vi er ellers også blevet enige om, at vi kun køber lidt mindre morgengaver, da vi har givet hinanden en lækker romantisk bryllupsrejse til Koh Samui - en ø i Sydthailland, i en lille bungalow helt nede på stranden. Såååå det må være en god morgengave, ikk?

Men den med blomsten - kan jo så være den "mindre" gave. Jeg ved faktisk ikke hvad det koster endnu, men er sikkert halvdyrt.

Knus

Marianne/mib

0

Del dette indlæg

Min kæreste (!) har undersøgt lidt priser for forgyldning af en enkelt blomst fra en brudebuket, og han fik at vide at priserne ligger mellem 900-1500kr, alt efter "hvor meget blomst" der skal forgyldes.

Vi regner med at forgylde een af blomsterne i min kommende brudebuket - både fordi ingen af os gider at have en støvet, falmet buket hængende nogen steder, men også fordi vi godt kan li' tanken om at efterlade noget specielt til vores eventuelle fremtidige børn :iloveyou:

/arno :fart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Om vi så skal give 2000kr for det, så er det dét vi gør!

Det bliver et alle tiders arvestykke som årene går - og er NOGET mere uforgængelig end en tørret, død buket, som bare står og samler støv. Jeg er totalt solgt - idéen er SÅ go', synes jeg!! :specool: Jeg GLÆDER mig til at holde blomsten fra min brudebuket i hænderne - forgyldt til evig skue af mange kommende generationer :iloveyou: :heppe:

/arno gammelnisse

0

Del dette indlæg

Hej og velkommen til :iloveyou:

Jeg skal også have en rose forsølvet, og evt lavet en til vedhæng eller ling.

Nu kender jeg nogle i branchen, så et lille fif, sørg for at få det rette udstyr til at transporter rosen i, når den skal sendes, så den holder sig- dette skulle man kunne få udleveret hos sin lkoale guldsmed :lol:

Knuser

Lykke : )

:hjerte:

0

Del dette indlæg

Hej til alle :heppe:

Har også selv været hos guldsmeden igår. De sagde, at de fleste af de roser de fik forgyldt kostede omkring 500 - afhængig af størrelsen. Det synes jeg lød lidt billigt i forhold til det, I andre har hørt, men hvis jeg regnede med ml. 500 - 1000 kr., så var jeg godt garderet - sagde de.

De ville tro at et lille vedhæng ville koste omkring 300-400 kr.

Det er også rigtigt, at man kan få en "forsendelses-æske", hos nogle guldsmede. Men jeg synes det lyder lidt risikabelt med postvæsenet. (TÆNK - hvis den blev væk ell. beskadiget, det ville næsten ikke være til at bære!!!!) Og blomsten når jo at blive halv-gammel, da de tidligst kan have den med posten tirsdag - og tænk hvis nu den blev forsinket.

Så.... jeg prøvede også at ringe direkte til Flora Danica - hvor blomsterne bliver sendt til (i hvert fald fra de fleste guldsmede). For det første lovede de at sende noget materiale om, hvordan blomsterne skal behandles indtil de afleveres - det var noget med - ned i en pose og i køleskab.....

Her spurgte jeg også, om man ikke selv kunne køre ind og aflevere blomsten om mandagen (skal giftes lørdag), så er den da en dag yngre. Det kunne det faktisk godt, man skal bare have en aftale med en guldsmed, da Flora Danica ikke må handle med private kunder, så den returneres til guldsmeden bagefter.

(Kan lade sig gøre da jeg bor i Nordsjælland og F.D. ligger i Hvidore.

Hvis nogle af jer er interesseret i det er tlf.nr. til Flora Danica 36 78 27 00

:iloveyou:

Ang. prisen - jo jeg synes også det er lidt mange penge oven i alt det andet. Men det er jo også temmelig dyrt, hvis man skal have en proffessionel til at tørre ell. presse den.

Jeg har også kigget på noget, hvor man kan få buketten tørret og lavet i en oval ramme med buet glas, så buketten fylder lidt udad. Det så meget, meget flot ud på billederne, men jeg så det for nyligt på en bryllupsmesse - de var fantisk flotte, men jeg synes de blev alt for store og dominerende - de fleste var 50 x 60 cm, og ud af. Der skal en stor væg/plads til før det ser pænt ud synes jeg. (Og det kostede altså FRA 2800,-. Sååååå

Håber I kan bruge lidt af disse oplysninger.

Knus

Marianne/mib (kage)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer