vickibro

KJOLEN!!!!

19 indlæg i dette emne

Hejsa.

Så er det tid for jeres ekspert råd igen.

Hvornår begynder man at prøve kjoler?? Jeg skal giftes den 27. okt. i år.

Går man bare i gang? Og hvad for en størrelse skal man gå efter. Lige nu er jeg nok omkring str. 46, men er i gang med at tabe mig. Og oven i hatten, kan det godt være jeg er gravid på dagen.

Så what dælen do I do??

Ønskes: HJÆLP, tilbydes: frustreret kvinde. :super:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej! :)

Jeg tænkte også meget over hvornår kjoleprøvningen skulle være. Jeg skal prøve på lørdag men først giftes den 8.september. Tidspunktet blev bestemt af at jeg arb. hver anden weekend og det passede så lige med dem der skal med osv. Der er vist nogle herinde der er i meget bedre tid end mig - men det er jo helt op til en selv. Selvfølgelig skal man tage hensyn til at kjolen i den rette størrelse måske skal bestilles hjem osv. - så jeg vil hellere være i lidt for god tid. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bunny_4.gif

Din situation er måske lit sværere end min da jeg ikke regner med at skulle tabe mig eller være gravid om et halvt år. Men mit bud er at det altså ikke skader at tage ud og kigge og finde det man godt kan lide. :super:

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg skal giftes d. 21/7, og troede at jeg kunne vente med at prøve kjole i april/maj - men heldigvis undersøgte jeg det nærmere....

Den kjole jeg har købt, bliver først produceret ved bestillingen - og der er derfor 3 mdr. levering, hertil kommer at kjolen skal tilpasses bl.a. i længden.

Så du skal vel regne med at købe kjolen ca. 3-4 mdr. før brylluppet - bare for at være på den sikre side!

Men det kommer vel også an på hvilken type kjole du leder efter - Tror f.eks. ikke der er sålang levering hos Lilly???

Kan dog godt se at det er lidt af et dilemma når du ikke kender størrelsen pga. slankekur og evt. graviditet :super: Forresten held og lykke med det....

0

Del dette indlæg

Jeg fik at vide, at det ville tage fire måneder at få min kjole hjem - og dertil kommer tilpasning mv. (hvilket også afhænger af hvor meget tid de har hos skrædderen), så et halvt år før er ikke for meget, hvis man vil være sikker på at få det, man vil have.

Dermed ikke sagt at man ikke kan finde en rigtig flot kjole på kortere tid... F.eks. på udsalg og sådan - og der tror jeg faktisk også der er mange kjoler i din størrelse. Jeg prøvede i hvert fald flere, som passede perfekt, og jeg er også en ca. str. 46.

Ergo: Hvis du er kræsen, emdig og krævende skal du gå i gang nu, hvis du kan 'nøjes' med en brugt eller en udsalgssag, kan du vente lidt - eller bare gå i gang med at kigge nu...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kom ud og kig, kom ud og kig :toot::toot::toot: Om ikke for andet, så fordi det bare er super hyggeligt!!!!

Jeg mente også at jeg var i rigtig god tid (har da heller ikke stress endnu) men da svigermor og jeg var afsted i lørdags, var der da nogle af de modeller jeg kiggede på, som de ikke ville kunne nå at få hjem! -Nu er jeg så nok typen der så siger "pyt, så finder jeg da bare en anden!" men det er altså alt afhængig af dit temperament!

Jeg har en tid hos Lilly på tirsdag, og der ville de sagtens kunne nå det.... Så altså alt afhængig af hvad du lige falder for!

Men bare kom igang..... Det er en fed fornemmelse sådan at komme i alle de fine kjoler!!!! :cheerleader3::toot: -Sagde hende der normalt er til cowboybukser og gummistøvler.... -HAHA-

VI GLÆDER OS TIL AT SE BILLEDER!!!!!!!!! :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg skal giftes i august. Jeg fandt min kjole på nettet i august sidste år, jeg købte den efter 2 ugers tænketid, så jeg fik den hjem i september. Det er nok lidt tideligt, men det var bare KJOLEN. Jeg er super glad for den.

Jeg fik aldrig prøvet kjoler i butikkerne, men jeg fortryder ikke :cheerleader3:

Tine

0

Del dette indlæg

Hejsa.

alle de butikker jeg var i fik jeg at vide at 4-5 måneder før bryllupet var optimalt. Ikke senere for så kan man måske ikke nå at få sin drømme kjole hjem. Du kan nok godt vente en måned eller tre (måske med risiko om at måtte gå på kompromi) og så snak med dem i butikken om du måske taber dig eller er gravid. De vil nok guide dig til nogle kjoler der kan lægges ind/ud alt efter hvad der bliver nødvendigt.

Ha' en god solskins onsdag

Mona

0

Del dette indlæg

Hej hej.

Jeg sidder også lidt i en akavet kjolesituation, idet jeg er højgravid (skulle have født for 2 dage siden..) og vi skal giftes 29.09.07. Jeg kan jo af gode grunde ikke prøve noget før jeg har født, og jeg regner også med der skal gå nogle uger inden min krop er bare lidt i rette form igen.

De butikker jeg har talt med siger, at jeg bare lige så snart jeg har født skal komme ind og komme i gang! Det tager nemlig 4 mdr at få dem hjem osv. Så må den rettes til hen ad vejen mht barm og mave, som de siger.

Så smut hellere ud og prøv nu.

PS Jeg var næsten 20 uger henne før man overhovedet kunne se jeg var gravid, så det er ikke sikkert dette bliver det store "problem" mht kjolen!

Mia :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej hej.

Jeg sidder også lidt i en akavet kjolesituation, idet jeg er højgravid (skulle have født for 2 dage siden..) og vi skal giftes 29.09.07. Jeg kan jo af gode grunde ikke prøve noget før jeg har født, og jeg regner også med der skal gå nogle uger inden min krop er bare lidt i rette form igen.

De butikker jeg har talt med siger, at jeg bare lige så snart jeg har født skal komme ind og komme i gang! Det tager nemlig 4 mdr at få dem hjem osv. Så må den rettes til hen ad vejen mht barm og mave, som de siger.

Så smut hellere ud og prøv nu.

PS Jeg var næsten 20 uger henne før man overhovedet kunne se jeg var gravid, så det er ikke sikkert dette bliver det store "problem" mht kjolen!

Mia :cheerleader3:

Angående de 20 uger, er det vel dine første gang. Jeg var også langt henne før man kunne se noget ved min første graviditet, men denne omgang er 2 gang, og der plejer man at bule ud lidt hurtigere. Men jeg tror bare at jeg skal til at afsted og så må jeg jo forklare hvordan og hvorledes. De 2 jeg har i kikkerten er heldigvis til +piger, så der skulle da være en chance. Nogen der vil se de 2??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg skal selv giftes d 8 sept. og har nu været ude og kigge et par steder og begge steder lød det MEGET samstemmende, at hvis ikke der skulle være stress på og jeg ville være sikker på at kunne få KJOLEN, så var det ved at være tid.

Det tager typisk 3-4 mdr. af få kjolen hjem fra den bliver bestilt, herefter skal der tilrettes medvidere. Så gå du bare i krig med at lede.

Jeg er selv ved at tabe mig og de har sagt alle steder, at det er lettere at sy den/dem ind end ud !!!. Og det ene sted var han endda så flink at sige at det der med at tabe sig havde han hørt før, nu stod sommer mv. foran døren ligesom grillmad mv. og hans erfaring var at det var bedre at bestille hjem i den størrelse der lå tættest på ens mål nu og så rette til fremfor at bestille en der evt viste sig at være for lille når den kom hjem

Så fat mod og kom i gang, og husk min 2 timer de forskellige steder er ikke helt unormalt !! :-)

Held og lykke med at finde lige den kjole !!!

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Well, det med kjoler, jeg gik ud og kiggede kjoler ca 4 mdr. før mit bryllup - havde allerede en rimelig god ide om hvad jeg kunne lide fra blade, Bk, internet etc. og var derfor kun i een forretning, hvor jeg fandt kjolen.

Glæder mig til at høre om hvordan det altsammen går ;ø)

Hilsen Louise

Redigeret af Møffe
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa :boohoo:

Jeg skal selv giftes den 13 Oktober, troede jeg var tidlig ude i februar, men nææ det var fjong. Hvis der er bestilling på kjolen, hviklet kan tage 3-4 mdr, tilretning, sommerferie og div - ja så er det bare med at komme igang..... :denmarkflag:

De kjoler du har fundet er WAUW flotte - jeg er selv en +pige og har fundet den smukkeste kjole (synes alle jo deres kjole...*gg*) - jeg kan bare ikke finde ud af kopier den på hjemmesiden og sætte den ind, vil jo gerne vise den frem som alle andre..... :boohoo:

Gitte

0

Del dette indlæg

Jeg skal selv giftes den 13 Oktober, troede jeg var tidlig ude i februar, men nææ det var fjong. Hvis der er bestilling på kjolen, hviklet kan tage 3-4 mdr, tilretning, sommerferie og div - ja så er det bare med at komme igang..... :boohoo:

De kjoler du har fundet er WAUW flotte - jeg er selv en +pige og har fundet den smukkeste kjole (synes alle jo deres kjole...*gg*) - jeg kan bare ikke finde ud af kopier den på hjemmesiden og sætte den ind, vil jo gerne vise den frem som alle andre..... :)

Gitte

Ej det må du altså lige finde ud af, eller få hjælp til. Vil så gerne se din kjole.

Og tusind tak for alle jeres råd og gode tips. Jeg begynder med det samme. Skal have en mindre hær med, så jeg må vist bare booke tid, og dem der kan er heldige.

Tusind tak endnu en gang. Hvad skulle jeg gøre uden jer.

:denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Jeg skal selv giftes den 13 Oktober, troede jeg var tidlig ude i februar, men nææ det var fjong. Hvis der er bestilling på kjolen, hviklet kan tage 3-4 mdr, tilretning, sommerferie og div - ja så er det bare med at komme igang..... :boohoo:

De kjoler du har fundet er WAUW flotte - jeg er selv en +pige og har fundet den smukkeste kjole (synes alle jo deres kjole...*gg*) - jeg kan bare ikke finde ud af kopier den på hjemmesiden og sætte den ind, vil jo gerne vise den frem som alle andre..... :)

Gitte

Ej det må du altså lige finde ud af, eller få hjælp til. Vil så gerne se din kjole.

Og tusind tak for alle jeres råd og gode tips. Jeg begynder med det samme. Skal have en mindre hær med, så jeg må vist bare booke tid, og dem der kan er heldige.

Tusind tak endnu en gang. Hvad skulle jeg gøre uden jer.

:denmarkflag:

Jeg skal gøre mit bedste - men er liiiiiige lidt nørdet til det, men må jo få hjælp fra nogen herinde fra......*GG*

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer