Guest Josefin

Gaver til gæsterne. Er det noget i bruger og hvad bruger i??

39 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej.

I Italien, hvor jeg skal giftes, er det almindeligt at man giver gæsterne en lille gave ( altså pr. par). Jeg mener også man gør det i I USA. Jeg har ihvertfald søgt lidt efter wedding favors og fundet lidt. Det jeg synes om er eks. et lilli bloklys, en brevåbner med et hjerte foroven osv.

Venlig hilsen

Himmel

Redigeret af Himmel
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi brugte det som en farvel-gave da gæsterne gik. Vi havde fået graveret champagneglas med vores monogram og vielsesdato - de blev brugt til velkomstdrinken.

Og under middagen blev de så vasket af, og fyldt med Evers Guldbolcher og der blev bundet en rød sløjfe omkring foden og så stod de klar til gæsterne.

Vi fik megen posotiv feedback på dem.

Pris...hmmm har ikke et nøjagtig tal med. ca. 5-7 kr. pr. gæst blev det til.

post-1282-1176364186.jpg post-1282-1176364207.jpg

Sådan så glasset ud med fyld (beklager den dumme baggrund) Uden fyld, så man kan se indgraveringen

0

Del dette indlæg

Vi brugte det som en farvel-gave da gæsterne gik. Vi havde fået graveret champagneglas med vores monogram og vielsesdato - de blev brugt til velkomstdrinken.

Og under middagen blev de så vasket af, og fyldt med Evers Guldbolcher og der blev bundet en rød sløjfe omkring foden og så stod de klar til gæsterne.

Sådan så glasset ud med fyld (beklager den dumme baggrund) Uden fyld, så man kan se indgraveringen

Hej

Jeg synes, at det er en super god ide! :denmarkflag:

Må jeg spørge, hvor I købte og indgraverede glas henne?

0

Del dette indlæg

Hej igen...

Vi har jo, som så mange andre, lavet de traditionelle gaveæsker til alle gæster.

Vi har købt nogle hvide gaveæsker hos somethingblue.dk og så selv limet noget cappucino farvet silkebånd på - som er vores 'røde tråd' igennem hele festen.

Vi har i æskerne lagt:

Chokolade, serviet, Haribo, Panodil, tyggegummi, mintpastil, plaster, tandstikkere og overvejede faktisk et kondom! :pokey:

Der er så i vores bordhæfter skrevet et lille 'vers' om hver ting...

Digt/vers:

I denne æske har vi puttet lidt af hvert

at huske alt kan jo være svært

Lidt ckokolade til de søde tand

stjæl nu ikke fra din sidemand

Et stykke plaster til din nye sko

og Haribo er jo altid go'

To Panodiler hvis pinen sig melder

eller til søndagen, når natten hælder

En serviet til den varme dans

det er jo sommer her til lands

Tandstikkere holder munden sund

og tyggegummi til en dejlig frisk mund

En frisk pastil er altid rart

især ved kindkys - man er vel sart...

Du kan se billeder i vore Bryllupsplanlægnings-tråd... Som på ingen måde er opdateret!!! :heart: :bask:

:boohoo::boohoo::):heart:

Synes dog at idéen med sæber, lys, cigarer, nøgleringe er rigtige søde og havde nok valgt anderledes end det vi allerede har besluttet OG lavet, hvis jeg havde ventet eller bare været lidt mere tålmodig!!!

Håber du finder på noget

:denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg synes, at det er en super god ide! :denmarkflag:

Må jeg spørge, hvor I købte og indgraverede glas henne?

Vi købte champagne-glassene hos noget der hedder Jyske Storkøkken A/S - de sælger til restauranter og firmaer m.v.. Jeg fandt dem på nettet. De var absolut de billigste (noget lign. 2,75 kr. pr.glas).

Men ellers ved jeg at man også kan købe ret billige glas i Metro.

Vi fik dem graveret hos Gravograph, da vi har en god ven som arbejder der skulle vi ikke betale noget for det :boohoo: Ellers ved jeg at de steder som sælger præmier og trofæer m.v. og laver bestillingsgraveringer....Kender dog ikke priserne.

Badutski

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også lavet æsker som vi så bruger som kombineret bordkort/gaveæske.

Vi har tænkt os at komme følgende i:

2 stk. pernodil,

2 stk. tandstik,

1 mintos, (eller lignende),

1 lommetørklæde,

1 parfume prøve,

og så har vi købt noget chokolade hvor vi ændre på "indpakningen" så der kommer et sødt billed i stedet for et Anthon berg mærke :respekt:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi laver æsker, og gerne i design som på dette billede, men mangler en model, så hvis nogen ligger inde med denne firkantede æske, så vil jeg meget gerne have en kopi.

Jeg har fundet ud af at duftprøver til mænd er meget nemmere at få end til kvinder, men har nu fået 40 stk i alt, 20 af hver.

post-23378-1177313888.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil chokoladen ikke smelte? Jeg tænker bare på, at vi skal giftes i juli (d. 21) og der er højst sandsynligt MEGET varmt.

Vi benytter håndlavet kuverter som bordkort. I dem vil der så være menukort, panodiler, mints, tandstik.... Det er hvad vi er kommet frem til indtil videre. Jeg kunne gødt tænke mig små søde chokolader, men er bange for, at det vil blive en klistret affære.

0

Del dette indlæg

Vil chokoladen ikke smelte? Jeg tænker bare på, at vi skal giftes i juli (d. 21) og der er højst sandsynligt MEGET varmt.

Vi benytter håndlavet kuverter som bordkort. I dem vil der så være menukort, panodiler, mints, tandstik.... Det er hvad vi er kommet frem til indtil videre. Jeg kunne gødt tænke mig små søde chokolader, men er bange for, at det vil blive en klistret affære.

Det kommer vel an på om det står LIGE i solen.. men du har en pointe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg køber 2 stykker chokolade til hver gæst i frellsens chokolade. og der har jeg laver en lille pose hvor jeg kan trykke vores monogram ud med.. altså jeg skriver det selv :) De får det ud på hotelllet dagen før, og stiller det i folks bordkort, så det smelter ikk :cheerleader3: Glæder mig til at se resultatet..

0

Del dette indlæg

post-26729-1177427944.jpg

Jeg fandt disse på nettet og har tænkt mig at få lavet kopier af disse æsker:

Old: vil der ligge et gammelt citat eller ordsprog om kærlighed

New: Vil vi lægge en lille gave, evt. noget slik eller et duftlys

Borrowed: Vil vi lægge en kuglepen med ønsket om at låne 5 min af deres tid til at skrive i gæstebogen

Blue: Tror jeg vi lægger nogle blå panodiler/ blå kondomer og lidt blå glas eller plastikhjerter

post-26729-1177427869.jpg

0

Del dette indlæg

Anna

Jeg kender ikke lige den der historie med saltet og brødet..... Hvad går den ud på?

:) Karin

Hej Karin,

jamen den får du her:

(køb dine saltkringler i Tigeren, dine organza poser på ebay og så lidt alm. salt = super billigt)

"Spildt salt betød uheld. Selv i dag er der mange der smider salt over venstre skulder (i øjnene på djævlen) hvis de har spildt salt, for at ”aflyse” sort uheld.

Det er i nogen lande kutyme at ønske nygifte tillykke med gaver som salt og brød, i stedet for ris og konfetti.

Salt er symbol på gæstfrihed og venskab:

I mange kulturer serverer man salt og brød for gæster som tegn på gæstfrihed og venskab.

Salt skulle også have en forebyggende virkning, og bl.a. før fødsler blev salt opløst i spiritus. Det skulle forhindre problemer og sørge for at barnet var velskabt.

Skulle man alligevel blive syg, kunne man kaste salt over skulderen og ud i rindende vand. Det skulle helbrede både sygdomme og skavanker.

Salt, brød og en kobbermønt skal medbringes ved indflytning i et nyt hjem. Dermed kommer indflytterne aldrig til at mangle salt, brød og penge.En pakke med salt, brød og penge skal helst være gemt i de nygiftes hjem, så vil de aldrig komme til at mangle noget. Saltet virker imod ondt, brødet symboliserer frugtbarhed og penge rigdom.

"

Redigeret af AnnaPerenna
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer