beatles

dumme præst

19 indlæg i dette emne

Nu har jeg så fået et standartsvar fra præsen angående salmer.

Hun er vist mest interesseret i pakkeløsninger.

I hverfald står der til forslag af salmer.....

a: 2 - 494- 703 - 702

b: 402 - 696 - 706 - 703

c: 754 - 700 - 706 - 703

d: 15 - 696 - 494 - 703

e: 10 - 700 - 703 - 11

Der er vist ikke meget plads til individualitet i denne her præsts verden, er jeg bange for........ :denmarkflag::boohoo::boohoo::)

Beatles

Redigeret af beatles
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvis ellers kæresten siger god for salmerne, vil jeg sende præsten, de salmer JEG synes skal bruges - så må vi se hvad hun siger.

706 - I blev skabt som mand og kvinde

15 - op al den ting

46 - sorrig og glæde de vandre til hobe¨

knud Erik lægsgård - der er så meget liv jeg vil med dig

og så må vi jo høre hvad præsten siger til det. Jeg kan altså ikke se at der skulle være noget i vejen med det valg....... men......

Beatles

0

Del dette indlæg

Der er vist ikke meget plads til individualitet i denne her præsts verden, er jeg bange for........ :denmarkflag::boohoo::boohoo::)

Beatles

Aj, hvad f...den er det for noget?! :heart: Det har jeg da aldrig hørt om før. Men jeg kan da se, at det er nogle pakkeløsninger, hun lige sender dig her. Det er ligesom lærere, der fyrer det samme af år efter år.

Fatter ikke hun ikke er mere åben. Det går da hen og bliver et temmelig kedeligt job for hende i længen, skulle jeg mene, hvis hun ikke er åben for forandringer/ændringer

0

Del dette indlæg

Der er vist ikke meget plads til individualitet i denne her præsts verden, er jeg bange for........ :denmarkflag::denmarkflag::bestwishes::bearhug:

Beatles

øh, har I eventuelt overvejet at skifte præst? det kan man nemlig godt. hvis i finder en præst, I gerne vil have til at vie jer, spørger I bare vedkommende. Og vedkommende præst spørger så bare sognepræsten i 'jeres' kirke, om han/hun må låne kirken den og den dato...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er da absolut kedeligt hvis ikke man selv kan få lov at bestemme hvis man gerne vil det. :denmarkflag:

MEN MEN MEN hun skriver jo, at det er forslag. Mon ikke hun har mødt mange, ligesom min kæreste og jeg, der ikke har den helt store idé om hvilke sange, der er gode til den slags. Og så er det da rart at have nogle at vælge imellem. :denmarkflag:

Problemet er jo bare, hvis man ikke må blande salmerne lidt, altså blande mellem a,b,c,d og e, så man da har lidt at sige til sit EGET BRYLLUP :bearhug:

:bestwishes: Mette

0

Del dette indlæg

hvis ellers kæresten siger god for salmerne, vil jeg sende præsten, de salmer JEG synes skal bruges - så må vi se hvad hun siger.

706 - I blev skabt som mand og kvinde

15 - op al den ting

46 - sorrig og glæde de vandre til hobe¨

knud Erik lægsgård - der er så meget liv jeg vil med dig

og så må vi jo høre hvad præsten siger til det. Jeg kan altså ikke se at der skulle være noget i vejen med det valg....... men......

Beatles

Vi skal have to af de salmer du nævner (15 og 706) og så "det er så yndigt...." Så det burde da være muligt, at hun er åben for noget. Vores præst var bare super lydhør, og ville meget gerne gøre det som vi ville.

Håber på, at jeres præst "bare" tror I ikk med så meget om den slags, og derfor sender nogle hun mener vil passe sammen.

Held og lykke med det - og håber I får det som I vil

:cheerleader3: Mia

0

Del dette indlæg

Der er vist ikke meget plads til individualitet i denne her præsts verden, er jeg bange for........ :rolleyes::respekt::bearhug::bearhug:

Beatles

Pakkeløsninger... he eh, ja så har man da set det med! Jeg må indrømme at jeg også smilte en anelse, da jeg bare så de tal listet op.... - tror du hun er BINGO-opråber i fritiden?! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/grin.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey,

jeg læser da at du skriver, at det er hendes FORSLAG. Det syns jeg da egentlig er OK. At præsten har nogle forslag til salmevalg. Jeg er helt sikker på, at MANGE kommende brudepar spørger præsten til råds om valg af salmer.

At præsten har nogle FORSLAG til salmer, behøver da ikke at betyde, at hun vil bestemme. Gi' hende nu lige en chance.

Tine

Redigeret af Tumling
0

Del dette indlæg

Hey,

jeg læser da at du skriver, at det er hendes FORSLAG. Det syns jeg da egentlig er OK. At præsten har nogle forslag til salmevalg. Jeg er helt sikker på, at MANGE kommende brudepar spørger præsten til råds om valg af salmer.

At præsten har nogle FORSLAG til salmer, behøver da ikke at betyde, at hun vil bestemme. Gi' hende nu lige en chance.

Tine

Muligvis........ men historien er længere end som så.

Jeg er så ked af den præst. Jeg er ikke længere ked af at måtte sige at jeg AFSKYR hele hendes person. Jeg er pludselig glad for at det kun er kæresten der er medlem af folkekirken. Efter hele det her show med den her præst kan jeg forsikre hele verden om at jeg heller ALDRIG nogen sinde bliver medlem.

Beatles

0

Del dette indlæg

Hej

Tænke da jeg læste hvad du havde skrevet, har I overvejet en anden præst? Man kan jo godt vælge en anden, hvis ikke lige kemien er der. Vi skal have svigermor til at vie os, og præsten i kirken sage ok ( måske fordi det betyder fri weekend????)

Held og lykke :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej

Tænke da jeg læste hvad du havde skrevet, har I overvejet en anden præst? Man kan jo godt vælge en anden, hvis ikke lige kemien er der. Vi skal have svigermor til at vie os, og præsten i kirken sage ok ( måske fordi det betyder fri weekend????)

Held og lykke :cheerleader3:

Hmmm - det er hun vist meget følsom overfor - tror ikke at det kan lade sig gøre i vores tilfælde. I hvertfald har hun et problem med at an ven gerne vil synge for os til brylluppet - for så bliver hendes faste kirkesanger ked af det......

Der er en præst der indimellem er vikar for hende - ham kunne vi godt tænke os, men nu er der jo kun 10 dage til brylluppet og jeg tror ærlig talt at hun vil "sætte sig noget på bagbenene" hvis vi prøver at finde en anden præst.

Invitationer er jo for længst sendt ud, så der er heller ikke rigtig nogen mulighed for at skifte kirke.

Beatles

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm - det er hun vist meget følsom overfor - tror ikke at det kan lade sig gøre i vores tilfælde. I hvertfald har hun et problem med at an ven gerne vil synge for os til brylluppet - for så bliver hendes faste kirkesanger ked af det......Beatles

Hold da op. Så er man godt nok langt ude. Man kan jo kun spørge sig selv om hvem der er til for hvem. I min egen verden er det - for begge firmaers vedkommende - mig/os der er til for kundernes skyld og ikke omvendt. Nu kommer jeg der ikke så tit, men sådan ville jeg da umiddelbart også tro det forholder sig i kirken, medmindre man ønsker at foretage sig nogle ting som er helt uforeneligt med kirkens/præstens virke og tro. Kirkesangeren får jo løn uanset hvad. Går det helt galt må vennen jo synge for jer senere på dagen :cheerleader3:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Hmmm - det er hun vist meget følsom overfor - tror ikke at det kan lade sig gøre i vores tilfælde. I hvertfald har hun et problem med at an ven gerne vil synge for os til brylluppet - for så bliver hendes faste kirkesanger ked af det......Beatles

Hold da op. Så er man godt nok langt ude. Man kan jo kun spørge sig selv om hvem der er til for hvem. I min egen verden er det - for begge firmaers vedkommende - mig/os der er til for kundernes skyld og ikke omvendt. Nu kommer jeg der ikke så tit, men sådan ville jeg da umiddelbart også tro det forholder sig i kirken, medmindre man ønsker at foretage sig nogle ting som er helt uforeneligt med kirkens/præstens virke og tro. Kirkesangeren får jo løn uanset hvad. Går det helt galt må vennen jo synge for jer senere på dagen :cheerleader3:

Og det værste er at det ikke er pop/ rock genren vores ven vil synge. Hun synger Bach, mozart og den slags.

Det der slog hovedet på sømmet i dag var at hun skældte min kæreste ud. Vi har prøvet at komme i kontakt med præsten i flere omgange og på forskiellig måde gennem lang tid.

Første gang ringede vi - det skulle vi ikke have gjort, det var uden for hendes tlf. tid.

anden gang mailede vi - der gik 4 uger uden svar

Derefter mødte vi op til gudstjeneste ( det var her i påsken). hun have ikke tid - og desuden mente hun at vi havde masser af tid til at mødes inden brylluppet.

Så sende vi en mail igen - endnu engang flere uger uden svar.

Så lagde vi mailen i hendes postkasse.

Derefter hørte vi fra graveren. derigennem kaom der en aftale i stand - og nu gyseren. Vores yngste er blevet syg, vi har rumlet rundt til læge i dag...... DERFOR GLEMTE VI AFTALEN MED PRÆSTEN. MIn kæreste skyndte sig at ringe for at undskylde mange gange, men præsten blev ved med at skælde ham ud.... i rigtig lang tid. Da min kæreste er sådan en god og blid mand, blev jeg til sidst rigtig vrede over at skulle høre ham undskylde igen og igen. Selvfølgelig skal man ikke glemme aftaler - MEN HAN SAGDE JO UNDSKYLD......

Præsten kan ikke mødes med os om søndagen, mandag er udelukket, da hare hun fri, det samme er torsdag, der er det hgelligdag. Efter arbejdstid er det for sent og bla. bla. bla.

I øvrigt har vi hørt "ude i byen" at hun ikke mener at vi har gjort noget for at komme i kontakt med hende - og at hun synes det er mærkeligt :cheerleader3:

Afvise os kan hun vist ikke....... så når / hvis vi ser hende inden vielsen, skal hun bare åbne munden på den forkerte måde en eneste gang - og jeg knader fuldstændigt ud på hende............... så kære alle - gå langt uden om Undløse kirke - præsten er dum som det grønne stads man piller ud af sin næse.

Beatles

0

Del dette indlæg

Hold da op. Så er man godt nok langt ude. Man kan jo kun spørge sig selv om hvem der er til for hvem. I min egen verden er det - for begge firmaers vedkommende - mig/os der er til for kundernes skyld og ikke omvendt. Nu kommer jeg der ikke så tit, men sådan ville jeg da umiddelbart også tro det forholder sig i kirken, medmindre man ønsker at foretage sig nogle ting som er helt uforeneligt med kirkens/præstens virke og tro. Kirkesangeren får jo løn uanset hvad. Går det helt galt må vennen jo synge for jer senere på dagen :balloons:

I den her forbindelse må jeg også lige huske at rose diskobil. Jeg ved at I har rigtig mange bryllupper - og at vores sådan objektivt set bare er et job blandt mange, alligevel har vi aldrid siddet tilbage med den følelse. Både Bent og overbossen har givet os en følelse at at lige præcis vores bryllup er noget helt specielt.

Det er en sjælden gave at have - så endnu engang :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3: til diskobil.

Beatles

0

Del dette indlæg

I den her forbindelse må jeg også lige huske at rose diskobil. Jeg ved at I har rigtig mange bryllupper - og at vores sådan objektivt set bare er et job blandt mange, alligevel har vi aldrid siddet tilbage med den følelse. Både Bent og overbossen har givet os en følelse at at lige præcis vores bryllup er noget helt specielt.

Det er en sjælden gave at have - så endnu engang :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3: til diskobil.

Beatles

Jamen 1.000 tak. Men I får nu ikke "special treatment" i forhold til de øvrige bryllupsfester vi laver. Hvis vi en dag måtte sidde med en fornemmelse af at et job bare er et job ud af mange, og firmaet en maskine som bare producerer jobs, ja så ville vi klart overveje at lukke ned, men dertil når vi forhåbentlig aldrig. I vores verden er der ikke nogen fester der er ens. Derimod kan der indrømmet være jobs man ser mere frem til at lave end andre. Jeg har eksempelvis selv spillet 6 job på ca. 10 dage og indrømmet; Det var da sjovere at spille firmafest og bryllup end at spille nr. 3 konfirmation ved højlys dag.

Men der er et punkt hvor jeres bryllup adskiller sig fra de øvrige. I har valgt at få leveret maden fra Tedo, der er en af vores gode venner, og det skal såmænd nok blive ganske fornøjeligt, også for os (mig). Har I/han iøvrigt været oppe og besigtige Solborgen. Talte han lidt om forleden.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en sjælden gave at have - så endnu engang :cheerleader3::balloon::bearhug: til diskobil.

Beatles

Jamen 1.000 tak. Men I får nu ikke "special treatment" i forhold til de øvrige bryllupsfester vi laver. Hvis vi en dag måtte sidde med en fornemmelse af at et job bare er et job ud af mange, og firmaet en maskine som bare producerer jobs, ja så ville vi klart overveje at lukke ned, men dertil når vi forhåbentlig aldrig. I vores verden er der ikke nogen fester der er ens. Derimod kan der indrømmet være jobs man ser mere frem til at lave end andre. Jeg har eksempelvis selv spillet 6 job på ca. 10 dage og indrømmet; Det var da sjovere at spille firmafest og bryllup end at spille nr. 3 konfirmation ved højlys dag.

Men der er et punkt hvor jeres bryllup adskiller sig fra de øvrige. I har valgt at få leveret maden fra Tedo, der er en af vores gode venner, og det skal såmænd nok blive ganske fornøjeligt, også for os (mig). Har I/han iøvrigt været oppe og besigtige Solborgen. Talte han lidt om forleden.

Ikke endnu vi er i fuld gang med at finde mulige datoer.

Beatles

0

Del dette indlæg

Enten hjælper det at blive rigtig godt og grundigt gal i skralden eller også er præsten i virkeligheden en ganske sød dame. Mødet gik i hvert fald godt. Alle salmer + kirkesanger er accepteret.

præ og postludium kan vi opgså få et ord indført overfor.

Beatles

0

Del dette indlæg

Enten hjælper det at blive rigtig godt og grundigt gal i skralden eller også er præsten i virkeligheden en ganske sød dame. Mødet gik i hvert fald godt. Alle salmer + kirkesanger er accepteret. præ og postludium kan vi opgså få et ord indført overfor.

Beatles

:bearhug::balloon: Underligt... ;)

Men dejligt at det hele gik i orden... Jeg synes dog stadig det lyder mystisk med alle de telefonopkald, e-mails og breve.. Men hun er vist kommet til fornuft.. Det hjælper HELT sikkert at blive gal i skralden nogen gange!... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer