Guest Vibekeld

Har fået min kjole

63 indlæg i dette emne

Så fik jeg min kjole med hjem, men slæbet er ikke særlig pænt, det er lige som om kjolen går lige ned, slå et slag og så kommer slæbet. Jeg tror, det er fordi foret er klippet i samme længde som resten af kjolen og derfor ikke følger slæbet. Det får derfor ikke et naturligt fald. Mon jeg kan sy et stykke i og hæfte det sammen med sømmen på selve kjolen. Håber I forstår hvad jeg mener. I kan se på billedet at det ikke falder særlig pænt.

post-22517-1176940781.jpg

Redigeret af Vibekeld
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Kan kun endnu engang sige... SUPER SMUK KJOLE!!!!!!!!!!!!! :bearhug: -Men kan godt se hvad du mener med slæbet. :heart: Kan den der har syet den ikke hjælpe dig?? :heart: Jeg ville da være bange for selv at gå igang med sådan et projekt.... Men nu er jeg jo også totalt uduelig med nål og tråd (plejer at lægge bukser op med dobbeltklæbende tape og en hæftemaskine..... :heart: )

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med at få gjort noget ved slæbet... :heart:

0

Del dette indlæg

Flot kjole! Men jeg kan også godt se hvad du mener. Det er som om din bagdel lige bliver lidt ekstra stor...

Jeg vil da også foreslå dig at du skal prøve at kontakte vedkommende der har syet kjolen og få denne til at hjælpe dig. Mon ikke det kan lade sig gøre...

Mette

0

Del dette indlæg

Vil lige sige at jeg har et par gallakjoler med slæb, hvor det er på samme måde.

Det hjælper dog betydeligt bare at få et skørt på, så synes jeg straks slæbet falder meget bedre.

Håber mit råd hjælper dig - for hvor er det trist ikke at være tilfreds med kjolen... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil lige tilslutte mig det med skørtet.

Skal du ikke have skørt på? Jeg syr meget og umiddelbart ligner det en kjole der er syet til at der skal være skørt under.

Rigtig rigtig mange kjoler med slæb ser sådan ud når man tager den på uden.

Super flot kjole i øvrigt, jeg elsker når der kommer lidt farve på.

:bearhug:

Annika.

0

Del dette indlæg

Skal du ikke have skørt på? Jeg syr meget og umiddelbart ligner det en kjole der er syet til at der skal være skørt under.

Annika.

Hende der har syet kjolen ved godt, at jeg ikke skal have skørt på, og skørtet går jo heller ikke ned og følger slæbet forneden hvor problemet er.

Har en veninde hvis mor er meget dygtig til at sy, hun kan måske gøre noget.

Tak jeg synes også den er flot :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annika.

Hende der har syet kjolen ved godt, at jeg ikke skal have skørt på, og skørtet går jo heller ikke ned og følger slæbet forneden hvor problemet er.

Det har ikke noget at sige om skørtet går ud under slæbet, for at det falder rigtigt. Et alm. skørt vil gøre tricket alligevel, som de andre også siger.

Men hvis du ikke skal/vil have skørt på...ja så må du igang med nål og tråd...hvis du har mod på det???!

Kram

Melanie

0

Del dette indlæg

Jeg har lidt svært ved at se hvad et skørt kan gøre når det er det stykke af slæbet der "ligger" på gulvet. det er som om at kjolen går lige ned og slår et knæk og så kommer slæbet. jeg ville jo gerne have at det "flyder" lidt mere jævnt. Hvis I forstår.

Jeg prøver lige at sætte et billede ind af den måde Fjorbaks kjole falder på så de kan sammenlignes.

post-22517-1176985384.jpg

post-22517-1176985399.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg har lidt svært ved at se hvad et skørt kan gøre når det er det stykke af slæbet der "ligger" på gulvet. det er som om at kjolen går lige ned og slår et knæk og så kommer slæbet. jeg ville jo gerne have at det "flyder" lidt mere jævnt. Hvis I forstår.

Jeg prøver lige at sætte et billede ind af den måde Fjorbaks kjole falder på så de kan sammenlignes.

Læg mærke til at den kjole også har et skørt. Jeg er sikker på, at når du får et skørt under, så bliver det ligesom spændt ud og kommer til at flyde pænt. Men snak med hende, der har syet kjolen.

0

Del dette indlæg

Annika.

Nej, skørtet går ikke nødvendigvis ned og følger slæbet forneden, men slæbet kommer til at falde mere i en bue, i stedet for en skarp kant. Det har også meget at sige om stoffet er tyndt og tungt, eller om det er syet i noget kraftigere stof og evt foret og man har også mulighed for at afstive kanten af stoffet, f.eks. ved at fore med veledon i faconbelægningen.

Her er lige 2 eksempler så du kan se hvad jeg mener:

Her med almindeligt skørt.

post-21307-1176985141.jpg

Her med skørt der fortsætter ud under slæbet.

post-21307-1176985155.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Læg mærke til at den kjole også har et skørt. Jeg er sikker på, at når du får et skørt under, så bliver det ligesom spændt ud og kommer til at flyde pænt. Men snak med hende, der har syet kjolen.

Nej, der er netop ikke noget skørt under min kjole...dog er det et slæb som kan hægtes af og jeg tror også at det er derfor den gør sådan...tror at et lille skørt inden under netop den kjole ville kunne lave et lille løft, så slæbet ikke "knækkede" så meget..men som der også er skrevet er der forskel på stoffene og mit virker kraftigere end vibekeld´s....så derfor vil knækket uanset hvad være tydeligere..

Jeg havde ellers øje på en anden kjole (helkjole) og der var der også et tydligere knæk, selvom der var skørt under..

Ved ikke om disse oplysninger hjælper, men var bare lige nogle tanker jeg fik...

Knus herfra, Nanna :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:respekt:

Annika.

Tak jeg synes også den er flot :respekt:

Kære Vibeke

Du skal helt klart have et skørt til den nederdel, den kan ikke "bære" sig selv. Du skal have et skørt med lidt, eller ingen fylde foran, og så noget ekstra tyll bagpå, så vil dit slæb ligge pænt bagved. Held og lykke.

Venlig hilsen

Lisbeth Petersen.

Tak for dit råd.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg endelig fundet en skrædder. Hende vi har her i nærheden, er hjemme på ferie i Vietnam for at sy brude- og konfirmationskjoler.

Uha da, skrædderen kunne sagtens se problemet, det er den måde hun har syet rynkerne på, der gør at det ikke falder ordentligt og måske også, at hun ikke har syet foret med ned. Desuden kunne hun godt se, at den strammer over brystet og at den er for stor lige under brystet. Så lagde hun mærke til 3 ting mere som har undgået mit falkeblik (det er lidt svært at overskue med kjolen på) nemlig, at ved den ene skulder er der alt for meget stof under blonden, så det sidder og folder, hun har ikke stukket kanten op, der hvor nederdel og overdel er syet sammen, derfor "buler" det lidt underligt ud hele vejen rundt og sidst hun har lavet en hejsesystem til slæbet når vi skal danse, det har hun syet med rødt tråd på en råhvid kjole. Hun mente sagtens, hun kunne lave den, men jeg kan først hente den onsdag den 2. maj og så er det altså lige straks.

Vær sød og sende lidt gode tanker til min kjole. :)

Redigeret af Vibekeld
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer