bryllup2008

Tine & Gio bryllup 02.08.2008

3,057 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Møde med konditor

Vi havde møde med konditoren i går.

Det var lidt skuffende, idet jeg havde ringet og meldt vores ankomst... og det var de da også klar over...

Men vi kom til at stå ved en lille bitte disk i den lille bitte butik og skulle koncentrere os om at snakke kage hen over disken, mens der blev betjent kunder lige ved siden af... og der kom nogle hele tiden, da det er et godt besøgt sted - så det var mildest talt svært at koncentrere sig! Desuden måtte vi flere gange træde til siden, så kunderne kunne bruge dankort terminalen osv - så man fik nærmest følelsen af at være i vejen!!!

Nå, men vi fik da aftalt følgende :

Kagen bliver i ca 3 lag (vi er jo 'kun' 56 personer, så det kan kun blive til 3 lag - men det er da også ok)

Vi fik ikke vist stativet, men fik forklaret, at det er firkantet, så det bliver kagen også (men har ingen anelse om hvor store de firkantede plader er!)

Det koster 300 kr at få kagen leveret (fra Haderslev til Sønderborg) - det er da ok for så slipper vi for bøvlet.

Vi skal bare levere stativet tilbage - og den tjans kan mine forældre få :hug:

"Jeg går ud fra, at kagen skal være hvid" spurgte konditoren - øh jo det skal den vel... :hug:

Fik slet ikke spurgt til, hvad den bliver 'betrukket' med - men på deres hjemmeside står der vist noget om hvid chokolade, så jeg regner med, at det bliver sådan (han var ikke så fortællende - man fik kun noget at vide, hvis man spurgte!)

Kagen bliver pyntet med lavendelfarvede blomster (marcipan) :bearhug:

Den var han straks med på :bearhug:

Fyldet bliver en mandelbund med et tyndt lag nøddepraline, hvid chokolade og mango/passionsfrugt mousse.

Det var Gio der var helt vild med den der mango/passionsfrugt mousse - ikke at vi smagte den, for der var ingen smagsprøver - men vi fik da en mundfuld mango/passionsfrugt is...!

For at indgå kompromis med min kære tilkommende - (og for at tilgodese, at han endelig har en mening om noget mht brylluppet :bearhug: ) lod jeg mig overtale til den der mousse vel vidende, at jeg ikke er så 'god' til alt det der smager af appelsin, mango osv Jeg kan spise det - men ikke med nydelse!!!

Summa summarum så fortrød jeg jo allerede inden vi kom ud i bilen :hug:

Da vi kom hjem fortalte jeg forsigtigt Gio, at jeg nok havde fået kolde fødder mht til den der mango/passionsfrugt mousse - og så svarede han, at han ikke kunne være mere ligeglad med, hvad fyld der kom i kagen! :blush:

Fint nok med mig. Så det ringer jeg da bare til konditoren og får lavet om : )

Jeg er mere varm på noget hindbærmousse - så sådan bliver det.

Alt i alt således en noget blandet oplevelse ved konditoren i går.

Han var flink og imødekommende - men det var lidt 'kaotisk' at stå der og snakke "den vigtigste kage i livet" - mens der står andre kunder og nærmest træder en i nakken!!! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Brudens udstyr...

Har fået købt lidt mere til at gøre mig smækker-lækker på dagen :bearhug:

Der var ophørsudsalg ved parfumeriet i onsdags med 25% - så jeg fik da lige købt mig et lækkert sæt til bryllupsdagen :bearhug:

Har længe ønsket mig, at det skulle være denne parfume, jeg har på på selve dagen - og nu var jeg så lige så heldig, at den var på tilbud :bearhug:

Da jeg så annoncen i ugeavisen bredte der sig et kæmpe smil på mine læber sådan her : :hug: og gæt hvad jeg sagde til mig selv?!

Jeg sagde : SKA DA HA... :hug:

Så jeg cyklede fluks ind til Parfumeriet og købte både eau de parfum samt body moisturizer :hug:

Ralph Lauren "Romance"

post-23374-1214643390.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved Matas fandt jeg denne herlighed fra Nilens Jord!

Pudder og 'kost' "all-in-one" :bearhug:

Og så er der glimmer i pudderet, som giver en kanon effekt :bearhug:

Så den hørte pludselig også under "SKA-DA-HA-kategorien" :bearhug:

(det er utroligt, hvor meget der eksisterer, som man slet ikke vidste, at man ikke kunne leve foruden...!) :hug:

post-23374-1214643696.jpg

0

Del dette indlæg

Annies slør

Jeg har da vist slet ikke fortalt om mit møde med Annie fra Annies slør... :hug:

Onsdag den 11. juni var jeg jo til kjoletilretning.

Jeg har købt mit slør samme sted som kjolen - dvs ved Gråsten Brudekjoler.

Sløret er langt og går helt ud langs kjolens slæb - og helt enkelt med kun små diskrete perlebroderier spredt langs kanten.

Da jeg var til tilretning, fortalte jeg Irma ved Gråsten Brudekjoler om min plan med at få syet navne eller monogram på ved Annie.

Hun var helt vild med ideen og spurgte efter Annies mailadresse/kontakt, så hun kan formidle den videre til andre brude :bearhug:

Nå, men Irma hjalp mig med at mærke af på sløret, hvor monogrammet skal placeres, så Annie har noget at gå ud fra.

Hun satte et par sikkerhedsnåle i for at markere stedet.

Vi blev enige om, at monogrammet skal være på den del af sløret, der går ud over slæbet (så monogrammet visuelt 'ligger' på slæbet) :bearhug:

Om søndagen besøgte min mor og jeg så Annie i Odder (min far blev ude i bilen, han ville vist ikke involveres i alt det tøsefnidder ha ha) :blush:

Mine forældre bor i skanderborg, så jeg kombinerede lige et besøg hos dem med et visit ved Annie. Og det bliver så mine forældre, der henter sløret, når det er færdigt :hug:

Jeg var i tvivl, om jeg ville have vores navne eller monogram på - men både Annie og min mor mente, at det skulle være monogrammet - så sådan blev det :hug:

Bogstaverne bliver i en creme farve - og hjertet laver hun i en sølvfarvet kontrast (der er en del sølvtråd/perler i kjolen) :bearhug:

Monogrammet bliver ca 10-15 cm stort/bredt.

Jeg er bare spændt på at se det færdige resultat.

Ud over mine forældre (og nu jer) er der ingen der ved noget om det - det skal være en hemmelig/overraskelses detalje :bearhug:

I går ringede min mor og fortalte, at sløret er færdigt og at de henter det i dag :hug:

Lige en reminder af, hvordan vores monogram ser ud :

post-23374-1214644664.png

0

Del dette indlæg

Produktion af Kirke-hæfter

Så er der gang i kirke-hæfte produktionen.

Dvs 'omslagene' har jeg jo lavet sidste år (!) :bearhug:

Dejligt at have været i god tid :bearhug:

Forleden aften fik jeg lavet indmaden (tekst) efter vores møde med præsten (salmevalg).

Det er bare lavet i word - og jeg er desværre ikke en ørn...

Men har da gjort det, så godt jeg kan.

Her et billede af omslaget...

post-23374-1214656551.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Event til min kommende mand

Fotomontage lavet på onetruemedia :bearhug:

Så fandt jeg vist ud af at lave et link.

Jeg har valgt at 'bygge videre' på den montage jeg lavede med billeder fra frieriet.

Nu er den så udvidet med en ekstra sang + flere billeder.

Synes selv den er ok - men lad mig høre, hvad I synes : )

Jeg overvejer at lade den slutte med et stykke af Ronan Keatings "when you say nothing at all" (synes den sang er så sød) :bearhug:

Selvfølgelig i en forkortet udgave, for montagen varer allerede nu 6 minutter!!! Så jeg er bange for, at den bliver for lang :bearhug:

Hvad siger I piger - kan der komme en smule mere på - eller er den go som den er??!!

montage

Redigeret af bryllup2008
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey sweetie.

Det er bare en knaldgo montage du har fået lavet - det er bare sådan nogen fine sange. Rigtigt sigende :bearhug::bearhug:

Tror dog ikke du skal putte mere på, for den er allerede måske liige lang nok - det er nok især den første sang, der trækker lidt ud, men teksten i den er bare så fin, så forhåbentlig sidder folk og lytter efter.

krammer

0

Del dette indlæg

Hey sweetie.

Det er bare en knaldgo montage du har fået lavet - det er bare sådan nogen fine sange. Rigtigt sigende :boohoo::)

Tror dog ikke du skal putte mere på, for den er allerede måske liige lang nok - det er nok især den første sang, der trækker lidt ud, men teksten i den er bare så fin, så forhåbentlig sidder folk og lytter efter.

krammer

Hej sveske

Tak for responsen.

Min søster synes heller ikke, at den må være længere.

Jeg er ved at lege lidt med den for at se, om jeg evt kan korte lidt hist og pist.

Det er dog svært, for som du skriver, så er den første sang så sød...

Er dog gået lidt død i det, så det må vente til i morgen...

Men tak for dit input søde :cheerleader3:

Hvornår er det nu lige at du smutter 'over there'?!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej igen søde, så er jeg klar til at kommentere! :boohoo:

Det er en rigtig fin montage du har lavet!!

:cheerleader3: og :super:

Vil give Maria (og dig selv) ret i at den ikke skal være længere.. kan dog godt forstå at det er svært at skære væk.. :unsure: Men hvis du synes, at der er det med, der skal med, så skal den heller ikke være kortere.. Så skal folk nok overleve længden.. :hug:

Og fiiine ting du har købt til børnene! :) Ratatouille er SÅ god!! :)

0

Del dette indlæg

Hej igen søde, så er jeg klar til at kommentere! :boohoo:

Det er en rigtig fin montage du har lavet!!

:super: og :)

Vil give Maria (og dig selv) ret i at den ikke skal være længere.. kan dog godt forstå at det er svært at skære væk.. :hug: Men hvis du synes, at der er det med, der skal med, så skal den heller ikke være kortere.. Så skal folk nok overleve længden.. :)

Og fiiine ting du har købt til børnene! :) Ratatouille er SÅ god!! :unsure:

Hej sødeste

Tusind tak for din tilbagemelding vedr montagen.

Den er hermed taget til efterretning :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Brude-knægte-tøj

Så har jeg lige fundet tøj til Gios nevø - et af mine to brudebørn :)

Fandt dette søde jakkesæt på hjemmesiden kjolefeen.dk

Det var godtnok lidt pebret i prisen (tæt på 500 kr!!!) - men bemærk så lige, at skjorten er lavendelfarvet :boohoo:

post-23374-1214841610.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer