Anjajak

Kl. 15 bryllup

18 indlæg i dette emne

Hej!

Er der andre herinde som først skal giftes kl. 15?

Jeg synes egentlig oprindeligt det var et fint tidspunkt, da vi ikke vil holde noget reception. Men lige efter vielsen vil der være lidt kaffe og kage til gæsterne til festen, mens vi er hos fotografen.

Nu er jeg ved at komme i tvivl, bliver det meget presset? Nogen som har erfaringer med det? Der er nok ikke så meget vi kan gøre lige nu for at ændre på det, men jeg vil alligevel gerne høre om jeres erfaringer.

Vi regner med at ankomme til feststedet efter fotograf v. 17.30-17.45 tiden, hvor der så er velkomstdrinks. Men hvornår skal man så lige nå at pakke gaver op?? Der skal jo ikke gå alt for lang tid inden vi går til bords herefter.....eeej altså synes godt nok, at jeg begynder at synes det bliver lidt tidspresset...håber lidt der sidder nogen derude, som har haft gode erfaringer med at holde bryllup på det tidspunkt.... for at forklare tidspresset yderligere, må jeg nok lige fortælle at vi har inviteret 90 gæster...

Anja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Er der andre herinde som først skal giftes kl. 15?

Jeg synes egentlig oprindeligt det var et fint tidspunkt, da vi ikke vil holde noget reception. Men lige efter vielsen vil der være lidt kaffe og kage til gæsterne til festen, mens vi er hos fotografen.

Nu er jeg ved at komme i tvivl, bliver det meget presset? Nogen som har erfaringer med det? Der er nok ikke så meget vi kan gøre lige nu for at ændre på det, men jeg vil alligevel gerne høre om jeres erfaringer.

Vi regner med at ankomme til feststedet efter fotograf v. 17.30-17.45 tiden, hvor der så er velkomstdrinks. Men hvornår skal man så lige nå at pakke gaver op?? Der skal jo ikke gå alt for lang tid inden vi går til bords herefter.....eeej altså synes godt nok, at jeg begynder at synes det bliver lidt tidspresset...håber lidt der sidder nogen derude, som har haft gode erfaringer med at holde bryllup på det tidspunkt.... for at forklare tidspresset yderligere, må jeg nok lige fortælle at vi har inviteret 90 gæster...

Anja

Jeg er fuldstændig i samme situation som dig. Vi skal giftes klokken 15 på rådhuset, så er der et glas champagne til gæsterne og så afsted til feststedet. Jeg tror det bliver fint!!!

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes kl 14.30. Der imellem skal vi fotograferes og have bryllupskage. Jeg tror, det bliver lidt knebent med tiden for os. Men når der ikke skal holdes reception ( eller som i vores tilfælde spises bryllupskage ), tror jeg da at tiden er fin.... :bearhug:

Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal også vies kl. 15.00 og vi skal have kaffe inden festen kl. 18.00. Vores fotograf kommer ca 16.45, vi skal have taget bileder ved søen der hvor festen skal holdes. Jeg er helt sikker på at I nok skal nå det. Gaverne kan pakkes op efter middagen og inden dansen, det har vi tænkt os. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej Anja

Jge tror klokken 15 er okay, hvis I ikke skal have reception og hvis fotografen bliver færdig til tiden. Men jeg vil lige give dig et godt råd. Jeg tror det er en dårlig idé at pakke gaver ud både før og efter middagen. Var engang til et bryllup hvor brudeparret pakkede alle gaver op og læste samtlige kort fra alle 50 gæster GAAAB :heart: Det var dræbende for gæsterne og de første 2 timer gik med det og man fik slet ikke snakket med hinanden.

Vi har valgt slet ikke at pakke gaver ud på selve dagen, men måske gør vi det til morgenmaden dagen efter . Mne vi sørger selvfølgelig for at få numre på gaverne, så vi ved hvem der giver hvad selvom de ikke er pakket ud :heart:

Jeg ved godt nogen synes det er uhøfligt ikke at pakke ud, men ville bare dele min oplevelse med dig og hvad har man ellers bryllupsklar til ? :bearhug:

Vi skal i øvrigt giftes klokken 13 og jeg tænker på det modsatte problem. Kommer folk til at kede sig med så lang tid inden middagen? Vi skal have recpetion fra 14.30 til 16.30 og middag fra klokken 17 og vi er 85.

Held og lykke med dagen

Knus

Lief

0

Del dette indlæg

Hæ hæ... Det når I fint. Vi skal også giftes kl. 15 og vi skal OGSÅ have reception :bearhug:

Først ville vi ikke holde reception, men det bliver vi "nødt" til, så vi har rykket festen til kl. 18.30 og har skrevet at receptionen slutter kl. 18:00. Så kan det da godt være vi først når der hen på et hængende hår, også selv det kun er 2 km til feststedet fra receptionsstedet...

Men vi skal da også fotograferes efter vielsen, så det skal nok blive sjovt at se hvor lang tid vi når at være til vores egen reception. Men den er der nu også mere for at hælde champagne på de gæster vi ikke har råd til at invitere til middag og fest...

0

Del dette indlæg

Dejligt at høre alle jeres bud!

Er lidt mere rolig nu....

Vi skal til fotografen fra 16.15 til 17.15, det tager en time, fordi vi både skal have taget billeder ved stranden og i fotostudiet. Der er 7 km fra kirken til feststed. Gæsterne får af vide, at der er kaffe og kage for dem der har lyst på feststedet efter kirken, og at vi ankommer ca. 17.45 til velkomstdrinks, så dem der evt. har lyst til at køre/gå en tur mellem kirke og fest, kan vente med at ankomme sammen med os.

Med 90 gæster har jeg bare sådan på fornemmelsen at vi ikke når at pakke op mellem maden og dansen, for der kommer nok rigtig mange indslag. Til min søsters bryllup måtte de danse brudevals midt i desserten for at nå det inden 24....selvom jeg ikke håber der kommer nær så mange sange til vores, så kan man jo aldrig vide.

Jeg ville finde det lidt underligt først at pakke ud dagen efter, da gæsterne ikke overnatter (måske nogle enkelte)...har da også tænkt på at man kunne invitere dem til brunch dagen efter på feststedet, hvor man så kunne pakke op...det ville da være det fedeste....men men men det har vi ikke budget til. Er i forvejen ved at være lidt overskredet...

MIn søster har foreslået mig at hun og en mere kunne hjælpe med at pakke op, når gæsterne kommer, og så skrive i kortene hvad vi får. Ved ikke rigtig hvad jeg synes om det.... Kan meget godt lide, at gæsterne så efterfølgende kan gå og kigge på gaverne i løbet af aftnen. Men det kan også blive lidt stressende at skulle pakke op lige når gæsterne ankommer, vil jo også gerne sige hej til dem alle!

Anja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi skal også giftes kl. 15 og jeg tror det bliver fint.

Var til et bryllup for 2 år siden det var også kl. 15 også skulle man køre 50 km også ha bryllupskage, der var der fint med tid :bearhug:

Lotte

He he ja så skal jeg nok ikke tage det så tungt med tiden!!

Forøvrigt, hvordan laver i de der sjove grafikker med antal dage til bryllup? Kan se at rigtig mange har det herinde, men har ikke kunne se, hvordan man gør!

0

Del dette indlæg

Jeg spillede til et bryllup i lørdags hvor parret skulle giftes kl. 16. De gik til bords kl. 18. Jeg regnede ikke med at de nåede det men det gjorde de. Nok lige i underkanten med tid fra vielse til middag men kl. 15 er såmænd fint hvis man ikke holder egentlig reception

0

Del dette indlæg

For helvede da, nu bliver jeg helt bekymret, men nå det, det skal vi altså! Vi skal jo have en reception mellem kirke og fest! :rolleyes: Organisten må bare stramme ballerne og lade være med at lave for meget forspil og efterspil - så sparer vi nok fem minutter der... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

0

Del dette indlæg

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif Hej!!

Vi skal også i kirken kl.15.00 og derfra kører vi til fotograf, ca.15 min. fra kirken. (bilen kommer efter os kl.16.00 - kunne ikke før!)

Gæsterne bli'r budt på lidt vådt og tørt på feststedet imens.. Ca. 5 min. fra kirken..

Vi skal selv være på feststedet senest kl.17.15 da vi skal begynde på middagen kl. 17.30... Det er kokkens mening, at middagen skal starte 17.30 - og ikke kl. 18.00, som vi har skrevet i indbydelserne :bearhug: ... Men han må jo vide bedst..

Men så er det da godt, at vi fandt en fotograf, som bor så tæt på... :rolleyes:

Jeg synes selv, at vores program er noget presset....og tvivler på at vi når at komme til bords kl.17.30... men satser mere på kl.18.00..

:respekt: Jeanet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må så tilstå at vi først skal giftes kl 16! Men til gengæld ligger kirken lige ved siden af feststedet. Vi suser over og skærer bryllupskagen for bagefter, som gæsterne så spiser mens vi bliver fotograferet (også på stedet) og så får vi velkomstdrinks ca. 18.15. Vi mødes med fotografen inden og aftaler detaljeret hvordan og hvor vi skal fotograferes, da hun kender stedet og vi så kan gøre det hurtigt og effektivt.... Jeg synes også det er presset, men når det var den eneste ledige tid i kirken, er det bare sådan det er! Og vi skal nok få en god dag alligevel :rolleyes:

Mona

Redigeret af Den utålmodige
0

Del dette indlæg

Vi skal også først vies kl. 16, men vi regner med, at det nok skal gå - selvom jeg kan blive stresset over at høre, at andre har svært ved at få tiden til at slå til, når de skal giftes kl. 15! :rolleyes:

Men der er ikke langt fra kirken til feststedet, ca 3 km.

Vi skal til fotograf lige efter vielsen, og fotografen ligger mx 1 km fra feststedet, så mon ikke det går?

Vi regner med at bryllupskagen først skal spises til kaffen senere på aftenen.

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg

Hejsa

Som jer andre så skal vi også først giftes kl. 15, og vi vil ellers meget gerne lidt før, men da der også er et andet bryllyp, så kan det ikke lade sig gøre. Vores bekrymringer om at nå det har også været store, men vi har besluttet os for ikke længere at bekymre os om det, da det nok skal komme til at fungere på en eller anden måde....

Efter vielsen er der for gæsterne kransekage osv. på feststedet 25 km. fra kirken, og imens bliver vi fotograferet. Min tilkommens søster pakker gaver ud for os, hvilket jeg ved, der er mange herinde, som er imod, men vi synes, det er en rigtig god ide, da både vi og de andre gæster så får mulighed for at se gaverne, og så har vi også mere tid til at hygge os med gæsterne. Endvidere skal der tages billeder af alle gæsterne, og så satser vi på at gå til bords kl. 18, men hvis den bliver 18:30, så går det nok også....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For helvede da, nu bliver jeg helt bekymret, men nå det, det skal vi altså! Vi skal jo have en reception mellem kirke og fest! :bearhug: Organisten må bare stramme ballerne og lade være med at lave for meget forspil og efterspil - så sparer vi nok fem minutter der... :biggrin:

Rolig nu :rolleyes: Der er mange måder at holde reception på og det er et vidt begreb. Det er klart at I tidsmæssigt ikke vil kunne lave en reception af 2-3 timers varighed men 1 times tid hvor I så også har mulighed for at pakke nogle af gaverne op burde der være plads til.

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif Hej!!

Vi skal selv være på feststedet senest kl.17.15 da vi skal begynde på middagen kl. 17.30... Det er kokkens mening, at middagen skal starte 17.30 - og ikke kl. 18.00, som vi har skrevet i indbydelserne :bearhug: ... Men han må jo vide bedst.. :respekt: Jeanet

Det er så ikke sikkert. Medmindre han har tænkt sig at servere 5-6 retter mad eller personalet er meget langsomme om at servere retterne/rydde af, så bør klokken 18 være fint nok. Der hvor man nogle gange tænker; Kan de nå det, er hvor middagen først starter kl. 19 og 19.30. En middag der starter kl. 17.30 eller 18.00 må ganske enkelt ikke først slutte kl. 23.45. Så har folk siddet ved bordet i 5 1/2 - 6 timer og vil som følge af længden nemt komme til at virke som en "dræber" på selve festen.

Handler det derimod om at man er på et feststed hvor man skal være ude kl. 1.00 eller 2.00 kan jeg måske forstå kokkens betragtninger; Der vil der være ide i at få fremskyndet brudevalsen så der også er lidt tid til rådighed bagefter.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Hejsa

Som jer andre så skal vi også først giftes kl. 15, og vi vil ellers meget gerne lidt før, men da der også er et andet bryllyp, så kan det ikke lade sig gøre. Vores bekrymringer om at nå det har også været store, men vi har besluttet os for ikke længere at bekymre os om det, da det nok skal komme til at fungere på en eller anden måde....

Efter vielsen er der for gæsterne kransekage osv. på feststedet 25 km. fra kirken, og imens bliver vi fotograferet. Min tilkommens søster pakker gaver ud for os, hvilket jeg ved, der er mange herinde, som er imod, men vi synes, det er en rigtig god ide, da både vi og de andre gæster så får mulighed for at se gaverne, og så har vi også mere tid til at hygge os med gæsterne. Endvidere skal der tages billeder af alle gæsterne, og så satser vi på at gå til bords kl. 18, men hvis den bliver 18:30, så går det nok også....

Jeg var engang gaveoppakker til en venindes bryllup, og det synes jeg fungerede rigtigt fint. Bagefter kunne gæsterne og parret selv gå og kigge på alle de fine gaver. Så jeg kan kun anbefale den metode også hvis man er i tidspres.

Alle vores gæster, undtagen 4 overnatter på feststedet, så vi venter med at pakke gaver til om morgenen...

:rolleyes: Mia

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer