Knirke

Fotograf

15 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg har fået to tilbud fra nogle kanongode fotografer (det er deres smagsprøver i hvert tilfælde) meeen.. de koster i nærheden af 5000 for før, under, efter kirke + location inkl. noget billedebehandling og fremkaldelse... er det dyrt eller helt i niveau med hvad I andre gør?!?!?

Hej fra knirke :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror, at det er en ok pris.

Ikke helt lav, men du får da også noget for pengene, når det både er før under og efter vielsen.

Prøv at se lidt på annoncørernes hjemmesider, flere af dem har priser på hjemmesiden, og der er også nogen, der er billigere. Men hvis du har fundet nogen, hvor du synes de laver kanon billeder.... såååå - betyder det jo også en hel del!

0

Del dette indlæg

Hejsa... Hvem har du da fået tilbud fra?

Nogen går op i at det er en rigtig uddannet fotograf - og det tror jeg også man må betale lidt ekstra for. Personligt har vi ikek gået så meget op i uddannelsen, men mere hvad der er af referencer til tidligere fotos... JEg synes nu ikke at prisen lyder overvældende... men husk, at se masser af billeder inden I siger ja! Man kan jo ikke bare lige få taget billederne om, vel? ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal give dkk 4900,- for 4-6 timer + noget billedbehandling og alle billeder på en cd. Så jeg synes, at den pris, som du har fået, er rimelig.

Jeg sendte 10-12 forespørgsler ud til forskellige fotografer, og fik priser, som var meget højere, men man fik ikke så meget for pengene.

0

Del dette indlæg

Hej

Vi har booket Paw Jakobsen. Han hjemmeside hedder www.pawjakobsen.dk/

Jeg er helt vild med hans billeder. Har ikke haft et møde med ham endnu, men han har bare været rigtig sød og proffesional at snakke med over mails.

Da jeg begyndte at lede efter en fotograf til vores bryllup, gik jeg bare ind på google og skrev "fotograf + bryllup" i søgefeltet. Der kommer rigtig mange hjemmesider op :rolleyes: Så er det bare at gå i gang med at kigge på hjemmesiderne og sende forespørgsler ud.

Håber, at det vil lykkes dig at finde en god fotograf http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

i øjeblikket har vi to fotgrafer...

Den ene er en af mine tidligere kolleger fra B.T. - altså en pressefotograf. Han tager billeder før, under og efter kirken samt på location. Det skal han have 3000 kroner for - og så får vi en cd med færdigredigerede billeder samt to forstørrelser i A4.

Den anden er en jeg er blevet anbefalet herinde http://www.bryllupsbilleder.com/ - han skal have 3500 for hele dagen - fra kirke til brudevals (+ 500 kroner i transport fra Kbh til Vig). Jeg tror, han er rigtig dygtig (dog amatørfotograf), men han efterbehandler ikke billederne - formentlig også derfor han er så billig.

Vi har snakket om at bruge dem begge. Så kan nummer to køre fra kirken til feststedet, så han kan tage billeder fra receptionen, mens vi får taget de officielle billeder af pressefotografen. Så kan vi måske også få taget et par 'opstillede' billeder på feststedet.

Jeg har undersøgt mange muligheder - og har faktisk fået en pris på 13.000 for kirke og officielle billeder på location bagefter... Der er meget stor prisforskel, men jeg synes, noget af det vigtigste er, hvad man får i sidste ende. Altså får du 'rettighederne' til alle billederne? Hvor mange billeder får du - på tryk /på cd? Vil du gerne have et fotoablbum lavet fra dagen - og hvordan laver han det? (har set i fotograf som gjorde det i et ringbind med fotolommer - ikke voldsomt smukt...)

Og så er det vel bare at gøre op med sig selv, hvor højt man prioriterer billederne. Fotografen er røget længere op på min liste i løbet af planlægningen...

0

Del dette indlæg

Jeg synes jo at fotograferne er noget af det man virkelig skal prioritere højt.

Billederne kan kun tages én gang og kan ikke gøres om. Selvom man kan iføre sig tøjet igen, så bliver det altså aldrig det samme.

Vi havde fotografer med HELE dagen og det kan virkelig anbefales. Når jeg sidder og kigger på de mange mange mange billeder de tog, får jeg tårer i øjnene og mindes alle de dejlige øjeblikke fra vores store dag. Og det er helt og aldeles uvurderligt. Og jeg ville til hver en tid bruge masser af penge på lige netop det igen. Og så hellere spare andre steder, hvis det var det.

Det er det du kan tage med dig fra dagen, udover de skønne minder selvfølgelig. Men det er det eneste håndgribelige man kan få og som man kan kigge på og glædes over resten af livet.

Jeg vil anbefale disse knald-dygtige: Fotografer De er meget professionelle, lytter til jeres ideer og krav, er mindst to mand til at tage billeder fra forskellige vinkler, og så har de masser af humor og gode ideer. (Kan se at det er et billede af os på forsiden, hvis man bruger linket her :-) )

God fornøjelse og nyd det nu!

:) Henriette

Redigeret af Henton
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

i øjeblikket har vi to fotgrafer...

Den ene er en af mine tidligere kolleger fra B.T. - altså en pressefotograf. Han tager billeder før, under og efter kirken samt på location. Det skal han have 3000 kroner for - og så får vi en cd med færdigredigerede billeder samt to forstørrelser i A4.

Den anden er en jeg er blevet anbefalet herinde http://www.bryllupsbilleder.com/ - han skal have 3500 for hele dagen - fra kirke til brudevals (+ 500 kroner i transport fra Kbh til Vig). Jeg tror, han er rigtig dygtig (dog amatørfotograf), men han efterbehandler ikke billederne - formentlig også derfor han er så billig.

Vi har snakket om at bruge dem begge. Så kan nummer to køre fra kirken til feststedet, så han kan tage billeder fra receptionen, mens vi får taget de officielle billeder af pressefotografen. Så kan vi måske også få taget et par 'opstillede' billeder på feststedet.

Jeg har undersøgt mange muligheder - og har faktisk fået en pris på 13.000 for kirke og officielle billeder på location bagefter... Der er meget stor prisforskel, men jeg synes, noget af det vigtigste er, hvad man får i sidste ende. Altså får du 'rettighederne' til alle billederne? Hvor mange billeder får du - på tryk /på cd? Vil du gerne have et fotoablbum lavet fra dagen - og hvordan laver han det? (har set i fotograf som gjorde det i et ringbind med fotolommer - ikke voldsomt smukt...)

Og så er det vel bare at gøre op med sig selv, hvor højt man prioriterer billederne. Fotografen er røget længere op på min liste i løbet af planlægningen...

Hej,

Vi har også brugt Henrik fra www.bryllupsbilleder.com, og vi var rigtig glad for ham, dels fordi han tog nogle rigtig gode billeder og dels fordi han var så billig i forhold til andre. Han efterbehandler ikke billederne, men han havde alligevel lavet nogle af billederne til sort/hvid og skåret dem til og sådan - som en ekstra bonus. :super: Så det blev vi selvfølgelig glade for. Resten af billederne (over 600 stk.) har vi fået på en cd i fuld kvalitet, så min mand vil selv forsøge at lege med nogle af dem i photoshop. Jeg ville gerne lave en slags dagbog over dagen med billeder, vælge de bedste ud og så få dem printet - det kan man jo selv vælge, når man har alle billederne.

Jeg vedhæfter lige et billede, der er efterbehandlet - for alle elsker jo billeder her på BK :)

Håber du finder en fotograf, du bliver glad for...

Mvh. Louise.

post-22819-1177532814.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer