stub

Mad til reception/Åbent hus?

13 indlæg i dette emne

Hejsa...

Vi skal vies kl 11.30 og vil derefter holde åbent hus/reception i en mere uformel stil til kl 16. Først kl 18.00 inviterer vi en nærmere kreds til middag. Jeg havde tænkt på følgende tidsplan:

ca 13.00 Pindemadder, sandwich, frugt, drikkevarer ?????

kl. 14.00 Bryllupskage, champagne...

ca. 16.00 slut.

Men er der nogen der har en god idé til hvad man kan servere der kl. 13????? Det skal mætte lidt, men heller ikke ALT for meget.... Hører gerne, hvis der er nogen der kan anbefale et cateringfirma eller lign. der kan bringe og hente noget let mad eller lign.

Skal siges at det er i Kbh-området....

Kom frit frem med idéer!!!! :respekt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså vi holder reception fra kl. 15, så vores må heller ikke mætte særlig meget.

Men vi skal have melon m. parma skinke omkring, gauda ostetern m. vindruer på pinde og cherry tomater fyldte med krydder-fløde ost. Og så er der små kager og snacks/chips.

Jeg syntes måske godt, at jeres mad må fylde liiiidt mere, da der jo stadig er 5 timer til den rigtige middag og du ved jo, at middagen trækker ud, så derfor oplever man faktisk tit, at gæsterne sidder og er hunde sultne......

Jeg kender desværre ikke noget caterings firma.

:respekt:

0

Del dette indlæg

Altså vi holder reception fra kl. 15, så vores må heller ikke mætte særlig meget.

Men vi skal have melon m. parma skinke omkring, gauda ostetern m. vindruer på pinde og cherry tomater fyldte med krydder-fløde ost. Og så er der små kager og snacks/chips.

Jeg syntes måske godt, at jeres mad må fylde liiiidt mere, da der jo stadig er 5 timer til den rigtige middag og du ved jo, at middagen trækker ud, så derfor oplever man faktisk tit, at gæsterne sidder og er hunde sultne......

TAk for tippet, men måske jeg lige skal præciserer... Jeg har nemlig masser id´´er til hvad det kan være... Men det er mere det der med at finde et firma, der kan levere varen!!! :respekt: Til en rimelig pris....

Jeg tænker spansk tapas eller græskmeze.... Hovedsagen er at det skal være mad man nemt kan spise stående, da der ikek som sådan vil blive siddepladser - meningen er at folk skal mingle... ;) Og jeg ved selv hvor tæskesvært det er at balancere med et glas, og mad, som måske enda kræver lidt mere end en enkelt hånd... knive og gafler er HELT udelukket.... (Håber I forstår hvad jeg mener.....)

Nogle bud?

0

Del dette indlæg

TAk for tippet, men måske jeg lige skal præciserer... Jeg har nemlig masser id´´er til hvad det kan være... Men det er mere det der med at finde et firma, der kan levere varen!!! :respekt: Til en rimelig pris....

Jeg tænker spansk tapas eller græskmeze.... Hovedsagen er at det skal være mad man nemt kan spise stående, da der ikek som sådan vil blive siddepladser - meningen er at folk skal mingle... ;) Og jeg ved selv hvor tæskesvært det er at balancere med et glas, og mad, som måske enda kræver lidt mere end en enkelt hånd... knive og gafler er HELT udelukket.... (Håber I forstår hvad jeg mener.....)

Nogle bud?

Vi har samme situation da der bliver serveret lidt let ombord på en kanalbåd - jeg tror vi forestiller os nogle minisandwich man kan holde med en serviet omkring - ellers noget på pinde. Mht catering kan jeg ikke sige jeg har erfaring med nogen desværre, men jeg talte med en i tlf herinde fra (annoncør) som virkede super flink og fleksibel - og var fin i prisen.

Knus Mia

Knus Mia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Vi har lige været til barnedåb i Kbh området og fik mad leveret fra Claus Meyers køkken. Hold da op hvor var det godt - ærgeligt at vi ikke kan få leveret i det jyske :respekt: Lækkert mad og virkede meget årstidsbestemt. Vores værter sagde at det ikke var specielt dyrt (hvad end det så betyder) måske en idé ?

Kh Louise

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Der ligger et catering firma i københavn som hedder www.fasandineren.dk, har kun hørt positivt om det, og så er det ret så billigt. Du kan jo gå ind på hjemmesiden og læse lidt om det..ville selv havde valgt dem til mit bryllup, men det var i deres ferie, suk..

Håber det var en hjælp.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih, tak tak tak for alle jeres SUPER gode råd! :respekt:

Jeg har faktisk netop overvejet Claus Meyer... han leverer nemlig mad til mit mors arbejde (stort sted), og da hun havde 40 års jubilæum var det hans mad til receptionen, hvilket var HELT fantastisk!!!! Men ville meget gerne lige se et par alternativer først... og tak for dem piger!!! Jeg vil STRAKS klikke mig ind og kigge.... :respekt:

Æhm Mia... jeg mangler et navn eller hjemmeside på den annoncør..... (hvis man da må det???? )

0

Del dette indlæg

Ellers skulle du prøve at forhøre dig hos Eurokitch, Bo's køkken eller Kokkekunsten. Alle firmaerne kan lave såvel traditionel som utraditionel mad. De hører ikke til de billigste cateringfirmaer men er rimelige i pris.

Vedr. reception og bespisning vil jeg da mene at pindemadder og sandwich mætter betydeligt mere end melon, tomater og ost. Herudover skal folk heller ikke spise sig mætte ved en reception. Særligt hvis man serverer bryllupskage i forbindelse med receptionen, hvad der er en rigtig god ide, er det en god ide at servere lette ting som eks. sandwiches, pindemadder eller tappas. Dvs. mad som kan indtages stående.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer