sarahkruuse

Hvilke blomster?

11 indlæg i dette emne

Hvilke blomster skal jeg mon vælge i min brudebuket samt til borddekorationer - jeg tænker både på blomstertype og farve?

Min kjole er en Sincerity 2950 - billede vedhæftet - den er i creme og cappicino

Umiddelbart tænkte jeg følgende selv:

creme og lyserøde roser (evt. og enkelte mørkerøde)

evt- lyserøde nelliker

blå forglemmigej

gyldent korn

efeu

Men, .........sæsonnen for forglemmigej er overstået (vi skal giftes d. 30. juni 2007) og mht. korn, så er det for tidligt på sæsonnen.

Har I nogle gode ideer til hvad buketten kan indeholde og i hvilke farver......mit eget bud er jo i pasteller.............men alle bud er velkomne

Venlig hilsen

Sarah

post-15986-1177676057.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså mange synes jo at det er pænt med enkelte mørkerøde roser e.l. til at "bryde alt det hvide" i en lys/pastelfarvet buket. Personligt synes jeg at det er rædsomt! Jeg synes at det bliver alt alt alt for stærkt og gennemtrængende, til et sommerbryllup synes jeg, personligt, mere om din idé med pasteller; 2-3 nuancer af cremefarvede/champagnefarvede f.eks. roser, og så evt. nogle andre blomster i lyse nuancer, f.eks. lyserøde. Det er meget elegant, synes jeg. :bearhug:

Jeg synes også at det er vildt flot med meget grønt i en buket, det får de lyse blomster endnu mere frem. Og selvom du måske ikke kan få korn i, så er der meget andet flot pynt, som ikke er blomster, f.eks. grønne "siv" og cremefarvede perler, der passer til kjolen, som sættes på usynlig snor og flettes ind i din buket... :blush:

Som det her post-20429-1177685409.jpg

Personligt er jeg glad for liljer... post-20429-1177685418.jpg

Men din bukets form har jo også noget at gøre med blomstervalget, om det skal være rokoko post-20429-1177685454.jpg

eller mere "løst" bundet post-20429-1177685434.jpg

Held og lykke med valget i hvert fald :pokey:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:) Hejsa

Er der en bestemt grund til at du vælger korn... Men det kan nu sagtens skaffes for blomster butikker kan sagtens få fat i bundter der hvor man ellers køber tørret blomster...

Selvom sæsonen snart er ovre med forglem mig ej så er det en meget svær blomst at bruge som afskåren for den smidder meget nemt blomsterne når den er plukket....

Ideen med pasteller er god også er der jo pæoner behøver jeg nævne at jeg eeeeeeeeeelsker pæoner smuk smuk blomst der fås i flere lysserøde og røde nuancer

Man kan få flere forskellige afskårne blomster fra stauder hvis det er sådan en "jeg har lige været i haven og plukke blomster buket" du gerne vil ha

Så mit bud ville være at få en buket med alle mulige lysserøde farver også vælge en pink farve istedet for rød til at bryde med det er jeg selv personligt pjattet med.... Jeg bandt selv en buket i dag på arb. med pæoner, nelliker, studenter nelliker og leukøer(stavet forkert) men den var nemlig i de farver og det så bare super ud

også er der bare ikke noget mere træls end når folk sætter blomster i bås så sætter man en masse begrænsninger for sig selv og nogle fede buketter man kan få i drømmer ikke om hvor mange flotte nelliker der findes i pasteller og tofarvet: lilla/hvid... pink/lilla orange med små pink striber jamen jeg kunne blive ved.... Nå det var lige lidt blomsterbinder galde ;)

0

Del dette indlæg

Altså mange synes jo at det er pænt med enkelte mørkerøde roser e.l. til at "bryde alt det hvide" i en lys/pastelfarvet buket. Personligt synes jeg at det er rædsomt! Jeg synes at det bliver alt alt alt for stærkt og gennemtrængende, til et sommerbryllup synes jeg, personligt, mere om din idé med pasteller; 2-3 nuancer af cremefarvede/champagnefarvede f.eks. roser, og så evt. nogle andre blomster i lyse nuancer, f.eks. lyserøde. Det er meget elegant, synes jeg. :)

Jeg synes også at det er vildt flot med meget grønt i en buket, det får de lyse blomster endnu mere frem. Og selvom du måske ikke kan få korn i, så er der meget andet flot pynt, som ikke er blomster, f.eks. grønne "siv" og cremefarvede perler, der passer til kjolen, som sættes på usynlig snor og flettes ind i din buket... :balloon:

Som det her post-20429-1177685409.jpg

Held og lykke med valget i hvert fald :balloon:

Aldrig har jeg set en så flot buket som den øverste... Nøøøøøøøøøøj!

Redigeret af Juni-bryllup
0

Del dette indlæg

hvad med at finde en tema farve min er grøn det vil ´sige at jeg holder mit bryllup i grønne,hvide og guld nuancer med sommerfugle til at bryde det lidt hvis du forstår.... min buket bliver så lavet i de farve nuancer altså hvid og grøn og får lidt sommerfugle i...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Tak for jeres bud og gode råd

Jeg tror jeg holder mig i pasteller: creme, rosa/lyserød, grønt og evt. lidt pink til at bryde om nødvendigt.

Der er ingen bestemt grund til at jeg ønsker korn i buketten, synes bare korn er hyggeligt (øh, hvis man kan synes det....)

Mht. tema/farver, så kører vores i tidens creme(råhvid) og cappucino/beige og guld.jeg fornemmer bare at det godt kan blive lidt fersk på bordene, så ville gerne bryde lidt med blomsterne, men det tror jeg også, at pastellerne i lyserød og så pink og det grønne vil gøre.

Jeg har pt. ingen anelse om, hvilke blomster jeg ønsker.

Louise - du har ret i - at rigtig mange for tiden bruger callaer i eller som buket. Jeg synes også det er rigtig flotte blomster - liledes liljer (er en af mine yndlingsblomster - men for mit vedkommende er det mere begravelse end bryllup (ikke for at støde nogle - jeg synes som nævnt at det er en meget meget smuk blomst)

Hilsen Sarah

0

Del dette indlæg

post-20429-1177685409.jpg

Jeg er også blevet helt vild med hvid (evt. creme) og grøn buket. Havde ellers tænkt mig at min buket skulle indeholde en masse lyserødt, så det passer til mine smykker, men det har jeg lavet om.

Jeg ville heller ikke vælge nelliker til et bryllup. Kornet synes jeg er flot, men vinteragtigt. Tror heller ikke jeg ville vælge blå blomster, men det er jo meget smag og behag.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer