Guest Mia74

Brudens far og dresscode?

13 indlæg i dette emne

Min kære fader vil jo gerne gøre det så godt og alt for at jeg bliver glad og stolt på min bryllupsdag. :)

Han har spurgt hvad han skal have på.. og nu ved jeg endnu ikke hvordan min kjole bliver (udover at den bliver cappucinofarvet), så jeg er helt blank. Tænker umiddelbart i et mørkt jakkesæt - synes ikke at kunne huske om der er specielle traditioner.

Knus Mia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:balloon:Hvor skønt, med sådan en far.. :)

Min svigerfar og min far, har jakkesæt på, ligesom min kæreste.. Så passer det sammen.. Men umiddelbart tror jeg ikke, at der er nogen "regler" for det..

Men jeg vil mene, at det afhænger af om I har en dresscode.. Og så gommens tøj..

:balloon: Jeanet

0

Del dette indlæg

har haft en kæmpe diskussion om det i vores familie. Da jeg gerne så min far i kjole og hvidt, da også gom og forlover har dette på - jeg syntes ligesom følget der skulle sidde ved alteret skulle matche. Men det ville min far ikke så nu komme han i jakkesæt, ellers ville mine forældre slet ikke komme til bryllup... :balloon:

Nå men nok om det, men jeg fandt regler for at man aldrig må over-dresse gommen, så dvs. man skal følge hans tøj og hvis man er i tvivl spørger man brudeparret. Ud over det så er den korrekte emma gad: jacket/jakkesæt hvis bryllup er før kl. 15, efter kl.15 kjole og hvidt, smoking efter kl. 17 - men hvad folk så vælger at gøre det er så deres eget valg :)

0

Del dette indlæg

Min far kommer i jakkesæt. Han vil helst ikke i smoking og det får han så helt selv lov at bestemme.

Jeg har spurgt om han ikke ville lade være med at komme i helt sort, for det synes jeg måske er lidt for trist til et bryllup. Så han kommer i nålestribet gråt jakkesæt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis min far får tabt sig inden brylluppet

Ja så vil han have sin smoking på og det er fint med mig, han har dog fået af vide at David ikke har smoking på, men et jakkesæt.. Jeg ved godt at det måske er pænere end det David har på, men jeg vil bare gerne have at folk har pænt tøj på og hvis min far vil have sin smoking på.. Jamen så skal han da have den på.. Min mor tvivler dog på at han når at tabe sig.. Og så må han jo ud og have et nyt jakkesæt.. Så jeg må pænt vente til den 15. september og se hvad han dukker op i

Knuz Mia :loveflag:

0

Del dette indlæg

Jeg har hørt, at brudens fars tøj skal være i samme farveskala som gommen, men skal jeg være helt ærligt synes jeg ikke, det er vigtigt, hvad min far kommer i. Bare han ikke kommer i cowboybukser og t-shirt (og det er der ingen fare for). Om han kommer i kjole og hvidt, jakkesæt eller smoking må komme an på, hvad han føler sig bedst tilpas i.

0

Del dette indlæg

Min far må komme i lige hvad han har lyst til, men han vil selv komme i sort/hvid smoking og det har svigerfar, bestman og min storebror også, den eneste der ikke har er min käreste, der skal matche min kjole, som har nougatfarvede mönster i, så ikke noget sort/hvidt der :denmarkflag: men egentlig syntes jeg det er fint at min käreste skiller sig ud fra alle de andre ved alteret, da det jo er ham og mig der er centrum... :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Min kommende mand skal have et meget flot sandfarvet jakkesæt på og min kjole er elfenbensfarvet. Min far kommer nok i et mørkeblåt jakkesæt, det passer nemlig rigtig godt til ham. Forloveren skal have et lyst gråt jakkesæt på, med en flot lysegrøn skjorte inden under.

Egentlig er jeg glad for at der bliver så meget forskel på mænderne, som er i "centrum" og at min kommende mand har en mere fremtrædende farve på sit tøj. Vores bryllup skal være festligt med mange forskellige farver blomster og vores dresscode er også festlig påklædning.

Synes godt det kan blive lidt for strømlinet, hvis alle mænd har den samme farve på.

// Freja

0

Del dette indlæg

Vi var i huj og hast ude og købe smoking til min far, da mine forældre havde sølvbryllup for et par år siden, der besluttede han nemlig dagen før, at han ikke kun have sølvbryllup uden smoking! Så det fik han jo!

Den går jeg da ud fra han vil have på til vores bryllup, og det er helt fint med mig, også selvom min kæresten "kun" skal have jakkesæt på. Tror ikke han vil overstråle hverken mig eller min kommende. Self skal han da have sin smoking på, når han nu har fået den, er jo ikke så tit dne ellers bliver luftet. Han er så stolt i forvejen over vi skal giftes, og han skal føre mig op, og blir endnu mere når han har sin elskede smoking på hehe!

Så som alle andre siger, så synes jeg da at i skal finde det tøj der passer jer bedst, og i føler jeg bedst tilpas i. Self ku det da se supersmart og tjekket ud at forlover og fædre matcher brudgommen. Men det er da også festligt, at der er lidt forskelligt at se på, istedet for 4 ens mænd!

0

Del dette indlæg

Min far er desværre død, så det er min søn på 6 der skal gå ind sammen med mig.

Han har fået lov at vælge selv og har besluttet at han vil have smoking på - lige som sin farfar, der er forlover og far - der jo er gommen. Glæder mig til at få et billede af de tre generationer i deres flotte tøj.

0

Del dette indlæg

Min far har meddelt at han altså tropper op i smoking.... ligesom min bedstefar og farfar. Det har altid været tradition at det er det man gør - også til sølvbryllup etc. Så det er det han gør. Han bliver så fiiiiin :kiss:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min far gik vældig op i mit bryllup. I kirken havde han habit på, men inden festen klædte han om til smoking, fordi man ikke måtte have smoking på i kirken kl. 14.00. Det var der dog så mange andre af gæsterne der havde, og min mand havde altså også.

Charlotte

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer