Den glade Brud

Billigt men flot borddeko?

47 indlæg i dette emne

Jeg havde egentligt besluttet mig for at sprede flaske rosenblade ud, men jeg synes at dem jeg har købt er for røde og for billige...

Jeg kunne egentligt godt tænke mig noget andet, men det er virkeligt dyrt at købe blomsterdkeorationer for 150 kr stykket!

Hvad mon det ville koste at lave dem selv - med noget oasis, blomster og grønt? Eller har I andre ideer til billig men flot borddeko?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En af mine veninder fortalte forleden om nogle billige dekorationer, de havde lavet til en konfirmation, tror jeg det var. De lavede dem af tulipaner, grønne grene og - ja hold fast - brocolli.

De blev så stukket ned i oasis, og var vist blevet ret flotte. Har desværre ingen billeder :loveflag:

0

Del dette indlæg

Jeg var engang inviteret til kobberbryllup, men havde født 2 dage før festen, så jeg kom ikke med. Min daværende mand kom hjem med en af dekorationerne til mig fra parret (en rigtig sød tanke) den bestod udelukkende af ukrudt, det lyder forkert, men det var ene ting der var plukket i vejkanten, og den jeg fik var utrolig flot, man kan jo altid pynte med æbler eller røde bær. Mon ikke jeg har et billede et sted, prøver at kigge senere.

:loveflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da mine forældre havde sølvbryllup kontaktede vi en blomsterbutik og bad og blomster fra dagen før. Dem kunne vi få billigere. Kan ikke længere huske, hvad vi gav, men mener det var 100 kr for en spandfuld. ( De stod i vand i spanden)

Ellers kan man jo købe billige buketter i fx Aldi til 20 kr. pr styk. Det er frasorterede blomster i alle mulige afskygninger.

Fordelen ved blomsterne fra Aldi er i hvert fald, at de holder længe. Dem, som jeg har købt der, kunne ofte holde 1/2 til en hel uge uden at falde sammen.

Det var lige to forslag.

0

Del dette indlæg

Hvad med at købe nogle røde brændende kærlighed og sætte dem i hvide eller røde urtepotteskjulere?

Til vores søns barnedåb, købte jeg hvide alpevioler og satte i blå skjulere, det var meget nemt, og kostede ca. 70 kr. pr stk. alt i alt. (Ja ens overskud er ikke stort med en 2 mdr. gammel baby)

0

Del dette indlæg

Hva med sådan nogle reagensglas med en enkelt röd rose i, det ka vel ikke koste en hel masse.

Röde roser er da både romantiske og flotte.

Det behöver jo ikke lige nödvändigvis at väre de tradiotionelle borddekorationer (sådan nogle som man altid har brugt). Tror gästerne vil kunne huske noget der er lidt anderledes meget bedre!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hva med sådan nogle reagensglas med en enkelt röd rose i, det ka vel ikke koste en hel masse.

Det behöver jo ikke lige nödvändigvis at väre de tradiotionelle borddekorationer (sådan nogle som man altid har brugt). Tror gästerne vil kunne huske noget der er lidt anderledes meget bedre!!

Den hopper jeg med på. Vi har købt nogle ovale zinkfade som vi sætter en eller to meget enkle vaser på med evt. to callaer eller hvide liljer i og så kan der samtidig være to bloklys i brun som bliver "temaet" på. Foruden noget krimskrams som jeg ikke helt har fundet ud af endnu. Men enkle vaser med en enkelt blomst - hvad du nu synes - er ikke så dyrt som en hel dekoration!

0

Del dette indlæg

Det er faktisk en rigtig god idé!

Jeg ved ikke helt, om I har et farvetema mv., men her er lige et eksempel på det med en enkelt blomst i en enkel vase. Her er det godt nok gerbera, men jeg synes, det er rigtig flot med en enkelt gerbera i en enkelt vase.

Postet billede

0

Del dette indlæg

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif

Her er hvores dekorationer som vi brugte i lørdags d.28/04-07 da vi blev gift :cheerleader3: .

Det er min veninde som har lavet dem de har ikke kostet mere en 20 kr stykket , jeg købte 40 bordeaux roser a 15 kr stk og

5 bunter brudeslør a 350 kr + oasis , bånd til håndtaget og brystbuketerne jeg kom af med 1100 kr ialt .

For de fik jeg 16 dekoratiner en brudebuket , en blomster kurv til min datter og 4 knaphålsblomster og det var masse af brudeslør til bage (1 bundt) så jeg synts ikke det var ret dyrt for alt det .

:rolleyes::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

post-20781-1178049564.jpg

post-20781-1178050027.jpg

0

Del dette indlæg

Her er hvores dekorationer som vi brugte i lørdags d.28/04-07 da vi blev gift :cheerleader3: .

Det er min veninde som har lavet dem de har ikke kostet mere en 20 kr stykket , jeg købte 40 bordeaux roser a 15 kr stk og

5 bunter brudeslør a 350 kr + oasis , bånd til håndtaget og brystbuketerne jeg kom af med 1100 kr ialt .

For de fik jeg 16 dekoratiner en brudebuket , en blomster kurv til min datter og 4 knaphålsblomster og det var masse af brudeslør til bage (1 bundt) så jeg synts ikke det var ret dyrt for alt det .

Jeg er VILD med jeres borddekorationer. De er bare så søde!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er hvores dekorationer som vi brugte i lørdags d.28/04-07 da vi blev gift :rolleyes: .

Jeg er VILD med jeres borddekorationer. De er bare så søde!

Tak Anita ! du er bare altid så sød :cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej Mette

Jeg laver også tit blomsterdekorationer, men når jeg ikke har tiden til det inden en stor fest (det tager alligevel lang tid hvis man skal lave en 4-5 stykker), så bruger jeg de der vaser til 9,75 fra Ikea, og putter roser i. Jeg gør det, at jeg klipper dem så det passer med, at rosehovederne lige er en my over kanten. Det ser flot og eksklusivt ud, og man er sikker på, at roserne ikke begynder at hænge med hovederne, da de jo støtter hinanden. Det ser rigtig flot ud synes jeg!

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif Anne

post-23120-1178051490.jpg

0

Del dette indlæg

Hej Mette

Jeg laver også tit blomsterdekorationer, men når jeg ikke har tiden til det inden en stor fest (det tager alligevel lang tid hvis man skal lave en 4-5 stykker), så bruger jeg de der vaser til 9,75 fra Ikea, og putter roser i. Jeg gør det, at jeg klipper dem så det passer med, at rosehovederne lige er en my over kanten. Det ser flot og eksklusivt ud, og man er sikker på, at roserne ikke begynder at hænge med hovederne, da de jo støtter hinanden. Det ser rigtig flot ud synes jeg!

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif Anne

Hvor mange roser bruger du til at fylde sådan en vase med?

0

Del dette indlæg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det bare flot!!!

0

Del dette indlæg

Det er min veninde som har lavet dem de har ikke kostet mere en 20 kr stykket , jeg købte 40 bordeaux roser a 15 kr stk og 5 bunter brudeslør a 350 kr + oasis , bånd til håndtaget og brystbuketerne jeg kom af med 1100 kr ialt .

Hvor er det bare flot!!!

Tak !

0

Del dette indlæg

Fandt lige denne her, som jeg lige vil vise dig. Det kunne jo være det var en ide...

Postet billede

Vores plan er vaser som disse med en enkelt eller to røde roser i hver. Derudover har jeg købt nogle lysestager, som er aflange og sorte med plads til syv fyrfadslys - eller i vores tilfælde små bloklys - du kan se dem i mon tråd eller i den sorte tråd erinde et sted. Derudover overvejer jeg om vi skal have en løber af en slags ned ad bordet.

min tanke var også at bruge rosenblade, men som du selv siger, så ser de lidt billige ud. Vi har til gengæld standset en hel utrolig masse små hjerter ud af det overskydende karton fra invitationerne. Så dem kunne v måske bruge i stedet - men hvsi der kommer en løber på, tror jeg ikke det bliver nødvendigt.

Dugene bliver nok ublegede lagner fra Ikea og servietterne bliver nok stoflignende cremefarvede papirsservietter - hertil røde bord- og/eller menukort.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var til bryllupsmesse for et stykke tid siden og så en fotografs bord pyntet med gerbera-hoveder (stænglen skåret af helt oppe ved toppen, så de kunne ligge på bordet) i stærke farver der bare lå tilfældigt på bordet. Det så bare helt fantastisk ud og kan gøres til en fornuftig pris.

Jeg ville gerne selv gøre det sådan, men min søster (der går meget op i blomster) har fået ansvaret for alt hvad der hedder blomster den dag, så det skal nok være noget en anelse mere advanceret http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif

Hilsen Pia

0

Del dette indlæg

Fandt lige denne her, som jeg lige vil vise dig. Det kunne jo være det var en ide...

Postet billede

Vores plan er vaser som disse med en enkelt eller to røde roser i hver. Derudover har jeg købt nogle lysestager, som er aflange og sorte med plads til syv fyrfadslys - eller i vores tilfælde små bloklys - du kan se dem i mon tråd eller i den sorte tråd erinde et sted. Derudover overvejer jeg om vi skal have en løber af en slags ned ad bordet.

min tanke var også at bruge rosenblade, men som du selv siger, så ser de lidt billige ud. Vi har til gengæld standset en hel utrolig masse små hjerter ud af det overskydende karton fra invitationerne. Så dem kunne v måske bruge i stedet - men hvsi der kommer en løber på, tror jeg ikke det bliver nødvendigt.

Dugene bliver nok ublegede lagner fra Ikea og servietterne bliver nok stoflignende cremefarvede papirsservietter - hertil røde bord- og/eller menukort.

Du har virkelig god smag, Louise:)! Det er nemlig meget noget i dén retning jeg har planer om! Vi har i forvejen 15 høje vaser af dén slags, og vil se om der er plads til to laaange roser i hver.

Derudover har jeg små glas-lysestager, der skal stå i grupper af 2-3 stykker. Vil prøve at se om jeg kan finde små mørkerøde lys til dem...

Jeg har købt stoflignende cremefarvede papirsservietter og små Japanske servietter i creme/guldfarver.

Jeg har i forvejen 30 meter råhvid nervøs velour, men overvejer MEGET at købe nogle flere ublegede lagener at bruge som dug istedet for - har tre stks. nu, og kan faktisk godt lide det lidt rå naturlook. Og så leder jeg faktisk også efter en organza-løber af en slags...men hvor finder man lige 25 meter af det, til en rimelig penge?

Så vores borde bliver da utroligt flotte:)!!

0

Del dette indlæg

Postet billede

Du har virkelig god smag, Louise:)! Det er nemlig meget noget i dén retning jeg har planer om! Vi har i forvejen 15 høje vaser af dén slags, og vil se om der er plads til to laaange roser i hver.

Derudover har jeg små glas-lysestager, der skal stå i grupper af 2-3 stykker. Vil prøve at se om jeg kan finde små mørkerøde lys til dem...

Jeg har købt stoflignende cremefarvede papirsservietter og små Japanske servietter i creme/guldfarver.

Jeg har i forvejen 30 meter råhvid nervøs velour, men overvejer MEGET at købe nogle flere ublegede lagener at bruge som dug istedet for - har tre stks. nu, og kan faktisk godt lide det lidt rå naturlook. Og så leder jeg faktisk også efter en organza-løber af en slags...men hvor finder man lige 25 meter af det, til en rimelig penge?

Så vores borde bliver da utroligt flotte:)!!

Tak :cheerleader3: Det tror jeg også vi har snakket om før :cheerleader3:

Mht. organzaløber ell lign, så skal man vel i en stofforretning af en art... Josefin havde fundet noget ret lækkert, som jeg overvejer at kigge nærmere på... Måske kan det bruges i stedet for rosenbladene...

Er i øvrigt enormt misundelig på dine bannere... Vores vægge er heller ikke specielt smukke... Men det må vi bare leve med :cheerleader3: Eller måske du vil sælge dine, efter jeres bryllup - hvis de altså overlever?...

Redigeret af Louiseh79
0

Del dette indlæg

Hejsa

jeg havde købt matte vaser til 5 kr. stykket som jeg puttede græsstrå med perler på og gerbera i. Gerberarene havde jeg købt ved en blomsterhandel som havde lavet min buket også, så vidste jeg jo det passede sammen :cheerleader3: Rundt om vaserne havde jeg bundet små sløfer af silkebånd ..

Hilsen Lone

post-18779-1178180703.jpg

post-18779-1178180833.jpg

Redigeret af frisk77
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer