Luckyone

Hvornår opstilles....

7 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hejsa!

Det ser ud til, du skal giftes i en sommermåned, og så vil jeg fraråde dig at have kagen stående ude under hele middagen. Du kan risikere, at den begynder at smelte og at den begynder at blive harsk (pga. fløden i den). Det tror jeg vist også mere er en engelsk (evt. amerikansk) ting. Men i nogle timer i et ikke for varmt lokale burde kunne gå.

Til de bryllupper, jeg har været til, er den blevet stillet ind sammen med opdækningen til kaffe ...

:loveflag:

Maja

Redigeret af FrøkenMaja
0

Del dette indlæg

Hej...

Vi skal giftes 23. juni - LIIIIGE OM LIDT! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/cheerleader3.gif :rolleyes: Så vi tør ikke at tage chancen med, at lade kagen stå fremme, selvom den sikkert bliver superflot. Dette er simpelthen efter at have læst Allegras skønne bryllupsberetning, hvor hele kagen nærmest sejlede, inden den blev skåret for...

Vi sætter vores ind i forbindelse med kaffen. Den bliver taget ud fra køl en time eller to i forvejen, da jeg ellers mener den hurtigt kan blive kedelig, hvis den er al for kold. Den bliver derefter stablet og sat på et rullebord - så den IKKE kan tabes!!!

Men hvis vi skulle giftes om efteråret eller vinteren, havde vi nok valgt, at lade den stå fremme til beskuelse for alle vors gæster :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg spurgte hende, som skal lave vores kage om netop det samme spørgsmål: Hvor når skal kagen stilles op?

Her er svaret: Hvis kagen indeholder fløde, skal den tages ud af køleskabet minimum en time før den skal spises. Den skal herefter helst spises inden for en time - altså to timer efter den er taget ud fra køl. Jeg kan da også lige nævne, at flødekager hos bagerne skal kasseres, når de har stået ude i butikken i to timer. ( De er selvfølgelig ikke farlig at spise efter to timer, men måske lidt splattet, men der er jo skrappe krav til fødevarer i butikkerne.)

Håber du kan bruge svaret til noget.

Monatiti

0

Del dette indlæg

Mon ikke også der kommer lidt baktusser i flöden hvis den står fremme for länge og der er varmt???

Og hvis den står fremme i et lokale hvor der bliver röget....såååå...tror jeg ikke JEG ville väre så sulten efter kage... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/thumbsupsmileyanim.gif

0

Del dette indlæg

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif Hejsa!!

Vores kage bli'r leveret mens vi er i kirken, hvor den vil blive stillet på stativet og pyntet og al det der..

Den vil så stå på køl, indtil vi skal have den til kaffen... Jeg ville meget nødigt spise en kage, som har stået i 5 timer i et lummert lokale, der er godt nok ikke fløde i vores - men alligevel - jeg ville føle at jeg skulle spise en "gammel" kage...

:rolleyes: Jeanet

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer