Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Dolphin

Chokoladesouffle med flydende indre

8 posts in this topic

Har lovet at lægge denne opskrift ind, som vi skal have til dessert til vores bryllup

Chokoladesouffle med flydende indre:

6 personer

Flydende indre

2 dl piskefløde

120 g mørk chokolade

50 g smør

Chokoladedej

150 g mørk chokolade

75 g smør

3 pasteuriserede æggehvider

4 spsk. florsukker

5 spsk. hvedemel

4 pasteuriserede æggehvider

Flydende indre:

Start med chokoladekerne ”flydende indre”.

Varm piskefløden op til kogepunktet og tilsæt hakket chokolade samt smør og rør til chokoladen er helt smeltet. Sæt cremen til afkøling i mindst 1 time. Lav 6 kugler ud af massen.

Chokoladedej:

Smelt smør og chokolade over vandbad. Pisk æggeblommer og florsukker sammen og rør det i chokolademassen sammen med melet. Pisk æggehviderne stive og vend dem i chokolademassen lidt ad gangen. Fordel halvdelen af chokoladesouffledejen i 6 smurte muffinsforme og dernæst en kugle af chokoladekernen. Kom resten af chokoladesouffledejen i formene, så chokoladekernen dækkes helt.

Bages i ca. 14 min ved 200 grader lige inden servering. Serveres med en god vanilleis og evt. frisk frugt.

Kan sagtens laves dagen før og stilles i køleskabet til de skal bages.

Kan også bages i forvejen og fryses ned. Når de er tøet op kan de lunes i ovnen ved 200 grader i ca. 10 min. Hold øje med dem!

Serveres med hjemmelavet vanillieis og skovbær/ hindbærsauce eller friske bær :)

0

Annonce ♥

Nej hvor den lyder god! Og nem at lave!! :cheerleader3:

Tror jeg da vist liiige jeg skal prøve!!

0

MUMS, den skal jeg da også prøve :thumbsupsmileyanim:

0

Eii den er jeg også på! Jeg prøvede at lave nogle, hvor kagemassen skulle i form og så skulle det flydende (som også var flydende før bagningen) sprøjtes ind i midten. Det blev noget værre stads!

Det her.. det lyder som den sikre metode :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Tror det bliver desserten til min far og hans kone kommer til middag næste fredag. Det lyder bare for lækkert! Og så en gang hjemmelavet is... mums!

0

Umm... GUF GUF....

Tak fordi den opskrift lige kom frem i lyset. :cheerleader3:

Jeg har også hørt om den opskrift hvor man skal sprøjte det flydende ind i midten af den ubagte muffin, og det tør jeg slet ikke forsøge mig med. Det her lyder som noget selv jeg kan finde ud af.

I opskriften står der past. æggeHVIDER 2 gange, men de øverste er vel æggeBLOMMER? eller hva? :thumbsupsmileyanim:

0

Umm... GUF GUF....

Tak fordi den opskrift lige kom frem i lyset. :cheerleader3:

Jeg har også hørt om den opskrift hvor man skal sprøjte det flydende ind i midten af den ubagte muffin, og det tør jeg slet ikke forsøge mig med. Det her lyder som noget selv jeg kan finde ud af.

I opskriften står der past. æggeHVIDER 2 gange, men de øverste er vel æggeBLOMMER? eller hva? :thumbsupsmileyanim:

Ja, det har jeg også tænkt mig frem til det må være :)

0

Jeg lavede denne opskrift i går, som vi skal have nytårsaften, og hold da fast mand den er lækker (vi skulle jo prøvesmage :lol:). Den kan anbefales . også til t bryllup!

Jeg vil lige sige, at chokoladecremen ti ldet flydende indre skal stå i køleskabet i mere end en time, ellers er det for flydende.

Lækkert, lækkert! :cheerleader3:

0

Annonce ♥