Louiseh79

Er det bare mig?

60 indlæg i dette emne

Nu har jeg frekventeret dette forum siden sensommeren, og jeg synes alle herinde (ja, altså overdrivelse fremmer forståelsen) hedder Louise eller Gitte...

Det er jo to navne, som var meget populære i slutningen af 70'erne, og som i dag ikke er helt så populære... Er det bare lige i år, at alle Louiser'ne og Gitter'ne er blive giftefærdige?

Det kan selvfølgelig også være, det bare er mig, som undrer sig lidt over de mange navnesøstre...

post-22121-1179823939.jpg

Kilde: Danmarks Statistik - www.dst.dk/navne

Redigeret af Louiseh79
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har nu ikke lagt mærke til den tendens.

Louise er ellers et af de navne, der er på listen, hvis nu vi skulle få en pige engang ude i fremtiden......

Birgitte (der aldrig bliver kaldt Gitte)

Redigeret af BLS
0

Del dette indlæg

hmm, jeg har faktisk godt lagt mærke til en en del louiser, men faktisk ikke så meget Gitte.

Det var faktisk i sin tid grunden til at jeg skiftede navn, Alle hed bared et samme som mig og jeg var ved at blive vildt :pookey: over det.

Hvad hed du da før?

Jeg har altid været en del af en kæmpe flok... I folkeskolen var vi to i klassen, og på efterskolen var vi fem... Efterhånden haaader jeg bare at blive kaldt Louise H - selvom der stadig er mange der kalder mig det... Foretrækker Houmøller - eller bare Øller, som vores fotograf kalder mig :boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hmm, jeg har faktisk godt lagt mærke til en en del louiser, men faktisk ikke så meget Gitte.

Det var faktisk i sin tid grunden til at jeg skiftede navn, Alle hed bared et samme som mig og jeg var ved at blive vildt :pookey: over det.

Hvad hed du da før?

Jeg har altid været en del af en kæmpe flok... I folkeskolen var vi to i klassen, og på efterskolen var vi fem... Efterhånden haaader jeg bare at blive kaldt Louise H - selvom der stadig er mange der kalder mig det... Foretrækker Houmøller - eller bare Øller, som vores fotograf kalder mig -HAHA-

Ja Øller, det er lige dig :boohoo: hvor komisk.

Jeg har såmænd en gang heddet Stine.

0

Del dette indlæg

Ja, det er egentligt meget sjovt, har i hvert fald lagt mærke til 3 Gitte'r og mange flere Lousie'r, men jeg har faktisk aldrig før stødt på mange Gitte'r, jeg er den eneste i min omgangskreds der hedder det :boohoo:

Men louise'rne hedder det gerne i deres brugernavne, mens Gitte'erne er undercover -HAHA-

Marina29 (Gitte)

MamaTux (Gitte)

osv ;)

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Louise kan sgu ikke lade være med at grine lidt over dig - og så med graf fra navnestatistikkerne. Hvor er du sød :boohoo:

Nå men jeg har ALDRIG i mit liv stødt ind i andre der måtte trækkes med mit navn før jeg skulle giftes. Herinde er der så en 4-5 stks Gitte der bliver frue henover sommeren? Og hende der skal sætte mit hår og lave make-up hedder gowd dammit også Gitte.

Louise har jeg altid stødt ind i mange steder så det er jeg knapt så overrasket over.

Hilsen Undercover-Gitte -HAHA-

0

Del dette indlæg

Gika

er endnu en Gitte!

Louise, jeg har tænkt det samme som dig! Faktisk har jeg så sent som i dag overvejet at lave en navneafstemning for at se, hvor mange der hedder de mest populære navne herinde ...

Der er mange Louiser, mindst tre Gitter og Majaer af dem jeg kender til, men det kunne da være lidt sjovt at se en statistik ...

:boohoo:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En gang i mellem har jeg selv tænkt at det kunne være rart at have et navn som der findes bare et par andre mennesker som hedder... Jo, altså, i Norge er Torill et forholdsvis normalt navn - på kvinder mellem 50 og 80 år -HAHA-

Inden jeg kom til Danmark troede jeg at alle danske piger hed enten Gitte eller Mette :thumbsupsmileyanim: (stærkt overdrevet, jeg ved, men troede der var mange flere der hed det).

Jeg er faktisk overrasket over at se kurven for navnet Louise. Jeg synes det er et meget pænt navn, og også et jeg kender folk i alle aldre der hedder. For nylig var jeg leder ved en pigelejr, hvor der var 26 piger i alderen 6-17 år. Der var tre piger der hed Louise, og ovenikøbet to Louise H'er... Hvad skulle sådan en stakkels leder så gøre, når hun er forvejen er forvirret med navne? Jojo, jeg begyndte bare konsekvent (og fuldstændig ubevidst) at kalde den ene for Julie. Hvor jeg lige fik det fra, ved jeg så ikke. :boohoo:

0

Del dette indlæg

Jeg hedder så ikke louise eller Gitte, men kender da udemærket til "probelmstillingen" I min årgang (ja så gammel er jeg måske heller ikke :boohoo: ) hedder rigtig, rigtig, rigtig mange det samme som mig eller noget der ligner: Navne er Tina, Tinna, Tine og Betina. (flere stave måder). Jeg har aldrig nogen siden været et sted hvor vi var omkring 10 personer eller flere uden at vi var mindst 2 der hed Tina.

Jeg er ikke stødt på ret mange Louise og Gitte. Jeg tænker ikke så meget over hvad folk hedder herinde - kun hvis jeg skal henvise til dem.

0

Del dette indlæg

Gika

er endnu en Gitte!

Louise, jeg har tænkt det samme som dig! Faktisk har jeg så sent som i dag overvejet at lave en navneafstemning for at se, hvor mange der hedder de mest populære navne herinde ...

Der er mange Louiser, mindst tre Gitter og Majaer af dem jeg kender til, men det kunne da være lidt sjovt at se en statistik ...

:boohoo:

Maja

hihi, det har du ret i Maja, desuden har jeg set, en Gitteblå, og en Gittemus herinde, så vi er vel mindst oppe på 5 herinde med det navn...

men ja det er faktisk et sjovt sammentræf, kender ummidelbart ikke nogen andre i min omgangskreds der hedder Gitte, så har også undret mig lidt over vi er så mange...

Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Der er altså også mange Mette'er herinde!!

Anna

Det har du faktisk ret i!

Jeg tror, jeg er af en stor Louise-årgang, for jeg har bare altid været omgivet af Louise'r :boohoo: Og Metter for den sags skyld.

0

Del dette indlæg

Hej!

Anna

Jeg tror, jeg er af en stor Louise-årgang, for jeg har bare altid været omgivet af Louise'r :boohoo: Og Metter for den sags skyld.

hehe! Pæne navne er det jo -HAHA-
0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Hehe...det var da egentlig en sjov tråd. Ja jeg hedder så også Gitte og det blå kommer af mit mellemnavn Blåbjerg. Jeg har aldrig været "en-af-mange" Gitter....har aldrig gået i klasse med nogle el.lign. men måske bare et sammentræf, eller også har min mor bare været sent ude med navnet - Jeg er fra 1983. Louise kender jeg derimod nogle stykker af, ligesom med Heidi, Mette og Marie som også er meget brugt i min omgangskreds!

:boohoo:-HAHA-

0

Del dette indlæg

En gang i mellem har jeg selv tænkt at det kunne være rart at have et navn som der findes bare et par andre mennesker som hedder... Jo, altså, i Norge er Torill et forholdsvis normalt navn - på kvinder mellem 50 og 80 år -HAHA-

Inden jeg kom til Danmark troede jeg at alle danske piger hed enten Gitte eller Mette :thumbsupsmileyanim: (stærkt overdrevet, jeg ved, men troede der var mange flere der hed det).

Jeg er faktisk overrasket over at se kurven for navnet Louise. Jeg synes det er et meget pænt navn, og også et jeg kender folk i alle aldre der hedder. For nylig var jeg leder ved en pigelejr, hvor der var 26 piger i alderen 6-17 år. Der var tre piger der hed Louise, og ovenikøbet to Louise H'er... Hvad skulle sådan en stakkels leder så gøre, når hun er forvejen er forvirret med navne? Jojo, jeg begyndte bare konsekvent (og fuldstændig ubevidst) at kalde den ene for Julie. Hvor jeg lige fik det fra, ved jeg så ikke. :boohoo:

Hej!

Anna

Jeg tror, jeg er af en stor Louise-årgang, for jeg har bare altid været omgivet af Louise'r :balloons: Og Metter for den sags skyld.

Ja, jeg er jo så en Gitte og sjovt nok hedder min søster Mette, så måske passer det bare lige med årgangen, er selv fra 1981 og min søster er 85'er :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Havde faktisk tænkt det samme ;)

Er egentlig ikke stødt på sååå forfærdelig mange, der hedder Anja, men ikke desto mindre, så var vi 2 i børnehavne/fritidshjemmet, der hed det. I gymnasiet (i kantinen) var vi i 2g vist 5 eller 6 der hed det og i 3 g kom der så lige et par stykker mere ind som hed Anja.

....og inden jeg blev knæskadet var vi 3 til håndboldtræning, der hed Anja... ingen af os blev kaldt andet end vores efternavne.... og sørme om der ikke er startet en på mit nabokontor, som jeg deler køkken med, som også hedder Anja..... statistisk set bør jeg ikke rende ind i så mange!!!!

Men Anja er der også mange varianter af.... i sær i udlandet, hvor de kalder mig Enya :boohoo:

Ellers er der de mere gammelkendte som Tanja, Anna, Anne... og så videre over i Hanna (som faktisk er oprindelsesordet for Anja og betyder ynde!!!), Hanne....

I øvrigt.... mht. Mette er der 3x Mette i min famile.... og en Gitte (+ en Birgitte, en Birgit og en Birthe....ikke noget at sige til at min kæreste blander navnene sammen!!!) og en Louise... og i vores omgangskreds har vi 2 Louiser yderligere...

Til vores bryllup er inviteret

2x Pernille

2x Elisabeth

3x Louise

2x Mette

3x Peter

2x Bent

1x Bithe, 1x Birgit, 1x Gitte

2x Thomas

2xTinaer (og en Bettina)..... det er ALTID nødvendigt at tilføje deres startbogstav i efternavnet!!!!!

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

:super: En lidt sjov tråd det her..

Jeg er så en af dem, med et navn, som jeg ikke støder på ret tit.. Jeanet.

Til gengæld er jeg så møg hamrende træt af, at skulle stave mit navn - HVER ENESTE GANG.. Og når jeg så staver det J E A N E T.......... Så skriver rigtig mange alligevel Jeanette... :shooter:

Er det over telefonen, bli'r jeg tit til Charlotte ?????

Jeg har kun mødt 2, som hed det samme, og så var det endda ikke stavet helt på samme måde.. Så ind i mellem misunder jeg lidt jer, som har et navn, folk kan stave til.. -HAHA-

Nu glæder jeg mig til, at vi bli'r gift, så skal jeg da ikke stave til mit efternavn mere... :griner:-

:lol: Jeanet

0

Del dette indlæg

En gang i mellem har jeg selv tænkt at det kunne være rart at have et navn som der findes bare et par andre mennesker som hedder... Jo, altså, i Norge er Torill et forholdsvis normalt navn - på kvinder mellem 50 og 80 år :lol:

Inden jeg kom til Danmark troede jeg at alle danske piger hed enten Gitte eller Mette :shooter: (stærkt overdrevet, jeg ved, men troede der var mange flere der hed det).

Jeg er faktisk overrasket over at se kurven for navnet Louise. Jeg synes det er et meget pænt navn, og også et jeg kender folk i alle aldre der hedder. For nylig var jeg leder ved en pigelejr, hvor der var 26 piger i alderen 6-17 år. Der var tre piger der hed Louise, og ovenikøbet to Louise H'er... Hvad skulle sådan en stakkels leder så gøre, når hun er forvejen er forvirret med navne? Jojo, jeg begyndte bare konsekvent (og fuldstændig ubevidst) at kalde den ene for Julie. Hvor jeg lige fik det fra, ved jeg så ikke. :griner:-

Jeg er studievejleder for psykologi, og det er åbenbart meget populært at komme til Danmark fra Norge for at læse netop det, og de norske piger jeg snakker med i min studievejledning hedder allesammen Ingrid, Ingvild, Liv-Inger eller andet med Ing... Det er lidt ligesom at opfattelse af de danske pigenavne -HAHA-:super:

Jeg er altid blevet kaldt for Lerfors, da der er temmelig mange Anner alle vegne (også herinde). I min gymnasieklasse var der 2 x Anne 1 Anna, 1 Sanne og på mit psykologihold er vi 3 x Anne og 2 x Anne Katrine...

0

Del dette indlæg

Kom lige til at tænke på noget andet ... Min tvillingesøster hedder Louise og hendes navn har altid ligget højt oppe på navnestatistikkerne, hvorimod Maja altid har ligget langt nede. Louise er jeg tit stødt på der hvor jeg er kommet frem, men ikke så meget Maja. Jeg tror, at der på hele min skole (med 5-600 elever) var 2 Majaer (mig og en der gik i klassen under mig). Nu er Maja så blevet frygteligt populært og ligger meget højere i statistikkerne, end det nogensinde har gjort, og jeg tager mig selv i at reagere, når forældre på gaden kalder "Kom nu, Maja" efter deres lille pige :super:

:griner:-

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skæg tråd!

Jeg syntes altid, der er mange der hedder Louise, Mette, Maria og Christina, men Gitte møder man da ikke så tit, især når "Gitten" er mellem 20 og 30 som jeg går ud fra de fleste er her, så det er da lidt spøjst med alle jer Gitter :D

Til vores bryllup er der ikke to piger der hedder det samme, tilgengæld har vi jeg ved ikke hvor mange der hedder Christian og Jakob. Men vi har da i øvrigt en Louise :D

Selv hedder jeg Lea og det var ikke særlig normalt da jeg var lille, men det er da vist blevet mere populært nu :griner:-

Redigeret af kaktus
0

Del dette indlæg

Griner - det er da en sjov tråd det her :griner:-

Jeg er så endnu en undercover - nemlig Gitte - og sjovt nok hedder en af mine søstre Louise......... :lol:

Men sjovt nok er mange af de gamle navne ved at være på retur - så blir' jeg sgu da nok moderne igen...... :super:

Gitte

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer