Louiseh79

Er det bare mig?

60 indlæg i dette emne

Vi havde faktisk tre Marie'r, en Maria og en Anne Marie på vores gæsteliste - nu har en Marie meldt fra, men alligevel.

Derudover inviterede vi af gengangere (Vi bliver 50):

- 3 Rasmus'er (1 afbud)

- 2 Annette'r, 1 Anne (og ja, en Anne Marie)

- 2 Rikke'r

- og så to x William (den er så ikke så almindelig - men det er gommen og gommens far :griner:-)

Men det er da mange gengangere ud af så få, er det ikke?

I øvrigt kun en enkelt Gitte - men jeg har faktisk altid gået i skole med, arbejdet sammen med, gået til gymnastik med eller noget andet - med en Gitte :super:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Griner - det er da en sjov tråd det her :griner:-

Jeg er så endnu en undercover - nemlig Gitte - og sjovt nok hedder en af mine søstre Louise......... :lol:

Men sjovt nok er mange af de gamle navne ved at være på retur - så blir' jeg sgu da nok moderne igen...... :super:

Gitte

Jamen det er da også en fantastisk navn :shooter:

0

Del dette indlæg

Åh ja - gæster med de samme navne. Vi kan genbruge en DEL af de der lysestage-bordkort (men de vil sgu nok ikke dele :super:)

3 x Michael - stavet ens (og 3 forskellige generationer)

2 x Daniel (og de er endda begge fætre til os - yikes! "Fætter Daniel! Ja hvem af os??")

2 x Kirsten

2 x Anne (ligeledes 2 helt forskellige generationer)

Det er lidt sjovt med de navne :lol:

Der kommer dog ingen Louise'r eller Mette'r

- En Gitte'r :griner:-

0

Del dette indlæg

Åh ja - gæster med de samme navne. Vi kan genbruge en DEL af de der lysestage-bordkort (men de vil sgu nok ikke dele :super:)

3 x Michael - stavet ens (og 3 forskellige generationer)

2 x Daniel (og de er endda begge fætre til os - yikes! "Fætter Daniel! Ja hvem af os??")

2 x Kirsten

2 x Anne (ligeledes 2 helt forskellige generationer)

Det er lidt sjovt med de navne :lol:

Der kommer dog ingen Louise'r eller Mette'r

- En Gitte'r :griner:-

Ja, fætter Daniel - det er sgu lidt pudsigt... Men forestil dig lige at have William sr. (min svigerfar) og William jr. (min WIlliam) - Det er altså noget rod en gang imellem... OG så insisterer han (altså jr.) på at vores førstefødte dreng skal hedde WIlliam... Det bliver da kaos! (Vores forlover Houston er i øvrigt den 4. i rækken - hans far hedder også Houston... De er amerikanere, så er det mere almindeligt)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Af ens navne på gæstelisten har vi:

2 x Rita (min moster og en af mine tanter)

2 x Peter (en af Christians fætre og en af hans venner)

2 x Christian (den ene er heldigvis min Christian og vil derfor komme til at stå som Gom, Brudgom eller Gommen på bordkortet og en af hans venner)

2 x Anders (en af mine kusiners mand og en af Christians venner)

2 x Stine (en af mine kusiner og en af mine veninder)

1 Nils og 1 Niels (en af mine veninders kommende mand og en af Christians farbrødre)

Hvor sjovt, det havde jeg egentlig ikke tænkt over før, men det kommer jo nok, når vi skal til at lave bordkort på et tidspunkt ;)

:griner:-

Maja

0

Del dette indlæg

Nu har jeg frekventeret dette forum siden sensommeren, og jeg synes alle herinde (ja, altså overdrivelse fremmer forståelsen) hedder Louise eller Gitte...

Det er jo to navne, som var meget populære i slutningen af 70'erne, og som i dag ikke er helt så populære... Er det bare lige i år, at alle Louiser'ne og Gitter'ne er blive giftefærdige?

Det kan selvfølgelig også være, det bare er mig, som undrer sig lidt over de mange navnesøstre...

post-22121-1179823939.jpg

Kilde: Danmarks Statistik - www.dst.dk/navne

Jeg gør da ikke :griner:- Nej det er faktisk ikke helt forkert. Vi har alle vores bryllupsfester m.v. i et system hvor alle oplysninger, herunder navne står og når jeg tager et wiew over listen er der rigtig mange der hedder Louise, Gitte, Janne, Susanne, Helene, Diana etc. Kigger jeg derimod på ungernes skole og børnehave hedder pigerne generelt Frederikke, Caroline o.l. Drengene hedder Oscar, Mathias, Markus, Christian, Mikkel etc.

Det med navne er tidsbestemt. De fleste af de piger som bliver gift i dag er netop født i 70'erne.

Det morsomme ved Louise'erne er jo når middagen er ved at ebbe ud og folk lige skal peppes lidt op. Så smækker man "Hvorfor går Louise til bal" på og fyrer lidt op (hvis man ellers vurderer at folk er til det). Ofte det eneste Bamses Venner nummer man når at spille under hele festen. Hedder bruden Susanne er det "Åh Susanne vil du gifte dig" med DJ Vikar (disco/teckno-version).

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Nu har jeg frekventeret dette forum siden sensommeren, og jeg synes alle herinde (ja, altså overdrivelse fremmer forståelsen) hedder Louise eller Gitte...

Det er jo to navne, som var meget populære i slutningen af 70'erne, og som i dag ikke er helt så populære... Er det bare lige i år, at alle Louiser'ne og Gitter'ne er blive giftefærdige?

Det kan selvfølgelig også være, det bare er mig, som undrer sig lidt over de mange navnesøstre...

post-22121-1179823939.jpg

Kilde: Danmarks Statistik - www.dst.dk/navne

Jeg gør da ikke :griner:- Nej det er faktisk ikke helt forkert. Vi har alle vores bryllupsfester m.v. i et system hvor alle oplysninger, herunder navne står og når jeg tager et wiew over listen er der rigtig mange der hedder Louise, Gitte, Janne, Susanne, Helene, Diana etc. Kigger jeg derimod på ungernes skole og børnehave hedder pigerne generelt Frederikke, Caroline o.l.

Det er nok tidsbestemt. De fleste af de piger som bliver gift i dag er netop født i 70'erne.

Det morsomme ved Louise'erne er jo når middagen er ved at ebbe ud og folk lige skal peppes lidt op. Så smækker man "Hvorfor går Louise til bal" på og fyrer lidt op (hvis man vurderer at folk er til det). Ofte det eneste Bamses Venner nummer man når at spille under hele festen. Hedder bruden Susanne er det "Åh Susanne vil du gifte dig" med DJ Vikar (disco/teckno-version).

Puha, hvor har jeg danset mange gange i mange forskellige haller og forsamlingshuse til netop det nummer!

På min efterskole hvor vi var 5 Louise's og en Eva Louise var det fast rutine, at vi mødtes på dansegulvet, når Bamse begyndte at synge den sang :super:

0

Del dette indlæg

Jepper og de fleste gæster og selvfølgelig Louise-brude syntes såmænd også det er et fedt indslag og er med på noderne men der er også nogle som syntes det er for kitch eller af andre årsager bare ikke er den til den slags indslag. Det er jo der situationsfornemmelsen er nødvendig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det morsomme ved Louise'erne er jo når middagen er ved at ebbe ud og folk lige skal peppes lidt op. Så smækker man "Hvorfor går Louise til bal" på og fyrer lidt op (hvis man ellers vurderer at folk er til det). Ofte det eneste Bamses Venner nummer man når at spille under hele festen. Hedder bruden Susanne er det "Åh Susanne vil du gifte dig" med DJ Vikar (disco/teckno-version).

Hehe, min søster Louise er også ret vild med det Bamse-nummer :griner:- Og det andet navn, du nævner, får mig til at tænke: "Susanne, Susanne, jeg hader Susanne, Susanne og hendes succes" ... Men den går jo nok ikke til at bryllup, hvor bruden hedder det ;) :lol:

Mht. navnestatistikker blandt gæsterne, så fortalte jeg Christian om denne tråd, og han foreslog, at man kan bruge det i bordhæfterne på én eller anden måde.

:super:

Maja

0

Del dette indlæg

Det kunne faktisk være meget skægt, tænke jeg - og begyndte at tjekke et par af gæsternes naven...

Se lige hvor skidt det står til for min farmand :griner:-:super:

Kan vi lige få genudsendt alle Olsenbanden filmene, så Børge kan få en renæssance???

post-22121-1179952943.gif

0

Del dette indlæg

Jeg lavede lige et tjek på min datter på Krak. Der er iflg. Krak i alt 4 - myndige - personer i Danmark som har Zelina i deres navn og kun to har det som fornavn, lige udover DJ Zelina Stump som ikke er myndig og registreret i Krak endnu. Der er i alt 336 der hedder Zimmermann iflg. Krak, så mon ikke hun er sikker på at have sit navn for sig selv :griner:-

Vedr. de andre så savner jeg faktisk af og til sange til andre navne. Jeg kan til nød finde Neil Diamond eller Fleetwood Mac, hvis bruden hedder Karoline, eller Carol (de engelske bryllupsfester), Søren Kragh Jacobsen hvis bruden hedder Mona og Shubidua hvis hun hedder Lone, Kim Larsen hvis det er Nanna og så er der vist et par stykker mere men det er som regel først noget man tænker over når man står midt i det, og det er ikke altid at en søgning i databasen giver alle resultater, så kom endelig med flere.... :super: .

0

Del dette indlæg

Vi havde faktisk tre Marie'r, en Maria og en Anne Marie på vores gæsteliste - nu har en Marie meldt fra, men alligevel.

Derudover inviterede vi af gengangere (Vi bliver 50):

- 3 Rasmus'er (1 afbud)

- 2 Annette'r, 1 Anne (og ja, en Anne Marie)

- 2 Rikke'r

- og så to x William (den er så ikke så almindelig - men det er gommen og gommens far :griner:-)

Men det er da mange gengangere ud af så få, er det ikke?

I øvrigt kun en enkelt Gitte - men jeg har faktisk altid gået i skole med, arbejdet sammen med, gået til gymnastik med eller noget andet - med en Gitte :super:

Ok der var lige nogen, der var faldet af bordplanen... Vi har 3 Rikker (to af mine veninder og min fætters kæreste)...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg lavede lige et tjek på min datter på Krak. Der er iflg. Krak i alt 4 - myndige - personer i Danmark som har Zelina i deres navn og kun to har det som fornavn, lige udover DJ Zelina Stump som ikke er myndig og registreret i Krak endnu. Der er i alt 336 der hedder Zimmermann iflg. Krak, så mon ikke hun er sikker på at have sit navn for sig selv :griner:-

Ifølge Danmarks Statistik er der 36, der hedder Zelina, men du har nok ret i, at der nok ikke er andre, der hedder Zelina Zimmermann :shooter:

Vedr. de andre så savner jeg faktisk af og til sange til andre navne. Jeg kan til nød finde Neil Diamond eller Fleetwood Mac, hvis bruden hedder Karoline, eller Carol (de engelske bryllupsfester), Søren Kragh Jacobsen hvis bruden hedder Mona og Shubidua hvis hun hedder Lone, Kim Larsen hvis det er Nanna og så er der vist et par stykker mere men det er som regel først noget man tænker over når man står midt i det, og det er ikke altid at en søgning i databasen giver alle resultater, så kom endelig med flere.... :super: .

Jeg VED bare, der findes sange, hvor Maja bliver nævnt, men kender du det, at man bare er blæst og ikke kan komme i tanke om i hvilke sange det er?!? :bask:

:lol:

Maja

0

Del dette indlæg

Ok der var lige nogen, der var faldet af bordplanen... Vi har 3 Rikker (to af mine veninder og min fætters kæreste)...

Har Josefin nu været forbi igen? :super::griner:-

Tror bare først jeg har opdaget det nu... Der manglede en Julie og en Rikke, men fandt Rikke på gulvet...

Enten skal jeg have post-its eller også skal jeg have det der program, du snakkede om!

0

Del dette indlæg

[Jeg VED bare, der findes sange, hvor Maja bliver nævnt, men kender du det, at man bare er blæst og ikke kan komme i tanke om i hvilke sange det er?!? :bask:

:lol:

Maja

Ja det er et fænomen der opstår sådan ca. hver weekend, både hvad angår navne, eller hvad er det nu jeg plejer at spille i lige den og den situation, og hvor er det lige den står. Løsningen kunne være at lave navne-playlister eller egentlige playlister i Music Label (databasen), men så bliver det nemt "maskinelt" hvor man nemt kommer ud i at spille det samme fremfor at prøve noget nyt/andet. Men rent faktisk har jeg da en ide om at jeg eksempelvis vil have lavet en playlist over al instrumental-musikken og dinnermusik. Men det er et et større projekt når tid er og det bliver tidligst efter 30/6 hvor alle revisorerne går på ferie :griner:-

Nej der er mig bekendt ikke andre der hedder Zelina Zimmermann og slet ikke Zelina Lykke Zimmermann. Rent faktisk tror jeg heller ikke der er andre der hedder Kevin Zimmermann. Jeg har selv ihvertfald en enkelt navnefælle og har faktisk også talt med ham en enkelt gang.

Det morsomme var da jeg ændrede mit firmanavn i det andet firma. Jeg går så ind og kigger på CVR og 4 af de øvrige "Zimmermann firmaer" var faktisk familie, :super:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har faktisk nogle lidt sjove gengangere på gæstelisten:

• To gange Jesper (forlover og kusines kæreste)
  • To gange Torleif (min far og min fætter)
  • To gange Ingeborg (min mands farmor på 92 år, og min fætters datter på 6 måneder!!!)

Ellers slipper vi jo lidt for gengangere fordi halvdelen af gæsterne er fra Norge. Desuden giver de ovennævnte heller ikke de store problemer med navnekort, da min far jo ikke skal stå ved navn, og den lille Ingeborg ikke skal have egen plads :griner:- Så mangler vi bare lige at finde en smart løsning med Jesper.

0

Del dette indlæg

Det er nu meget sjovt, det med navnene... Jeg kender også utrolig mange Louiser og Metter, men kun én Gitte...

Til vores bryllup er der også en del gengangere... (Vi bliver selvfølgelig også 110, så det øger jo sandsynligheden væsentligt...)

2 x Helle

2 x Kenneth

2 x Bjarne

2 x Inga

2 x Sofie

2 x Hanne

2 x Line

2 x Kim

2 x Karin

2 x Peter

2 x Inge

2 x Steen

2 x Nicolai

2 x Anni

2 x Louise + 1 x Sofie Louise

2 x Hans

2 x Kasper

2 x Søren

2 x Jørgen

4 x Jacob (den ene er gommen)

Flere variationer over navnet Anne Marie (som jeg hedder)

1 x Anna

1 x Maria

1 x Marie

1 x Anna Lærke

1 x Anne Mette

1 x Ane

OG 6 x Mette!!!

Der er jo nærmest kun gengangere... Hvad pok... gør jeg med alle de Metter? :griner:-

Og se så lige statistikken for mit navn... Det går da meget godt... (Dog er mit navn delt i to, altså som 2 fornavne - jeg bruger dem begge - men kaldes altid kun Marie i min familie...)

0

Del dette indlæg

Det er nu meget sjovt, det med navnene... Jeg kender også utrolig mange Louiser og Metter, men kun én Gitte...

Til vores bryllup er der også en del gengangere... (Vi bliver selvfølgelig også 110, så det øger jo sandsynligheden væsentligt...)

2 x Helle

2 x Kenneth

2 x Bjarne

2 x Inga

2 x Sofie

2 x Hanne

2 x Line

2 x Kim

2 x Karin

2 x Peter

2 x Inge

2 x Steen

2 x Nicolai

2 x Anni

2 x Hans

2 x Kasper

2 x Søren

2 x Jørgen

1 x Anna

1 x Maria

1 x Marie

1 x Anna Lærke

1 x Anne Mette

1 x Ane

OG 6 x Mette!!!

Der er jo nærmest kun gengangere... Hvad pok... gør jeg med alle de Metter? :griner:-

Og se så lige statistikken for mit navn... Det går da meget godt... (Dog er mit navn delt i to, altså som 2 fornavne - jeg bruger dem begge - men kaldes altid kun Marie i min familie...)

Det er selvfølgelig sandt at jo flere man er, jo større er sandsynligheden for gengangere (Det lyder som om det er spøgelser vi snakker vi om)

Men det der, er simpelthen knald låget :super:

Det er da lige før i bliver nødt til at finde på et eller andet sjovt omkring det!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

2 x Helle

2 x Kenneth

2 x Bjarne

2 x Inga

2 x Sofie

2 x Hanne

2 x Line

2 x Kim

2 x Karin

2 x Peter

2 x Inge

2 x Steen

2 x Nicolai

2 x Anni

2 x Hans

2 x Kasper

2 x Søren

2 x Jørgen

1 x Anna

1 x Maria

1 x Marie

1 x Anna Lærke

1 x Anne Mette

1 x Ane

OG 6 x Mette!!!

Det er selvfølgelig sandt at jo flere man er, jo større er sandsynligheden for gengangere (Det lyder som om det er spøgelser vi snakker vi om)

Men det der, er simpelthen knald låget :super:

Det er da lige før i bliver nødt til at finde på et eller andet sjovt omkring det!

Ja, det er da bare for vildt!

Jeg kna godt se, at der ikke er de store problemer med vores gengangere så :lol: Der er vist dømt Mette 1,2,3,45, og 6 her, hva?

0

Del dette indlæg

2 x Helle

2 x Kenneth

2 x Bjarne

2 x Inga

2 x Sofie

2 x Hanne

2 x Line

2 x Kim

2 x Karin

2 x Peter

2 x Inge

2 x Steen

2 x Nicolai

2 x Anni

2 x Hans

2 x Kasper

2 x Søren

2 x Jørgen

1 x Anna

1 x Maria

1 x Marie

1 x Anna Lærke

1 x Anne Mette

1 x Ane

OG 6 x Mette!!!

Der er jo nærmest kun gengangere... Hvad pok... gør jeg med alle de Metter? :thumbsupsmileyanim:

Men det der, er simpelthen knald låget :heart:

Ja - du siger noget. Måske man skulle gå i tænkeboks...

2 x Helle

2 x Kenneth

2 x Bjarne

2 x Inga

2 x Sofie

2 x Hanne

2 x Line

2 x Kim

2 x Karin

2 x Peter

2 x Inge

2 x Steen

2 x Nicolai

2 x Anni

2 x Hans

2 x Kasper

2 x Søren

2 x Jørgen

1 x Anna

1 x Maria

1 x Marie

1 x Anna Lærke

1 x Anne Mette

1 x Ane

OG 6 x Mette!!!

Der er jo nærmest kun gengangere... Hvad pok... gør jeg med alle de Metter? :denmarkflag:

Men det der, er simpelthen knald låget :heart:

Ja, det er da bare for vildt!

Jeg kna godt se, at der ikke er de store problemer med vores gengangere så :heart: Der er vist dømt Mette 1,2,3,45, og 6 her, hva?

Ja, det værste er næsten, at mange af "Metterne" har samme forbogstav i efternavnet også... Argh! Hvad gør man så lige... De må simpelthen stå med hele navnet på bordkortet...

0

Del dette indlæg

Du kan også lave en alternativ bordplan... du skriver bare METTE... og så er det op til Metterne selv at bestemme hvilken en af Mettepladserne de vil ha :denmarkflag: ....eller også laver du et rent METTE-bord :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Mettepladserne de vil ha :heart: ....eller også laver du et rent METTE-bord :denmarkflag:

Ja det sad jeg også og tækte på, eventuelt med nogle af alle de Jakob'er der også er :heart:

Man kan virkelig lave den vildeste bordplan med alle de gengangere.

Skal vi lave din bordplan for dig Anne Marie? Den bliver ikke god, men den bliver sjov... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Heh, ja Mette er et pænt populært navn, skulle egentligt have heddet Maria men mine forældre plejer at sige at det var for pussenusset til mig (hvordan afgør man lige det?!). Har også altid heddet Mette G., specielt på handelsskolen af min erhvervsretslærer :thumbsupsmileyanim:

Til vores bryllup kommer der ikke mindre end 5 Christian/Kristian, det er jeg ret imponeret over. I Caspers familie har de 3 Christian/Kristian i form af kærester til hans søster og to kusiner, det er da skægt!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer