Stellah

1. udkast til tale til min mand.

9 indlæg i dette emne

Det med blåt er jeg ikke tilfreds med, men kom gerne med kommentarer til det hele. Hele afsnittet omkrng vores forlovelse synes jeg er meget langt, men jeg ved ikke hvordan jeg skal korte det ned.

Talen skal også afsluttes på en eller anden måde. Hvordan?

Hvis I ser striber på mig, er det ikke fordi I har drukket for meget, men fordi mine nerver sidder udenpå lige nu.

Kære Stefan.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg savner vores far her i dag. Selvom far har været syg længe, har jeg aldrig forestillet mig at han ikke ville komme i kirken og gøre sin sidste pligt som far – nemlig at give mig væk til min nye familie. Da far fortalte at jeg ikke skulle regne med ham, var der ingen tvivl om hvem der skulle have æren. Det skulle du og når jeg tænker mig om, så har du også fortjent det mere end vores far.

Jeg er glad for at du har fundet Marianne, for hun fortæller mig de ting som du ikke selv gør. For eksempel har du sagt, at hvis du skulle giv mig væk, så skulle du være iført pingvintøj og ved et besøg hos farmor, spurgte du hende om hun kunne overtale far til at komme i kirken.

Tusind tak for alle de ting du gør for mig bag min ryg. Du er den dejligste bror jeg kunne tænke mig.

Kære Christian.

Så blev vi endelig mand og kone og jeg har fået din families smukke efternavn. Jeg har mange sagt til at nu måtte du gerne fri. Min begrundelse var at jeg ikke ville have at der skulle stå Hansen på min gravsten hvis jeg skulle dø og at jeg ville hedde det samme som vores søn.

Til min fødselsdag sidste år gav din familie mig en retur-billet til London. Din gave til mig, var dit selskab. Vi tog af sted og havde det godt. Da vi skulle finde et sted at spise frokost, insisterede du på at vi skulle finde et sted med ”dug på bordene”. Et lidt finere sted og det fandt vi. Jeg var rigtig sulten da vi kom ind. Vi havde kun lige sat os da du skulle på toilettet. Der gik ikke mange sekunder før jeg fik gennemskuet dig og vidste at du ville fri. Jeg rørte knap min mad, men ventede bare på at du skulle få den lille æske op af lommen. Du sagde, at du havde en ekstra gave til mig og satte æsken frem. Jeg pakkede og du spurgte om jeg ville gifte dig med dig. Jeg svarede ja. Og så var det vist her tjeneren kom og spurgte om vi ville have dessert. Han så lettere fornærmet ud da vi sagde, at vi var lige midt i noget.. Han rakte ind over bordet og tog salt og peber væk.

Ringen var ikke den jeg utallige gange har udpeget for dig. Typisk dig at vælge noget andet. Lige så typisk er det dog at du har fundet en der er meget smukkere. Sådan er du bare. Du har denne evne til gang på gang at overraske mig og få din vilje på de sødeste, mærkeligste og temmelig tossede måder. For eksempel scorede du mig med den dårligste scorereplik i mands minde. Du var på arbejde på harlekin (et diskotek) og spurgte om vi skulle kysse kl.3 når du havde fri og for at det ikke skal være nok, så var du iført sort langhåret paryk, sort læbestift, sort neglelak og kunstig heksenæse. Jeg må ha’ været lidt desperat.

En anden gang overraskede du mig med en flyvetur i en 4-personers flyver. Grunden var, at jeg glædede mig rigtig meget til vi skulle flyve til Barcelona på sommerferie i 2005, fordi jeg ikke havde prøvet at flyve før. Du havde en bekendt som var uddannet pilot, så du fik lige ham til at give os en tur som forsmag. Jeg var ellevild og synes stadig det er en af de mest fantastiske ting du har gjort for mig

Jeg elsker dig, fordi du får mig til at føle lykke i hverdagen. Et citat af Pearl Buck siger – ”Mange mennesker forsømmer den lille lykke, mens de venter på den store”.

Jeg er lykkelig når du får lokket mig med på golfbanen og vi går der i naturen med sebastian og kigger ud over havet.

Jeg er lykkelig når vi alle 3 ligger og putter søndag morgen selvom kl. er 6 og jeg er lykkelig når vi to får en alene-aften sammen og kun skal tænke på hinanden.Jeg er lykkelig hver gang jeg kigger på vores søn og ser hvor meget han ligner dig.

Jeg var knap så lykkelig da du for nogle måneder siden sagde ”Skat, du lugter ikke ligefrem af blomster”.

Du er noget af det bedste der er sket for mig. Du er mit sikkerhedsnet, der aldrig svigter, når jeg falder. Du støtter mig gennem svære tider. Du ryster ikke på hovedet af mig, når jeg giver mig til at tude, fordi jeg er bange for tandlæger og nåle. Du holdt mit hår og skiftede vand i spanden da jeg kastede op de første 3 måneder af min graviditet og du tog mine hormonudbrud med ro. Du var en kæmpe støtte i Sebastians første måneder, da jeg ikke kendte hans gråd og fortvivlet ringede til dig på arbejdet flere dagligt.

Du bevarer altid roen og får mig ned på jorden, når situationen kræver det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med blåt er jeg ikke tilfreds med, men kom gerne med kommentarer til det hele. Hele afsnittet omkrng vores forlovelse synes jeg er meget langt, men jeg ved ikke hvordan jeg skal korte det ned.

Talen skal også afsluttes på en eller anden måde. Hvordan?

Hvis I ser striber på mig, er det ikke fordi I har drukket for meget, men fordi mine nerver sidder udenpå lige nu.

Kære Stefan.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg savner vores far her i dag. Selvom far har været syg længe, har jeg aldrig forestillet mig at han ikke ville komme i kirken og gøre sin sidste pligt som far – nemlig at give mig væk til min nye familie. Da far fortalte at jeg ikke skulle regne med ham, var der ingen tvivl om hvem der skulle have æren. Det skulle du og når jeg tænker mig om, så har du også fortjent det mere end vores far.

Jeg er glad for at du har fundet Marianne, for hun fortæller mig de ting som du ikke selv gør. For eksempel har du sagt, at hvis du skulle giv mig væk, så skulle du være iført pingvintøj og ved et besøg hos farmor, spurgte du hende om hun kunne overtale far til at komme i kirken.

Tusind tak for alle de ting du gør for mig bag min ryg. Du er den dejligste bror jeg kunne tænke mig.

Kære Christian.

Så blev vi endelig mand og kone og jeg har fået din families smukke efternavn. Jeg har mange sagt til at nu måtte du gerne fri. Min begrundelse var at jeg ikke ville have at der skulle stå Hansen på min gravsten hvis jeg skulle dø og at jeg ville hedde det samme som vores søn.

Til min fødselsdag sidste år gav din familie mig en retur-billet til London. Din gave til mig, var dit selskab. Vi tog af sted og havde det godt. Da vi skulle finde et sted at spise frokost, insisterede du på at vi skulle finde et sted med ”dug på bordene”. Et lidt finere sted og det fandt vi. Jeg var rigtig sulten da vi kom ind. Vi havde kun lige sat os da du skulle på toilettet. Der gik ikke mange sekunder før jeg fik gennemskuet dig og vidste at du ville fri. Jeg rørte knap min mad, men ventede bare på at du skulle få den lille æske op af lommen. Du sagde, at du havde en ekstra gave til mig og satte æsken frem. Jeg pakkede og du spurgte om jeg ville gifte dig med dig. Jeg svarede ja. Og så var det vist her tjeneren kom og spurgte om vi ville have dessert. Han så lettere fornærmet ud da vi sagde, at vi var lige midt i noget.. Han rakte ind over bordet og tog salt og peber væk.

Ringen var ikke den jeg utallige gange har udpeget for dig. Typisk dig at vælge noget andet. Lige så typisk er det dog at du har fundet en der er meget smukkere. Sådan er du bare. Du har denne evne til gang på gang at overraske mig og få din vilje på de sødeste, mærkeligste og temmelig tossede måder. For eksempel scorede du mig med den dårligste scorereplik i mands minde. Du var på arbejde på harlekin (et diskotek) og spurgte om vi skulle kysse kl.3 når du havde fri og for at det ikke skal være nok, så var du iført sort langhåret paryk, sort læbestift, sort neglelak og kunstig heksenæse. Jeg må ha’ været lidt desperat.

En anden gang overraskede du mig med en flyvetur i en 4-personers flyver. Grunden var, at jeg glædede mig rigtig meget til vi skulle flyve til Barcelona på sommerferie i 2005, fordi jeg ikke havde prøvet at flyve før. Du havde en bekendt som var uddannet pilot, så du fik lige ham til at give os en tur som forsmag. Jeg var ellevild og synes stadig det er en af de mest fantastiske ting du har gjort for mig

Jeg elsker dig, fordi du får mig til at føle lykke i hverdagen. Et citat af Pearl Buck siger – ”Mange mennesker forsømmer den lille lykke, mens de venter på den store”.

Jeg er lykkelig når du får lokket mig med på golfbanen og vi går der i naturen med sebastian og kigger ud over havet.

Jeg er lykkelig når vi alle 3 ligger og putter søndag morgen selvom kl. er 6 og jeg er lykkelig når vi to får en alene-aften sammen og kun skal tænke på hinanden.Jeg er lykkelig hver gang jeg kigger på vores søn og ser hvor meget han ligner dig.

Jeg var knap så lykkelig da du for nogle måneder siden sagde ”Skat, du lugter ikke ligefrem af blomster”.

Du er noget af det bedste der er sket for mig. Du er mit sikkerhedsnet, der aldrig svigter, når jeg falder. Du støtter mig gennem svære tider. Du ryster ikke på hovedet af mig, når jeg giver mig til at tude, fordi jeg er bange for tandlæger og nåle. Du holdt mit hår og skiftede vand i spanden da jeg kastede op de første 3 måneder af min graviditet og du tog mine hormonudbrud med ro. Du var en kæmpe støtte i Sebastians første måneder, da jeg ikke kendte hans gråd og fortvivlet ringede til dig på arbejdet flere dagligt.

Du bevarer altid roen og får mig ned på jorden, når situationen kræver det.

Hej

En dejlig tale til din mand.

Den sætning, hvor du "siger" at din bror har fortjent at give dig væk mere end din far, synes jeg ikke rigtig om. Jeg kender ikke baggrunden for sætningen, men har en fornemmelse af noget "gammelt nag". Og det synes jeg ikke hører hjemme i den tale.

Historien omkring jeres forlovelse synes jeg er skøn. Har jeres gæster "hørt den til bevistløshed" synes jeg også at den kan kortes ned, men på den anden side, er det lige nøjagtig den historie, der gør, at I bliver viet den dag.

Ang. afslutning, så er der jo flere muligheder.

Du kan slutte af med at sige, at du elsker ham.

Har set en der sluttede af med at sige "Du er mit guld for enden af regnbuen" (Gør jeg iøvrigt også).

Der er masser af muligheder, hvis du tager en rundtur i de andre taler herinde.

Held og lykke med den.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mange tak for din kommentar.

Kan godt følge dig i med hensyn til den sætning du ikke kan lide. Men skal jeg bare slette den eller kan den laves om??

De fleste gæster kender slet ikke historien bag vores forlovelse. Derfor er det afsnit blevet lidt langt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes bare du skal slette sætningen om at din bror fortjener pladsen mere end din far gør det. Hvis du gerne vil have et eller andet med i den dur, kan du bløde det op og skrive et eller andet om, at det føles rigtigt for dig, at have din bror ved din side, som han har været det for dig hele livet og som du håber han vil være det resten af livet. Så får du også understreget hvor meget din bror betyder for dig.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) Det var lige før jeg skulle hente papir til at tørre øjnene - men jeg nåede lige at vende dem op i loftet..

Den er bare smuk, dejlig og rørende..

Jeg er også enig med de andre i, at sætningen om at din bror fortjener det mere end din far, ikke lyder så godt... Du skriver jo, at din far har været syg længe, så det virker som om du er sur på ham, over at han er syg..

Jeg ville slette den og så sige noget om hvor meget din bror betyder for dig i stedet for..

:thumbsupsmileyanim: Jeanet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det blå er det jeg er utilfreds med og det røde er min egen kommentar til det blå.

Hvis I ser striber på mig., er det ikke fordi I har drukket for meget, men fordi mine nerver sidder udenpå lige nu :thumbsupsmileyanim:Jeg synes selv det er en lidt sjov måde at åbne på frem for "nu er jeg ikke den store taler-smørren", men jeg synes det er lidt kringlet og er ikke sikker på at alle (bedsteforældre) vil forstå den.

Kære Stefan.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg savner vores far her i dag. Selvom far har været syg længe, har jeg aldrig forestillet mig at han ikke ville komme i kirken og gøre sin sidste pligt som far – nemlig at give mig væk til min nye familie. Da far fortalte at jeg ikke skulle regne med ham, var der ingen tvivl om hvem der skulle have æren. Det skulle du.

Lyder det ikke negativt??? Altså at han ikke vil gøre sin sidste pligt???

Jeg er glad for at du har fundet Marianne, for hun fortæller mig de ting som du ikke selv gør. For eksempel har du sagt, at hvis du skulle giv mig væk, så skulle du være iført pingvintøj og ved et besøg hos farmor, spurgte du hende om hun kunne overtale far til at komme i kirken.

Tusind tak for alle de ting du gør for mig bag min ryg. Du er den dejligste bror jeg kunne tænke mig.

Kære Christian.

Så blev vi endelig mand og kone og jeg har fået din families smukke efternavn. Jeg har mange sagt til at nu måtte du gerne fri. Min begrundelse var at jeg ikke ville have at der skulle stå Hansen på min gravsten hvis jeg skulle dø og at jeg ville hedde det samme som vores søn.

Til min fødselsdag sidste år gav din familie mig en retur-billet til London. Din gave til mig, var dit selskab. Vi tog af sted og havde det godt. Da vi skulle finde et sted at spise frokost, insisterede du på at vi skulle finde et sted med ”dug på bordene”. Et lidt finere sted og det fandt vi. Jeg var rigtig sulten da vi kom ind. Vi havde kun lige sat os da du skulle på toilettet. Der gik ikke mange sekunder før jeg fik gennemskuet dig og vidste at du ville fri. Jeg rørte knap min mad, men ventede bare på at du skulle få den lille æske op af lommen. Du sagde, at du havde en ekstra gave til mig og satte æsken frem. Jeg pakkede og du spurgte om jeg ville gifte dig med dig. Jeg svarede ja. Og så var det vist her tjeneren kom og spurgte om vi ville have dessert. Han så lettere fornærmet ud da vi sagde, at vi var lige midt i noget.. Han rakte ind over bordet og tog salt og peber væk.

Ringen var ikke den jeg utallige gange har udpeget for dig. Typisk dig at vælge noget andet. Lige så typisk er det dog at du har fundet en der er meget smukkere. Sådan er du bare. Du har denne evne til gang på gang at overraske mig og få din vilje på de sødeste, mærkeligste og temmelig tossede måder. For eksempel scorede du mig med den dårligste scorereplik i mands minde. Du var på arbejde på harlekin (et diskotek) og spurgte om vi skulle kysse kl.3 når du havde fri og for at det ikke skal være nok, så var du iført sort langhåret paryk, sort læbestift, sort neglelak og kunstig heksenæse. Jeg må ha’ været lidt desperat. :ilovebryllupsklar:

En anden gang overraskede du mig med en flyvetur i en 4-personers flyver. Grunden var, at jeg glædede mig rigtig meget til vi skulle flyve til Barcelona på sommerferie i 2005, fordi jeg ikke havde prøvet at flyve før. Du havde en bekendt som var uddannet pilot, så du fik lige ham til at give os en tur som forsmag. Jeg var ellevild og synes stadig det er en af de mest fantastiske ting du har gjort for mig

Jeg elsker dig, fordi du får mig til at føle lykke i hverdagen. Et citat af Pearl Buck siger – ”Mange mennesker forsømmer den lille lykke, mens de venter på den store”.

Jeg er lykkelig når du får lokket mig med på golfbanen og vi går der i naturen med sebastian og kigger ud over havet.

Jeg er lykkelig når vi alle 3 ligger og putter søndag morgen selvom kl. er 6 og jeg er lykkelig når vi to får en alene-aften sammen og kun skal tænke på hinanden. Jeg er lykkelig hver gang jeg kigger på vores søn og ser hvor meget han ligner dig.

Jeg var knap så lykkelig da du for nogle måneder siden sagde ”Skat, du lugter ikke ligefrem af blomster” :bestwishes:

Kan man godt skrive sådan?? Jeg elsker jo vores søn. Synes sætningen får mig til at fremstå som om jeg gerne ville ha' ventet med at få barn. Hvad synes I?

Du er noget af det bedste der er sket for mig. Du er mit sikkerhedsnet, der aldrig svigter, når jeg falder. Du støtter mig gennem svære tider. Du ryster ikke på hovedet af mig, når jeg giver mig til at tude, fordi jeg er bange for tandlæger og nåle. Du holdt mit hår og skiftede vand i spanden da jeg kastede op de første 3 måneder af min graviditet og du tog mine hormonudbrud med ro. Du var en kæmpe støtte i Sebastians første måneder, da jeg ikke kendte hans gråd og fortvivlet ringede til dig på arbejdet flere dagligt.

Du bevarer altid roen og får mig ned på jorden, når situationen kræver det. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor jeg ville være uden dig.

En eller anden form for afslutning mangler stadig

Håber den er til at læse når nu jeg har sat en masse farver ind.

Redigeret af Stellah
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for din kommentar.

Kan godt følge dig i med hensyn til den sætning du ikke kan lide. Men skal jeg bare slette den eller kan den laves om??

De fleste gæster kender slet ikke historien bag vores forlovelse. Derfor er det afsnit blevet lidt langt.

Hej igen ;o)

Jeg synes at den helt skal droppes.

Idet dine / jeres gæster ikke kender den dejlige historie omkring jeres forlovelse, så synes jeg ikke den kan .. eller skal... kortes ned.

Dejlig tale.

PS Husk en pakke servietter din din mands øjne ;o)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer