Ea bea buksetrold

Hvor lang tid før skal brudekjolen, prøves og evt købes???

23 indlæg i dette emne

Så melder jeg mig på banen igen.

Hmm, hvor lang tid før ens bryllup skal man kigge på kjoler, og prøve dem??

- Jeg skal jo først giftes den 17 maj 2008, så¨der er jo tid endnu. men jeg ved også at lige pludselig, så er vi i februar og så er jeg ikke kommet videre..!!

Og hvad hvis jeg falder for en kjole nu, men fortryder senere hen fordi jeg har set en anden og hvad så med de modeller der kommer til næste år?

Håber i forstår hvad jeg mener.

Knus og kram fra

Ea

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var ude for at se min i starten af maj. Jeg troede at jeg var i god tid :shooter: , men den kjole jeg valgte var ikke hjemme i min størrelse.

Så den skulle først bestilles, og den er først hjemme i starten af september.

Jeg skal giftes d. 29-9. Så hvis jeg bare var kommet en uge efter kunne det ikke nåes. Der bliver ikke meget tid til tilrettningen.

Vi når det nok, men får den nok først hjem om onsdagen i samme uge som bryllupet. Bare der ikke går noget galt :super:

Så jeg syntes bare at du skal tage ud i god tid: Hvis jeg skulle gøre det om ville jeg starte 6-7 måneder før. Før det kan du jo lede efter nogle på nettet.

0

Del dette indlæg

Jeg var i lige så god tid som dig, eller mere endda, jeg købte min for lidt mere end et år siden. Jeg synes det er lige lidt for tidlig, jeg er flere gange kommet i tvivl om hvorvidt det var den rigtige kjole jeg har valgt, fordi der går så lang tid imellem jeg ser den. Så et godt råd - vent til ca. 6 md. før brylluppet. Så kan du bruge ventetiden på at finde præcis de kjoler du vil ud og prøve, samt finde din stil.
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte min kjole i februar og skal giftes 1/9.

Butikken, jeg købte den i, havde ophørsudsalg, så der var kun den... Jeg fik den med hjem med det samme, og så får jeg den rettet til et andet sted... Så jeg har haft den i et halvt år inden brylluppet...

Normalt kan er der lang ventetid på den kjole man vil have, og derfor er det en god ide at kigge sig lidt omkring 6-7 mdr før ;)

Jessie

0

Del dette indlæg

Jeg var ude for at se min i starten af maj. Jeg troede at jeg var i god tid :rolleyes: , men den kjole jeg valgte var ikke hjemme i min størrelse.

Så den skulle først bestilles, og den er først hjemme i starten af september.

Jeg skal giftes d. 29-9. Så hvis jeg bare var kommet en uge efter kunne det ikke nåes. Der bliver ikke meget tid til tilrettningen.

Vi når det nok, men får den nok først hjem om onsdagen i samme uge som bryllupet. Bare der ikke går noget galt :cheerleader3:

Så jeg syntes bare at du skal tage ud i god tid: Hvis jeg skulle gøre det om ville jeg starte 6-7 måneder før. Før det kan du jo lede efter nogle på nettet.

Ja - de tager ca 4 mdr at få hjem, og som regel skal de bestilles - medmindre du er heldig at finde en på udsalg du kan lide.

God fornøjelse.

Mia

0

Del dette indlæg

Butikkerne siger mindst ½ år før

Jeg købte min 11. november 2006 og skal giftes den 15. september, så ca 10 måneder før købte jeg den og jeg har på intet tidspunkt været i tvivl om det var den rigtige kjole jeg købte.. Kjolen var først hjemme i butikken i min størrelse i april, så ca 5 måneder ventede de på den.

Knuz Mia :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Jeg bor i Australien og da jeg gerne ville have min mor med havde jeg egentlig taenkt mig foerst at kigge naar jeg ankommer til DK 3 uger foer mit bryllup, men det lyder saa som det naermest er umuligt at finde en kjole der passer eller evt. faa syet ind???

Er det forstaaet rigtigt??

Kram Mia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Ea!

Vi deler jo bryllupsdag - skal også giftes d. 17/5-08 - så vi følges ad helt til døren :rolleyes: .

Jeg har tænkt mig at tage ud og kigge på, prøve og måske endda købe kjole i oktober måned, så jeg er sikker på at kunne få, hvad jeg vil have. Og finder jeg ikke den helt rigtige, så er der stadig tid til at få syet en efter eget design - har jeg faktisk også overvejet lidt. Kunne måske tilføje et spørgsmål til tråden: Hvor lang tid skal man beregne for at få syet det store skrud? Nogen med erfaringer?

Held og lykke med kjolejagten.

-HAHA- Camilla.

0

Del dette indlæg

Jeg bor i Australien og da jeg gerne ville have min mor med havde jeg egentlig taenkt mig foerst at kigge naar jeg ankommer til DK 3 uger foer mit bryllup, men det lyder saa som det naermest er umuligt at finde en kjole der passer eller evt. faa syet ind???

Kram Mia

Jeg tror at du skal være heldig, for at nå det på 3 uger.

Men det kommer også an på vor kræsen du er -HAHA- Udvalget er nok ikke særlig stor, med den tidsfrist.

Så må du nok tage, hvad de har. :rolleyes:

Men du kan selvfølgelig også være utrolig heldig at kjolen bare lige er der.

Personlig vil jeg ikke turde vente. Jeg var heldig at jeg kan nå at få min :)

0

Del dette indlæg

Kram Mia

Tre uger er ikke meget, men hvis nu du kunne finde kjoler på nettet som du mener kunne være dig, snakke med butikkerne om situationen, så kunne det da være.... Kan du f.eks. bruge kjoler fra Lilly, så har de dem jo ofte hjemme! ..... Bare et forslag!! Jeg mener.... Det må da kunne lade sig gøre!

Jeg ville forsøge at maile med nogle butikker og hvis det er nogle af de større, kan det vel nok lade sig gøre!?!?

Held og lykke :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Ea

Jeg skal giftes ugen før dig og har allerede været ude og prøve den første kjole :) . Ved godt det er tidligt, men jeg havde forelsket mig i en model fra 2006 og måtte bare finde ud af om det var DEN. Det var det ikke, men fik prøvet mange forskellige kjoler :rolleyes: hvilket er helt fantastisk. Regner med at skulle ud og kigge "rigtigt" i august/september -HAHA-

Carina

0

Del dette indlæg

Man kan jo bare tage ud og kigge og prøve alt det man vil.. Der er jo ingen som siger, at du skal bestemme dig lige nu og her. Som jeg hører det herinde fra, så har flere af pigerne været rigtig mange steder og prøvet rigtig mange kjoler inden den rigtige dukkede op..

Det er SKÆGT at prøve brudekjoler!! Kan I huske fornemmelse første gang man tog en på? Jeg fnisede som en skoletøs, og kunne slet ikke styre mig. Syntes det var SÅ komisk at jeg skulle have sådan en kjole på :rolleyes:

Min veninde som var blevet gift ½ år før kunne godt huske fornemmelsen, og min mor var bare helt vild for selv at hoppe i et par stykker -HAHA-

0

Del dette indlæg

Hej Ea

Jeg skal giftes ugen efter dig og skal ud og se på en brudekjole om 12 dage...hvis det lige er drømmekjolen, så køber jeg den og får den opbevaret hos en veninde eller mine forældre, så jeg ikke kommer til at gå og kigge på den hele tiden og dermed kan komme i tvivl...

Uhh det bliver sjovt at skulle prøve kjole :cheerleader3:

Kh Bettina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej! :thumbsupsmileyanim:

Jeg skal giftes 14. juli i år og jeg begyndte at kigge i september sidste år, men mest fordi jeg ikke kunne vente. Jeg havde dog sat mig for, at jeg ville vente lidt længere med at købe kjolen, da mange af de nye kollektioner begynder at komme i efteråret. Jeg fandt den kjole, som jeg endte med at købe, allerede det første sted jeg var i september, men jeg købte den altså først i december (jeg havde dog bestilt den i november)

Mit råd vil være; Se dig godt om, besøg en masse butikker og prøv en masse kjoler og mærk godt efter indeni, hvordan du har det med kjolerne. Når du føler du har fundet KJOLEN og du har købt den, så LAD VÆRE MED at kigge efter og prøve andre kjoler! Man kommer så nemt i tvivl og man kan altid blive ved med at finde kjoler, som man så synes er MEGET smukkere end ens egen. Det er bare så ærgeligt at stå med en kjole man har fortrudt...

Jeg vil nok sige at du skal ud 6-9 måneder før brylluppet :cheerleader3:

Knus fra mig :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej.. ja du er ikke alene om det spørgsmål. Jeg skal giftes d. 14 april 2008:o), og går rundt med de samme tanker. Uhhhh er så spændt. Kigger meget på nettet for at få inspiration til kjolen, men det er jo noget helt andet når man først skal ud og prøve.

0

Del dette indlæg

Hej

6 måneder i forvejen er ikke for tidligt!

Har du overvejet at få kjolen syet? Det behøver ikke at være dyrere end de færdigproducerede og du kan få kjolen præcis som du ønsker det: skræddersyet og i ren silke.

Du er velkommen til at kikke forbi silkehuset, vi har et stort udvalg i brudesilker og vejleder gerne med hensyn til snit og farvevalg. Vi kan også tilbyde inspirationsbilleder og henviser til forskellige skræddere.

Med venlig hilsen Dina Bergstrøm

silkehuset, Frederiksborggade 1B, 3. sal, 1360 København K., tlf. 21 64 09 61, www.silkehuset.dk

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Jeg skal giftes den 13-10-2007 og købte min kjole i starten af februar - den kommer først hjem i næste uge og kan bare ikke vente med at hoppe i den igen og mærke om "suset" stadig er der :boohoo:

Så jeg er også sikker på at minimum ½ år før ikke er spor for tidligt:-)

Gitte :bearhug:

0

Del dette indlæg

Nu gør I mig jo helt nervøs!!!! :bestwishes:

Skal giftes 20. oktober 2007, og skal ud at kigge på kjole på tirsdag. Har været afsted én enkelt gang før - i Lilly, og det var nogle vildt flotte kjoler, men jeg tror mest det var forbløffelsen over at se mig selv i en kjole. Jeg har (og er stadig) været meget i tvivl om jeg skal have den helt store hvide brudekjole - har også overvejet at få den syet... Jeg tror i hvert fald ikke jeg ender i en helt traditionel hvid kjole.

:cheerleader3:

Nu må vi se, hvad det ender med - glæder mig i hvert fald til tirsdag, hvor min mor og jeg skal ud at kigge, prøve - og måske købe!!!! Tror egentlig min mor har flere skrubler over, hvad jeg ender i, end jeg selv har :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Jeg tror at det er meget individuelt..

Jeg købte min i februar og skal giftes her på lørdag. Det kunne sagtens nås..

Men det kommer jo an på hvordan og hvorledes med kjolen om de har den hjemme til dig, eller om den skal bestilles hjem til dig.

Jeg var heldig der var kun en kjole og den var lige til mig. Der er ikke flere af den slags og den er bare superfed.. + jeg fik en super betjening..

Så igen det er meget individuelt..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer