JKKSV

Hvem skal med?

35 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Min personlige mening

Så vil jeg sige nej... Når du ved de har kærester når indbydelserne skal sendes ud synes jeg ikke man kan undlade at invitere kæresterne.. Hvad med at invitere pigerne over sammen med kæresterne så i kan lære dem at kende.. Hvis jeg fik en indbydelse til bryllup hvor min kæreste ville jeg melde fra alene af den grund at jeg synes det er mangel på respekt for mig og min kæreste.

Knuz Mia :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har inviteret alle kærester med. Der er så en af mine veninder der har en kæreste som vi aldrig har mødt. Vi synes det er lidt underlig at der er en person som vi slet ikke kender der kommer til brylluppet, men jeg kunne aldrig finde på at invitere hende uden ham. Han bliver dog ikke inviteret med til min kærestes polter...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis de har været sammen med deres kærester længe, synes jeg man bør inviterer dem med

Enig! Og så ville jeg som Mia (Mtune) skriver eventuelt invitere dem over sammen med kæresterne.

Vi har selv inviteret en fra min familie sammen med hans kæreste. Jeg havde på daværende tidspunkt overhovedet ikke set hende, men er så stødt på hende en enkelt gang, men det er så bare det, man må tage med. De har nemlig været sammen i mere end et år, og desuden bor de sammen, så der er ikke rigtig noget valg, om hun skal inviteres med eller ej.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes måske at det kunne blive en lidt akavet situation. Men det er jo helt op til dig. Det er jo dit bryllup.

Men man skal nok overveje, hvordan man selv ville have det i den, i den situation.

Jeg ville blive skuffet, hvis min kærste ikke blev inviteret med til min venindes brylup :cheerleader3:

Vi skal have 2 venner, med kærster vi ikke kender, med til vores bryllup.

Men de skal dog ikke med til polterabend....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dette spørgsmål har også været oppe et par gange, og der er nogen, som har haft rigtig dårlige oplevelser med ikke at invitere kæresterne med. Personligt ville jeg aldrig invitere en ude at invitere kæresten - uanset hvor godt eller skidt jeg kender og/eller synes om ham/hende. Jeg ville selv blive enormt skuffet, hvis det skete for os, og i mine øjne er det bare dårlig stil.

Det var dog også medvirkende årsag til at jeg ikke inviterede 3-4 af mine efterskoleveninder. For de har allesammen kærester, som jeg ikke har mødt, og så bliver det pludselig til 6-8 gæster mere...

Der kommer dog tre gæster til vores bryllup, som jeg ikke har mødt. En af Williams kammeraters kæreste, min fætters kæreste og en af Williams veninders svenske kæreste. Det sværeste ved de tre er sådan set bare at få dem placeret på bordplanen, fordi man ikke ved, hvilke typer de er. MEn det går nu nok!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det har jo været diskuteret en del gange herinde før, men vi tager den lige igen ;)

Vi har valgt IKKE at invitere kærester med, overhovedet! Både af hensyn til, at vi så ville blive for mange gæster til at være på vores bryllupssted, men mest af hensyn til at vi egentlig gerne vil fejre vores bryllupsdag med de mennesker, vi kender og holder af, og ikke gider at have en masse ukendte ansigter med.

Bortset fra et enkelt tilfælde af surmuleri har alle taget det fint, og alle vores gæster forstår os godt (det er mere her inde på BK at det kniber :cheerleader3: ). De venner osv., som vi vidste har kærester, ringede vi til før invitationerne blev sendt ud og forklarede vores valg, så der er ingen problemer.

I det hele taget kan jeg slet ikke se at det er et problem... Hverken nu eller efter brylluppet er Jesper og jeg forbundet ved hoften; vi har da f.eks. venner, som kun er vores "egne", og det er helt fint. Jeg ville aldrig som kæreste (eller kone for den sags skyld) surmule over ikke at blive inviteret med til bryllup hos nogle af hans venner, hvis det var mennesker, jeg aldrig før har mødt i mit liv?! :toot: Jeg ville da næsten foretrække ikke at "trænge mig på" i deres private fest, hvis jeg kun blev inviteret af "pligt" og ikke fordi de kender mig...!

Så altså; JA, naturligvis kan du det! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ligesom Mariehøne valgt ikke at invitere vores venners kærester, kun dem som har barn sammen og så min barndomsveninde, men hendes ser vi også rigtig meget. Alle har taget det hekt fint, folk har lige spurgt os om invitationen også galdt kæresten, og ikke en er blevet fornærmet over hvordan vi ar valgt. Der har været fuld forståelse for at det er svært at lave en gæste liste, og man gerne vil have dem med man kender.

Så jeg syntes sagtens man kan have sådan en løsning, men at den skal være konsekvent som enten alle venners eller dem der ikke er gift og har børn, som vi har gjort det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi var lidt i samme problem men da vi ønsker et intimt bryllup hvor vi gerne vil dele vores dag med dem vi holder af har vi valgt kun at inviterer de påhæng med vi har noget at gøre med, det vil sige at der er to venne par med, ellers er det uden påhæng da jeg vil synes at det er underligt at holde fest for folk jeg eller min mand ikke kender, vi bliver 60 med den nærmeste familie og venner så det synes jeg ikke er noget problem, og dem der er inviteret synes faktisk at det vil være bedst sådan, da der kan komme mange andre anledninger, hvor vi kan ses noget mere, og mine veninder har altså været sammen med deres kærester fra 1-6år så det er ikke fordi vi ikke kender til dem, vi har bare ikke så meget med dem at gøre. men jeg vil ikke have at mit bryllup bare skal være sådan et "show" men en dejlig fest og jeg synes godt det kan blive for anstrengt hvis der er nogen med man ikke kender. det var lidt langt men det er min mening.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvor jeg glad for at finde denne tråd!

Sidder selv med samme problem..... 2 af mine veninder har nemlig fundet kærester for kort tid siden, som vi ikke har mødt endnu.

Og hvad gør man så? :)

Vi har valgt at dem vi ikke har set og hvor parret ikke bor sammen får ikke kærester med.

Håber bare det bliver modtaget godt :toot:

Sikke meget man skal overveje! Og dårlig samvittighed over alt muligt pjat!

Det er hårdt at være zilla! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er meget op til dem der skal giftes - Det har jo både noget at gøre med hvad man har mest lyst til, men også økonomien...

Vi har selv inviteret alle kærester med, som vi kendte til på det tidspunkt - Jeg har 3 svenske kusiner jeg ikke ser så tit, men som jeg gerne ville have med til brylluppet og da havde jeg det selv sådan at så skulle deres kæreste også inviteres med for hvis de inviterede mig til deres bryllup var der nok stor sandsynlighed for jeg ikke ville komme hvis min kæreste ikke blev inviteret med... Specielt når man skal tage langt for det er det noget hyggeligere at have kæresten med... Men mine forældre betaler også for middagen og drikkevarer og hvis de ikke gjorde det ville vi nok ikke have råd til at gøre det på den måde på nuværende tidspunkt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har inviteret alles mænd og kærester med. Vi har også sagt til dem der ikke har nogen kæreste på nuværende tidspunkt, at hvis de får er de velkommen til at tage dem med - vi vil selvfølgelig bare lige have besked.

Så jeg synes man iniviterer kærester med. :cheerleader3:

Det har vi også gjort!

Men jeg tror faktisk det kommer meget an på dels hvilken type fest man holder - er det nærmeste familie og mx 40 mennesker eller er det Gud og hver mand og nærmere 120 gæster. Og dels er det jo også et spørgsmål om hvad man plejer at gøre som par og i omgangskredsen...

I bund og grund er det jo helt 110 % op til brudeparret, da det trods alt er jeres fest - og formentlig også jer, der betaler.

Vi har ikke så meget familie, og vi inviterede ca. 55 personer - bliver 47. Heraf er størstedelen altså venner, og jeg kunne ikke forestille mig ikke at invitere dem med :toot:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er en super svær situation at stå i, og der er gode argumenter for både et ja og et nej...

Vi har nogle enkelte hvor påhæng ikke er blevet inviteret med. Det er vores fest, og hvis der er nogen som vi ikke har lyst til at se den dag, ja så bliver de ikke inviteret med, så må deres partner takke ja eller nej. Jeg ved godt at det lyder lidt hårdt... Vi har diskuteret det meget frem og tilbage især med en enklet, men vi endte med at lytte til vores mavefornemmelse.

Som det også er blevet nævnt længere oppe i tråden, så kommer det jo også helt an på hvilken type fest man holder. Hvis vi havde holdt en stor fest med over 100 gæster, så var personen nok kommet med.

Lyt til jeres mavefornemmelser og gør det der gør jer glade! Det er jeres store dag og så skal "burde" ikke styre hvem der skal med eller ej...

Jeg håber I finder en god løsning!

:rolleyes: Anne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi staar i samme situation i oejeblikket.. Jeg tror vi ender med at invitere min barndomsvenindes partner med, men det er helt uden tanke fordi de bor sammen og har barn - selvom jeg ikke bryder mig om ham skal han med... Derudover har jeg 2 andre veninder der skifter kaeresten ud hele tiden, saa de bliver ikke invitere da jeg ikke oensker folk der som ikke kender mig og ikke vil ku bidrage til en fantastisk dag...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puh ha! Det kunne være mig selv der havde skrevet det spørgsmål... Vi sidder nemlig i præcis samme situation. Efter nøje overvejelse og tænken frem og tilbage, har vi tre stk. der er blevet inviteret uden kærester. Simpelthen af den grund at vi aldrig har mødt vedkommende. Jeg synes at det ville være alt for mærkeligt at invitere en person som man slet ikke har mødt, og som egentlig aldrig rigtig har været interesseret i vores liv. :thumbsupsmileyanim: Personerne har haft fuld forståelse herfor, og kommer selvfølgelig bare uden påhæng.

Jeg har talt en del med mine andre veninder om det og de synes også at det er ok. De har selv sagt at hvis de fik en kæreste på nuværende tidspunkt, skulle jeg overhovedet ikke føle mig forpligtet til at invitere ham med. :thumbsupsmileyanim:

SÅ det er det vi har gjort, selvom der nok er nogle der vil synes at at det er underligt. Men man må jo stoppe et sted!

Håber du finder ud af det!

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja puh emnet bliver bare ikke lettere af at den efterhånden har været oppe mange gange...

Mit bud er at man virkelig skal tage efter ens egen mavefornemmelse. Vi har selv lige stået i samme siruation, da vores bestman fandt sig en kæreste, så det blev et gylden kompromis ud fra hvad vi følte for. Kæresten blev inviteret med til vores frokostbuffet, men ikke hendes to børn, da vi synes at det endnu var så nyt. Hun blev dog heller ikke inviteret med på den efterfølgende tur, hvor vi skal op på Gl. Vraa slot og spise sammen med bestman og 1. brudepigen. (Det skabte iøvrigt en helveds ballade fra hendes side)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også inviteret kærestepar med - dog vil der måske være nogen, der får kærester i perioden fra vi sendte indbydelser ud til brylluppet og de er altså ikke inviteret med. Grunden er, at vi ikke ønsker at have nogen med, som vi så måske aldrig ser igen, fordi forholdet ikke holder andet end et par måneder alligevel.

Jeg har selv været inviteret med til et bryllup, hvor min kæreste ikke var inviteret. Grunden var pladsmangel. Jeg respekterede brudeparrets begrundelse (min kæreste havde dog takket nej, hvis jeg ikke var inviteret med til en af hans kammeraters bryllup). Det hele faldt bare lidt til jorden, da alle andre i vores vennekreds' kærester var inviteret og jeg sad der uden min kæreste... Hmmm....

Så derfor er mit råd til jer: Enten inviterer I alle kærester med (altså hvis det er nye forhold, så spørg, om jeres ven/veninde ønsker kæresten med) ellers inviter ingen kærester med. I hvert fald skal I gøre det ens for hver enkelt vennegruppe.

Håber, I kan bruge mit råd.

Hilsen Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer