marina29

Lav dit eget slør

92 posts in this topic

Så vil jeg lige smide et billede ind. Jeg valgte at lave mit slør selv og sætte en blonde på rundt i kanten. Det hele løb op i 120 ,- og så er der en del tyl tilbage.

Det eneste man skal huske er at sætte kammen på den rigtige side - det gjorde jeg ikke i første omgang, så den måtte pilles af igen.

Det ser meget flot ud, og tyllen ser blød og fin ud, ikke så stiv, som noget at det, jeg fik købt.

0

Annonce ♥

Så vil jeg lige smide et billede ind. Jeg valgte at lave mit slør selv og sætte en blonde på rundt i kanten. Det hele løb op i 120 ,- og så er der en del tyl tilbage.

Det eneste man skal huske er at sætte kammen på den rigtige side - det gjorde jeg ikke i første omgang, så den måtte pilles af igen.

Det ser meget flot ud, og tyllen ser blød og fin ud, ikke så stiv, som noget at det, jeg fik købt.

Du skal ikke købe almindelig tyl, men det der hedder brudetyl :rolleyes: Det er "blødt" og falder bedre :rolleyes:

0

Super tråd! Jeg ved endnu ikke helt om jeg skal have slør, men jeg nægter i hvert fald at betale 1000 kr for et

og når man i forvejen er fiks på fingrene og dus med sin symaskine er et hjemmelavet et jo en oplagt mulighed :cheerleader3:

0

Jeg tror simpelthen også jeg bliver nødt til at prøve at lave et slør selv :cheerleader3:

Synes simpelthen at 1500,- for et slør er rigtig mange penge :cheerleader3:

0

Annonce ♥

endnu engang vil jeg anbefale ebay... der er fine slør til meget billige penge :lol:

0

Fantastik. Har selv været ude, at prøve kjoler i dag, og nægter altså bare, at give så mange penge for et slør...

Glæder mig til, at forsøge, at lave mit eget... :lol: 'Tak for fidusen (Skrev jeg det(?) :)

0

Fantastik. Har selv været ude, at prøve kjoler i dag, og nægter altså bare, at give så mange penge for et slør...

Glæder mig til, at forsøge, at lave mit eget... :lol: 'Tak for fidusen (Skrev jeg det(?) :)

Det ene slør jeg skal lave kommer i 100 kr det næste i 150 kr (har en datter og svigerdatter der skal giftes)

0

:lol: fantastisk!

Selv med 10 tommelfingre ser jeg mig nødsaget til at prøve selv at fabrikere mit slør. Det lyder jo vildt nemt. :D

0

Annonce ♥

hej.... er ved at lave mit slør efter opskirften.. men kan ikke finde en kam... nogen der ved hvor de kan fåes ?

0

Hej jeg er også i fuld gang med mit slør efter ovenstående opskrift og det er superlet og ser faktisk rigtig pænt ud skal nok lægge billeder ind når det er færdigt.

Og til Majali jeg har købt en gennemsigtig plastikkam uden pynt for 16 kr i en butik der hedder "Glitter" en kæde med alt mulig tingeltangel som har flere butikker i København og omegn så mon ikke de har i resten af landet også.

Samlet komme mit slør inkl. pynt i form at perler og blomster til at koste lige under 100,- Så det kan jeg lide da Lilly ellers ville have 1000,- for det jeg prøvede!

0

De fleste MATAS'er har også de gennemsigtige kamme.

0

Ej hvor godt :cheerleader3: Tusind tak..

Gik faktisk og overvejede at sku ha slør, da jeg tænker mere og mere på, at kjolen uden slør blir for "konfirmations"-agtig... er jeg bange for i hvert fald.. specielt fordi den ska være kort (til udner knæene) så et talje langt slør ville da være total flot :thumbsupsmileyanim:

Du bestemmer jo selv hvor langt det skal være... Der er angivet disse forslag:

Skulder: 45-50 cm

Talje: 75 cm

Fingerspids: 100 cm

Gulv: 150-180 cm

Slæb: 270 cm

Jeg selv har målt efter min egen krop istedet for med målebånd. Sat stoffet ca. der hvor jeg ville have det på hovedet og klippede det ca. ved tajlen. Det behøver jo ikke være så nøjagtigt...

mangler bredden - bruger i hele stoffets bredde

0

Annonce ♥

jeg har brugt stort set hele bredden på stoffet mener det var 140 cm, og har nok brugt ca. 120 i bredden.

0

jeg har brugt stort set hele bredden på stoffet mener det var 140 cm, og har nok brugt ca. 120 i bredden.

takker mange gange for hjælpen

0

Super god tråd, den er jeg helt med på :cheerleader3::):)

Nogen der ved hvor man kan købe små fine sten til at sætte på? Og skal de sys på eller....

Tak

0

Hej jeg er i gang med at sy perler på perlemorsfarvede jeg har købt en pose i Stof Og Stil til ca. 10 kr og der er RIGELIGT, men jeg ved ikke med sten? Perler er i hvert fald intet problem ud over det tager tid - men det er hyggeligt!!!

0

Annonce ♥

Super god tråd, den er jeg helt med på :cheerleader3::):)

Nogen der ved hvor man kan købe små fine sten til at sætte på? Og skal de sys på eller....

Tak

i stofbutikker - jeg syr mine på sløret

0

vil da gerne se flere slør med blonder på -har i ikke billeder

0

Beklager mit har ikke blonder men derimod perler og små blomster. Jeg er dog ikke helt færdig endnu det tager noget tid med de der perler og manden må jo ikke være hjemme når jeg laver det. Men skal nok lægge et billede ind når det er færdigt. :thumbsupsmileyanim:

0

Beklager mit har ikke blonder men derimod perler og små blomster. Jeg er dog ikke helt færdig endnu det tager noget tid med de der perler og manden må jo ikke være hjemme når jeg laver det. Men skal nok lægge et billede ind når det er færdigt. :thumbsupsmileyanim:

takker for det -

glæder mig til at se det

0

Annonce ♥

blonden er den lysere eller mørkere end sløret

0

blonden er den lysere eller mørkere end sløret

er der ikke flere der har syet slør - kan man bruge hvidt bånd på knækket hvid slør

0

passer blonden til din kjole eller - jeg er kommet i tvivl om det jeg har købt

0

post-21950-1180896480.jpg

nu spørger jeg dumt rynker i på symaskinen det gjorde jeg og det gik ikke godt heldig at kunne redde det ved at klippe 1 cm af i bredden

0

så er sløret klippet - monogram er syet på -mangler at sy kant på - er der ikke flere der har syet slør og vil vise det frem

0