Guest MariaogKennet

Børn til bryllup

10 indlæg i dette emne

Hej Allesammen...

Vi sidder lidt her i et dilemma....

Vi ( brudeparret ) har to nevøer og en niece. Dem vil vi gerne have som brudesvende og -pige. De er alle tre på mellem 1 og tre år.

Vi har begge to meget store familier - så vi skal jo på et eller andet tidspunkt skære fra.

Kan man godt tillade sig at sige at brudeparrets nevøer og niecer er velkomne hvorimod at fætre og kusiners børn ikke er inviteret ( altså vores granfætre og kusiner )

Hvis alle skal med bliver vi over 110 mennesker og det syntes vi er for meget. Uden granfamilien bliver vi 72...

Hva sys I ? er det ikke fair nok ?

KnuZ Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det synes jeg godt I kan.

Vi har valgt at vores børn ( 1 og 6 år ) skal være brudebørn. De kommer med til receptionen, men ikke festen. Festen er kun for voksne. Min lillebror kommer dog med til festen ( han fylder 17 år dagen efter bryllupet )

Tine

Redigeret af Klyver
0

Del dette indlæg

Vi havde vores egne 3 børn med som brudepige og brudesvende, derudover var der et par som havde fået lov til at tage deres knægt på næsten 2 med - men det var også kun fordi de kom helt fra Luxembourg. Min mands niece og nevø (læs: deres forældre) fik buddet om at komme med, men forældrende takkede nej!!

Der var ingen sure miner over at det stort set var uden børn - faktisk så havde de fleste forældrepar der var med det rigtig godt med at de kunne få lov til at tage ud og hygge og fejre os uden deres børn hængende i skørterne.

Jeg synes det er helt fair - og så husk lige at det er jeres dag! Hvilket betyder at det er jer der bestemmer og planlægger hvordan I gerne vil have det hele til at foregå!!!!

Held og lykke med det

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan I roligt gøre. Vi havde vores datter på 2 år og min niece på 4½ som brudepiger. Det var også med om aften. Men vi havde booket barnepiger, som sov på hver deres værelse med vores børn. På den måde fik de lidt ud af aften, men samtidigt skulle vi ikke bekymrer os om dem. Der var to voksne barnepiger som passede dem fra kl. 20.00

Vi havde også i vores fam. andre børn, men det blev som sagt kun de to piger som var med. Ingen sure miner her. Synes sagtens I kan gøre det.

Kærlig hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg tilslutter mig koret...

Vi har valgt at invitere vores søskendes børn med, men det er ikke sikkert de to yngste kommer med (begge under 1½ år). Vores er 4½ og 7 til november og det er deres fætter og kusiner, der er budt med. Lige så meget for at vores egne har nogle at lege med ;o)

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig kan I det. Det er jeres fest..

Vi har også kun inviteret nevøer og niecer, så at min dreng har noget selskab i løbet af aftenen. Vi har overhovedet ikke hørt sure miner over det.

Var også til bryllup ved min kusine hvor min dreng ikke var inviteret med, men deres nevøer var..

Knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hejsa,

Vi har også valgt ikke at invitere børn med udover vores søskendes børn, altså vores nevøer og niecer- de er 3 1/2 og 1 år.

Vores søskende har fået valget om de vil have dem med, for der bliver jo kun dem - og det kan hurtigt blive opmærksomhedeskrævende for forældrene eller bedsteforældre. Derfor må de selv afgøre hvad de har lyst til.

Min svigerinde var rigtig glad for at vi gjorde opmærksom på det, for de kunne rigtig godt tænke sig at feste lidt uden at være 100 % afhængig af børnene - og ellers ville de ha´taget dem med for vores skyld.

Dog skal børnene med i kirken, hvorefter de bliver hentet.

GOD FORNØJELSE!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi har haft samme dilemma herhjemme. Vi har valgt overordnet ikke at invitere børn med til vores bryllup. Dvs det passer alligevel ikke helt. Min søskende er aldersmæssigt i hver sin ende af skalaen da vi ikke helt har samme forældre kan det jo sagtens lade sig gøre.

Mine og min mands nevøer og niecer er ikke inviteret. Jeg har to små søskende som ikke helt er voksne 6 + 14 år - de er som de eneste inviteret med da de har en tættere tilknytning til os end resten af børnene. Jeg ved endnu ikke om min lillesøster(6) kommer med, da der ikke er andre børn, men jeg forventer da at min bror(14) kommer med for han er jo næsten voksen.

Anyway - Det synes jeg sagtens at I kan.

/Britta

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer