MaikenHolm

Maiken & Karstens bryllup 08.09.07

1,345 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

EN UTROLIG HISTORIE!!! :bearhug:

Min kæreste skulle som sagt til kollegial hygge, hvor de efter arbejde skulle spise en pizza - troede han!!! Hør en utrolig historie om hans fantastiske kolleger...

Torsdagen er en lang arbejdsdag på kommunen, hvor han arbejder. En time før endt arbejdstid (kl 16.30) kommer hans chef ind og siger hun skal snakke med ham. På kontoret er også en anden kollega (kvinde som også skal giftes 8/9), som chefen vil snakke med. Kollegaen ser nervøs ud, mens Karsten er forunderet. Pludselig hiver hun en flaske hvidvin op, skænker et glas og siger de skal følge hende.

Da de træder ind i rådhusets kantine står 50 kolleger i lange kjoler og jakkesæt. Bordene er festligt dækkede med duge og Karsten er mundlam. Kollegerne har simpelthen lavet en polterabend for ham og hans kollega Mette! Alle har de været ude/hjemme at skifte til fint tøj og sætte hår mens Karsten simpelthen INTET har opdaget! Han får tre sjusser, som han skal bunde, og så går de til bords...

Karsten er "dagens gom" pyntet med rød butterfly og kollega Mette er "dagens brud"! En kollega Karsten ofte tager pis på rejser sig op og siger han er toastmaster - og ønsker "brudeparret" (!) velkommen. Og så begynder de at synge en fra et hæfte, der ligger ved hver kuvert!

Vi siger nu velkommen

til denne polterfest,

hvor bruden og så gommen

skal være hæders "gæst".

Lidt øvelse gør mester,

lær´blot af jeres gæster.

Vi håber både brud og gom

en masse viden får,

så de er forberedte når,

det store bryllup står.

Herefter begynder en 3 retters menu, som er bestilt fra en nærliggende kro. På et tidspunkt slår "toastmaster" på glasset og annoncerer at nu holder "gommen" tale! Karsten må så op og improvisere en tale til sin "kommende brud"! Under talen går der en hat rundt i salen, som kollegerne trækker en seddel med ord, som Karsten skal flette ind i talen - a la teatersport.

Efter "gommens" tale er der en længere talerække fra kollegerne, der siger MANGE rosende ord! På et tidspunkt bliver Karsten hevet op for at synge kareoke (som de også har med!) til Gry sangen "kloden drejer". Nu ER Karsten ikke den store sangfugl, men synger som han bedst kan!

Hver gang enten "bruden" eller "gommen" forlader lokalet har de sågar kysserunde!!! :balloon: Efter middagen synges der en sang fra endnu et hæfte...

Vi siger velbekomme,

vi ta´r endnu en skål,

nu er middagen omme,

og I kom flot i mål.

Nu kan I dansen træde,

En sang der skaber glæde.

Selv talen er på plads til

jeres store højtidsdag.

Vi ønsker held og lykke -

og en dejlig bryllupsdag!

Derefter træder en danselærer ind, som skal lære "bruden" og "gommen" at danse brudevals! Så den har han øvet på nu! ;) Og sørme om de ikke hiver Karstens sko af og klipper hans strømper!!! :thumbsupsmileyanim:

De fortsatte festlighederne til midnat, hvorefter en kollega kørte Karsten hjem til Ålborg! Og der var såmænd også arrangeret kørsel om morgenen, så kan kunne komme på arbejde igen!

Så Karsten vækkede mig fuld kl 1 i nat, meget benorvet og glad, men også vildt forundret over de seje kolleger. Han var totalt et sludrechatol og holdt mig vågen med sin beretning i mindst en time i nat! Så det var ikke meget søvn vi fik inden vækkeuret ringede klokken lort i morges!

Det var vildt sjovt at høre om og jeg har ALDRIG hørt lignende at kolleger har gjort sådan noget! HELE rådhuset var inviteret og 50 kolleger var der!!! Det er BESTEMT ikke kotume på rådhuset, men jeg tror det er fordi, at Karsten har en fantastisk humor og plejer at lave sjov med sine kolleger. Så de har nok synes det var været helt fantastisk at tage røven på ham og gøre ham fuldstændig mundlam!

Hvor er det fedt, at han har så fantastiske kolleger...!

Hvor vildt. Bare man selv havde sådan nogle kollegaer.

0

Del dette indlæg

Ja, jeg er simpelthen også bare så målløs over de fantastiske kolleger. Og som flere af jer skriver, så drømmer man jo om at andre gør sådan noget for en! Jeg måtte simpelhen også bare dele historien herinde, da jeg synes det var helt utroligt!!!

Hele weekenden har gået med at komme så langt i bryllupsplanlægningen som muligt. Har da også nået flere kvantespring fremad, men det må jeg berette om senere i dag, da jeg lige først skal ud på arbejde for at udskrive salmehæfter og menukort...

-HAHA- Maiken, der bryllupsstresser!

0

Del dette indlæg

NYT KVANTESPRING I PLANLÆGNINGEN! :carrot:

UH, den har virkelig stået på bryllupsforberedelser i weekenden, så vi er nået et nyt kvantespring fremad! Det har også betydet, at jeg da er blevet liiiidt mere medgørlig og liiiidt mindre bryllupsstreset! -HAHA-

Så nu skal I da høre hvad vi har bedrevet... (billederne kommer senere - skylder vist også lidt billeder :))

Kreative sysler:

Bordkort: færdig! Mor har sat bånd på bordkort...

Menukort: Næsten færdig. Mangler at klistre 40 stk sammen, men de er udprintet og udskåret. Udgik for limstift i aftes...

Risposer: færdige! 93 stk er lavet, lagt i kurv med stor rød sløjfe på...

Kirkehæfter: færdige! 80 stk.

Gæstebog: lavet nyt digt, som jeg har indsat i stedet for...

Andet...

Boudoir-billeder: afhentet i fredags og de er blevet VIRKELIG gode - perfekte stillige og "ærbare"

Brudebuket: næsten bestilt, mangler bare tilbagemelding fra blomsterhandleren

Frisør: bestilt tid til farvning og klipning (samme dag som prøveopsætning)

Make-up: bestilt tid hos kosmeteolog på bryllupsdagen

Chemise: lækker sexet sort chemise indkøbt til bryllupsnatten!

Karstens forberedelser:

Tale: skrevet tale (påstår han)

Seje boxershorts & strømper indkøbt

Desuden har jeg modtaget næsten alle spørgeskemaer, så jeg kan komme videre med underholdningen til Karsten!

:carrot: Maiken

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Totalt gang i dig -HAHA-

Hvad er der så nogle billeder af kreationerne om man må spørge?

Jeg var segnefærdig i aftes, så jeg nåede ikke det der med billederne. :fløjt:

Min mor har taget billeder af produktion af risposerne + det færdige resultat, så dem skal jeg lige have af hende. Men ellers smider jeg lige nogle billeder på af kirkehæfterne og menukortene. Vi skal snakke med præsten i eftermiddag og til fødselsdag i aften, så jeg er ikke helt sikker på jeg kan nå det i dag? :)

Læste om din polter! Det lyder til at have været en virkelig god oplevelse lige i din ånd! :carrot:

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Totalt gang i dig :thumbsupsmileyanim:

Jeg var segnefærdig i aftes, så jeg nåede ikke det der med billederne. :(

Min mor har taget billeder af produktion af risposerne + det færdige resultat, så dem skal jeg lige have af hende. Men ellers smider jeg lige nogle billeder på af kirkehæfterne og menukortene. Vi skal snakke med præsten i eftermiddag og til fødselsdag i aften, så jeg er ikke helt sikker på jeg kan nå det i dag? :fløjt:

Læste om din polter! Det lyder til at have været en virkelig god oplevelse lige i din ånd! :carrot:

Det var genialt, super, fantastisk! (er løbet tør for superlativer!!!) Nej det var super. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal takke dem! :loveboard:

0

Del dette indlæg

STATUS PÅ VORES LAAANGE HUSKELISTE! :loveboard:

Er klaret

Er vi i gang med

Det må vente

Praktiske / lovformlige

Dato: 8. september 2007

Kirke: Vor Frue Kirke, Ålborg. Kl 14

Ægteskabserklæring: Er modtaget fra kommunen!

Vielsesringe: Fra Chanti - er modtaget og indgraveret!!!

Reception- & Feststed: Skydepavillionen

Gæsteliste: Er lavet

Ønskeseddel: Er afleveret til gavekoordinator

Tøj, pynt, hår mv.

Kjole & slør: Er bestilt hos Lilly og betalt depositum. Har syet rødt bånd til livet... Har bestilt tid til afhentning af kjolen!

Hårpynt: det lånte = regner med at låne min søster fra hendes bryllup

Sko: købt guldsko!

Strømper & undertøj + chemise: købt i Miss Ya - hele gejlet med hofteholder, strømpebånd osv! Også købt lækker sort chemise til bryllupsnatten!

Taske: Lille gammel guld "bedstemor taske"

Smykker: Har købt nye fede øreringe fra Carré!

Frisør, Make-up & negle: Har bestilt tid til frisør, kosmeteolog og negletekniker + købt extensions!

Karstens tøj: købt kjole-og-hvidt+tilbehør, sorte sko, seje boxershorts og strømper

Frisør:

Sophies' tøj + tilbehør: købt rød kjole, guld elastik bælte, guld og cremefarvet sjal, rød blomst til håret, guldsko og undertøj.

Frisør: Er bestilt.

Øvrig planlægning

Bordplan: Udkast er lavet, skal bare lave en oversigt

Gæstebeskrivelse / bog: Er ved at lave beskrivelsen...

Transport: Sej rød FIAT fra 1972, som mine to kusiner pynter

Brudebuket & brystbuketter: Næsten bestilt i Frederikshavn - skal være røde blomster og sikkert callaer

Fotograf: Galleri Klithagen.

Gæstebilleder + festbilleder: fået onkel + fætter/hans kæreste til at stå for gæstefotograferingen. Har lavet fotograferingslister.Mangler bare at lave aftaler med flere familiemedlemmer om at tage billeder til selve festen

Bryllupskage m. topfigur: Topfigur fra Medusa købt, bryllupskage ER bestilt

Musik: Under middagen: Guitarist og Pianist til jazzet dinnermusik; Efter kl. 23: 4 personers band bestilt.

Invitationer: er lavet og sendt afsted

Menu: Er besluttet og bestilt

Menuhæfter: færdige! (mangler lige at lime 40 stk sammen)

Bordkort: færdige!

Digital kameraer på bordene?:

Gæstebog: færdig! I samme look som bordkort og invitationen

Tale / underholdning: Tale: er begyndt at nedskrive stikord til tale. Underholdning: udsendt spørgeskema til familie & venner. Har fået næsten alle svar tilbage... - se fra s 6 i tråden!

Sangerinde til kirken (overraskelse til kæresten!): har snakket sange og hun er ved at kontakte organisten

Risposer til kirken: færdige! 93 stk.

Vælge salmer til kirken: valgt og godkendt af præst og organist

Kirkehæfte: færdige!

Øve brudevals

Overnatning: På Scheelsminde - med i prisen for festen.

Morgengave: Boudoir billeder afhentet, har købt og givet manchet knapper som ekstragave...

Takkekort.

Ja, så er der forhåbentlig ikke meget mere??? Udover diverse opfølgninger med aftalerne... :thumbsupsmileyanim:

Men nu er jeg da i hvert fald begyndt at tro på, at vi nok skal nå det! Mest tidskrævende opgaver er for mig lige nu gæstebeskrivelserne og underholdningen til Karsten, men det er begge sjove opgaver! ;)

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Totalt gang i dig :thumbsupsmileyanim:

Jeg var segnefærdig i aftes, så jeg nåede ikke det der med billederne. :(

Min mor har taget billeder af produktion af risposerne + det færdige resultat, så dem skal jeg lige have af hende. Men ellers smider jeg lige nogle billeder på af kirkehæfterne og menukortene. Vi skal snakke med præsten i eftermiddag og til fødselsdag i aften, så jeg er ikke helt sikker på jeg kan nå det i dag? :fløjt:

Det var genialt, super, fantastisk! (er løbet tør for superlativer!!!) Nej det var super. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal takke dem! :loveboard:

SKØNT! :carrot: Det var også den følelse jeg sad tilbage med efter min polter!

0

Del dette indlæg

Hej Maiken,

Det ser ud til at der er ved at være styr på sagerne :thumbsupsmileyanim:

Og sikken nogle FEDE KOLLEGAER Karsten har, det har jeg godt nok aldrig hørt om før. De er bare super :loveboard:

Der er snart ikke lang tid til, er du ved at være ekstra spændt?! ;)

Hej Mette

Mit stress niveau er helt sikkert faldet efter at jeg har nået en hel masse ting de sidste 1½ uge. Nu er tingene begyndt at virke overskuelige igen... :(

Ja, han var bare heldig med den overraskelse! Det synes jeg er helt unikt!

Jeg er bestemt spændt!!! Men du har vel også flaksende sommerfugle i maven??? Jeg synes dog det er lidt grænseoverskridende at skulle giftes! Men jeg glæder mig VIRKELIG meget! :fløjt:

:thumbsupsmileyanim: Maiken

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Samtale med præsten...

Uh, det bliver spændende. Vi skal have samtale med præsten i dag kl. 16.30! Så bliver det hele jo lidt mere virkeligt! :fløjt:

Det er en temmelig vild tanke og ret grænseoverskridende at blive gift! Det er så... voksent! :loveboard:

Tror bare jeg skal lade være med at reflektere over hvor seriøst det er og bare mærke min indre glæde over den ultimative kærlighedserklæring vi giver hinanden? :(

Jeg glææææder mig i hvert fald til brylluppet... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Samtale med præsten...

Uh, det bliver spændende. Vi skal have samtale med præsten i dag kl. 16.30! Så bliver det hele jo lidt mere virkeligt! :(

Det er en temmelig vild tanke og ret grænseoverskridende at blive gift! Det er så... voksent! :loveboard:

Tror bare jeg skal lade være med at reflektere over hvor seriøst det er og bare mærke min indre glæde over den ultimative kærlighedserklæring vi giver hinanden? :thumbsupsmileyanim:

Uuuuh ha ja jeg kan godt gå lidt i panik engang i mellem. Kan du også det eller er det bare mig :fløjt:

0

Del dette indlæg

Samtale med præsten...

Uh, det bliver spændende. Vi skal have samtale med præsten i dag kl. 16.30! Så bliver det hele jo lidt mere virkeligt! :(

Tror bare jeg skal lade være med at reflektere over hvor seriøst det er og bare mærke min indre glæde over den ultimative kærlighedserklæring vi giver hinanden? :thumbsupsmileyanim:

Uuuuh ha ja jeg kan godt gå lidt i panik engang i mellem. Kan du også det eller er det bare mig :fløjt:

Svedperler på panden, sommerfugle i maven... JO, jeg kender det! ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

LIDT I TVIVL OM KAGEN...

Hvordan skal den se ud? Og hvilket fyld...

UDSEENDE:

Indtil videre er det besluttet, at kagen skal se følgende ud: Medusa topfigurer med rødt hjerte, hvide krummelurer med røde hjerter, 3 runde lag. Tidligere på tråden har jeg sat billeder ind af min inspiration (se index).

Men nu hvor Pernille er super sej til dekoration kom jeg til at tænke på, om den skulle se endnu mere funky ud? Det lille billede er hvordan jeg egentlig havde tænkt mig (dog mindre hjerter), men så har jeg jo også set Josefins fantastiske funky kage... (Josefin jeg håber det er ok jeg har sat billedet ind?)

Hmmm det ser sgu vildt sejt ud!!! Mon jeg kunne konvertere det til hvid, rød og evt. en lille smule sort? Og så lave hjerterne på det ene lag? :loveboard:

Hvad siger I?

INDHOLD:

Når det kommer til indholdet har Pernille foreslået (citeret):

"Jeg synes sagtens, du kan holde ved kombinationen med mørkt choko og hindbær. Vi kan lave det som en kanubi creme - den er meget lækker. Så kan vi starte med en chokoladebund, kanubicreme (nougat, mørk chokolade og lidt cognac), en hvid bund, hindbærmousse og en hvid bund til slut - og så pyntet som I gerne vil."

Se DET lyder jo lækkert! UHM! Men så var jeg jo liiige omkring hendes hjemmeside, hvor hun jo også nævner andre muligheder...

Forslag til kage/kagebunde:

Chokoladebunde (lavet med kakao)

Chokoladebunde (lavet med mørk chokolade)

Hvide sukkerbrødsbunde

Drømmekage

Chokoladekage (klassens time kage)

Chocolat Mud kage (lavet med mørk chokolade og kaffe) Chokolade/kokoskage (lavet med mørk chokolade)

Gulerodskage

Forslag til fyld:

Appelsin og passionsfrugtcreme

Tobleronecreme

Chokoladecreme (mørk/lys/hvid)

Kanubicreme (mørk chokolade/nougat/bailey)

Nougatcreme (nougat/cognac)

Hindbærmousse

Smørcreme (vanille/chokolade el. anden smag)

Ostecreme

Limemousse

Jordbærmousse

Der kan desuden tilsættes frisk frugt/syltet frugt til de forskellige fyld.

Hvad synes I?

Jeg skal nemlig have kontaktet hende i morgen, så vi kan aftale endeligt... Og nu synes jeg vores er lidt for almindelig... :thumbsupsmileyanim:

Gode råd modtages meget gerne!!!

post-26895-1188221977.jpg

post-26895-1188463561.jpg

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Det skal passe til topfigurerne, som ser sådan her ud...

Stemmer for funky kage a la Josefins :thumbsupsmileyanim:

Ja, ikke!!! Hvad har du af idéer til pynt? Vil det være for meget med alle tre farver (rød, hvid, sort)?

Og hvad med indholdet?

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer