kærbær

Navne Igen igen

9 indlæg i dette emne

Hej Alle ;)

Jeg sidder her og er ved at gå til i paragraffer og andet l***

Vi har et lille problem

Min Kærste hedder Mikkel Trolle Larsen

Og jeg hedder Trine Louise Wehnert

Problemet ligger i at jeg vil ikke droppe Wehnert og han vil kun tage Wehnert hvis vi begge kommer til at hedde Trolle Wehnert

Kan det lade sig gøre og i såfald hvordan gør man....

Det er noget være rod jeg har fået bakset sammen håber at i flinke sjæle kan hjælp.

:lol:

Kærbær

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Du skal ringe til kirkekontoret i din kommune - det er som oftest kordegnen du skal tale med. Han eller hun vil kunne vejlede dig om hvilke papirer der skal udfyldes i den forbindelse!

Det skulle ikke vaere noget problem at I begge kommer til at hedde det samme - han kan sagtens tage dit efternavn, det er bare mere udbredt at det er kvinden der tager mandens!

MVH, Mette.

0

Del dette indlæg

Hej..

Sådan som du beskriver det sådan skal vores navne være..

Vi tager og bruger hans efternavn til mellemnavn og mit efternavn til efternavn..

Både fordi jeg har et efternavn der slutter på -sen, det har han ikke og fordi jeg er den eneste i min familie der kan fører mit efternavn videre, de andre har skiftet navn ved vielse og jeg syntes det ville være synd hvis vores familienavn "døde" en dag...

:baa:

Hilsen Maibritt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Idet Trolle er hans mellemnavn, så skal I søge om at du kan hedde det. Og hvis det bliver godkendt, så koster det ca. 3000 kr.

Vi har samme problem...Men det er for ondssvagt at betale for synes vi, så jeg beholder mit mellemanvna og tager hans efternavn og han beholder bare sit.

camilla

0

Del dette indlæg

For at du kan tage hans mellemnavn til efternavn SKAL han søge om at få det som sit eget efternavn. Du kan aldrig nogensinde få lov at tage hans mellemnavn som hverken mellem- eller efternavn.

Reglen er, at hvis hans mellemnavn har været brugt som et regulært efternavn indenfor de sidste 3 generationer (dvs. hans far, bedstefar og oldefar), så skulle der ikke være problemer med at han kan få det lavet om til efternavn.

Hvis dette ikke er tilfældet skal han søge om at få det som efternavn, og så vil det koste ham 3000.

Det vil klart være lettest hvis han får det som efternavn - så kan I evt. lave en bindestregskombination af jeres efternavne.

0

Del dette indlæg

Hej Kærbær.

Claus skal også have mit mellemnavn og jeg skal have hans efternavn. (Faktisk ligesom jer, bare omvendt)

Jeg hedder Iben Bak Laursen og Claus hedder Claus Møgelvang. vi kommer begge til at hedde Bak Møgelvang. Men det kan kun gøres, hvis mit Laursen slettes, så Bak bliver mit efternavn i stedet for mellemnavn. Og det har ikke kostet noget. Det eneste er så, at jeg har fået en ny dåbsattest.

Dette synes jeg nu nok det er lidt dobbeltmoralsk, :smash: men sådan er reglerne jo nu engang og nu havde vi jo sat os i hovedet, at det skulle vi begge hedde.

Håber du fandt mere ud af det, men ellers snak med dem på kirkekontoret om reglerne - Det gjorde jeg.

Knus Iben. :guitar:

0

Del dette indlæg

Hej!

Du skal ringe til kirkekontoret i din kommune - det er som oftest kordegnen du skal tale med. Han eller hun vil kunne vejlede dig om hvilke papirer der skal udfyldes i den forbindelse!

Det skulle ikke vaere noget problem at I begge kommer til at hedde det samme - han kan sagtens tage dit efternavn, det er bare mere udbredt at det er kvinden der tager mandens!

MVH, Mette.

Ja, jeg fik det jo nok til at lyde lidt nemt, men du skrev ikke om det var hans mellemnavn - tit har folk jo dobbelt-efternavne.

Hvis det er hans mellemnavn, saa kan det vaere et problem, men spoerg paa kirkekontoret, de vil i hvert fald vejlede dig!!!!

MVH, Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Alle!!

tusind tak for alle jers gode input...Jeg er da glad for det kan lade sig gøre....3000 eller ej så er det nok vejen vi går. Jeg vil gribe knoglen og snakke med kirkekontoret håber så at alle vores bekymringer forsvinder.

Tak tyara, jeg var slet ikke klar over den 3 generations faktor.

fra den evige taknemmelige

Kærbær

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer