Guest Stine skal giftes!!!

Stine og Thomas skal giftes!!!

883 indlæg i dette emne

Hej Alle! (index nederst i indslaget)

Jeg har været med på sidelinjen i et laaangt stykke tid, og troede egentlig at det bare skulle blive ved det i noget tid endnu. Men næh nej, kæresten overraskede mig med et frieri og en ring i torsdags efter første dag på mit nye arbejde (bare sommerferie job). Så nu er det ligepludselig alvor :)

Mht dato har vi fundet frem til den 3. november, dvs godt 4 måneder fra idag. Ved godt det ikke er verdens længste tid at planlægge i, men ellers ville det blive i januar og vi er så meget klar til at blive gift NU (Det skal lige siges at vi er praktiserende kristne dvs ingen :toot: før bryllupsnatten...så derfor blev et års ventetid for at få et sommerbryllup med reception i en stor have og lune nætter droppet på forhånd hehe)

Lidt om os hm....Vi læser til civilingeniør (dog heldigvis hver vores retning :fløjt: ), er 23 år men når lige begge at blive 24 inden november. Vi lærte hinanden at kende gennem den kristne forening på vores studiested, begyndte via msn og vupti var vi på date efter at jeg fortalte ham at han skulle spørge mig NU hvis han var interesseret :kiss: , de der små vink med en vognstang fattede han ikke *LOL*. Da vi havde været sammen i 4.5 mdr tog jeg et halvt år til Singapore for at studere puha det var lang tid at undvære hinanden...Men han kom ned til mig nytårs aften og så rejste vi rundt en måned før studiet startede igen i DK, det var bare verdens bedste tid...

Både min og hans familie blev rigtig glade for nyheden, tror dog min far synes at det var lidt sjovt at Thomas ringede til ham før frieriet og fortalte det/bad om velsignelse. Min far svarede bare at vi skulle gøre præcist hvad vi havde lyst til, men at det nok var mig (altså Stine) der skulle sige god for frieriet hehe...

Solskinskrammer Stine

INDEX

billede af os

Menuen til receptionen

kjolen jeg skal have syet

frisureinspiration

gavepapiret vi bruger til ALT

mine forlovelsesringe

undertøjet og skoene...invitationerne og konvolutterne

Hajmad! til middagen

foer og tyl til kjole og slør

SEJE servietter til receptionen

kirkeblade

min fine pels-cape

de små brudepiger

Billeder fra valg af foto-location

Vores ringe!!!

Redigeret af Stine skal giftes!!!
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Tillykke til jer to. Min kæreste friede til mig d.3 juni, så det er også nyt for mig. Vi har valgt at den store dag bliver d. 12/4-2008 så der er selvfølgelig lidt længere tid til at planlægge.

Men er sikker på at du nok skal nå, at få styr på det hele.. Der er jo en masse inspiration at hente her på Bryllupsklar :carrot:

0

Del dette indlæg

Nej hvor er det dejligt at komme ind og se så mange der har lagt en hilsen! Det er virkelig sødt af jer :fløjt:

Vi snakkede med præsten idag til kirkekaffe og han havde tid den 3. november så nu er det fastlagt, der er vielse kl 12 :toot:

Det er nu rart at have datoen fast, så kan man komme igang med at bestille lokaler, mad osv.

Men lovede jo nogle herinde et par billeder, så i kan da lige starte med at få et af os, fra vores tur til Vietnam i januar. :)

Vi overvejer lidt at bruge det som baggrund til invitationen, altså som en slags vandmærke under teksten...

post-28566-1183301429.jpg

0

Del dette indlæg

Mht "tema" så tror jeg det bliver sort/hvid ligesom en hvis anden bruger herinde ;)

Mit hjem er totalt sort/hvidt med tilsætning af lidt metal og nogle kurve, og da min kæreste er ret ligeglad med farverne har jeg fået min vilje :bearhug: Så det bliver sort/hvide invitationer, samme stil som vedhæftede billede med sort karton og hvidt silkebånd. Dog holder jeg stærkt på at jeg godt vil have en kvadratisk invitation, men har ikke helt fået overtalt min kære forlovede endnu, så vi laver to prototyper og ser så derfra...

Brudebuketten vil jeg også gerne have i sort og hvid, med hvide roser og bonderoser og sort callaer og de her andre jeg ikke kan huske hvad hedder.... :(

post-28566-1183301874.jpg

post-28566-1183302039.jpg

post-28566-1183302061.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

FEDT med en fastsat dato....

Nu tæller det bare hurtigt nedad.... fra idag 125 dage ;)

hehe yep det kommer nok til at gå hurtigere og hurtigere fra nu af ;)

Thomas skal op og forsvare sit batchelorprojekt på torsdag så efter det går vi rigtig i "bryllups-mote", men han skal lige have lidt ro til at forberede sig lidt på det...og så kan jeg arrangere datoer for kjoleprøvning i den tid...

Hvad med jer, kun 48 dage igen...er der stress på?

0

Del dette indlæg

Hejsa

Tillykke med frieriet og det forstående bryllup. :loveboard: Dejligt at i har fået fastsat datoen så hurtigt. Det bliver spændene at følge din planlægning du har jo ikke aaalt for lang tid. Men det skal i jo nok nå. :bearhug: Jeg skal foresten selv giftes d. 21 juni 2008 og der er ALT for lang tid til.. :loveboard:

Håber vi kommer til at se en masse til dig herinde på BK :(

0

Del dette indlæg

Hejsa

Tillykke med frieriet og det forstående bryllup. :loveboard: Dejligt at i har fået fastsat datoen så hurtigt. Det bliver spændene at følge din planlægning du har jo ikke aaalt for lang tid. Men det skal i jo nok nå. :bearhug: Jeg skal foresten selv giftes d. 21 juni 2008 og der er ALT for lang tid til.. :loveboard:

Håber vi kommer til at se en masse til dig herinde på BK :loveboard:

Nej der er ikke langt tid til, præsten kom til at huske os på at en prøveattest kun varede 4 måneder...øh ja der er så fire måneder til i morgen. Hehe november kan virke så langt væk, men idag står tælleren på 124 dage og med alt det der skal planlægges så tror jeg hurtigt at tiden får ben at gå på.

Jeg snakkede lige med min mor idag, hun har taget fri dagen før, nok en meget godt ide :( Og svigerforældrene får idag også besked om at vi har fået datoen og at de nok godt må komme herover på Sjælland et par dage før (de kommer fra jylland).

Igår aftes fik vi næsten planlagt menuen og gæsteliste til receptionen, vi bliver omkring 160 msk :loveboard: Men "kun" 40 til middag tilgengæld. Vi regner med "selv" at lave maden til receptionen, da vi på den måde kan spare RIGTIG mange penge. Med "selv" mener jeg dels os men også familie og venner! Mine tøsebibelgruppe har allere tilbudt at hjælpe rigtig meget, så der er lige 4 tøser der kan sættes igang i køkkenerne i ugerne op til :)

Menuen til Receptionen bliver:

Varm: tærter (laks/spinat og feta/tomat)

kødboller på spid (spicy m tandorii, paprika og tomat)

Kraftig suppe (det er jo november). Vi overvejer græskarsuppe, da vi hvis høsten er god kan få en masse gratis eller super billigt (har jo svigerfam. i Jylland med gårde)

kold

flute

rugbrøds"boller"

frikadeller (alm og "grønne" med rosmarin, hvidløg og spinat)

Kartoffelbåde med stegt peberfrugt, oliven og feta

Marineret råkostsalat af gulerødder, rødbeder, æbler med solbær (hjemmehøstede)

Hvidkålssalat med appelsin, mandler og rosiner

Chips, nachos, saltstænger og grønsagsstiks

Humus, tzatiki, alm dip, oliventapanade, salsa, creme fraiche, guacamole

Og så skærer vi bryllupskage som bliver serveret med musserende vin og kaffe/te, småkager når vi ankommer efter fotografering...

Hvad synes I om menuen piger?

Knus Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med frieriet og velkommen til :bearhug:

I modsætning til dig har jeg uanded mængde af tid til at planlægge, så jeg synes det er vildt frisk at vælge en dato så tæt på.

Og så er du også i farverne sort/hvid, jeg har valgt sort/rød/creme. Så jeg må jo lige følge lidt med på sidelinjen her :loveboard: Der er rigtig mange tråd at hente inspirations fra med de farver. Kan varmt anbefale katjamo og josefine, der har jeg fundet mange gode ideer. :carrot: og tyv stjålet.

Menuen er rigtig lækker, min mave knurrer helt. Kan fornemme at I også kører den lidt mere afslappede stil, synes det lyder rigtig lækkert.

:( håber du får ligeså meget glæde af dette skønne forum som jeg har fået.

0

Del dette indlæg

Hej Stine

Det lyder til at være en rigtig lækker menu i har sammensat til receptionen. Bliver helt sulten!!

Ja man kan spare en del ved at lave det selv. Men det er selvfølgelig også et stort projekt. Men i har jo mange der vil hjælpe, og noget af det kan man jo lave i forvejen.

0

Del dette indlæg

Hej Stine

Det lyder til at være en rigtig lækker menu i har sammensat til receptionen. Bliver helt sulten!!

Ja man kan spare en del ved at lave det selv. Men det er selvfølgelig også et stort projekt. Men i har jo mange der vil hjælpe, og noget af det kan man jo lave i forvejen.

Vi har nemlig valgt så meget som muligt som man kan lave på forhåns og så fryse ned :bearhug: Salaterne er nogle fra bogen" Fantastiske buffeter og salater" eller hvad den nu hedder og stort set alle ingredienserne kan laves dagen i forvejen og så bare mixes sammen et par timer før servering.

Og de varme retter er også frysbare så vi kan lave dem i god tid og så tø dem op dagen før så de kun skal varmes på selve dagen.

Vi vil gerne have at det skal være LÆKKER mad, altså FESTmad man ikke laver derhjemme...Men samtidigt har vi jo begrænsningerne, da vi gerne vil lave det selv...

Forslag til andre lækre spændende retter man selv kan lave i forvejen modtages MEGET GERNE :(

knus Stine

og lgie tak til alle som skriver i min tråd, det er bare så dejligt :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Huskeliste.....

Stadig med MANGE sorte, men man skal jo starte fra en ende af...(gør dem grønne når vi har styr på dem)

Hurtigst muligt

Beslutte hvor og hvornår vi vil giftes: 3. november klokken 12 i Fredens kirke

Bestil tid hos præsten.

Få en ægteskabserklæring og send den tilbage til kommunen. Den er sendt nu...

Læg et budget for brylluppet. Min mor og far gav idag en pengegave, hans forældre ville melde ud hvad de ville give sidst i denne uge. Vi regner hver med at give ca 15000

Reservere lokaler til festen/receptionen

Bestille tid hos fotograf

Bestille karet eller limousine (Brug nok mine forældres bil)

Lave en gæsteliste: 160 til reception og 40 til middag

Thomas:Vælge forlover (bliver hans søster Mette)

Stine: Vælg brudepiger (Karen, Julie, Lara, Salka)

Begynde at kigge på brudekjoler

3-5 måneder før

Sende invitationer ud til gæsterne (husk adresse på kirken og feststedet)

Lave en ønskeseddel (er påbegyndt)

Bestemme hvilke salmer der skal synges (Hil dig Frelser og Forsoner, Det er så yndigt at følges ad)

Snakke med blomsterhandleren om blomster til brudebuket, knaphulsblomst, håret og dekorationer

Købe vielsesringe

Bestille bryllupskage

Booke evt. værelse til bryllupsnatten

2 måneder før

Bestille blomster

Vælge toastmaster (Helle)

Købe/bestille brudekjole og tilbehør

Købe/bestille tøj til gommen (sokker)

Købe morgengave

1 måned før

Kontrollere at tøjet til bruden, gommen, forloveren og brudepiger er i orden

Stine: Besøge frisøren og planlægge hår og make-up.

Købe gaver til forlover, brudepiger og andre hjælpere

Kontrollere alle transport-arrangementerne

Give besked om evt. navne og adresseændringer efter vielsen

Kontroller evt. værelse på bryllupsnatten

Holde møde med præsten: Aftale med pyntning af kirken og Spørge om fotografering under vielsen

Lav cd med musikken og øve på brudevalsen

Hente vielsesringe

Skrive tale

Giv besked om det endelige antal gæster til køkkenet til det dinér-transportable firma der skal levere maden. (skriftligt så der ikke opstår misforståelser)

Købe pynt til bordet (Duge: Helle, Service: Hennings arb)

Lave bordplan og skrive bordkort

Lave menukort og kirkehæfter

Køb Gæstebog

dekorer gæstebog

1 uge før

Pakke kufferter med skiftetøj til dagen efter hvis vi overnatter ude

Holde generalprøve på selve bryllupsceremonien, gerne sammen med forloveren, og brudepiger

Tage en sidste kontrol af tøjet

Gå skoene til derhjemme så de ikke klemmer for meget

Arranger at bryllupsgaverne bliver pakket ned og transporteret hjem til os

Dagen før

Dække bord og lægge bordkort på plads i Nødebo

Slæbe borde op på Bergsøe

Hente blomster

Gennemgå morgendagens plan

Gå tidligt i seng - hver for sig ;o)

Selve bryllupsdagen

Stå op i god tid og få et godt morgenmåltid

Læg tøjet frem

Stine: Tag af sted til frisøren i god tid (husk blomster, slør eller andet til håret)

Tag af sted til kirken i god tid

Efter brylluppet

Aflevere takkegaver

Sende takkekort

Sende tøjet til rensning

Lave scrapbog med alle minderne

Hente billeder hos fotografen

Få navnet ændret i passet

0

Del dette indlæg

Hm, mangler et sted at holde reception til 160 msk..nogle ideer? :thumbsupsmileyanim: Vi har en løsning i baghånden men der skal folk køre i ca 45 min fra kirken, og det skal vi så også når vi skal hjem til bryllupsnatten :cheerleader3: Hvilket vi MEGET gerne ville undgå.

Er der ikke nogle af jer fantastiske tøser som lige kender et sted man kan leje hvor der er to seperate lokaler, et til 160 msk til en reception, og et til 40 msk til middagen?

knus Stine

0

Del dette indlæg

Så sker der da noget....

Har fået bestilt tid til min første brudekjoleprøvning, det skal være hos Brides Fashion i Virum på lørdag. Tager derhen sammen men en af mine bedste veninder, glæder mig totalt meget. :bearhug:

Jeg skal dog til et rådhusbryllup kl 11, og har aftalen allerede kl 12, det kan godt være at jeg bliver 15 min forsinket, men det må jeg så bare. Uh det bliver spændende, har med det samme sagt til dem at jeg ikke har uanede formuer at bruge på kjolen, ville gerne have det blev under 6000 inkl tilretning.... :cheerleader3:

mht receptionslokaler, var jeg lidt nede igår. Vi søgte og søgte på nettet , men der kom bare ikke noget frem der var til at betale. Havde lidt udelukket kirkens lokaler fordi vi var i tvivl om man måtte servere alkohol der, det er der jo nogle steder man ikke må. Men det måtte man godt :heart: :smolf: Og det koster kun 1000 kr at leje det, dobbelt godt!! :thumbsupsmileyanim:

finten er bare at der kun kan sidde 100 ved borde...og vi invitere 160. 20 af dem ca er børn som ikke sidder ned så længe, men alligevel ved jeg ikek om det bliver et problem...hvad siger i piger? Må bare få folk til at gå en masse rundt og mingle hehe...og måske lave nogle høje cafeborde hvor der kan stå en del ved uden at det fylder så meget...*tænketank*.

Stine *med søvnproblemer til vi har 2* feststeder*

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer