makroh

HJÆÆLLPPPP

8 indlæg i dette emne

Annonce ♥

der findes også computerprogrammer der kan den slags

NEJ!!

Det er en udbredt misforståelse, at man bare kan tage et computerprogram og så lade det fjerne sangstemmen på et nummer. En computer kan ikke høre, hvad der er vokal og hvad der er musik... så den gætter bare på, hvad der skal fjernes, og resultatet bliver derefter...

Eneste løsninger at lade en eller flere musikere indspille nummeret, hvis instrumentaludgaven ikke kan skaffes fra pladeselskabet. Karaokeversioner lyder ikke altid som originalen og derudover er der stort set altid en korstemme med på karaokesange. Derfor kan denne løsning heller ikke anbefales til dette formål.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

der findes også computerprogrammer der kan den slags

NEJ!!

Det er en udbredt misforståelse, at man bare kan tage et computerprogram og så lade det fjerne sangstemmen på et nummer. En computer kan ikke høre, hvad der er vokal og hvad der er musik... så den gætter bare på, hvad der skal fjernes, og resultatet bliver derefter...

Eneste løsninger at lade en eller flere musikere indspille nummeret, hvis instrumentaludgaven ikke kan skaffes fra pladeselskabet. Karaokeversioner lyder ikke altid som originalen og derudover er der stort set altid en korstemme med på karaokesange. Derfor kan denne løsning heller ikke anbefales til dette formål.

undskyld det kan do godt være men min far har da lige gjort det for mig og en af mine veninder har tidligerer gjort det for mig hun har også gjort det i forhold til en musik opgave. så helt umuligt er det altså ikke.... jeg ved da godt at man ikke bare kan skrive slet vokal men man kan få det væk ved ikke hvordan men det er muligt med visse programmer.

0

Del dette indlæg

Nej ! Jeg må sige ligesom Jesper. Det kan ikke lade sig gøre. Det er jo ikke første gang vi er ude for den slags forespørgsler og der er eneste løsning at skaffe det på karaoke, eller få en musiker til at indspille det.

0

Del dette indlæg

undskyld det kan do godt være men min far har da lige gjort det for mig og en af mine veninder har tidligerer gjort det for mig hun har også gjort det i forhold til en musik opgave. så helt umuligt er det altså ikke....

Jo, det er fuldstændig umuligt - en computer kan ikek høre forskel på en vokal og en instrument-lyd.

Det man kan gøre, er at skære det toneområde væk som vokalen ligger i. Nogle gange kan man være heldig at det lyder hæderligt, andre gange lyder det bare helt hen i skoven - det er ikke noget, man skal tage for givet bare kan lade sig gøre.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer