jones_net

Mangler kærlighedseventyr

18 indlæg i dette emne

Hejsa

Jeg skal have lavet et indslag til et bryllup. Vi har tænkt på at omskrive et eventyr, så det handler om brudeparret, men da det primært er H. C. Andersens eventyr vi kan komme i tanke om, så er der ikke mange kærlighedseventyr med lykkelig slutning...

Indtil videre er vi kommet i tanke om:

Tornerose

Askepot

Prinsessen på ærten

Kan I komme på flere?

/J

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hans og Grethe

Den lille havfrue (den ender kun godt i Disneys udgave, dog)

Den standhaftige tinsoldat

0

Del dette indlæg

Fyrtøjet

Svinedrengen

Nattergalen

Klodshans

Lidt langt ude måske; men; "Ringenes Herre". Det er da et eventyr, og kan jo handle om den stakkels gom, som kæmper for at få ringen hele vejen hen til den vordende brud... - Nej , ok, det var lidt FOR langt ude, men der skulle lige et moderne eventyr med også, synes jeg.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fyrtøjet

Svinedrengen

Nattergalen

Klodshans

Lidt langt ude måske; men; "Ringenes Herre". Det er da et eventyr, og kan jo handle om den stakkels gom, som kæmper for at få ringen hele vejen hen til den vordende brud... - Nej , ok, det var lidt FOR langt ude, men der skulle lige et moderne eventyr med også, synes jeg.

Svinedrengen ender da ikke lykkeligt???

Klodshans er en god ide :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Du har ret - svinedrengen var et dårligt bud - kan ikke rigtig huske hvordan den er.

0

Del dette indlæg

et af mine yndlingseventyr er HC Andersens tommelise ... hun må så grueligt meget igennem før hun finder en der passer perfekt til hende

;) Lisbeth

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har simpelthen lavet vores eget eventyr til min veninde og hendes mand! Med alle de klassiske elementer fra eventyr selvfølgelig... Jeg vil godt maile det til dig, hvis du kan bruge det til noget? I så fald kan du bare lige sende mig en PM med din mailadresse!

Mona

0

Del dette indlæg

Min svigerinde holdt sin tale til os, som et eventyr, men hun tog os med gennem mange forskellige og bandt dem sammen og tog hvert afnsit hun havde som et nyt eventyr..

Kan altså desværre ikke huske hvilke..

0

Del dette indlæg

hej mona... hvorfor ligger du den ikke herind... jeg ku os godt bruge den....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej mona... hvorfor ligger du den ikke herind... jeg ku os godt bruge den....

JA, JEG BLEV OGSÅ NYSGERRIG!!!

0

Del dette indlæg

Vi skal til et bryllup, hvor vi har tænkt os at lave et eventyr lidt à la Shreck - forstået på den måde, at vi tager de bedste elementer fra flere eventyr og støber sammen til deres eventyr..... og så vil vi fremføre det med kostumer og skuespil - vi er 4 der skal lave det :griner:-

Men jeg vil da gerne modtage idéer fra andre også ;)

Min granfamilie (min mors kusines familie) havde skrevet et eventyr inspireret af GRANtræet - super morsomt og meget kærligt eventyr tilpasset os. Grantræet ender jo heller ikke lykkeligt - man kan jo bare lave slutningen om og nøjes med at tage udgangspunkt i et kendt eventyr i stedet for at følge det slavisk :biggrin:

0

Del dette indlæg

dem der har de der omskrevet eventyr, kan i ikke lige ligge dem herind så vi kan få lidt inspiration... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

dem der har de der omskrevet eventyr, kan i ikke lige ligge dem herind så vi kan få lidt inspiration... :thumbsupsmileyanim:

Ved godt denne tråd ikke er "ny" længere men Ja, det ville være en rigtig god ide :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har simpelthen lavet vores eget eventyr til min veninde og hendes mand! Med alle de klassiske elementer fra eventyr selvfølgelig... Jeg vil godt maile det til dig, hvis du kan bruge det til noget? I så fald kan du bare lige sende mig en PM med din mailadresse!

Mona

Hej Mona. Kunne det tænkes at du vil dele eventyret? Jeg skal finde på noget til min veninde, som er en rigtig prinsesse og hun og manden skal have det store bryllup her sidst i maj. Håber du vil.... hilsener: hansen.sussi@gmail.com.

0

Del dette indlæg

On 12/7/2007 at 6:51 PM, Den utålmodige said:

Mona

Ville du dele dit eventyr mig? 

Synes det lyder sjovt. 

Mvh Stine 

mundeling788@hotmail.com

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥