Guest tårne

STEDET??

28 indlæg i dette emne

Hej alle

Hvor er det spændende at kigge på dette bryllupsforum og erfare, at det ikke kun er en selv, hvor det hele kører rundt i hovedet og man bare ønsker man får valgt det bedste :griner:-

Jeg er virkelig i vildrede.. Synes det er svært hvor mange penge man skal sætte af.. sådan ca..

Er der nogen der har holdt bryllup eller været med til bryllup på feks. Næsbyholm, Sjælland eller Hvedholm Slot på Sydfyn? Har kigget meget på disse steder, men det koster jo..:0)

Er der nogen der kender andre steder lignende disse? Eller kan anbefale et sted på Vestsjælland?

Tillykke til alle..

er først ved at vænne mig til tanken..:0) (det er kun 14 dage siden han friede i Irland :0))

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Først og fremmest tillykke med frieriet og velkommen til dette stærkt vanedannende forum.

Hvor meget man sætter af er totalt op til en og ens partner. Herinde finder du alle mulighedderne fra havefest, teltparty, forsamlingshus, restaurant, kro, privat og slot...

Vælger i en gammel herregård eller slot så koster det self, men det er også nogle meget flotte rammer omkring ens bryllupsfest og hvis du har en prinsesse i maven som bare vil frem den dag, ja så er det jo oplagt.

Jeg synes du skal sætte dig ned og snakke lidt med din kommende mand omkring det, der er en del mænd for hvem omgivelserne ikke betyder så meget, og som derfor synes det er for mange penge det drejer sig om.

Held og lykke med planlægningen! Jeg har selv været igang i 2,5 uge så jeg er også næsten lige blevet friet til :griner:- Men vores bryllup ligger allerede om 3.5 mdr så jeg har en nær deadline hehe...

knus

Stine

0

Del dette indlæg

Tusind tak for tilbagemeldingerne.. :griner:- Super at høre fra andre i samme situation. Jeg har kigget på alle de slotte, i har forslået, så er da ret interesseret i hvad i skal give sådan ca..?? Ja det beyder jo selvfølgelig også en del, hvor mange der skal med. Min kæreste har en rimelig stor famlie så vi kommer op på en 80-90 mennesker (afhængig af hvor mange der kommer selvfølgelig..) Han er helt med på, at det er slotte eller i den dur vi lurer på, meen en hel krig prismæssigt går nok ikke.

Vi har faktisk været nede og spise og blive vist rundt på Sydfyn på kanon lækre Hvedholm Slot.. meen så er der "sgu" lidt langt til Sjælland og kirken.. ihhh ved ikke..

Vil lige sige at jeg godt nok tager hatten af for dig Stine, der skal giftes om 3,5 måned. Wauww.. Jeg skal først til september næste år, men er da godt panikket alligevel med stedet. Især når man hører fra andre at man skal SKYNDE sig med dato og bookning, fordi alle er hurtigt ude..

knuss

0

Del dette indlæg

Jeg kan kun sige at Næsbyholm er et rigtig dejligt sted. :griner:-

Der er også et par stykker herinde fra der er blevet viet der, og har holdt festen der.

Jeg har selv været der, og der er rigtig flot uden at man føler at man bliver væk. (håber du forstår hvad jeg mener).

Du er dog nødt til at service og få maden leveret dertil.

Jeg håber at du finder det rigtige.

Held og lykke

~

0

Del dette indlæg

Har været inde og se et par gange på Næsbyholm og skal faktisk ned og se det på fredag. :griner:- Men synes da at det ser ud som om, at de godt kan stå for maden?? :biggrin: Det er måske ikke altid, de har gjort det.

Er godt nok lidt spændt på at se det... er bare bange for at det er liiige dyrt nok desværre.. :sm:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Hvis du er interesseret i steder paa Vestsjaelland, saa er Holbaek Slot maaske en mulighed. Det er ikke et slot som dem man elles ser, men det er til gengaeld heller ikke saa dyrt.

Og saa er der jo Hotel Prindsen i Roskilde som har noget af det mest elegante. Se her:

Ved ikke om du kan bruge det til noget, det er jo ikke slotte.

Trine

post-20096-1184671397.jpg

0

Del dette indlæg

Hej tårne,

Stort tillykke med frieriet :biggrin:

Du har fundet et godt sted at finde inspiration! Bryllupsklar har hjulpet os meget....Min kæreste friede i marts og vi skal giftes her d. 22/9.

Vi har booket Sonnerupgaard, som ligger ved Hvalsø. Det er meget smukke lokaler, perfekt til bryllup...men du skal til gengæld arrangerer alt selv.

Mad, vin, band osv. Men det var også det vi gik efter. :griner:-

Du kan evt. kigge på deres hjemmeside http://www.sonnerupgaard.dk/

Hilsen Gitte

0

Del dette indlæg

sikke med muligheder der vælter ind.. :biggrin: Tak skal i have!! Synes det er helt fantastisk at så mange har lyst til at hjælpe og dele ud :griner:-

Der er super mange fede steder, desværre er nogle af de fedeste også begrænset til ca. 60 gæster og jeg er "bange for" at vi runder de 85. Vi skal som sagt ned og se Næsbyholm Slot på fredag. Var der nogen der havde booket der?

Hotel Prindsen ser også helt fantastisk ud.. måske man skulle indhente et tilbud derfra.. Har du prøvet at spise der Trine? og JA Ledreborg er fantastisk, har været der et par gange til musikarrangementer. men suk.. så skal der vist til at spilles lotto.. :sm:

Sonnerupgård har vi kigget på, fed lade de har, tillykke med det Gitte, det er jo om lidt..:0) Vi håber selv at kunne blive gift til september næste år, så håber vejret i september holder sig til sommertiden.. ;)

mange hilsner

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ang. Sonnerupgård, så skal du ringe til dem med det samme, hvis du er interesseret...

De får meget hurtigt booket op.. Men det gælder vist alle steder..

den 30/8-08 var allerede booket, da vi var oppe forbi og kigge først i juni..

Vi lejer festfløjen d. 30/8-08 til vores bryllupsfest....

Held og lykke med kiggeriet.

Rikke

0

Del dette indlæg

Ja har snakket med dem (Sonnerupgaard), de var fuldstændig bookede. Men kunne nu også godt tænke mig, at stedet stod for mad osv.

Hvor mange steder tager er det "normalt" at gå ud og kigge på.?? Der er mange steder jeg gerne ville se, men synes ikke at tiden lige er der til de først 10 steder, hvis i forstår.. Hmm det er vel også afhængigt af, hvor hurtigt man finder sit drømmested... :griner:-

0

Del dette indlæg

Mange... hihi

Jeg har godt nok mest kigget på nettet, men jeg tror jeg har været hele vejen rundt..

Jeg var i forvejen igang med at indhente tilbud på et seminar for 55 mennesker,

så jeg havde allerede kigget på Sonnerupgård og kendte mulighederne inden jeg vidste at vi skulle giftes.

Et godt sted at kigge er faktisk på www.kursuslex.dk eller kursussteder..

Mange af de steder, har nemlig plads til mange gæster og er vant til at give tilbud på større arrangementer.

Og det bedste er at mange af steder har overnatningsmuligheder.

Held og lykke i din søgen.

Rikke

0

Del dette indlæg

Tja, hvis jeg skulle holde det på vest-sjælland (eller i nærheden) så ville jeg HELT KLART kaste mig over Paradiz (klik her!) - jeg synes det ser super smukt ud,og så har man mulighed for at stå for det hele selv, eller man kan få hjælp til det hele... Man kan både være inde og ude og man får hele stedet for sig selv!

Ville være helt tosset med tanken om at have min egne lille "Herregård" for en weekend!

Når alt det er sagt, så har jeg aldrig været der.... og kender ikke nogen der har! Heller ikek herindefra, desværre....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

sikke med muligheder der vælter ind.. :biggrin: Tak skal i have!! Synes det er helt fantastisk at så mange har lyst til at hjælpe og dele ud :griner:-

Der er super mange fede steder, desværre er nogle af de fedeste også begrænset til ca. 60 gæster og jeg er "bange for" at vi runder de 85. Vi skal som sagt ned og se Næsbyholm Slot på fredag. Var der nogen der havde booket der?

Hotel Prindsen ser også helt fantastisk ud.. måske man skulle indhente et tilbud derfra.. Har du prøvet at spise der Trine? og JA Ledreborg er fantastisk, har været der et par gange til musikarrangementer. men suk.. så skal der vist til at spilles lotto.. :sm:

Sonnerupgård har vi kigget på, fed lade de har, tillykke med det Gitte, det er jo om lidt..:0) Vi håber selv at kunne blive gift til september næste år, så håber vejret i september holder sig til sommertiden.. ;)

mange hilsner

Hejsa

Jeg kender ikke Prindsen personligt, men havde det faaet anbefalet af en veninde som enten selv havde vaeret til bryllup eller holdt sit eget det, kan faktisk ikke huske det. Men hun var meget imponeret. Det var desvaerre optaget den dag jeg skal giftes.

Hvis det ellers gerne maa vaere en dejlig kro eller en laekker restaurant eller maaske en baad, saa kan du kigge her og finde en masse steder. Smadder god hjemmeside. Gid alle turistkontorer havde saadan en liste fra deres region.

Mange hilsner,

Trine

0

Del dette indlæg

Hej

Vi var oppe på Dragsholm og få den dårligste behandling. Ham vi skulle tale var 45 min forsinket mens vi sad i en sofa og ventede. De viser også det hele frem mens der var et andet brudepar måske jeg ikke lige syntes det var fedt den jeg skal giftes.

Og så tager de 320 kr !!!!! i bare alene for pr0p penge....husk lige at spørge om det når i er ude og kigge.

Valget blev Skjoldenæsholm som jeg er blevet anbefalet vidt og bredt.

Kan kun sige at det vi haft med dem at gøre indtil videre er gået super tilfredsstillende.

Knus Maria

0

Del dette indlæg

Hej Maria

Har prøvet at kigge på Skjoldenæsholm, men kan ikke finde nogle billeder fra deres lokaler. Har du adgang til det? Priserne kan jeg heller ikke rigtig finde, andet end på overnatning. Har i fået en kuvertpris eller ja nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvad i har bestilt.. :biggrin:

Synes det er meget rart at se prislejet sådan nogenlunde inden man begynder at planlægge yderligere. (Man kan jo forfærdeligt hurtigt blive forelsket i et lokale... :griner:- ) hehe..

0

Del dette indlæg

Hej igen

Uha prisen er svær for vi er krævende men jeg tror det kommer op på en kuvertpris på 1100 kr

Og det er ligefra en sandvich og champagne til receptionen til lækker jamaicansk inspireret 5 retters menu.

Til lækker tærte natmad. inlc kaffe og avec

Og det er med alt incl lækker rødvin selvfølgelig.

Vores gæster på godset betaler selv for overnatning.

Lokalerne er gamle charmerende og hyggelige hvis man er til det og så har man det bedste location til reception og foto.

Håber det hjalp ellers spørger du bare også efter brylluppet selvfølgelig

Knus Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej igen igen

Okay det lyder jo meget som det, vi går efter.. :thumbsupsmileyanim: Vil da prøve at ringe og høre dem hvordan og hvorledes. Vi kunne også godt tænke os du ved vin-øl bar til senere når der skal danses.. :thumbsupsmileyanim:

Hvornår står brylluppet? Det vil jeg da se frem til at høre ( og SE) hehe..nærmere om.. :cheerleader3:

Hov slog mig lige hvor mange bliver i?

knuss

0

Del dette indlæg

Hej igen

Vi skal giftes her den 4 aug og jeg lover du får detaljer....vi skal dog lige på bryllupsrejse den 6 aug så det bliver nok derefter.

Vi bliver omkring 45 mennesker.

Knus Maria :thumbsupsmileyanim:

Hej Moldam fik lige set at i også skal holde jeres bryllupsfest på Skjoldenæsholm. Har du en planlægningstråd man kan kigge i ?

0

Del dette indlæg

Vi holdt vores bryllup på den ny åbnede og totalt renoverede Frederiksminde kro i Præstø. Stedet er fantastisk smukt både indvendigt og udvendigt. Det ligger med en ubeskrivelig smuk udsigt ud over fjorden og maden er helt igennem eminent god. Vi snakker virkelig mad i en hel klasse for sig selv, velsmagende og smukt præsenteret.

Vi var ikke så mange så vi sad i deres Verandastue, hvor der er plads til 50 mennesker. De har også et stort lokale, som også er meget smukt. Det er en tidligere teatersal der er ombygget til restaurant/selskabslokale, så det er et meget specielt rum. Jeg er ikke helt sikker på hvor store selskaber de kan holde, men du kan da give dem et ring og høre ad.

De har også en 19-20 værelser og et par suiter, så der er mulighed for at gæster der kommer langvejsfra kan overnatte på stedet.

Du kan da lige få et billede af vores dessert, som er variation over jordbær.

post-24702-1185094662.jpg

Redigeret af Blommen
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer