MaikenHolm

Størrelse på risposer?

16 posts in this topic

Annonce ♥

Hej Maiken

Vores risposer var lige godt 20x20 cm. og så kunne der være to spiseskefulde ris i dem. Det gælder både dem til bordene med guldkanten og dem til kirken som er i kurven. :thumbsupsmileyanim:

post-23120-1185146053.jpg

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes de var små nok at arbejde med i de 20x20. Det er jo mange man skal lave... :)

Her er lige dem til bordene.

Hej

Hvor er de flotte med guldkant - hvor kan man købe den slags? Og få jeg spørge hvad de har kostet:-)

Vi overvejer også at blande ris med fuldkornsblandning til kirken - har nemlig hørt at fuglene ikke rigtig kan tåle risen i deres maver??! Har I hørt noget om det?

0

Annonce ♥

Det er noget vås, at fuglene ikke kan tåle ris.

Desuden vil mange kirker ikke have fuglefø, da det giver en masse bøvl, når de sår sig selv rundt om kirken.

På www.romanceshop.dk kan man købe hjerteris der opløses i forbindelse med vand og går i stykker når man træder på dem! Derfor sviner det ikke lige så meget og de kan ikke plante sig selv.

Hvis der er noget om det med fuglene, så er disse heller ikke et problem + det er da lidt finere med små hjerter end almindelige ris :)

0

Hej piger, sidder nu og kigger gamle posts på bk (fra 2000-2003), lidt for meget tid måske, men trængte simpelthen til noget inspiration som man ikke lige havde set. Nå men pointet er faldt over dette link, hvor de også diskuterede størrelse på risposer, og den ene har testet hvad der bliver pænest:

så konklusionen på deres debat blev: runde risposer, med diameter på 23 cm er det mest optimale og bliver rigtig fint :)

0

Hej piger, sidder nu og kigger gamle posts på bk (fra 2000-2003), lidt for meget tid måske, men trængte simpelthen til noget inspiration som man ikke lige havde set. Nå men pointet er faldt over dette link, hvor de også diskuterede størrelse på risposer, og den ene har testet hvad der bliver pænest:

så konklusionen på deres debat blev: runde risposer, med diameter på 23 cm er det mest optimale og bliver rigtig fint :)

Ja nu kan jeg ikke lige sige at jeg har siddet og bladret en masse igennem herinde, som du. Men jeg er selv i færd med at lave risposer og testede simpelthen ved at lave skabeloner med mine forskellige str. tallerkner og mener jeg kom frem til at den der bliver pænest er omkring 24 cm, så det passer jo meget godt med de 23 cm, som du fandt frem til... :happy:

0

Annonce ♥