mettemoller

Hvor meget skulle i give

16 indlæg i dette emne

Hejsa

Vi skal til polter ved et par af vores venner. Det er første gang vi skal til en polter.

Vi synes bare umiddelbart at det er ret dyrt. Jeg skal af med 500 kr og Thomas skal af med 600 kr.

Det er selvfølgelig med mad og drikke hele dagen, men alligevel. Vi tøser skal altså ikke lave det vilde. Så kommer der jo så også kørsel oveni. Vi kommer nok ca til at bruge 1400 kr på det hele.

Hvad har i givet??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Vil mene 5-600 kr er meget normalt, måske endda lidt i den billige ende.

Både min kæreste og jeg skal til polterabend næste weekend og der ligger budgetterne på nogenlunde det samme nivea (600-800 kr/person). Og den for tøserne er altså heller ikke inkluderet nogle helt exeptionelle aktiviteter.

Har en veninde der har været til 3 PA´er i løbet af denne sommer og der har budgetterne svinget lige fra 600-1200 kr/person!

Håber i får en festlig dag :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Min forlovede skal til polter i morgen, med hans fætter. De skal give 1350 kr. pr. næse. Det syntes jeg godt nok er lidt dyrt... :thumbsupsmileyanim: Men fair nok det er det fedt program der er lavet og det er inkl. ALT lige fra morgenmad,lejet bus hele dagen (de er 19 gutter),alle aktiviteter, mad og øl/sprut hele dagen og entre + drinks på div. diskoteker. :smolf:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har alsrig været til polter men jeg vil mene at 500kr ikk er så slemt man betaler jo for sig selv og for bruden/gommen men hvis man ikke har råd er man jo velkommen til at sige fra og evt lave en ekstra polter for bruden/gommen i stil med ens egen pengepung. jeg får to dog er det fordi der er nogle der ikke kan den ene dag men ikke vil undvære så jeg får en ekstra. men jeg ville faktisk få det dårligt hvis mine polterglster til min polter skulle af med 500kr bare på at være sammen med mig. så hellerer bare en hygge middag.

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar. Ja jeg kan godt se at det ligger i den " billige" ende så.

1350 kr pr. person!!! Hold da op.

Jeg snakede med min veninde for at høre hvad de skulle give for min polter, for jeg synes helt ærlig ikke at det skal være så dyrt, især når de fleste er par der skal med. Jeg ved ikke præcis hvad de skulle give, men heldigvis var det et pænt stykke under 500 kr. Det er jeg glad for.

0

Del dette indlæg

I vores vennekredse ligger pigernes polterabender typisk på 600-800 kr. og drengenes på 1200-1500 kr. Typisk er det fordi drengene laver dyre aktiviteter som fx spedbåde etc. og ender på restaurant e.lign. Men så er alt hele dagen og natten også med i prisen.

I København er polterabenderne typisk dyrere end udenfor KBH. Og herudover afhænger prisen ofte også af hvor mange, der er med til at betale gildet...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den ene polterabend, som jeg har deltaget i, kostede for pigernes vedkommende 500 inkl aktiviteter, benzinpenge til de piger, der lagde bil til, mad samt drikkevarer indtil vi tog på diskotek.

Min kæreste har været til flere polterabender, og han har flere gange måttet punge ud med 1000kr - det har oftest haft noget at gøre med, at drengene bl.a. ikke selv vil køre, så de skal leje bus og chauffør. Og jeg synes, det er mange penge, når den ene af os kun har haft SU som indkomst.

Min veninde var til polterabend for en måneds tid siden. Her havde de (lidt urimeligt synes jeg) valgt at lægge prisen for drengenes tur og pigernes tur sammen og så dividere med antallet af deltagere i begges polterabend. Min veninde måtte derfor betale 750kr og derudover selv betale sin frokost, sin aftensmad og drikkevarer til hele dagen. Pigerne lavede næsten ikke noget, mens drengene ikke selv ville køre, så de ringede efter taxaer hver gang de skulle fra et sted til et andet....og der er jo nogle gode afstande ude i det mørke vestjylland, så det var en dyr fornøjelse.

Jeg har sagt til dem, der arrangerer vores polterabend, at vi gerne vil have en polterabend, der er hyggelig, og som alle har råd til at deltage i. Jeg vil hellere holde polterabend på en kæmpe græsplæne med en masse boldspil, lege, hygge, billige drikkevarer, bål og grill end vide, at nogen ikke har råd til at være med, eller at nogen betaler et beløb for dagen, som de i virkeligheden slet ikke har råd til. Man kan jo faktisk lave en masse hyggelige aktiviteter, der ikke koster alverden. Og i forvejen er det jo dyrt at være bryllupsgæst - man skal købe gave, måske købe nyt tøj, måske et ekstra smut til frisøren, måske betale for overnatning eller taxa osv.

Men 300-400 kr koster det altså hurtigt for mad, drikkevarer og et par enkelte aktiviteter - men det er også ok, synes jeg. Jeg vil dog sige, at jeg personligt har det sådan, at beløbet, som jeg vil betale, også kommer lidt an på, hvem man skal til polterabend ved... hvis det er en, man er rigtig tæt forbundet til, vil jeg helt klart hellere give lidt mere for, at det bliver en helt perfekt dag, mens jeg ikke har lyst til at betale alverden, hvis det er hos kærestens fætters kommende kone, som man har mødt 5 gange i sit liv...men så vælger man jo bare at melde pas til arrangementet.

Mvh Birgitte

0

Del dette indlæg

Min helt ærlige mening, så synes jeg bestemt ikke, at 5-600 kr. er dyrt! Men som Birgitte skriver, så kan man jo vælge at takke nej, hvis det er en person som man ikke kender særlig godt. Det har helt bestemt noget at sige, hvem det er man skal til polterabend hos...

Jeg har lige arrangeret et polterabend for min veninde, og der skal folk give 600 kr, og dagen kommer til at se således ud:

*Morgenmad

*Human Football

*Frokost

*Musikindspilning

*Danseundervisning

*Buffet med fri vin, øl og vand

*Fest i telt...

Og med tre aktiviteter, fri mad hele dagen og drikke, så synes jeg det er en temmelig billig dag!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vi skal til polter ved et par af vores venner. Det er første gang vi skal til en polter.

Vi synes bare umiddelbart at det er ret dyrt. Jeg skal af med 500 kr og Thomas skal af med 600 kr.

Det er selvfølgelig med mad og drikke hele dagen, men alligevel. Vi tøser skal altså ikke lave det vilde. Så kommer der jo så også kørsel oveni. Vi kommer nok ca til at bruge 1400 kr på det hele.

Hvad har i givet??

I vores vennekreds er det også normalt med 5-600 kr pr. person. I øjeblikket er jeg ved at planlægge en og der skal vi give 600 kr pr. person og det syntes jeg er rimeligt. Forhåbenlig er det den eneste gang i deres liv at de skal poldes og hvis man skal lave bare lidt på dagen, så koster det altså hurtigt nogle penge.

Hilsen mette

0

Del dette indlæg

Vi gav 5-600 til min brors polterabend. Det lyder af meget (især for de studerende), men det var en hel dag inkl aften inkl alt mad + drikkevarer, og så løber det altså hurtigt op. Noget ret irriterende er når folk melder fra og så ikke vil betale deres andel, det var vi ude for, og så røg vores mængderabat ved den dyreste aktivitet :pokey:

Men vi havde en super dag, og brudeparret nød det i fulde drag. Så jeg synes, det var det værd.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Som flere har skrevet herinde, skal man huske det også er én selv man betaler for.

Til mit polter spiste og bowlede vi og jeg har ligenu siddet og regnet på hvor meget de hver især har skulle betale KUN til mig - altså hvor dyrt det blev for 7 mennesker at jeg bowlede og jeg spiste - det har i alt været ca. 255,- som skulle deles i 7 altså 37 kroner til hver - hihi det var faktisk meget sjovt at regne ud - dertilkommer så, at de for dem selv har betalt 255 og så de 37 derudover som var for mig. Alt i Alt en polter pr. snude til under 300,- og det har jeg som brud ihvertfald ikke dårlig samvittighed over.

Jeg synes der er lidt forskel på, om det er bruden/gommen der får lov at prøve alting (bungejump, wellness, bowling mv.), eller om hele selskabet er med til at nyde aktiviteterne.

KH Dorthe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer