sanni anne-marie

problem vdr. en manglende gæst

10 indlæg i dette emne

jeg er i den katte pine at jeg har en veninde, vi har altid gået i skole sammen og vi er en ret sammen tørnet klike af 5 piger der altid har holt sammen men denne pige der hedder sisse. har på den ene side altid været der for mig bla da jeg flyttede var hun den første til at besøge mig(de andre har aldrig været i min lejlighed kun mødt mig i byen) men hun begyndte at kæreste med en af min mands og mine venner og det gik perfekt indtil hun sårede ham og mig. hun ringede mig op sent en hverdags aften hvor min mand og jeg skulle på kl 5:00 om morgenen og skældte mig ud og fik mig til at græde. min mand er allerede på dette tidspunkt ret indebrændt over den måde hun har behandlet vores ven på, og det får ikke hendes popularitet til at stige at hun ringer sent og gør mig ude af den. jeg finde med mig selv ud af at jeg måske bør lade det venskab løbe ud i sandet påtrods af det er hårdt, det er trods alt hende der førte min mand og mig sammen i sin tid. men det hele kulminerede da hun flytter til kbh uden at sige noget og skifter nummer uden af sige noget så har hun jo faktisk meldt ud at hun ikke vil mig mere... men så er der jo de 3 andre piger de kan jo ikke forstå hvad der sker og bliver bekymrede vi bliver enige om at vi selvfælgeligt godt kan være i rum sammen og ikke hader hinanden vi kan bare ikke være tætte mere. det går fint og her for ½år siden ser jeg hende for 1. gang i 1år jeg er meget nervøs men det går godt og det er som om at distancen mellem os er lidt væk, pludselig får jeg en besked fra hende om at hende og en af de andre piger er på besøg hos en af vores 3 veninder og de vil da gerne lige mødes med mig jeg har boet 2år på fyn hende de besøger har boet her 1år jeg bliver lidt tøse mobset over de aldrig har tid til at besøge mig men de har altid i verden til at besøe den anden men jeg gemmer det og tager ind og møder dem og vi hygger os... her i juni skulle vi så til af pigerne fra klikens bryllup og jeg tager ud til sisse for at fælges med de andre og alt er perfekt det er som om der aldrig har været problemer mellem sisse oh jeg og som aftenen skrider frem bliver jeg mere og merer ked af det for når det er mig der skal stå i fin kjole er sisse der jo ikke til at fejre mig og vores klike vil mangle en. da vi skal sige farvel til brudeparret kommer sisse til at kaste ris på mig, hun siger undskyld men siger derefter nej jeg vil sku have lov at overdænge dig med ris nu jeg ikke kan komme til dit bryllup, og det slår hoved på sømmet,jeg må simpelthen ud på toilette og være alene....

da jeg kommer hjem til min mand siger jeg det som det er at det er ganske forkert at sisse ikke er med den dag han siger at skal hun med kommer han ikke han kan ikke lide hende mere, og desuden kommer kasper(ham hun kærstede med) jeg får forklaret min mand at det betyder meget for mig og han siger så at jeg da skal have lov at inviterer hende, men det synes jeg bare heller ikke jeg kan da jeg ved at kasper stadig er meget såret over den behandling hun gav ham...

skal jeg risikerer sisse og mit venskab igen?

eller

skal jeg inviterer hende og give kasper en lidt trist aften?

jeg er super glad hvis i har overlevet den smøre og kan forstå hvad jeg skriver, det haster bare lidt da det jo er den 29 september i år....

hilsen sanni

Redigeret af sanni anne-marie
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Jeg synes ikke det er en helt nem situaton for dig.

Jeg synes nemlig altid det er svært når vi involverer os i vores venners indbyrdes kæresteforhold og de grimme ting, de gør ved hinanden. Vi synes for det meste det er fedt når vores venner finder sammen - man er som et firkløver, laver ting sammen, firkløveret har det godt. Når så de slår op igen, så står man dér. Firkløveret er splittet - hvem holder med hvem - manden holder med sin ven, måske holder man selv med sin veninde - eller har i det mindste ikke lyst til at miste hende.

Når nogle går fra hinanden på den måde, og man selv som par er tilbage, så føler jeg lidt man er dårligere stillet end helt fra begyndelsen. Vi har selv lige mistet en ven på den konto. Min veninde og min kærestes ven fandt sammen. Min kæreste og jeg syens det var fint - bortset fra de faktisk så ikke rigtig havde tid tilat være sammen med os - de var jo forelskede. Min veninde slog op (uden at være bisset) men vennen blev såret og har ikke rigtig kommet her hos os siden da......det betyder så også at HAN ikke er inviteret til vores bryllup. Vi forholdt os ganske neutralt under deres brud - så meget man nu kan som meget snakkende veninder :thumbsupsmileyanim:)

Hvis I holder lige meget af jeres venner hver især, så inviter dem begge, men lev med, at Kasper måske melder afbud - kan I leve med det?

Vil I så hellere have han kommer og hun ikke inviteres? Sisse regner jo tilsyneladende ikke med at blive inviteret hvorimod Kasper jo er selvskreven?

KH Dorthe

0

Del dette indlæg

puh.... den er godt nok svær....

jeg er selv med i en klike af 5, hvoraf jeg ikke har inviteret den ene med, af den grund at jeg aldrig ser hende og vi aldrig snakker sammen.

men jeg kan godt se i din situation..... hvis du ønsker i stadig skal være veninder, synes jeg bestemt du skal invitere hende med.

kasper og hende behøver jo ikke at sidde i nærheden af hinanden.

hvis du er i tvivl, måske du så kunne snakke med hende, og få det "hele" ud af verdenen??

det er det bedste råd jeg kan give....

held og lykke med det

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Åh sikke en svær beslutning :thumbsupsmileyanim:

Hvis du gerne vil have hende med, så inviter hende. Og snak måske lige lidt med hende først for at få det hele ud af verden.

Og så synes jeg at du eller din kæreste (hvis han kan finde ud af sådan noget) skal forberede Kasper på at Sisse kommer og understreg at I også meget gerne vil se ham.

Forstår jeg dig rigtigt at det er over et år siden at Kasper og Sisse gik fra hinanden? For så synes jeg Kasper skal se at komme videre, også selvom han blev rigtig såret... og man skal måske ikke længere tage helt så meget vare på hans sårede følelser som man skulle engang. Lidt ligesom de piger, der skriver herinde at deres forældre er skilt og moderen ikke vil komme hvis faren kommer...

Det er en sur beslutning at skulle tage, jeg håber, I finder en løsning!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh sikke en svær beslutning :cheerleader3:

Hvis du gerne vil have hende med, så inviter hende. Og snak måske lige lidt med hende først for at få det hele ud af verden.

Og så synes jeg at du eller din kæreste (hvis han kan finde ud af sådan noget) skal forberede Kasper på at Sisse kommer og understreg at I også meget gerne vil se ham.

Forstår jeg dig rigtigt at det er over et år siden at Kasper og Sisse gik fra hinanden? For så synes jeg Kasper skal se at komme videre, også selvom han blev rigtig såret... og man skal måske ikke længere tage helt så meget vare på hans sårede følelser som man skulle engang. Lidt ligesom de piger, der skriver herinde at deres forældre er skilt og moderen ikke vil komme hvis faren kommer...

Det er en sur beslutning at skulle tage, jeg håber, I finder en løsning!

Jeg syntes også du skal invitere hende. Ja Kasper bliver måske såret, men det er jo ikke et spørgsmål om at vælge side.

Men det at i gerne vil se begge jeres venner.

De behøver jo ikke sidde i nærheden af hinanden.

Hvis Kasper melder fra på den konto, så må det stå for hans egen regning.

Jeg syntes også han skal se at komme vidre.

:thumbsupsmileyanim:

VH Heto

0

Del dette indlæg

tak for jeres svar, er stadig lidt i tvivl... ingen af os ønsker at kasper ikke kommer vi ønsker begge at kasper kommer også selvom jeg så må ofre sisse... jeg har snakket med hende og hun synes at vi alle skal opføre sig som voksne mennesker og det synes jeg jo også men det er simon og kasper desværre ikke helt indstillet på. det er længe siden men kasper blev meget såret og har faktisk ike haft noget forhold til nogen pige siden ikke engang en "bolleven" og det er jo let nok for sisse at sige at vi skal opføre sig som voksne mennesker men det er bare ikke så let for kasper, jeg er sikker på at der ikke vil blive rådbt grimme ord og sådan det vil bare lægge en dæmper på festlighederne. jeg tror nu her mens jeg skrive at jeg desværre er nød til at ofre sisse. der vil simpelthen blive for megen dårlig stemning hvis hun kommer også selv om hun slet ikke vil komme til at snakke med kasper og simon. vi bliver kun 50 personer så hun kan jo ikke gemme sig og de vil jo vide at hun er der, og det er desværre vist nok.

men igen tak for jeres svar.

0

Del dette indlæg

Puuuha! ja det er s... da lidt af en kattepine, men de er begge voksne menneskeer, så påtrods af hvad hun har gjort ved hendes eks-käreste er det jo i bund og grund ikke noget i kan blande jer i jeg havde inviteret begge og så må det väre op til dem selv og holde afstand til hinanden den ene aften.... det skal nok gå :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

så er det afsluttet... vi har smset lidt sammen i dag om noget andet og jeg skrev til hende at jeg desværre ikke kunne invitere hende hun ringede mig så op og sagde at hun sagtens kunne forstå og at selvom jeg havde sendt hende en indbydelse havde hun ikke været kommet da hun ikke har lys til at være der når der er nogle der ikke ønsker hende der uanset hvem det er. jeg skulle bare tøre øjnene og feste som om hun var der men lade som om hun ikke kunne komme pga dårlig mave... hun er bare den bedste hvilket gør det endnu sværere at skulle undvære hende. for hver gang vi snakker sammen kommer vi bare tætterer på hinanden igen fik også lovet hende at når simon og jeg engang får et barn skal hun med til barnedåb uanset hvad(jeg er ikke gravid pt)... men en ting er skkert jeg skal helt sikkert over til hende efter bryllupt og vise billeder, og for efter tiden skal jeg ikke lade peditesser kommer imellem en veninde og mig og jeg skal ivhertfal aldrig lade venner og veninder bliver kærester eller bare være sammen en enkelt aften dette er helvede for de efterladte... men der faldt en sten fra mit hjerte selvom jeg vil savne hende meget...

men tak for jeres svar det var dejligt at læse, og gav mig lidt mere ro.

håber ikke andre kommer ud for dette, føler mig som en meget dårlig veninde lige nu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes ikke du er nogen dårlig veninde! Det var en rigtig svær beslutning :cheerleader3:

tak for det.. min mand er blevet så voksen at han vil tale med hende og se om ikke de kan blive venner igen så hun altid kan komme på besøg og sådan så det går fremad men det bliver et bryllup uden sisse...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer