Ebes

Erfaringer søges...

19 indlæg i dette emne

Hej piger

Er der nogen der har nogle gode erfaringer med disse steder? Når engang vi når så langt, tror jeg det er et af de steder vi påtænker at holde festen :denmarkflag:

Ulempen med St. Restrup er, at det ligger lidt langt væk fra kirken.... men min kæreste synes det er det helt rigtige sted. Vi har dog ikke inspiceret dem nærmere, da datoen ikke er fastlagt endnu.

Redigeret af Ebes
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej piger

Er der nogen der har nogle gode erfaringer med disse steder? Når engang vi når så langt, tror jeg det er et af de steder vi påtænker at holde festen :denmarkflag:

Ulempen med St. Restrup er, at det ligger lidt langt væk fra kirken.... men min kæreste synes det er det helt rigtige sted. Vi har dog ikke inspiceret dem nærmere, da datoen ikke er fastlagt endnu.

Jeg har været til en fin fest på St. Restrup. Kender ikke så meget til Sohngårdsholm slot, men mener ikke, at de har plads til så mange gæster. Eller måske tager jeg fejl der??!? Har hørt godt om det sted også. Så det bliver vel et eller andet med Jeres mavefornemmelse mht. de to steder. For mig at se, begge gode steder. Hvor skal I vies henne????

Leder selv efter et sted til ca. 70 personer + runde borde (ca. 8 ved hver) :iloveyou:

0

Del dette indlæg

Hej piger

Er der nogen der har nogle gode erfaringer med disse steder? Når engang vi når så langt, tror jeg det er et af de steder vi påtænker at holde festen :heart:

Hey Ebes.

Jeg kender lidt til begge stedder. Vi håber på at Sohnegaardsholm slot bliver det sted hvor vi skal holde vores bryllup. Det ligger i perfekte omgivelser i forhold til det er så centralt i Aalborg. Jeg ved endnu ikke hvordan maden er eller hvordan det ser ud indevendigt, men det skal vi op og se her i nærmeste fremtid :bearhug: . Men de har både være søde og rare dem der står for det, så hvis du ringer ud og hører, er jeg sikker på de vil være dig behjælpelig med matriale osv.

Jeg har flere gange været på St. Restrup herregaard i henhold til Bryllupsmesser. Hvor der har være udvist stor professionalisme, hvilke jo kun er en god ting. Kan igen ikke sige noget om deres med andet end at morgenbuffen er lækker :bearhug: he he... Mener dog der er plads til okay mange mennesker I deres store sale, men er ikke sikker på det..

Håber det kunne hjælpe lidt. :kiss:

Redigeret af ánnie86
0

Del dette indlæg

Hej!

Vi var til bryllup på Sohngårdsholm slottet i februar og det var VIRKELIG godt. Smukke smukke omgivelser, suveræn mad, glimrende betjening osv. Så det kan varmt anbefales!

MEN der er ikke plads til mange gæster og det lokale vi sad i var meget trængt og med en stolpe midt i lokalet, så flere af gæsterne ikke kunne se noget, når der var underholdning. Størrelsen på lokalet sætter også begrænsninger for hvordan man kan sætte borde - fx tror jeg det er for lille til runde borde. Så vidt jeg ved skulle der være to lokaler - så jeg måske det andet er endnu større?

Et anden ting er, at det er temmelig dyrt deroppe. Mener det koster 900-1000 kr pr person. Vi skal selv holde fest på Skydepavillionen i Ålborg, hvor vi sparer 300-400 kr. ift. Sohngårsholmslottet pr person, får 4 lokaler (!) hvor vi har panorama udsigt over byen, et godt ry for maden osv. Så måske I skulle overveje det som en mulighed også? Har også hørt godt om Scheelsminde, men her ligger prisen vist næsten på det samme som Sohngårsholm Slottet?

Håber det kunne være til lidt hjælp? :heart:

:bearhug: Maiken

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været til en fin fest på St. Restrup. Kender ikke så meget til Sohngårdsholm slot, men mener ikke, at de har plads til så mange gæster. Eller måske tager jeg fejl der??!? Har hørt godt om det sted også. Så det bliver vel et eller andet med Jeres mavefornemmelse mht. de to steder. For mig at se, begge gode steder. Hvor skal I vies henne????

Leder selv efter et sted til ca. 70 personer + runde borde (ca. 8 ved hver) :heart:

Tror vi ender med at blive viet i Hans Egedes kirke. Kender den ene præst rigtig godt og han er bare fantastisk dygtig... Ved at der på Sohngårdsholm slot har været holdt en fest med omkring 80 deltagere, så tror der er plads nok. det kommer selvfølgelig an på hvordan lokalet er inddelt.... Hvor påtænker I at holde festen?

0

Del dette indlæg

Hey Ebes.

Jeg kender lidt til begge stedder. Vi håber på at Sohnegaardsholm slot bliver det sted hvor vi skal holde vores bryllup. Det ligger i perfekte omgivelser i forhold til det er så centralt i Aalborg. Jeg ved endnu ikke hvordan maden er eller hvordan det ser ud indevendigt, men det skal vi op og se her i nærmeste fremtid :heart: . Men de har både være søde og rare dem der står for det, så hvis du ringer ud og hører, er jeg sikker på de vil være dig behjælpelig med matriale osv.

Jeg har flere gange været på St. Restrup herregaard i henhold til Bryllupsmesser. Hvor der har være udvist stor professionalisme, hvilke jo kun er en god ting. Kan igen ikke sige noget om deres med andet end at morgenbuffen er lækker :bearhug: he he... Mener dog der er plads til okay mange mennesker I deres store sale, men er ikke sikker på det..

Håber det kunne hjælpe lidt. :bearhug:

Tak for hjælpen... har lige smugkigget lidt på Sohngårdsholm og ja, det ser fantastisk ud. Ved at deres mad skulle være helt i top, men hvis I skulle få lyst til at teste det, så kan I jo tage derop og spise en aften... Tror vi skal have undersøgt priserne før vi går igang, for det kan jo være der er stor forskel.... ;)

0

Del dette indlæg

Hej!

Vi var til bryllup på Sohngårdsholm slottet i februar og det var VIRKELIG godt. Smukke smukke omgivelser, suveræn mad, glimrende betjening osv. Så det kan varmt anbefales!

MEN der er ikke plads til mange gæster og det lokale vi sad i var meget trængt og med en stolpe midt i lokalet, så flere af gæsterne ikke kunne se noget, når der var underholdning. Størrelsen på lokalet sætter også begrænsninger for hvordan man kan sætte borde - fx tror jeg det er for lille til runde borde. Så vidt jeg ved skulle der være to lokaler - så jeg måske det andet er endnu større?

Et anden ting er, at det er temmelig dyrt deroppe. Mener det koster 900-1000 kr pr person. Vi skal selv holde fest på Skydepavillionen i Ålborg, hvor vi sparer 300-400 kr. ift. Sohngårsholmslottet pr person, får 4 lokaler (!) hvor vi har panorama udsigt over byen, et godt ry for maden osv. Så måske I skulle overveje det som en mulighed også? Har også hørt godt om Scheelsminde, men her ligger prisen vist næsten på det samme som Sohngårsholm Slottet?

Håber det kunne være til lidt hjælp? :bearhug:

:bearhug: Maiken

Hej Maiken

Ja det er godt nok mange penge at spare må jeg sige og vildt træls med lokaerne på Sohngårdsholm. Det er sådan noget der kunne få mig til at fravælge stedet. Har været til sådant et bryllup engang og det er som om det deler festen i to... Ret ærgeligt.

Tak for dit svar :heart:

0

Del dette indlæg

Er vild med Sohngårdsholmslot - det er super mad og betjeningen er i top.

Jeg vil foreslå dig at ringe til dem for en rundvisning. Lyt til deres ideer mht placering af gæster, menu osv. Så kan du se om det falder i din smag.

Held og lykke

mvh

Goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været til Bryllup på St. Restrup Herregård (sidste år). Det var rigtig godt. Der var flere bryllupper samme aften, men det mærkede vi ikke til. Maden var god, betjeningen diskret og enkle men ok værelser. Som før en anden herinde skriver, så er morgenmade god :thumbsupsmileyanim:

Et sted jeg godt kan anbefale, og jeg ved at brudeparret også var glade for det.

Wolesen

0

Del dette indlæg

Er vild med Sohngårdsholmslot - det er super mad og betjeningen er i top.

Jeg vil foreslå dig at ringe til dem for en rundvisning. Lyt til deres ideer mht placering af gæster, menu osv. Så kan du se om det falder i din smag.

Held og lykke

mvh

Goodbyehansen

Det lyder som en god idé... kunne nok også godt finde på at tage derop en aften og spise, bare for at prøve maden...

Tak for dit svar :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg har været til Bryllup på St. Restrup Herregård (sidste år). Det var rigtig godt. Der var flere bryllupper samme aften, men det mærkede vi ikke til. Maden var god, betjeningen diskret og enkle men ok værelser. Som før en anden herinde skriver, så er morgenmade god :thumbsupsmileyanim:

Et sted jeg godt kan anbefale, og jeg ved at brudeparret også var glade for det.

Wolesen

Synes umiddelbart også det virker til at være et rigtig romantisk sted at holde fest, men det er Sohngårdsholm nu også... emma dilemma...

Har lige kort snakket med St. Restrup og fik også fornemmelsen af, at der godt kan være flere bryllupsfester igang samme aften, hvilket jeg lige studsede over. Det kunne jo godt være det ville lægge en dæmper på aftenen, så det er jeg glad for at høre I ikke mærkede noget til :bearhug:

Tak for hjælpen :loveflag:

0

Del dette indlæg

Hejsa, min bror og svigerinde blev gift på store restrup, og alt forløb perfekt, der var flere bryllupper den aften, uden problemer, min bror er meget en detajle mand, han er selv kok, og de var meget proff over for hans ønsker om mad og anretningen af den, og deres øvrige ønsker, det var meget smukt og måske højtidlig "stift" det var de allerbedste manerer man havde fundet frem, uheldigvis kommer en af tjerner til at tabe en skål kartofler og der blev bum stille, men tror nu af det var hele planlægningen og måden de havde valgt at sætte det op på. Der var bare et enkel minus, og det var at tjenerne var kommet til at smide resten af bryllups kagen ud den ville de gerne ha haft med hjem, det var selvfølgelig ikke noget der ødelagede aften af.

Har også været på slottet og spise og det var virkelig virkelig lækkert, men alt der afhænger af hvor mange i bliver. men har kun været der så ala carte gæst, men lækkert!

Hilsen Hanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa, min bror og svigerinde blev gift på store restrup, og alt forløb perfekt, der var flere bryllupper den aften, uden problemer, min bror er meget en detajle mand, han er selv kok, og de var meget proff over for hans ønsker om mad og anretningen af den, og deres øvrige ønsker, det var meget smukt og måske højtidlig "stift" det var de allerbedste manerer man havde fundet frem, uheldigvis kommer en af tjerner til at tabe en skål kartofler og der blev bum stille, men tror nu af det var hele planlægningen og måden de havde valgt at sætte det op på. Der var bare et enkel minus, og det var at tjenerne var kommet til at smide resten af bryllups kagen ud den ville de gerne ha haft med hjem, det var selvfølgelig ikke noget der ødelagede aften af.

Har også været på slottet og spise og det var virkelig virkelig lækkert, men alt der afhænger af hvor mange i bliver. men har kun været der så ala carte gæst, men lækkert!

Hilsen Hanne

Hej Hanne

Tak for dit svar! Hvor ærgeligt med kagen, men det kan jo smutte i forvirringen... Tror vi tager ud og ser stedet og fornemmer stemningen, så vi bedre kan forholde os til, om det nu bliver for "stift". Tror dog også det afhænger af den stemning man lægger for dagen og de gæster man inviterer...

0

Del dette indlæg

Verdens bedste dag!!!!!!

Sohngaardsholm Slot var det perfekte valg. Har aldrig oplevet nogen der har haft mere styr paa det. Vi kunne bare slappe af, for det dejlige personale tog sig af alt, og alle vores gaester. Vi havde en person der ikke kunne lide forretten, 5 min efter stod der noget andet til ham...og der gik virkelig ikke mere end 5 min. Maden var gudeskoen, og alle gaesterne var vildt improneret.

Kan varmt anbefale Sohngaardsholm slot.

Jane

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er vores endelig fastlagt.. Det bliver Sohngaardsholm slot. Vi var der oppe d. 24 august og spise og for at se lokalerne.. Vi bliver ca. 60 gæster hvilke passer med hvad der kan være inde i "selve" resturenten når vi vil have runde borde. Hvis vi ønskede lang borde kunne der være en del flere.. (det lille lokale kan der max være omkring 65 gæster ved et E bord)

Der er self. stolperne, dem kan man ikke rigtig komme undenom, men synes det passer med charmen.

De holder "kun" et bryllup ad gangen, men der kan så være en anden fest igang samtidig, men kun et bryllup ad gangen.

Prisen er meget forskellig alt efter hvad man ønsker, vi har vist nået frem til en kuvertpris på mellem 850 og 950 kr. Det bliver lidt mere specificeret når vi får snakket menu osv. igennem med dem. (Det er så med fri bar - øl og vand - i 2 timer) Det er lidt dyrt, men til gengæl er det skønne omgivelser og dejligt mad.

Var til bryllup i Lørdags på skydepavalionnen.. utrolig dejlig udsigt og godt mad. Eneste minus var at bandet var forkert placeret i forhold til når man gik fra middagen til kaffe, så var bandet alt for langt væk, samt at en af tjenerne var uhøflig overfor min kæreste da han spurgte om de var klart til at brudeparet kunne danse brudevals fem i tolv og tjeneren bad ham om at skrubbe af og blande sig uden om :cowsleep: .. men det var så det eneste der var lidt uheligt.. resten var utrolig hyggeligt. (vi sad ved runde borde og der var plads til rigtig mange)

0

Del dette indlæg

Sikken en dejlig tråd at finde, for vi påtænker nemlig at holde vores bryllup på St. Restrup herregård. Så er det dejligt at vide at der har været nogen der som kan fortælle om det, og specielt når det er positivt.

Vi skal ringe til de forskellige steder her i ugen og skal så ude og se os omkring. Glæder mig rigtig meget....

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer