Guest heto

15 August 2007. Rygestop.....

40 indlæg i dette emne

Ja så er d. 15 aug. 2007 kommet.

Jeg ved det er til glæde for mange, og tro mig, jeg kan godt forstå jer.

Jeg er selv en af dem, der ryger 35 smøger om dagen, og jeg har røget siden jeg var 13 år. Er i dag 36. Dvs. at jeg har røget i 23 år. Det er ikke noget jeg er stolt af. Men det er fakta.

Nu har jeg så besluttet mig for at holde. Jeg vil også gerne, at der er plads til mig i dette samfund.

Men hold da op hvor er det svært. Jeg har koldsved, rystnen på hænderne og flimmer for øjnene.

Det re IKKE sjovt.

Er der andre end mig, der vil kvitte smøgerne ? Og skal vi støtte hinanden ?

VH Heto

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ikke ved at slippe mine, men vi har snakket om at gøre det....

men ikke endnu.... først når vi flytter ind i den nye lejlighed....

Der er dog lige lidt tid endnu...

men vi er så dog kun på en 20 pak hver om dagen...

Men vil tro det er et helvede at komme igennem...

og glæder mig ikke selv til det...

0

Del dette indlæg

Jeg vil godt lige trøste jer lidt. Jeg stoppede selv for fire måneder siden efter i MANGE år at have røget over en pakke om dagen. Og ved i hvad? DET ER NEMMERE END MAN TROR!

Jeg stoppede ved hjælp af akupunktur og nikotinpræparater og efter de første 14 dages helvede, så var det faktisk ikke så slemt og i dag går der MEGET lang tid mellem jeg savner det. Og jeg var altså INKARNERET ryger, der virkeligt elskede mine smøger.

I KAN GODT! :heart:

Redigeret af katjamo
0

Del dette indlæg

Jeg vil godt lige trøste jer lidt. Jeg stoppede selv for fire måneder siden efter i MANGE år at have røget over en pakke om dagen. Og ved i hvad? DET ER NEMMERE END MAN TROR!

Jeg stoppede ved hjælp af akupunktur og nikotinpræparater og efter de første 14 dages helvede, så var det faktisk ikke så slemt og i dag går der MEGET lang tid mellem jeg savner det. Og jeg var altså INKARNERET ryger, der virkeligt elskede mine smøger.

Ja, ja ... Selvfølgelig kan vi det.

Hvordan gjorde du?

Hvordan gør man når man går i byen?

Har du en masser dejlige erfaringer, du vil dele ud af, for dem tror jeg nok at vi får brug for.

Føj, hvor er det altså bare slem lige nu.

Hvis jeg farer over nogen, PLEASE - bær over med mig.

Snart ex-ryger Heto

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kaster lige lidt fakta ind til jer... Meget af det der er svært at droppe er den orale stimulans man får hver gang man ryger en smøg.. Vil helt klart foreslå at I finder noget til at erstate den stimulans med (især til når trangen er rigtig slem) Jeg erstattede min trang med slikkepinde (de små ballon slikkepinge kan anbefales) Det tog mig over toppen og nu har jeg ikke røget i 3 år til oktober... Faren ved at erstatte det med nocirette elelr lignende produkter er at man bare erstatter det ene afhængige middel med et andet...

Håber på det bedste for jer der holder op med at ryge... er virkelig en befrielse *SS*

0

Del dette indlæg

Ja, ja ... Selvfølgelig kan vi det.

Hvordan gjorde du?

Hvordan gør man når man går i byen?

Har du en masser dejlige erfaringer, du vil dele ud af, for dem tror jeg nok at vi får brug for.

Føj, hvor er det altså bare slem lige nu.

Hvis jeg farer over nogen, PLEASE - bær over med mig.

Snart ex-ryger Heto

Jeg gik til en akupunktør for at tage de værste abstinenser.

I starten havde jeg nikotinplaster på og så brugte jeg nikotintyggegummi og en lille smule inhalator. Nøj jeg vi tygget noget tyggegummi ;) Jeg fandt også ud af at kaffe hjalp mig. Så jeg drak en hulens masse kaffe. Og ellers de første 14 dage som var de værste sørgede jeg for at gå tidligt i seng og ellers holde mig selv beskæftiget. Og hvis trangen til at spise blev stor kastede jeg mig over läkeroler. De er ok at spise.

Mht. at gå i byen så lod jeg simpelthen være med det det første stykke tid. Det var for slem en fristelse. Og så begyndte jeg lige så langsomt og passede på med ikke at drikke mig for fuld så jeg ikke kom til at ryge i en gigant brandert. Nu kan du jo starte med at tage en stille øl på en af barene med rygeforbud. Nu er vi jo så heldige at have fået rygeforbud. Det er jo perfekt for os ikke-rygere.

Og så sørg for at belønne dig selv. Jeg gav mig selv gaver, som jeg kunne nyde ekstra meget på grund af mit ryge stop.

For eksempel nyt tøj som aldrig havde lugtet af røg.

Parfume fordi jeg nu duftede godt.

Rødvin som jeg nu kunne smage igen.

En god middag som jeg nu kunne nyde smagen af fordi mine smagsløg bedre.

Og min ultimative gave til mig selv var en tandblegning som jeg er SÅ glad for!!!!

0

Del dette indlæg

Held og lykke med det. Min mor har også besluttet at stoppe med at ryge efter at hun har fundet ud af at hendes krop ikke kan klare det længere. Jeg følger lige med i tråden for at høre om der kommer nogel gode råd som jeg kan give vidre til hende selvom hun sikkert ikke synes at mine råd er så gode. Råd i forbindelse med rygestop er åbenbart ikke så meget hver når de kommer fra en ikkeryger.

Jeg så på fjernsynes igår at man nu kan få en crem som skulle hjælpe. Må nok indrømme at jeg har lidt svært ved at tro på at det virker.

0

Del dette indlæg

Ja jeg er så på ex-ryger holdet! p57.gif

Stoppede for 1 år siden, og nøjjjj hvor er jeg glad for det.

Det kom helt af sig selv, efter at have røget i 17 år..... Jeg fik fjernet min blindtarm og så fjernede de sku min ryge trang ved samme lejlighed :heart: Neeeejjjj helt ærlig var det fordi jeg fik en blodprop kort efter de havde fjernet min blindtarm, og efter den oplevelse ja så er det ikke lige så meget at man har lyst at ryge mere. Fik lige pludselig lyst til livet, frem for smøgerne. Men indrømmer gerne at jeg ind i mellem har lyst, den forsvinder jo aldrig 100% desværre!g12.gif

Min søde kærste har sagt at til vores bryllup er det ok, at jeg tager en smøg. Hellere det end at jeg flejner fuldstændig i nervøsigtet..... Og hvis min polter bliver alt for våd, tjjjjaaaa man skal jo aldrig sige aldrig!!!!!

P.S. Det bedste råd jeg kan gi er: sig hellere at I ikke vil garantere at være rygefri for evigt, det hjælper mig megetg9.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er stoppet med at ryge to gange... Eller stoppet og stoppet ... Jeg begyndte igen efter 3 måneder. Begge gange fordi jeg 'lige skal ha' en enkelt smøg, for det er jo så hyggeligt, nu vi sidder her...' LAD VÆR! Jeg ved i hvert fald nu, at jeg skal lade være med at tage den første, for så falder jeg i igen.

Jeg skal også holde op med at ryge inden for de næste par måneder. Ikke fordi man nu ikke må ryge på offentlige steder og barer og sådan, men fordi jeg er traaaaaaat af at hoste og harke, snask i øjnene, tung i hovedet om morgenen, jeg lugter dårligt (vil jeg tro) og mit hjem, mit tøj, mit hår, min bil - ALT lugter.

Så mangler jeg så bare liiige at få Trolden med, og han VIL ikke! :heart: Øv

0

Del dette indlæg

Jeg har været røgfri siden 7 marts - fire måneder før mit bryllup!

Har 'kun' røget siden år 2000, men det gør det jo ikke nødvendigvis lettere at stoppe - jeg synes dog, det var overraskende let!

Jeg besluttede mig for netop den dag - og så stoppede jeg. Jeg brugte nikotinplaster den første uges tid, så jeg ikke skulle spekulere så meget på afhængigheden, men at jeg kunne fokusere på vanen i stedet. Jeg fortsatte med at holde mine 'ryge' pauser, men gik i stedet ned i køkkenet på mit arbejde, skrællede en gulerod og spiste den. Det blev til MANGE gulderødder de første par uger. Måtte dog ret hurtigt stoppe med plastrene, da jeg fik udslet af dem. Tyggegummiet var jeg ikke så tosset med, det smager af H til!

Min mand ryger stadig, og nogle gange, når jeg har lyst til en smøg, spørger jeg, om jeg må få et hiv. Han siger altid nej - det samme gør mine rygene veninder... Så den vej rundt har det ikke været så svæt. Og nu bliver det kun lettere, når man ikke må ryge på caféer og lign.

Jeg har desuden en kollega, som har røget i mange år, som lige et stoppet ved hjælp af nogle piller, han fik ordineret hos lægen. Det har været helt fantastisk siger han!

Men et rygestop kan klart anbefales! Jeg både smager og lugter bedre (på mere end én måde)! Og ja, jeg har meget luft til at gå op af trapperne og har det bare generelt bedre med mig selv!

0

Del dette indlæg

Da min mand stoppede med at ryge skrev jeg speciale og havde verdens største pose (1 kg) af de store piratos stående ved min computer.... de forsvandt MEGET hurtigt, for min kæreste (nu mand ;) ) fandt ud af, at de hjalp på hans rygetrang. Min mand brugte nikotinplaster den første uge og herefter ingen præparater (ud over mine piratos! :bearhug: )

Min kollega har også brugt de små slikkepinde, som man køber mange i en pose af (sådan nogle børneslikkepinde med sukker på i mange farver) til at stoppe at ryge. Så nu er det blevet en joke på arbejdet "får du dig lige en smøg" når han har en slikkepind i munden.

En veninde spiste stimoroltyggegummi i stedet for at ryge. Og det var eneste hjælp hun fik.

Mht ikke-rygning når man er i byen og drikker... ja så må det da forhåbentlig være en fordel, at man ikke kan lugte røg fra andre gæster :heart:

Pøj pøj med rygestoppet - har stor respekt for jer, der forsøger med at stoppe (og i sær jer hvor det lykkes).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så nu har jeg meldt mig på netdoktoren's rygestop.

Så må vi se om det hjælper. Om ikke andet føler jeg at jeg "gør noget", og DET hjælper.

bla -bla- bla- bla.

Tja som i nok kan "hører", så er jeg rastløs...........

............................................................................................

Heto

0

Del dette indlæg

Så nu har jeg meldt mig på netdoktoren's rygestop.

Så må vi se om det hjælper. Om ikke andet føler jeg at jeg "gør noget", og DET hjælper.

bla -bla- bla- bla.

Tja som i nok kan "hører", så er jeg rastløs...........

............................................................................................

Heto

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære trulte.

Du hjælper ikke meget lige nu. Alle skræmme historierne har vi hørt til hudløshed.

Og hvis det var så nemt, var vi jo nok holdt for længe siden.

Jeg kan da godt forstå at det r dejligt for ikke rygerne, at komme på en røgfri restaurent.

Det syntes jeg nok også engang, når jeg er kommet over på den anden side.

Alt det har vi jo hørt til hudløshed.

Lige nu drejer det sig om at komme igennem dagen, time for time, derefter dag for dag - og så kan jeg ikke se længere ud i fremtiden.

Så skræmme kampagnerne, dur altså ikke.

Dårlig samvittighed kan jeg heller ikke bruge til noget.

Nej jeg kunne godt bruge en masse krammer, og få at vide hvor god jeg er, og at jeg nok skal klare det.

Heto

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil altså lige slå et slag for den pille, der hedder 'Zyban'. Det er en rygestoppille og jeg har RIGTIG gode erfaringer med den! Altså - jeg ved godt, at jeg startede igen, men det har altså ikke noget med pillens virkning at gøre, det var bare fordi jeg var rar og liiige skulle prøve en enkelt smøg...

Nåmen, om Zyban:

Den fjerner så at sige 'rygecentret' i hjernen. Det vil sige, at man holder op med at tænke på cigaretter. Det værste ved at holde op med at ryge, er at man tænker på smøger HELE TIDEN. Zyban går ind og fjerner de tanker, og det gør virkelig en forskel! Nogle mener, at det er deres hang til nikotin, men hos mig er det altså tanken om, at jeg ikke må ryge, der gør mig sindssyg.

Zyban blev oprindeligt udviklet som en lykkepille, men så fandt man ud af, at den virkede på rygere. Selvfølgelig er det et medikament og man skal ikke misbruge det, men jeg vil 10 gange hellere spise Zyban i 2-3 måneder og så slippe af med trangen. Når jeg tager mig sammen og holder op - igen - så bliver det med hjælp fra Zyban.

Nå, det var bare min erfaring. Jeg håber, I kan bruge det til noget. :heart:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer