E.K.K.

Tanker MANGE tanker...

25 indlæg i dette emne

Så ja, nu har vi fastlagt dato, og vi er begyndt at tænke på de par småting der skal til iiiinden et bryllup, meeeeen. Det er sådan at min forlovede og jeg's bryllup er et meget spontant bryllup (det kommer sig af at han har været ved at dø liiidt for mange gange det sidste halve års tid) men det skal lige siges at Kærligheden til hinande altså er det der ligger stærkest her!!! men hvert fald så har vi bestemt os for at blive gift, men vi har ingen penge. (ligger på et MEGET lille bueget, eller hvordan fanden det nu staves) Jeg vil gerne have et Kirke bryllup da jeg syntes at det er meget smukt, så vores dato er den 29/09.

meeeeen, jeg har både en far og mor (ha ha det har alle mennesker da) ej okay, begge mine forældre er nulevende, og min far gider på ingen måde at respektere min kommende mand og mener at det er noget teenage pis jeg har gang i, og det bare lige er en trent jeg skal over (jeg har sagt at Ham ville jeg gerne giftes med før, men der har jeg altid tænkt ud i fremtiden, og det skal vist lige nævnes at jeg altså er 19)

Min mor mener at vi skal ha gang i det HELE!

vi havde bestemt os for bare at holde en lille middag for 6 (bruden, gommen, vores mødre, min brudepige og min lillebror = 6 )

men hun mener at man da ikke bare kan invitere folk med til et bryllup uden at invitere dem til et eller andet (en mindre reception hvilket vi ikke har penge til, da vi ikke engang har råd til en kjole til mig, heller ikke her inde fra)

så jeg sider og tænker burde vi bare droppe det, jeg mener vi har ingen penge, og hele verden er imod os (hvert fald på min side af stol rækken)

jeg har også overvejer bare at droppe alt det her kirke fis og så bare gå op på kommunen og få det gjort der, men igen vil så gerne have mit kirkebryllup.

Så nu er jeg VIRKELIG i tvivl.... :bearhug::griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej jeg ved ikke om jeg kan være til nogen hjælp, simon og jeg blev gift som 20årige vi valgte at tage på rådhuset da det var simons drøm og så bare blive velsignet her den 29/9 (samme dag som dit bryllup) hvis det er sådan at din kæreste har været ved at dø fra dig synes jeg bestemt at i skal gøre det nu, det synes jeg også alligevel. min mening er at i bliver viet på rådhuset bedre i dag end i morgen skider højt og flot på hvad folk mener og evt tager i kirken og bliver velsignet når i har råd til kjole, fest og det helt store på den måde får folk også festen og derfor har de lidt letterer ved at acceptere at i blev gift på rådhuset. i skal følge jeres mave fornemmelse. det er ikke fordi jeg har gjort sådan at jeg siger det vil bare lade jer vide at det er en mulighed. håber det hjalp lidt

hilsen sanni

ps hjertelig tillykke med at i nu er blevet forlovet.

0

Del dette indlæg

Hej E.K.K.

Jeg kan godt forstå at I gerne vil giftes. Prøv at se på det på den måde at I gerne vil give Jeres ægteskab de allerbedste forudsætninger.

Måske var rådhuset den bedste løsning, hvis ikke I har råd til at finde en kjole eller holde middag eller reception. Som Sanni siger vil jeg også råde Jer til så at holde en vielse når I har fået sparet op. Måske vil din far til den tid have nået til den konklusion at din kæreste nok er god nok...

Og så holde en stor fest. GOdt nok er det fedt med en stor kjole og kæmpe fest, men ikke hvis man forgælder sig.

Men allerbedst - gør det som I vil og som I kan føle er den bedste fornemmelse.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Først og fremmest tillykke med jeres beslutning. I vil giftes pga kærlighed og det må jo siges at være det der betyder noget.

Når det så er sagt er der en ting jeg kommer til at tænke på. En af mine veninder blev gift for en måneds tid siden, i kirke og kun, som det I vil, med de nærmeste tilstede(de var 8 for hun havde to børn). Hun blev gift i en flot nederdel og bluse, der er faktisk ingen der siger man skal komme i brudekjole. Jeg kan godt forstå det hvis det er det du gerne vil, men jeg tænkte at måske kunne I gifte jer her og nu i kirke ... når der så er gået nogle år .. måske på en bryllupsdag ... og I har fået bedre råd .. så kunne I gøre det igen .. man kan godt blive viet flere gange med hinanden .. også i kirke. Trods alt er kirkebryllup gratis og dermed er prisen for vielse detsamme som på rådhus.

Efter vielsen kunne I jo tage de 4 personer der skal med ... hjem til jer selv til en let anretning ... det behøver ikke være det store ... det er jo jer der bestemmer formerne ..

Synes I skal snakke det grundigt igennem og finde en løsning som passer til jeres ønsker ... lad være med at tænke så meget over hvad man BØR gøre i andres øjne ... I har trods alt den vigtigste del på plads ... kærligheden til hinanden

Hvad din far angår ... vi piger er uanset alder .. altid hans lille pige ... de vil os som regel det bedste, det er bare ikke altid vi er enige med dem vel :-)

Held og lykke med jeres beslutning

0

Del dette indlæg

Hej søde

Kan godt forstå i gerne vil gifte jer og det synes jeg bestemt I skal. I kan vælge både rådhus og kirke - og måske kan du låne en brudekjole af en ????

Har forresten også set dem i blå avis til ca 500, men det ved jeg ikke om er over jeres budget.

Held og lykke.

Knus

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig skal i giftes. Og hvis i gerne vil i kirke, SÅ GØR DET.

Nu ved jeg ikke hvor i landet i bor, og hvilken str. du bruger.

Men du må gerne låne min brudekjole. Du kan bare sende mig en PM

Undskyld mit sprog. Min hvis jeg var dig ville jeg skide din far et langt stykke.

Hvad så med at bede gæsterne tage en ret med hver, istedet for en gave.

Det behøver jo ikke være noget særligt. En kan tage kartoffelsalat med, en nogle frikadeller el. skinke, en salat, en brød og smør, og så en der kan tage kage med.

Derudover kan de jo alle medbringe en flaske vin.

Blomsterne kan du jo bare plukke i en have eller en grøftekant.

Tro mig, de fleste vil syntes det er smukt. Især fordi i gør det af kærlighed.

Hvis du gerne vil have flere med, så opfordre tøserne herinde til at komme til globryllup. DE ELSKER DET.

Ellers gør som de andre har forslået, tag på rådhuset, og få en velsignelse senere.

:griner:-

HETO

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er svært at, gå på kompromi med sine ønsker/drømme, men du må tænke på at, det ikke er Kjolen, festen eller maden der gør dig lykkelig men din kommende mand. Ved godt det lyder forloren, men kunne du ikke få en ligeså god fest hvis i bare var 6 og fik lidt hyggeligt at, spise hjemme hos jer selv. Din mor vil selvfølgelig ønske hendes datter fik det hele hun har måske drømt om den dag i meget lang tid og skal også gå på kompromi med sine ønsker. Din far har måske ikke lyst til at, give slip på hans lille datter, men når han ser du er lykkelig vil han sikkert ændre mening. (det gjorde min far)

Ellers er jeg ret enig med hvad de andre skriver

0

Del dette indlæg

I skal da holde det bryllup I har lyst til, når I har lyst til at holde det. Hvis din mor mener at 'det kan man ikke' på den måde I nu har mulighed for - og lyst til - så må hun enten være utilfreds i stilhed eller hive pengepungen frem, så det kan blive som det passer damen. :bearhug:

Jeg vil give Magnolia ret i, at din fars modvilje sandsynligvis bunder i, at du er hans lille pige, og at han bliver lettere panisk ved tanken om, at du er voksen, og at en anden mand er blevet vigtigst i dit liv. Jeg tror aldrig fædre vil synes at den fyr man har fundet er god nok til hans lille pige - i starten i hvert fald.

Held og lykke med planlægningen. :griner:-:bearhug::bearhug:

0

Del dette indlæg

Ja jeg hopper også med på vognen og siger at i kan blive gift på rådhuset nu, og så blive velsignet senere når pengene er der.

Eller få alle til at tage en ret med. Det var vi meget tæt på at gøre, for vi ville bare giftes. Vi har så været så heldige at vores forældre gav tilskud og vi nåede at spare meget op på 4 måneder, så vi får vores drømmebryllup( Næsten i hvert fald)

Et bryllup kan jo gøres på mange måder. :griner:-

Held og lykke med det. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hejsa..

Jeg vil sige det samme som mange af de andre, bliv gift på rådhuset, og så hold en middag for de nærmeste. Når I så har råd til det, så kan I blive velsignet i kirken. Det er der fx en i min familie der har gjort, eller, hun er blevet gift på rådhuset fordi hun var gravid, og nu, 8 år efter, så vil hun rigtig gerne velsignes i kirken, fordi det er hendes store drøm.. De har stadig ikke vildt mange penge, men er begyndt at sparer op til drømmen..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind mange gange tak tøser i er altså bare de bedste

:bearhug:

for lige at gøre en meeeeegeeeet lang historie, noget mindre lang...

ej for at gøre den kort,

så efter at jeg var hoppet af nettet (og ikke havde mulighed for at hoppe på igen før nu) begyndte jeg virkelig at tænke, og jeg havde det til sidst sådan lidt. 'gider jeg virkelig alt det her pis??' - jeg mener min far har jeg ikke kontankt med, min mor ville bestemme over mig, vi har ingen penge, min brudepige (som bror i kolding - jeg i kbh) brokker sig over at hun ingen brudepigekjole får, og at hun ikke har råd. så som så mange af jer fantastiske tøser har sagt et par gange nu,

så blivet det et bryllup på rådhuset og så når vi engang får fat i alle de millioner :wacko: der skal skydes i et bryllup :bearhug: så får vi det kirke bryllup jeg gerne ville have, og hvem ved så får jeg måske mit slots og kæææææmpe prinsesse bryllup :griner:-

men hvert fald TUSIND TAK!!

0

Del dette indlæg

hej! Jeg vil sige at du må endelig må sige til hvis du har brug for noget råd, gode ideer eller hvad det må være i forbindelse med planlægningen af rådhusbryllup så det kan gøres så billigt som muligt! Sig endelig til, har et par tricks i ærmet ;)

Anna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

nu da det er på plads at vi skal giftes på rådhuset, (vi skal lige forbi den første og se hvor mange penge vi har tilbage efter regningerne, så får jeg noget nyt tøj og så er vi ellers på vej op til rådhuset :P ) så jeg tænkte på hvor mange "vidner" skal man ha.. (hvis man da kan kalde det for det)

0

Del dette indlæg

Hvor er du bare en suverænt godt menneske. Jeg sidder helt med tårer i øjnene. Hvor er det dog vidunderligt at opleve....

MANGE beundringsfulde hilsner

Christina (skal giftes den 1. september (-: )

Selvfølgelig skal i giftes. Og hvis i gerne vil i kirke, SÅ GØR DET.

Nu ved jeg ikke hvor i landet i bor, og hvilken str. du bruger.

Men du må gerne låne min brudekjole. Du kan bare sende mig en PM

Undskyld mit sprog. Min hvis jeg var dig ville jeg skide din far et langt stykke.

Hvad så med at bede gæsterne tage en ret med hver, istedet for en gave.

Det behøver jo ikke være noget særligt. En kan tage kartoffelsalat med, en nogle frikadeller el. skinke, en salat, en brød og smør, og så en der kan tage kage med.

Derudover kan de jo alle medbringe en flaske vin.

Blomsterne kan du jo bare plukke i en have eller en grøftekant.

Tro mig, de fleste vil syntes det er smukt. Især fordi i gør det af kærlighed.

Hvis du gerne vil have flere med, så opfordre tøserne herinde til at komme til globryllup. DE ELSKER DET.

Ellers gør som de andre har forslået, tag på rådhuset, og få en velsignelse senere.

:thumbsupsmileyanim:

HETO

0

Del dette indlæg

nu da det er på plads at vi skal giftes på rådhuset, (vi skal lige forbi den første og se hvor mange penge vi har tilbage efter regningerne, så får jeg noget nyt tøj og så er vi ellers på vej op til rådhuset :P ) så jeg tænkte på hvor mange "vidner" skal man ha.. (hvis man da kan kalde det for det)

Mener det er 2, ellers er der altid et par vidner ekstra på rådhuset!!!

Stort tillykke med jeres beslutning!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Undskyld jeg bliver lidt personlig, men du skriver, at din kommende har været ved at dø flere gange... Er han syg eller hvad? Jeg tænker, hvis der er en chance for, at han ikke er her meget længere så ville jeg da ikke gå på kompromis. Så ville jeg da gå i kirken og få mit kirkebryllup - man kan jo altid blive velsignet igen. Hvis I gerne vil vies i kirken, skal I da gøre det. Det behøver jo ikke på nogen måde være større end et rådhusbryllup... Og I kan altid holde den store fest for familien...

Mht dine forældre, så håber jeg da, I finder ud af det. Umiddelbart tror jeg da bare, det er et spørgsmål om at de synes, du er ung. Er du måske ikke er et sted i dit liv, hvor du er parat til de forpligtelser, der følger med et ægteskab - men mest af alt er det jo svært for vores forældre at 'give slip' og overlade deres små piger til en fyr... Måske er din kommende lidt ældre? Mine forældre havde det ikke voldsomt godt med min interesse for ældre fyre i mine unge dag :thumbsupsmileyanim:

Uanset hvad, så stort tillykke med jeres beslutning om at blive gift! Og husk lige at proklamer det herinde, hvis I er interesserede i hjælp og/eller globryllupsgæster ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Undskyld jeg bliver lidt personlig, men du skriver, at din kommende har været ved at dø flere gange... Er han syg eller hvad? Jeg tænker, hvis der er en chance for, at han ikke er her meget længere så ville jeg da ikke gå på kompromis. Så ville jeg da gå i kirken og få mit kirkebryllup - man kan jo altid blive velsignet igen. Hvis I gerne vil vies i kirken, skal I da gøre det. Det behøver jo ikke på nogen måde være større end et rådhusbryllup... Og I kan altid holde den store fest for familien...

Mht dine forældre, så håber jeg da, I finder ud af det. Umiddelbart tror jeg da bare, det er et spørgsmål om at de synes, du er ung. Er du måske ikke er et sted i dit liv, hvor du er parat til de forpligtelser, der følger med et ægteskab - men mest af alt er det jo svært for vores forældre at 'give slip' og overlade deres små piger til en fyr... Måske er din kommende lidt ældre? Mine forældre havde det ikke voldsomt godt med min interesse for ældre fyre i mine unge dag -HAHA-

Uanset hvad, så stort tillykke med jeres beslutning om at blive gift! Og husk lige at proklamer det herinde, hvis I er interesserede i hjælp og/eller globryllupsgæster ;)

Ja min forlovede er syg (vil ikke skrive her hvad han fejler, da han sover lige nu, og jeg gerne lige vil have hans godkendelse for at jeg fortæller hvad han fejller)

vi har ikke råd til et kirkebryllup som sagt har vi ikke engang råd til en brudekjole. (jeg er en størrelse 40 :balloon: )

ej jeg får kontant hjælp og da vi bor og "passer" min sviger mor da hun har psoriasis gigt i 85% af kroppen og ud over det så har hun også udslettet, så man kan vist godt sige at vi passer hende, så derfor går de penge jeg får fra kommunen til lejligheden og regninger, og min forlovedes løn er heller ikke så meget af prale af, og da vi ikke rigtigt vil stå i gæld til oppe over begge øre.

ang familien, så håber jeg også at vi finder ud af det, men ja det handler vist lidt om den sag at min forlovede næsten er 5 år ældre end mig, men man kan oftest ikke mærke det i vores forhold, fordi selvom han er ældre, (hvilket kan mærkes på mange punkter og alligevel ikke) så gør det intet for nogen af os, fordi jeg er som en ny født i den "virkelige" verden (har ikke rigtigt ville se den før nu) så jeg lære en hel masse ting fra ham, og det elsker jeg ham simpelthen for -HAHA-

men tusind tak for alle jeres hjælpende ord og råd, det er virkeligt værdsat :thumbsupsmileyanim::bearhug:

0

Del dette indlæg

Uh, din historie går da lige i hjertet (og hjernen) !!!!

Jeg kan forstå, at din kommende mand er meget syg.

Hvis du virkelig gerne vil giftes i en kirke, er dette jo som sådan ikke noget problem.

Hvis det er kjolen der trækker ned i beslutningen, kan jeg se, at der er flere der tilbyder dig at låne deres !!! - hvor stort !!!!

Jeg er også en str. 40 (40/42). Godt nok har jeg ikke min brudekjole hjemme, men jeg har en rigtig flot gallakjole (som dog ikke er hvid, men dette er jo heller ikke noget man "SKAL" være !!*)

Den er du også meget velkommen til at låne - og jeg har sko og taske til også !!!

Jeg skal bare lige bruge det hér d. 1/9 - derefter skal den indtil videre bare hænge i skabet....

Jeg (vi) blev gift på rådhuset i juni md. - personligt følte jeg, at det var lidt upersonligt og ALT for hurtigt overstået - men heldigvis skal vi i kirke og velsignet til næste år.

Vi havde forældre, min søster og vores børn med. Efter vielsen tog vi hjem og spiste jordbærtærte og drak et glas muousseret vin.

Vi havde frabedt os gaver, da vi helst vil vente med dette til kirke-vielsen... - det var ikke alle der var helt glade for dette - men ALLE accepterede det alligevel !!!

Efter et par timer, tog min mor børnene med hjem, og så skulle vi til en venindes havefest !!!

Ligesom man kan have brudekjole på på rådhuset, kan man altså også have alm. tøj på i kirken - det er ikke tøjet der gør det.

Ligegyldigt hvad du bestemmer dig for vedr. kirke/rådhus, vil jeg så også lige sige, at hvad i beslutter jeg for at gøre bagefter, er helt op til JER, og INGEN andre.

Hvis ikke de er tilfredse med en stille middag bagefter, må de jo lade være med at deltage....

Husk, at det er JERES dag, og i skal gøre det som I vil !!!

Send mig en PM, hvis du er int. i at låne kjole eller andet...

Maya

0

Del dette indlæg

okay jeg kan godt se at jeg fik det til at lyde rimeligt forkert.

det er ikke Kun kjolen der trækker ned, det er det hele.

det at mine forældre er så meget imod det, og min mor vil bestemme det hele gør også en del,

jeg vil gerne have et kirke bryllup men, det er jo ikke det, det kommer an på,

det er jo det at vi gerne vil forsegle vores kærlighed!

om det så bliver i en kirke eller på et rådhus, det er mig faktisk ligegyldigt.

jeg håber stadig på at der engang bliver råd og mulighed, til en KÆMPE fest.

men lige nu er det slet ikke den vigtige del af brylluppet.

0

Del dette indlæg

Hej E.K.K.

Som du sikkert har opdaget er vi altså meget nysgerrige herinde.

Og nogle gange også meget personlige. Det vil jeg være nu.

Kan vi ikke lige få beretningen om at din kæreste har været ved at dø lidt for mange gange.

Er han syg, eller en vovehals.

Det er helt ok, hvis du ikke har lyst til at svare, men hvis jeg ikke spørger får jeg jo heller ikke stillet min nysgerrighed.

VH Heto

0

Del dette indlæg

Min forlovede er syg, hvad han fejler vil/kan jeg ikke skrive her, ikke fordi at det er så hemmeligt, men min forlovede er ikke så glad for at jeg skriver det. men kan vel fortælle så meget som at han er mega uheldig og er blevet kørt ned over 25 gange, og er blevet stukket af en bi (hvilket han er allergisk overfor) også over de 15 gange, det er ikke helt noraml, så han er bare uheldig.

Men vi klare os, vi nyder livet sammen og jeg ville ikke bytte ham for nogen anden mand.

Vi Joker engang i mellem med at gud havde skabt ham og ligesom sad og så på ham og tænkte 'Shit jeg har gjort noget helt galt her' og fordi mennesket er par dyr, så var han nød til at lave en person som kunne udfylde alle hans huller, og så skabte han Mig :D

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer