reeb

Klipning i brudeslør

6 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ja, du kan.

Alt andet ville være... - barbarisk.

Det er dit slør og dit ønske, sig det evt. i en tale eller noget lign, så folk ved det, og lad det sive inden brylluppet, så de vildeste planer kan blive punkteret.

Blot en tilkendegivelse af holdning - håber det kan bruges.

:) karenV

PS - folk fik heller ikke lov til at flå mit slør, så fremt jeg skulle have et på. :lol:

0

Del dette indlæg

Hej,

Jeg tror bestemt ikke, du er den eneste. Nogle gange er det bare svært at melde fra overfor "traditionerne" - og det skal man, hvis traditionen ikke har betydning for en selv. Jeg citerer Dronning Margrethe endnu en gang: traditioner skal overholdes, hvis de har mening og substans - ikke for traditionens egen skyld.

Dette er efterhånden blevet mit mantra på mange felter af tilværelsen, for jeg mener ikke, der er grund til at overholde noget, som bare "er der for at være der".

Omvendt mener jeg også, at du selv skal træffe din beslutning. Hvad andre mener, er dybest set ligegyldigt. Også hvad jeg mener. ()()

Det har jeg også sagt før og nu siger jeg det altså igen.

:hjerte: KarenV, søndagsfilosof og sofaorakel :):lol:()()

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal bære det slør mmin mor bar ved sit bryllup - det smukkeste elfensbenfarvede slør af gamle, sønderjyske kniplinger. Og jeg bliver edderstikrasendetosset hvis der er noget der prøver at rive i det!! :) :smash:

Så derfor vil jeg bede vores toastmaster (min faster, som tilfældigvis er den person der fandt sløret i sin tid!) om at sige det i sin velkomsttale. Til min mors og fars bryllup i sin tid gjorde hun det meget klart at hun ville rive hovedet af den der ødelagde det slør. ;) Så mon ikke hun vil være på min side? :lol:

derudover synes jeg at de traditioner med at ødelægge ting er underlige.... en ting er gommens sokker, som jo kan have kostet en 10er i bilka, men at rive slør i stykker og klippe slips over??? Nej tak!

Så hold du bare på dit (berettigede) ønske om et intakt slør, og lad det enten sive ud til gæsterne på forhånd, eller sig det under maden. ()()

0

Del dette indlæg

Syntes sagtens du kan sige, at du gerne vil gemme dit slør!!!

De sidste tre bryllupper jeg har været til, er sløret faktisk blevet "skånet".

Det ene af de sommerbryllupper jeg lige har været til, bad burdens mor, på vejne af bruden, at gæsterne vil lade hendes slør være, tilgengæld ville hun smide brudebuketten.

Det andet bryllup..... ja, jeg tror slet ikke, at nogle tænkte over, at rive i sløret!?!

Men ved alle bryllupperne, er det dog gået ud over gommens sokker, og en enkel fik klippet elastikken i sine boksershorts.........

Men sig du bare nej!!

Er sikker på, at hvis du siger, at du har et ønske om, at det skal gå i arv, så respektere gæsterne det helt sikkert ;)

Knuser

Lykke : )

:hjerte:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer