marina29

Den dag i August, hvor Gitte fik sin Søren...

168 posts in this topic

Torsdag d. 23. august 2007

Så blev det endelig min tur til at starte en beretning, jeg har ikke fået billeder fra nogle af gæsterne endnu, men takke være vores helt fantastiske fotograf Louiseh79, så har jeg alligevel ca 2000 billeder fra dagen, det er kun råbilleder, så de er ikke helt på toppen endnu :thumbsupsmileyanim:

Torsdag var gommens dag: To dage før brylluppet er gommens dag, som vejret er denne dag, således er hans sind.

Vi havde sådan lidt sjovt vejr, solskin med et par meget små byger hele dagen, så det passer egentligt meget godt til Sørens sind, de små byger må være hans dårlige morgenhumør.

Søren havde fået fri fra arbejde, og vi bestemte os for at dele os op, så jeg ordnede selskabslokalerne og Søren klarede haven og teltet.

Jeg blev hentet kl. 9.00 af Heidi, og vi fik læsset bilen med alle remedierne og kørte til selskabslokalet for at mødes med de andre. Tine, mormor, Preben og senere morfar ventede på os med morgenmad, og så kunne vi ellers komme i gang.

Første skulle jeg forklare hvordan bordene skulle stå, mit laminerede billede var ikke helt nok, ja jeg er total nørd :cheerleader3: Men som den onde zilla jeg er, så blev det hele lavet om, og jeg fik det på min måde ;)

post-21950-1188977076.jpg

Efter at have forklaret hvordan bordene skulle stå, gik Preben i gang med at ændre mine planer for dugene, han er gammel tjener, og jeg må ærligt indrømme det blev rigtig godt på hans måde.

Vores bryllup havde et lidt stramt budget, så dugene på bordene består faktisk af lagner fra Ikea og deres billige blondedug til 5 kr/m, så dugene kostede ca 40 kr pr bord, dejligt billigt når nu bordene var 150 m brede, så det ville kræve to duge normalt ;)

post-21950-1188977205.jpg

Edited by marina29
0

Annonce ♥

Jeg havde strøget dugene hjemmefra, men de skulle jo lige have en ekstra gang, så det stod mormor og Heidi for :thumbsupsmileyanim:

post-21950-1188977486.jpg

Preben styrede borddækningen med meget hård hånd, stakkels Tine måtte lige have en pause engang imellem efter at være blevet irettesat igen og igen :cheerleader3: mens mormor og Heidi strøg dugene, og jeg kunne gå i gang med at lave cremen til bryllupskagerne.

post-21950-1188977498.jpg

0

Vi var færdige med at dække alle bordene kl. 12.00, og fik en lille kop kaffe og en flaske øl.

Da bedsteforældrene var smuttet, gik Heidi, Tine og jeg i gang med bryllupskagerne.

post-21950-1188978011.jpg

Vi fik lavet alle 7 kager og den lille ekstra etage, og vi var færdige kl. 16.00, og fik dem smidt i køleskabet på en lidt opfindsom måde. En kage på en træbakke, 4 vinglas til at holde den næste bakke osv. meget kreativt.

post-21950-1188978023.jpg

Vi var alle heeelt smadret, og mens Heidi ryddede op i køkkenet fik jeg drejet nogle af bordene så Søren og jeg kom til at sidde i midten, og så begge vores forældre kunne se os så godt som muligt, man er vel perfektionist ;)

Vi sluttede dagen med et smut i Bilka, og fik købt ind til smørcreme og lidt aftensmad.

0

Annonce ♥

Derhjemme havde Søren ordnet haven til ug slange, virkelig flot, og han var vist også selv endelig tilfreds. Kasper, far og Maja var i gang med at hjælpe ham med at sætte teltet op på fællesområdet.

De var færdige med 18-tiden, og jeg lavede lidt god mad til Kasper og Søren, far og Heidi ville ikke spise med, de havde hemmelige planer.

Kasper smuttede efter aftensmaden og Søren og jeg gik tidligt i seng, vi var helt smadrede.

Billederne er fra mobilen, lidt utydelige, men sådan er det jo :thumbsupsmileyanim:

Min far er i gang med telte:

post-21950-1190126198.jpg

Kasper er også i fuld gang:

post-21950-1190126209.jpg

Det begynder at ligne noget :cheerleader3:

post-21950-1190126217.jpg

Min lillesøster Maja hjalp også med, hun var lidt bange for Kasper, men hyggede sig ellers med at løbe rundt :cheerleader3:

post-21950-1190126226.jpg

Edited by marina29
0

Lidt billeder af teltet, når jeg får overført billederne fra mobilen :thumbsupsmileyanim:

Maja, den dejlige unge, min yngste lillesøster på 2,5 år og brudepige :cheerleader3:

post-21950-1190126446.jpg

Min far havde givet hende en Spiderman is, derfor var hun helt blå om munden, det nåede dog at komme af inden lørdag ;)

post-21950-1190126454.jpg

Min far, Heidi og Kasper:

post-21950-1190126462.jpg

Så er telte oppe, vi mangler bare siderne :cheerleader3:

post-21950-1190126470.jpg

Vi kom i seng kl 21.00 og var fuldstændig smadrede :cheerleader3:

Edited by marina29
0

Fredag d. 24. august 2007

Endnu en tidlig start, Heidi hentede mig igen kl. 9, og Søren og far begyndte at stille borde ud i teltet.

Opgaven fredag for os piger, var at få sugarpaste på alle kagerne, og det tog såå lang tid, vi arbejdede på det fra kl. 9.30-10 til 16.00, men så var de også pyntede og meget flotte.

Først skal I lige se fyldet, de blev bare såå gode ;)

post-21950-1188978470.jpg

Vi lavede en kage til hvert bord, og de blev pyntet med hjerter i forskellige farver :thumbsupsmileyanim:

post-21950-1188978561.jpg

0

Annonce ♥

Vores kage blev så lavet i to etager, og i helt hvid sugarpaste med kun et par roser som pynt :cheerleader3:

Synes den blev så god :thumbsupsmileyanim: Det var Heidi der stod for at lave detajlerne ved bunden, men jeg lavede roserne, de blev desværre ikke helt så mørkerøde som jeg gerne ville, men det betød jo intet i sidste ende :cheerleader3:

post-21950-1188978727.jpg

post-21950-1188978750.jpg

0

I løbet af dagen kom far og Søren med frokostpizza, vin, øl og ekstra bordet, som jeg dækkede mens Heidi lagde sugarpaste på kagerne.

Jeg fik også lagt menuerne og gaveæserne på bordene, samt pyntet med hjerter, og så stod bordene klar :thumbsupsmileyanim:

post-21950-1188978862.jpg

Taget af LouiseH

post-21950-1188978871.jpg

Taget af LouiseH

Da jeg var hjemme igen, var Søren helt smadret og på randen af sammenbrud, han kunne bare ikke klare mere. Han var seriøst tudefærdig, han var så stresset over om der nu også var plads nok i teltet osv.

Vi havde en aftale om at holde med arbejdet kl. 21.00, så vi kunne få slappet lidt af sammen og hygget os inden kaoset begyndte lørdag morgen.

Da vi spiste kom jeg i tanke om at jeg havde glemt termokanderne fra selskabslokalet som vi skulle bruge til receptionen, så vi kørte lige forbi og hentede dem efter aftensmaden, og lånte samtidig deres kaffemaskine, så vi kunne få brygget lidt hurtigt kaffe.

Vi var hjemme kl. 21.30 og sluttede aftenen med lidt massage og lakerede Sørens tæer, så de var klar til lidt overraskelse når sokkerne blev klippet.

0

Lørdag d. 25. august 2007 - Min bryllupsdag :thumbsupsmileyanim:

Vi vågnede begge meget tidligt, og der var ikke nogen af os der havde sovet specielt godt, og kl. 6.30 gav vi op og puttede til kl. 7.30. Vi havde begge ondt i maven og fik spist en smule morgenmad, ikke noget fancy, den stod på havregryn til mig og knækbrød til Søren :cheerleader3:

Vi satte os og zappede lidt fjernsyn, og jeg kunne godt mærke der ikke skulle så meget til før jeg blev rørt, for da vi sad og så et dokumentarprogram om valg af Paven, så sad jeg og var ved at tude, da Paven blev valgt, hmm ikke lige noget jeg normalt ville græde over :cheerleader3:

Kl. 9.00 tog Søren af sted hjem til min far og jeg gik i gang med at sætte mit hår, det tog ca en halv time, så var det klar. Mette og min mor var stadig ikke kommet, så jeg gik i gang med at stryge min kjole, så den blev rigtig flot.

Pludselig ser jeg en bil og troede at nu kom min mor, men det var Sørens forældre og lillebror, der lige ville læsse øl og vand af inden de skulle i kirken, og mens de er i gang kommer min mor, Marcel, Mette, Daniel og Emily - Dermed var invasionen begyndt :balloon:

Sørens forældre tog af sted og Mor gik i gang med at invadere køkkenet. Hun havde sagt for laaang tid siden at morgenen inden mit bryllup skulle være en hyggelig morgen, hvor jeg bar skulle slappe af... Sådan blev det overhovedet ikke :cheerleader3:

Min mor gik i gang med at ordne snacks og sandwich til receptionen, jeg fandt lidt skåle og lignende frem til hende, og ideen om en hyggelig morgen med min mor og søster, ville ikke ske kunne jeg nu se, men jeg er jo vant til det, så ikke noget nyt der.

post-21950-1188980653.jpg

post-21950-1188980672.jpg

Mette havde gædet sig så meget til at få sin brudepigekjole på, at hun skiftede med det samme, lidt dumt når man skal ordne mad osv. så hun måtte lige have sin anden kjoler over ;)

Edited by marina29
0

Pause

Skal lige have fundet billeder frem og formindsket dem, og så er det jo også min første skoledag idag, så det skal jo også passes ;)

ØV! Nu sidder jeg lige og hygger mig med din beretning og så holder du pause!!!! Helt ærligt, Gitte!! :thumbsupsmileyanim: Jeg glææder mig til at se det heeeele:)!

0

Annonce ♥

Mens vi arbejdede tog Marcel (stedfar) og Daniel (svoger) ud for at finde nogle forskellige ting, og hente is på McDonalds.

Emily, min niece og en af brudepiger, gik i gang med at underholde vores stakkels lille kat, der var meget forvirret den dag :thumbsupsmileyanim:

post-21950-1188980828.jpg

post-21950-1188980981.jpg

0

Pause

Skal lige have fundet billeder frem og formindsket dem, og så er det jo også min første skoledag idag, så det skal jo også passes ;)

ØV! Nu sidder jeg lige og hygger mig med din beretning og så holder du pause!!!! Helt ærligt, Gitte!! :) Jeg glææder mig til at se det heeeele:)!

:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

JUHUUUUUuuuuuu......

Endelig kommer din beretning :thumbsupsmileyanim: glæder mig for vildt til at læse med. :carrot:

Men HOV :balloon: hvad er nu det? Pause - første skoledag!!! Nej glem det du - vi har ikke brug for pause -HAHA-:huh:

MERE MERE MEREEEEEE..............

:)

Solsikken :balloon:

Så så piger, jeg fortsætter lidt endnu, en lille times tid eller sådan, der er jo trods alt 2000 råbilleder der skal sorteres ;)

0

Så skulle jeg i gang med make-up'en, men Mette var rigtig nervøs... Rigtig rigtig rigtig nervøs... Hun rystede på hånden og havde meget store voldsomme bevægelser da hun skulle lægge min make-up :cheerleader3:

Jeg var ikke selv nervøs endnu, men efterhånden som uret tikkede, så ville jeg gerne være færdig hurtigst muligt :thumbsupsmileyanim:

post-21950-1188981453.jpg

post-21950-1188981472.jpg

Efter make-up’en var kommet på, så var det neglenes tur, og de blev rigtig fine, udover tommelfingeren der fik en forkert størrelse på, fordi Mette var lidt nervøs og bare smækkede den største og nærmest på :cheerleader3:

En lille ups’er var dog at jeg jo ligesom ikke kunne tage corsage på med de nye negle, så Mette måtte hjælpe til, men igen lyttede hun ikke efter fordi hun var så nervøs, og vi måtte starte forfra :balloon:

Skørtet kom på uden problemer, men stømperne blev droppet for de var simpelt hen for mørke, og jeg kunne sagtens have skoene på uden, så ingen ko på isen der.

Da jeg endelig kom i kjolen, smuttede mor og Marcel af sted, og vi havde lige 5 min inden vi skulle ud af døren. Ventiden var ikke sjov, jeg ville helst bare afsted med det samme :balloon:

Da jeg hørte kirkeklokkerne vidste jeg der var 10 min til, så jeg ville af sted, men far skulle lige tisse og Mette have læbestift på, det er ikke verdens urtigste familie jeg har :cheerleader3:

Men stakkels Mette, for igen trådte nervøsiteten igennem og hun fik smurt læbestiften udover læberne, og lignede mest af alt en klovn, så det måtte jo også laves om…

0

Annonce ♥

Søren var ankommet til kirken kl 11.30 sådan cirka, for han havde lige nogle ting han skulle ordne :cheerleader3:

post-21950-1188982349.jpg

Billede af Louiseh79

post-21950-1188982319.jpg

Billede af Louiseh79

Han havde også lavet brudebuketten til mig om morgenen hjemme hos min far, og fik samtidig lavet alle bukketterne til brudepigerne, de var såå flotte :thumbsupsmileyanim:

Han var også ved at blive rigtig nervøs, men fik snakket med alle gæsterne som de kom og kunne da slappe lidt af på den måde, det var faktisk lidt snyd synes jeg :cheerleader3:

post-21950-1188982332.jpg

Billede af Louiseh79

Edited by marina29
0

Vi er begge spejdere, så vi fik en æres fane :thumbsupsmileyanim:

post-21950-1188982829.jpg

Billede af Louiseh79

Det var en overraskelse til os begge, for ungerne skulle egentligt være på spejderlejr i Roskilde, en kampe jubilæums spejderlejr, men de havde taget fri for at komme til vores bryllup :cheerleader3:

post-21950-1188982849.jpg

Billede af Louiseh79

Edited by marina29
0

Vi havde betalt os fra at skulle pynte kirken, men havde slået os sammen med Hønse, som skulle giftes efter os, og det blev bare så flot :thumbsupsmileyanim:

post-21950-1188983201.jpg

Billede af Louiseh79

post-21950-1188983213.jpg

Billede af Louiseh79

Da det var ved at være tid, stillede Søren og hans forlover sig klar. Ulrik var mere nervøs en Søren på dette tidspunkt :cheerleader3:

post-21950-1188983221.jpg

Billede af Louiseh79

Edited by marina29
0

Annonce ♥

Jeg havde besluttet mig at jeg ville gå i kirke, vi bor trods alt kun 2-3 minutter fra den på gåben, så det måtte jeg jo bare gøre :thumbsupsmileyanim:

Turen var rigtig dejlig, men nu begyndte jeg at blive nervøs :cheerleader3:

Det var godt nok sjovt at se bilerne stoppe og vinke mens vi gik i kirke, det var dejligt distraherende :cheerleader3:

Da vi kommer gennem porten til kirkegården, ser jeg Heidi, Birla, Anton, Linda og en masse andre. Først kunne jeg ikke forstå at de ikke var inde i kirken, men der var åbenbart ingen pladser til de sidste, så der var mange der måtte tage hjem eller stå udenfor og vente :cheerleader3:

post-21950-1188983677.jpg

Fotograf: Louiseh79

Da jeg kommer gennem porten begynder jeg at tude, der er ingen vej tilbage nu, og jeg blev så nervøs :balloon:

post-21950-1188983694.jpg

Edited by marina29
0

Kirketjeneren stiller os op, og jeg får min buket, den er såå smuk, vidste slet ikke Søren kunne lave den så smuk :thumbsupsmileyanim:

post-21950-1188983898.jpg

post-21950-1188983908.jpg

Den høje flotte fyr ved siden af mig, er min far :cheerleader3: Han var så flot den dag, og ganske nygift selv, han blev gift med Heidi 2 måneden forinden ;)

Foran mig sidder min lillesøster Mette, hun er 22 år, og hun var så fin den dag, selvom vi var i tvivl om hun kunne passe kjolen, hun havde taget en smule på :cheerleader3: Ved siden af Mette, står af mine 3 brudebørn, Bjørg, som er min niece på 3 år :balloon:

Kirketjeneren fortæller han har givet Søren 200 kr., som jeg lige skulle sørge for at få bagefter, for så var vi gift og der var fælleseje, lidt god humor inden vi skulle af sted :cheerleader3:

post-21950-1188983928.jpg

Yderst til venstre står Emily, Mettes datter på 2 år, som også var en af mine brudebørn. Mette skulle lige overbevise dem om at de skulle tage buketterne i håndn ;)

Edited by marina29
0

Brudepigerne gik ind første:

post-21950-1188984243.jpg

Maja, min sidste brudebarn og også min lillesøster på 2,5 år, ville slet ikke gå op ad gulvet med Mette, hun begyndte og græde og endte med at gå med vores far i hånden, og det var også fint nok, det betød ingenting, for jeg så ikke andet end Søren alligevel.

post-21950-1188984255.jpg

Da indgangen bliver spillet og vi går ind, husker jeg pludseligt at man skal huske at kigge på alle gæsterne, men jeg kan ikke, og jeg får hevet af sted med far, så meget for at holde hovedet koldt :cheerleader3:

Da jeg endelig kommer op til Søren, efter nærmest at have trukket min far op ad det meget korte kirkegulv, ser jeg hvor meget han kæmper for ikke at græde, hvilket ikke ligefrem hjælper, for jeg er selv tudefærdig :cheerleader3: Men vi kysser goddag og han fortæller mig hvor smuk han synes jeg er :thumbsupsmileyanim:

post-21950-1188984266.jpg

Edited by marina29
0

Jeg kommer op til Søren og ved nærmest ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, og kommer pludseligt i tanke om at jeg ikke har fået kigget på pynten i kirken, så må lige kigge ud, og får også set alle gæsterne :thumbsupsmileyanim:

Kirken var propfuld, der var flere der ikke kunne være der og måtte tage hjem igen, det var så overvældende.

post-21950-1188984814.jpg

Min svoger og niece/brudepige Emily

post-21950-1188984837.jpg

Elsker det her billede :cheerleader3: Det er min Faster Birla :cheerleader3:

post-21950-1188984850.jpg

Edited by marina29
0